قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

هر‌آنچه باید درباره سنگ ماه تولد آذر و خواص آن بدانید

0

سنگ ماه تولد آذر شامل فیروزه، زیرکن، تانزانیت، توپاز، یاقوت کبود و بریل زرد است. در این مقاله قصد داریم مشخصات و خواص هر کدام از این سنگ‌ها را معرفی کنیم. در ادامه هم ویژگی‌های متولدین آذرماه را برایتان نوشته‌ایم تا بیشتر با این افراد آشنا شوید.

پیش از آن بد نیست بدانید، هر یک از سنگ‌های موجود در طبیعت خاصیتی ویژه و منحصر به فرد دارد. بسیاری بر این باور هستند که انرژی کیهانی به واسطه سنگ‌هایی که به واسطه طلا و جواهر با بدن در تماس هستند به شما فرد منتقل می‌شوند. اما فارغ از این اثر کلی، برخی کارشناسان بر این باور هستند که هر ماه تولد یک سنگ ویژه‌ای دارد که می‌توان از انرژی آن برای درمان بیماری‌ها یا بهبود شرایط روحی فرد استفاده کرد. همین باور باعث شد تا در سال ۱۹۱۲ میلادی، انجمن جواهرسازان آمریکا که در آن زمان انجمن جواهرات ملی نام داشت، درصدد استانداردسازی سنگ‌های ماه تولد بر آید. این انجمن، در یک گردهمایی به طور رسمی فهرستی از این سنگ‌ها را منتشر کرد.

با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی این مطلب مشخصات و خواص سنگ ماه تولد آذر را بخوانید. گفتنی است که بقیه ماه‌های سال نیز در مقالاتی جداگانه معرفی و خواصشان برشمرده شده است. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

آشنایی با سنگ‌های ماه تولد آذر

سنگ های متولد ماه آذر شامل سنگ‌های فیروزه، یاقوت کبود، زیرکن، توپاز، بریل زرد، تانزانیت، عقیق سیاه، زبرجد، آکوامارین، کوارتز، لاجورد، آمیتیست، مالاکیت و کریستال است. هر کدام از این سنگ‌ها خواص درمانی مخصوص به خودشان رو دارند. در ادامه تعدادی از آنها و خواصشان را معرفی کرده‌ایم.

۱. فیروزه اصلی‌ترین سنگ متولد اذر

اصلی‌ترین سنگ تولد آذر ماه ( ۲۲ نوامبر تا ۲۱ دسامبر) – برج قوس، فیروزه است. از سنگ فیروزه به عنوان سنگ حامی یاد شده است. به طوری که گفته می‌شود برخی از خلبان‌ها و مهمانداران هواپیما در اروپا برای ایمنی در سفر از فیروزه استفاده می‌کنند. دلیل اینکه فیروزه را نماد دوستی می‌دانند این است که برای شکل‌گیری این سنگ، آلومینیوم و مس باید با هم همکاری کنند تا ماده معدنی جدیدی به نام فیروزه ساخته شود. به همین خاطر، این رابطه را به دوستی تعبیر کرده‌اند و فیروزه به نماد دوستی تبدیل شده است.

فیروزه‌ی ایران‌ كه‌ معادن‌ اصلی‌ آن‌ در شمال‌ شرقی‌ كشور، یعنی نیشابور واقع‌ شده بهترین‌ و زیباترین‌ نوع‌ این‌ سنگ‌ در دنیا قلمداد می ‌شود و هر نوع‌ فیروزه‌ی مرغوب‌ را فیروزه ایران‌ می‌گویند. رنگ فیروزه نیشابور ملایم تر از باقی فیروزه‌هاست. فیروزه‌ی نیشابور معمولاً هیچ وقت آبی یکدست نیست و ترکیبات معدنی نقش‌های مختلفی روی سنگ ساخته‌اند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

 

درجه‌ی سختی فیروزه ۶ از ۱۰ در مقیاس موس است. بنابراین باید خیلی مراقب آن باشید تا مورد ضربه و اصابت قرار نگیرد چون سریع ترک بر می‌دارد. این سنگ در رنگ‌های سفید تا سبز کمرنگ در طبیعت یافت می‌شود و اغلب کدر و مات است. اما مدل‌های نیمه شفاف هم دارد. رنگ آبی موجود در سنگ فیروزه به خاطر وجود مس و آهن است. برای اینکه رنگ سنگ فیروزه تغییر نکند باید از قرار دادن آن در معرض مواد روغنی و شیمیایی خودداری کنید. برای اینکه فیروزه به مواد شیمیایی حساس است و خیلی سریع کیفیت خود را از دست می‌دهد.

بد نیست بدانید تاریخچه‌‌ی كشف‌ معادن‌ فیروزه‌ در ایران‌ به‌ حدود هفت‌هزار سال‌ پیش‌ می‌‌رسد. اصولاً در قدیم‌ از سنگ‌هایی‌ كه‌ یافت‌ می‌‌شد به‌ عنوان‌ طلسم‌ و بیشتر در مراسم‌ مذهبی‌ استفاده‌ می‌‌كردند.

۲. یاقوت کبود

یاقوت کبود (سفایر) هم یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد آذر است. این سنگ نماد قداست، عقل و خرد است. سنگ یاقوت کبود در تمام اساطیر سنگی مقدس به‌شمار می‌رفته است و برای صاحب خود ایمان و خلوص به همراه می‌آورد. درجه سختی سفایر ( یاقوت کبود ) ۹ است و ساختار کریستالی سه گوش دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی زنانه

 

۳. توپاز، سنگ متولد آذر

از دیگر سنگ‌های متولد آذر، توپاز آبی و زرد است. سنگ توپاز یک ماده‌ی معدنی سیلیکاتی کمیاب است. معمولاً هم در شکستگی‌ها و حفره‌های سنگ‌های آذرین مثل پگماتیت و ریولیتی شکل می گیرد که در اواخر دوره خنک‌سازی هستند. این سنگ ماه تولد اذر دارای سختی ۸ از ۱۰ در مقیاس مو است.

توپاز سنگی با رنگبندی‌های گوناگون است که اغلب به رنگ شیری روشن یافت می‌شود اما رنگ طلایی و زرد آن نیز در طبیعت وجود دارد. رنگ طلایی آن به «توپاز سلطنتی» مشهور است و قیمتی گران‌تر از بقیه رنگ‌ها دارد. به طور کلی باید بدانید که همه‌ی توپاز‌های آبی در اصل به رنگ شیری هستند که با قرار گرفتن در معرض اشعه‌های گاما یا الکترون به آبی تغییر رنگ می‌دهند. توپاز در اروپا بیشتر به‌ شکل‌ سنجاق‌ سینه، در کشورهای‌ شرقی‌ به‌ صورت‌ انگشتر‌ و به‌ طور کلی‌ در همه‌ی کشورها برای انواع زیورآلات مردانه و زنانه کاربرد دارد.


۴. سنگ بریل زرد

از دیگر سنگ‌های متولد آذر، بریل زرد است. این سنگ تولد ماه آذر در واقع بدون رنگ است. اما وقتی که بریل شامل ناخالصی باشد، تغییر رنگ می‌دهد. کریستال‌های منشوری بریل به صورت هرمی، شفاف و شیشه‌ای یا نیمه‌شفاف است. سنگ بریل اغلب در رنگ‌های سبز تا قرمز، آبی، زرد و سفید در طبیعت موجود است. بریل یک سنگ نیمه‌قیمتی با درخشندگی در سطح متوسط است که برای سختی بسیار بالا، وضوح و رنگ‌های خیره‌کننده شهرت دارد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا زنانه

 

۵. سنگ جواهر تانزانیت

تانزانیت سنگ جواهری به رنگ آبی و بنفش و عضوی از گروه مواد معدنی زوزیت است. تانزانیت نامش را از شرکت Tiffany & Co گرفته که باعث شهرت ناگهانی این سنگ شد. سنگ طبیعی تانزانیت چندرنگ است و با توجه به زاویه‌ی دید، رنگ‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد. برای اینکه بهترین رنگ این سنگ، آبی یا آبی مایل به بنفش است. برای بدست آمدن این رنگ، گوهرتراش باید زاویه درستی از سنگ را تراش بدهد. از آنجا که آبی تیره‌ی تانزانیت شبیه به یاقوت کبود است، این سنگ محبوبیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جواهرات تیفانی اند کو و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

۶. سنگ جواهر زرگون یا زیرکن

زرگون یا زیرکن امروزه یکی از مهمترین سنگ‌های جواهر و سنگ متولد اذر است. بسیاری افراد زرگون را با الماس مصنوعی یا زرگون معکبی اشتباه می‌گیرند. اما این دو کاملاً متفاوت از هم هستند. زرگون مکعبی (CZ) نوعی ماده‌ی ترکیبی است که در آزمایشگاه ساخته می‌شود. این در حالی‌است‌که زیرکن سنگ جواهر طبیعی با ترکیب خاص خودش است. زیرکن رنگ‌های مختفی دارد از سفید تا بی‌رنگ. محبوب‌ترین رنگ این سنگ در حال حاضر زیرکن آبی است که با ته رنگ سبز دیده می‌شود. زرگون آبی در واقع تحت حرارت زیاد از زرگون قهوه‌ای شکل گرفته است.

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ ماه تولد آذر

در زیر خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ‌های ماه تولد آذر را برایتان نوشته‌ایم.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

خواص فیروزه

از سنگ ماه تولد آذر برای محافظت در برابر حوادث و بلايا، از بين برندن ترس، استرس و افسردگی، ايجاد شادی و خوش شانسی استفاده می‌کنند. فیروزه روی عملکرد نادرست کبد اثر می‌گذارد و قدرت و سوی چشم را افزایش می‌دهد. همچنین التهابات پوستی را از بین می‌برد. فیروزه تقویت کننده قلب، دستگاه تنفسی، چشم‌ها، گردش خون، گلو، معده و كبد است. گفته می‌شود در صورتی كه فرد بيمار باشد يا اتفاق ناخوشایندی در انتظار او باشد، رنگ فيروزه عوض می‌شود.

فیروزه در تبت جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان پول رایج و سنگی با ارزش داد و ستد می‌شده که حتی از طلا هم گران‌بهاتر بوده است. این سنگ ماه تولد آذر یکی از ابزار پزشکی در قرن پانزدهم بود و به‌عنوان پادزهری در برابر انواع سموم به شمار می‌رفت. همچنین می‌گویند فیروزه سنگ قدرت است و بعنوان ابزار مدیتیشن به پاکسازی ذهن می‌پردازد.

خواص یاقوت کبود یکی از انواع سنگ ماه تولد آذر

از ویژگی‌های یاقوت کبود می‌توان به از بين برندن غم، ضد‌ پيری، پيوند زوجين، روشن بينی، ايجاد حس همدردی، نماد شانس، وفاداری، ثروت و برکت اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود برای دختران دم‌بخت خوشبختی می‌آورد. یاقوت کبود باعث جذب انرژی های مثبت و عزیز شدن در جمع می‌شود. ضد اضطراب و بی خوابی، ضد افسردگی، حساسیت‌های پوستی و جوش صورت، تیروئید، لکنت زبان، شوره سر، سرگیجه، خونریزی و بیماری‌های قلبی است. این سنگ ماه تولد آذر خوشبختی، شادی، عشق‌ورزی، آرامش و شجاعت هم ایجاد می‌کند.

سنگ یاقوت یکى از سنگ‌هاى مناسب براى مدیتیشن است. این گوهر با ارتعاشات خود انرژى صاحبش را تقویت و تصمیم‌گیری را برای او آسان می‌کند. در افسانه‌ها آمده اگر یک مار سمی به همراه سفایر ( یاقوت کبود ) در ظرفی باشد، آن مار خواهد مرد چرا که این سنگ، محافظی در برابر سم ایجاد می‌کند. این سنگ دیواره رگ‌ها را استحکام بخشیده و مانع خونریزی بینی می‌شود. کریستال‌های سبز و آبی به‌خصوص در درمان انرژی مفیدند. سفایر عملکرد غده تیروئید را تنظیم کرده و بنابراین درمانی مؤثر برای کاهش اشتها و مشکلات عصبی قلب است.

خواص توپاز سنگ ماه تولد آذر

توپاز را هم به ماه تولد آذر نسبت می‌دهند. از خواص کلی آن می‌توان به کمک به هضم غذا و رفع اختلالات سیستم گوارش، تقویت اعصاب تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش التهاب ، ناراحتی و درد و ورم مفاصل، درمان عفونت، ناشنوایی، گواتر، خونریزی، نقرس و مشکلات گردش خون اشاره کرد. توپاز سنگ نیرومندی است که اغلب باعث روشنایی و گرمی قلب می‌شود برای افسردگی، عصبانیت و نگرانی‌ها بسیار موثر است. در گذشته، از این سنگ برای از بین بردن ترس و محافظت در برابر کابوس‌ها استفاده می‌شده تا افراد خواب شب آرام و راحتی را تجربه کنند. در یونان باستان، عموم مردم بر این باور بودند که این سنگ ماه تولد آذر نیروی فیزیکی و ذهنی فرد را افزایش می‌دهد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

خواص سنگ بریل زرد یکی از انواع سنگ ماه تولد آذر

پزشکان یونانی برای افرادی که از بیماری‌های مثانه و سنگ‌های کلیوی رنج می‌برند، بریل تجویز می‌کردند. به این صورت که سنگ بریل را در آب قرار می‌دادند و بعد آنآن را به بیمار می‌دادند تا بنوشد. همچنین در یک سنت قدیمی گفته شده که با به همراه داشتن بریل، یک شخص تنبل، سخت‌کوش و شخص کندذهن باهوش‌تر می‌شود.

خواص سنگ تانزانیت

می‌گویند تانزانیت یک سنگ معنوی است. به طوری که می‌تواند با دیگر جهان‌ها ارتباط برقرار کند و برای تمرکز بسیار مناسب است. تانزانیت همچنین، الهام بخش شفقت و آرامش است و به برقراری رابطه و حل مشکلات کمک می‌کند. هندوهای باستان بر این اعتقاد بودند که این گوهر با چاکرای گلو، پیشانی و تاج سر در ارتباط است. این یعنی تانزانیت می‌تواند باعث آگاهی بیشتر، رسیدن به خواسته‌ها، ابراز وجود، خلاقیت، آگاهی و ارتباطات بشود. رنگ تانزانیت با وفاداری، سرنوشت، صداقت و احترام در ارتباط است.

خواص زیرکن به عنوان سنگ ماه تولد آذر

زیرکن سنگ رسمی متولدین ماه دسامبر است. در قرون وسطی، زرگون برای کمک به خوابیدن، آوردن مال و افزایش افتخار و آگاهی صاحبش استفاده می‌شد. گفته می‌شود این سنگ به رگ‌های واریسی، تاول و مشکلات بیضه کمک می‌کند.

ویژگی‌های متولدین ماه آذر

متولدین ماه آذر به طورکلی افرادی حساس و دارای حس پیشگویی هستند. دارای توانایی‌های جسمی و روحی خوبی هستند و تحمل آنها در مقابل سختی‌ها و مشکلات زیاد است. اغلب استعداد کشف شهود دارند. متولدین آذر در زندگیشان همانند یک کمانگیر همواره باهوش و فعال هستند. زندگی آذری‌ها هیجانات بسیاری دارد. آنها بدون واسطه و صریح حرفشان را بیان می‌کنند. همین مساله ممکن است دیگران را ناراحت کند. اما هدف آنها ناراحت کردن مخاطبشان نیست، بنابراین سریع به دنبال جبران کارشان سراغ فرد می‌روند تا از دلش در بیاورند.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

آن‌ها اهل سر به سر گذاشتن با دیگران و اهل لطیفه گویی و مزاح هستند. اذری‌ها اگر محدود شوند دچار افسردگی می‌شوند. همچنین این افراد در عشق بسیار ماجراجو هستند و ممکن است با تمام وجود وابسته شخصی شوند اما حاضر به ازدواج نمی‌شوند. این افراد خیلی سریع عصبانی و مایوس می‌شوند. حواستان باشد که هرگز اشتباهات و خطاهایشان را به آنها گوشزد نکنید وگرنه به شدت آزرده خاطر و دلخور می‌شوند.

زنان متولد آذر ماه به مردانی که خیلی راحت از احساسات و عواطف خود صحبت می‌کنند نیازی ندارند. آنها به مردانی علاقه‌مند می‌شوند که بتوانند مهارت‌های خود را در هر شرایطی به کار گیرند. شوخ‌طبعی نیز از دیگر ویژگی‌های مردان ایده‌آل زن آذر ماهی است.

مردان متولد آذر ماه صادق و راستگو، دمدمی مزاج، در عشق کم اعتنا، خواهان آزادی و بی‌قیدی و طرفدار تنوع و مسافرت هستند.

  • نهمین ماه سال خورشیدی و آخرین ماه فصل پاییز
  • برج فلکی برج قوس (کماندار)
  • سیاره حاکم: مشتری
  • سمبل: کماندار
  • عنصر اربعه: آتش
  • اعداد شانس: ۱-۷-۸
  • روز شانس: پنج‌شنبه
  • رنگ شانس: کرم، خرمایی و سرخ
  • اندام‌های حساس: ستون فقرات، کبد، لگن و اعصاب
  • بهترین شریک عاطفی: متولدین ماه فروردین، خرداد، مهر، آذر و بهمن
  • سنگ های ماه تولد: عقیق سیاه، فیروزه، آمتیست، مالاکیت، کریستال کوارتز، کوارتز دودی، لاجورد، توپاز، زبرجد، یاقوت، آکوامارین

بهترین سنگ برای زن متولد آذر

می‌گویند بهترین سنگ برای زن متولد آذر، فیروزه است. به این دلیل که به باور چینی‌های باستان، فیروزه برای درمان اختلالات زنان مثمر ثمر بوده است. برای مصریان باستان و بومیان آمریکا، فیروزه، گوهری مقدس بوده است. به طوری که سرخپوستان آمریکا معتقد بودند فیروزه محافظ و نگهبان روح و جسم است. این سنگ متولدین آذر سمبل آسمان بی‌پایان و اقیانوسی عمیق است.

توپاز آبی هم یکی دیگر از بهترین سنگ‌ها برای زن متولد آذر است. البته توجه داشته باشید که ٰتوپاز سنگ ماه تولد آبان هم هست. اعتقاد بر این است که توپاز آبی در برابر مشکلات و سختی‌ها تأثیر گذار است و قدرت ماورایی بالایی دارد. اگر زنان متولد آذر ماه این سنگ را در اکثر جاها با خود حمل می‌کنند می‌توانند از طریق قدرت ماورایی این سنگ، انرژی مثبت دریافت کنند. سنگ توپاز زرد و آبی همانند سنگ‌هایی مانند الماس و یا کراندوم سفت و سخت است و به راحتی قابل برش و یا شکستن نیست. این سنگ‌ها از نظر قیمتی ارزش چندانی ندارند؛ اما زیبایی آن‌ها باعث شده تا میان زنان طرفداران زیادی داشته باشند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

 

بهترین سنگ برای مرد متولد آذر

بهترین سنگ برای مرد متولد آذر نیز فیروزه است. استفاده از سنگ فیروزه به مرد متولد آذر کمک می‌کند تا رفاه و موفقیت را به زندگی خود هدیه دهد. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، این سنگ قدرت شفادهندگی زیادی برای انواع بیماری‌ها دارد. در نتیجه مردهای متولد اذر می‌توانند از خواص این سنگ، همانند درمان سر درد، ایجاد آرامش روح و قلب نهایت استفاده را ببرند. انگشتر فیروزه برای مرد متولد آذر خوش شانسی می‌آورد. این سنگ شادی‌آور است وباعث اعتمادبه‌نفس می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب هر‌آنچه باید درباره سنگ ماه تولد آذر و خواص آن بدانید را برایتان توضیح دادیم و گفتیم فیروزه اصلی‌ترین سنگ متولد اذر است. خبر خوب این است که ما در گالری پرسته انواع انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره طلا با نگین فیروزه عرضه می‌کنیم. بنابراین اگر متولد ماه آذر هستید، برای بهره بردن از خواص این سنگ قیمتی می‌توانید محصولات دست‌ساز این مجموعه که دارای نگین یا سنگ فیروزه هستند را انتخاب و خریداری کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.