قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای انتخاب عطر مناسب؛ چه عطری بزنیم که همه را مدهوش کنیم؟

0

برای انتخاب عطر مناسب برای خانمها یا آقایان شما باید اصولی را رعایت کنید که شما در مسیر درست هدایت کنند. از شناخت رایحه‌ها گرفته تا توجه به جنس پوست، سن و سال و حتی سبک زندگی خود یا فردی که می‌خواهید برای او عطر و ادکلن خریداری کنید.

عطر از آن چیزهایی است که می‌تواند آدم را به اعماق خاطره‌ها ببرد و در حس و حال همان لحظه‌ها رها کند. بعضی از عطرها چنان در ذهن احساسات ما ماندگار هستند که حتی اگر سال‌ها بعد هم به مشام برسند باز همان حال و هوای قدیمی را تازه خواهند کرد. پس خوب است که عطری که تا این اندازه قدرت و توان خاطره‌اندوزی دارد به طور دقیق و درست بر اساس شخصیت و روحیه و سلیقه ما انتخاب شود؛ یعنی عطری باشد که هر زمان به مشام رسید دیگران ما را یاد کنند و همان چیزی از ما در ذهنشان شکل بگیرد که واقعاً هستیم.

حالا برای اینکه ترفندهای انتخاب عطر مناسب را یاد بگیرید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

عطرها چه هستند و چگونه ترکیب می‌شوند؟

عطرها با نت‌های آغازین و پایانی خود ما را مدهوش خود می‌کنند؛ اغلب آنها با عطر نارنج و پرتقال شروع می‌شوند و به یاس و خزه می‌رسند و در آخر با وانیل و دارچین و شکلات ما را غرق در رایحه‌ی خوشایند خود می‌کنند. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که عطرها عموماً دارای سه نت شروع، نت میانی و نت پایانی هستند.

نت شروع یا نت بالائی همان رایحه‌ای است که بلافاصله پس از اسپری کردن عطر روی پوست به مشام می‌رسد. این رایحه اغلب ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت بعد از اسپری کردن دوام دارد و سپس از بین می‌رود. دلیلش هم این است که نت بالایی عطرها دارای مولکول‌های بسیار کوچک هستند تا خیلی سریع تبخیر شوند و عطرشان از بین برود. این نت عطرها عموماً شامل رایحه‌های گل، مرکبات، میوه، ادویه و عطرهای پودری است.

بین ۳ تا ۵ ساعت پس از اسپری عطر روی پوست، نت میانی به مشام می‌رسد. این نت اغلب حاوی بوی میوه‌ها و رایحه گل‌هایی مانند یاس یا بوی چمن و خزه است. پس از نت میانی، نت پایانی یا نت پایه ظاهر می‌شود که بیشترین ماندگاری را دارد. در واقع این نت پایانی است که تعیین کننده‌ی دوام و ماندگاری عطر و ادکلن است. این نت اغلب حاوی رایحه‌هایی مثل وانیل، شکلات، دود، چوب صندل و خزه است و بین ۵ تا ۱۰ ساعت دوام دارد.

عطر چه تأثیری در جذابیت افراد دارد؟

کسی که لباس‌های درست و متناسب با فرم بدن خود پوشیده، از اکسسوری‌های متناسب با لباس‌های خود استفاده کرده و بوی عطر خوشایندی هم دارد همیشه برای اغلب مردم جذاب‌تر است. یعنی در کنار استایل و لباس‌های متناسب با فضا و محیطی که در آن حضور دارید، بهتر است از عطر متناسب هم استفاده کنید. به طور مثال، برای یک مصاحبه‌ی کاری چندان خوشایند نیست که عطری با بوی تند و قوی استفاده کنید. درست این است که عطری ملایم را به مقدار کم مورد استفاده قرار دهید. اما در عوض برای مهمانی‌های شب یا مراسمی که در فضای باز برگزار می‌شوند بهتر عطرهایی با رایحه‌های قوی استفاده کنید.

در واقع این را می‌خواهیم بگوییم که شما با انتخاب عطر مناسب با تیپ، استایل و متناسب با محیط می‌توانید جذاب‌تر به نظر برسید. حالا در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم که عطر و ادکلن در روابط اجتماعی انسان‌ها چه اثراتی دارد.

بیشتر بخوانید: استایل کژوال چیست و چه لباس‌هایی مناسب آن است؟

آیا عطر در روابط اجتماعی هم اثرگذار است؟

عطر در روابط اجتماعی تأثیر زیاد و عمیقی دارد به طوری که برای استفاده از عطر یک سری قوانین و آداب تعریف شده. ما در زیر برخی از این آداب را برایتان برشمرده‌ایم تا با اصول استفاده‌ی صحیح از عطر و ادکلن در اجتماع آشنا شوید.

  • به اندازه‌ای عطر بزنید که بوی آن باعث اذیت شدن دیگران نشود.
  • برای محل کارتان حتماً از عطری ملایم و سبک استفاده کنید. 
  • در زمانی که سوار تاکسی، اتوبوس یا مترو شده‌اید، عطر یا اسپری نزنید تا بوی آن باعث ایجاد سردرد یا حساسیت در دیگران نشود.
  • توجه داشته باشید که بهتر است عطرهایی که در طول روز استفاده می‌شوند سبک و ملایم باشند.
  • برای حضور در مصاحبه کاری، ملاقات بیمار در بیمارستان یا مکان‌های مذهبی عطر خنک و ملایم به میزان خیلی کم استفاده کنید. 
  • برای مهمانی‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، بهتر است از عطرهای گرم و تلخ استفاده کنید.
  • برای مهمانی‌های شب بهتر است عطرهای سنگین با رایحه‌های قوی استفاده کنید.
  • عطر را روی پوست نمالید و فقط آن را روی پوست اسپری کنید تا عطرش کاملاً پخش شود.

انواع عطرها و رایحه‌ها چیست؟

عطرها ممکن است رایحه‌های گلی، چوبی، شرقی یا رایحه خنک داشته باشند. رایحه‌ی شرقی شامل رایحه‌های گرم و شیرین مانند دارچین، وانیل و مشک است. رایحه‌ی خنک اغلب یادآور رایحه‌های طبیعی نابی مانند هوای اقیانوس یا بوی خوش چمن تازه چیده شده یا برگ‌های له شده هستند. رایحه‌های چوبی شامل بوهای شیرین و ملایم مانند بلوط و عنبر یا  رایحه‌های معطر مانند چوب سدر و چوب صندل است. روایح گلی هم از نامشان مشخص است که در طراحی و ساخت این نوع عطرها از رایحه‌ی یک یا چند گل استفاده می‌شود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

ماندگاری عطرها نیز به غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن بستگی دارد. مثلاً پرفیوم‌ها با غلظتی بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی از ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطرها هستند. ادوپرفیوم که غلظت ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارد ماندگاری خوبی دارد اما به اندازه‌ی پرفیوم نیست. ادوتویلت و ادوکلن با غلظت‌های بین ۳ تا ۱۶ درصدی کمترین ماندگاری را دارند.

برای انتخاب بهترین عطر باید به چه معیارهایی توجه کنیم؟

در بالا هم گفتیم که هنگام انتخاب عطر مناسب بهتر است به سن، شخصیت و جنس خود حتماً توجه داشته باشید. به این خاطر که عطر یا ادکلن انتخابی شما بیشترین تناسب با شخصیت شما و بهترین اثرگذاری را روی دیگران داشته باشد.

– انتخاب عطر زنانه مناسب بر اساس سن

  • برای دخترهای نوجوان، مخصوصاً سنین ۳۰-۱۵ سال رایحه‌ای شیرین و میوه‌ای مناسب‌تر است.
  • برای سنین ۵۵-۲۷ سال بهتر است رایحه‌ای از نوع اقیانوسی خنک یا گیاه خوشبو با ترکیب چوبی استفاده شود.
  • برای زنان بالای ۴۵ سال بهتر است عطرهایی با رایحه‌ی عود، چوب صندل، عنبر، بلوط و مواردی از این قبیل انتخاب شود.

– انتخاب ادکلن مردانه مناسب بر اساس سن

  • ادکلن مناسب سن نوجوانی بهتر است که رایحه‌ای نسبتاً ملایم  و سبک داشته باشد
  • ادکلن مردانه مناسب برای سنین ۲۱ تا ۲۵ سال بهتر است جذاب باشد همانند یلورسنت اینتنس، آکوا بولگاری، جیوانچی پورهوم
  • ادکلن مردانه مناسب برای سنین ۲۶ تا ۳۲ سال بهتر است رایحه‌ای تند داشته باشد همانند تق هرمس، ساواج دیور، بلو شنل
  • ادکلن مردانه مناسب برای سنین ۳۳ تا ۴۵ سال بهتر است رایحه‌ای سنگین داشته باشد همانند کرید آیریش، وان میلیون، فارنهایت دیور.
  • ادکلن مناسب بالای ۵۰ سال محصولاتی است که بر اساس علایق شخصی فرد انتخاب می‌شود زیرا در این سن دیگر تحت تاثیر نظر و عقیده دیگران نیست

– انتخاب عطر بر اساس شخصیت

علاوه بر سن، شخصیت و روحیه‌ی فرد هم در انتخاب عطر مناسب تأثیرگذار است. به طور مثال، اگر شخصیتی آرام، زنانه و رومانتیک دارید عطرهایی با رایحه گلی مانند سوسن، مگنولیا، رز، یاس و مریم گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. اگر شاد و پر هیجان هستید، عطرهای چوبی و شیرین گزینه مناسبی برای شماست. اگر آقا هستید و روحیه‌ی سرسخت دارید بهتر است عطرهایی با رایحه ادویه‌جات یا چوبی انتخاب کنید تا بیانگر حس درونی شما باشد. یا اگر خیلی شخصیت قوی و مستحکمی دارید، بهتر است از عطرهای چرمی استفاده کنید.

– انتخاب عطر بر اساس جنس پوست

ماندگاری عطر رابطه‌ی مستقیم با جنس پوست افراد دارد. هر چه پوست شما چرب‌تر باشد، ماندگاری عطر روی آن بیشتر است. اما مثلاً ماندگاری عطر و ادکلن روی پوست خشک کم است و این افراد باید از رایحه‌های قوی‌تری استفاده کنند.

بهترین انتخاب برای افراد با پوست چرب، عطرهایی است که رایحه گل و گیاه و مرکبات دارند. عطر مناسب پوست خشک نیزعطرهایی است که رایحه مُشکی، چوبی و یا نت‌های معطر و سنگین‌تر گلی دارند.

آیا عطر باید بر اساس فصل انتخاب شود؟

در پاسخ باید بگوییم بله، عطر را بهتر است بر اساس فصل انتخاب کنید. چون هر فصل حال و هوای خاص خود را دارد و حسی متفاوت را منتقل می‌کند. مثلاً اگر شما در زمستان از عطرهای شکوفه‌های بهاری استفاده کنید، حس و حال بهار را نمی‌توانید منتقل کنید چون در فصل درست استفاده نشده. اما اگر همین عطر در فصل درست استفاده شود به خوبی بیانگر حس درست خود خواهد بود.

عطرهای با رایحه گرم که برای استفاده در فصل زمستان طراحی شده‌اند بوی قدرتمندتر و شیرین‌تری دارند. بنابراین اگر از آنها در فصل گرم استفاده کنید، ممکن است باعث سردرد و آزار و اذیت دیگران شود. در نتیجه اگر می‌خواهید یک عطر مناسب فصل انتخاب کنید در فصل‌های گرم بهتر است از عطرهای سرد استفاده شود. عطرهای گرم هم در فصول سرد تاثیر بهتری دارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

به طور کلی هم باید بدانید که رایحه در ماه‌های گرم ماندگاری بیشتر از ماه‌های سردتر دارد. چون پوست معمولاً آبرسانی می‌شود و رطوبت عطر را حفظ می‌کند. بنابراین بهتر است در ماه‌های گرم سال عطرهای با رایحه سبک‌تر و در طول زمستان از رایحه‌های سنگین‌تر استفاده کنید.

اصول انتخاب عطر مناسب برای خانمها چیست؟

قبل از خرید عطر جدید سعی کنید از هیچ‌گونه ماده معطری مثل عطر و ادکلن، لوسیون های خوشبوکننده، مواد آرایشی و انواع صابون‌ها و شامپوهای معطر استفاده نکنید. تا بتوانید دون حواس پرتی، رایحه عطر مدنظر را بر روی پوست خود استشمام کنید. حتماً فصل را در انتخاب عطر زنانه مناسب مدنظر داشته باشید. نت‌ها را بشناسید و برای انتخاب عطر مناسب خود، عطر و بویی را که بیشتر با آنها ارتباط برقرار کرده‌اید را شناسایی کنید. مشخص کردن یک دسته به شما كمك می‌كند تا دامنه‌ی انتخاب‌های خود را محدودتر كنید و گزینه‌هایی را انتخاب كنید كه بیشتر متناسب با شماست.

اصول انتخاب عطر مناسب برای آقایان چیست؟

شما خودتان بهترین کسی هستید که می‌توانید تشخیص بدهید با توجه به تیپ شخصیتی، موقعیت شغلی، شرایط آب‌و‌هوایی محل زندگی و نوع پوست‌تان کدام رایحه برای‌تان مناسب است.

اولین موردی که در هنگام انتخاب عطر مردانه باید به آن توجه کنید شخصیت‌تان است. اگر فردی جدی و تودار هستید بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای و وانیلی نروید. بهترین انتخاب برای شما عطری بر پایه مشک و عنبر است. مردان اهل ورزش و جنب‌وجوش باید سراغ عطرهای «سبز» بروند. منظور از عطرهای سبز عطرهایی است که در ترکیب آنها از عصاره‌ی گیاهان سبز مثل چمن و خیار و مرکباتی مثل لیمو و پرتقال ماندارین استفاده شده است.

مردان جذاب و عاشق‌پیشه بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای بروند. اگر رئیس یک شرکت یا مؤسسه‌ی بزرگ هستید و دل‌تان می‌خواهد همیشه فردی سرسخت و جدی در کار جلوه کنید بهتر است عطرهایی با بوی چرم را که معمولا رایحه‌ی عسل و توتون هم در خود دارند انتخاب کنید.

اگر کارمند هستید و با همکاران‌تان در یک اتاق کار می‌کنید به هیچ‌وجه عطرهای سنگین با بوی مشک و عود را انتخاب نکنید، بهترین گزینه برای کارمندها «ادوتویلت‌ها» هستند. «ادوتویلت» به‌خاطر درصد بالاتر الکل و میزان کمتر اسانس‌های روغنی که در ترکیب آنها استفاده شده نسبت به ادوپرفیوم‌ها سبک‌ترند و بوی ملایم‌تری دارند.

استفاده از عطر به همراه زیورآلات طلا قانون خاصی دارد؟

عطر را نباید روی زیورآلات و طلاهای خود اسپری کنید چون باعث آسیب دیدن طلا و نقره و سنگ‌های قیمتی می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب هر آنچه برای انتخاب عطر مناسب لازم است بدانید را برایتان توضیح دادیم؛ از انواع عطر و رایحه گرفته تا نکته‌های و ترفندهای استفاده از انواع عطرها و اصول استفاده ازآن در محیط‌های مختلف اجتماعی. در آخر هم دلیل اینکه بهتر است اول عطر بزنید و سپس طلا و جواهرات خود را استفاده کنید را برایتان توضیح دادیم.

توصیه می‌کنیم پیش از خریدن عطر یا ادکلن حتماً آن را روی بدن خود تست کنید و ببینید آیا با ویژگی‌های بدن شما تناسب دارد یا خیر! چون برخی از عطرها روی پوست‌های مختلف، رایحه‌های گوناگونی از خود نشان می‌دهند. برای درک بهتر بوی عطرها هم بهتر است کمی پس از تست به آن زمان بدهید. این فاصله‌ی زمانی از تست تا خرید باید به اندازه‌ای باشد که نوت اولیه تا نوت پایانی آن را احساس کنید.

در این جا هم یادآوری کنیم که برای خرید انواع طلا و جواهرات مردانه و زنانه شما می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما در لینک زیر سر بزنید و قیمت و ویژگی‌های محصولاتمان را مشاهده کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

منبع: toppacksolution 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.