قیمت روز طلا: 3,730,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

از چه جواهراتی در طراحی انگشترهای مردانه استفاده می­‌شود؟

0

نگین انگشتر مردانه

نگین انگشتر مردانه با تراش‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار موجود است. به همین خاطر هر مردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند انگشتر دلخواه خود را پیدا کند.

سنگ های قیمتی و جواهرات وقتی روی انگشتر طلا سوار می‌شوند جلوه خاصی به آن می‌بخشند. این نگین‌های با ارزش با رنگ‌های متنوعی که دارند به شما اجازه می‌دهند آنها را با رنگ پوست، رنگ چشم یا لباس‌های خود ست کنید.

به همین خاطر، ما در اینجا رایج‌ترین سنگ‌های موجود در انگشترهای مردانه را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس تیپ و ظاهر خود و سبک زندگی‌تان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

معرفی انواع نگین انگشتر مردانه

الماس

سنگ انگشتر مردانه

الماس سنگی بسیار شفاف و بیرنگ است. آنچنان نور را منعکس می‌کند که میتواند به تنهایی یک اتاق را روشن نگه دارد. این سنگِ مستحکم و سخت، یکی از باارزش ترین سنگهای قیمتی جهان است. اکثر الماس‌ها به‌طور طبیعی یک سری خش روی خودشان دارند، در حالی که بی عیب و نقص‌ها دارای ارزش بیشتری برای ما هستند. همانند انگشتر زنانه، حلقه‌های مردانه هم ممکن است دارای نگین الماس باشند.

بیشتر بخوانید: سنگ قیمتی چیست؟

یاقوت ارغوانی (آمیتیست)

آمیتیست نوعی کوارتز بنفش یا در حیطه بنفش است. این سنگ برای یونانیان باستان بسیار ارزشمند بوده است چون معتقد بودند این سنگ برای جلوگیری از مستی مفید است. در حقیقت ریشه آمیتیست به یک کلمه یونانی به نام “مسموم نیست”  برمیگردد. در کنار قیمت ارزانی که دارد، بسیار شیک است و جلوه خوبی به استایل شما میبخشد. البته برای انگشتر مردانه خیلی گزینه خوبی نیست.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

زمرد

نگین انگشتر مردانه طلا / زمرد

زمرد سنگی سبزِ قیمتی است که بیش از ۳۵۰۰ سال است که برای ساخت جواهرات استخراج می‌شود. این سنگ هم مانند الماس بر روی خود دارای نقص‌هایی طبیعی است که با چشم غیر مسلح هم مشاهده می‌شود و پیدا کردن زمردی که هیچگونه عیبی نداشته باشد بسیار نادر است. رنگ زمرد در طیف وسیعی از سبز قرار دارد، از سبز خیلی کمرنگ گرفته تا مدل بسیار با ارزش آن که به رنگ سبز خیلی تیره است. به دلیل اینکه سنگ بسیار سختی نیست می‌توان روی آن طراحی کرد یا نوشت که در این صورت انگشتر شما به یک اکسسوری کاملا خاص و شخصی تبدیل می‌شود. البته استفاده از زمرد برای نگین انگشتر مردانه چندان مرسوم نیست.

آکوامارین

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا این سنگ آکوامارین نام گرفته است؟ سرنخ در خود اسمش نهفته است؛ آکوا به معنی دریا !! این گوهر به رنگِ آبِ دریا است؛ آبیِ روشنِ ملایم و مدیترانه‌ای. اگر جزو افرادی هستید که چشمان آبی دارید، یک اکسسوری با سنگ آکوامارین درخشان، زیبایی چهره خود را دو چندان کنید.

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

تانزانیت

یک سنگ قیمتی نادر به رنگ آبی یا بنفش است که اخیرا کشف شده است. این سنگ دارای خواص نوری است؛ یعنی بسته به نوع منبع نوری و زاویه دید ما تغییر میکند. برخلاف الماس و سایر سنگهای قیمتی که روی آنها وجود دارد، تانزانیت تقریبا بی عیب و نقص است. معمولا این سنگ را روی رکابی از طلا سفید، پلاتین و یا تیتانیوم سوار می‌کنند. دلیل محبوبیت اش این است که وقتی انگشتری با سنگ تانزانیت پوشیده اید، با چرخاندن دستتان رنگهای متنوعی را مشاهده میکنید که در دستان شما دلربایی می‌کنند. این سنگ قیمتی برای انگشتر طلا زنانه بسیار مناسب‌تر از حلقه‌های مردانه است.

الماس سیاه

الماس سیاه اصطلاحی برای همان الماس سفید معمولی با نقص هایی طبیعی روی خودش است. دلیل رنگ سیاه طبیعی این الماس به خاطر خوشه های گرافیتی روی آن است. در واقع ماده اصلی الماس‌های سیاه اصلاح شده همان الماس‌های عیب دار سفید هستند، اما برای القا رنگ، آنها را در معرض تابش و یا حرارت قرار می‌دهند. الماس سیاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگین انگشتر مردانه است.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از زیورآلات و طلا برای مردان

یاقوت کبود

سنگ انگشتر مردانه

این سنگ از لحاظ ساختاری دقیقا همان کرندوم است، با این تفاوت که دیگر به رنگ سرخ نیست. اگرچه یاقوت کبود به رنگ آبی است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که در سایر رنگ‌ها مانند سبز، نارنجی، بنفش و حتی سیاه نباشد. در واقع رنگ این یاقوت براساس ماهیت ناخالصی موجود در سنگ متغیر است و می‌تواند در چندین رنگ یافت شود. جالب است بدانید که نوع نادری از یاقوت کبود وجود دارد که بر اساس منبع نور تغییر رنگ می‌دهد. همچنین این سنگ بیشتر با انگشتر نقره‌ای و براق ست می‌شود. مردهایی که تنوع را دوست دارند می‌توانند نگین یاقوت برای انگشتر خود انتخاب کنند.

اونیکس

اونیکس یک سنگ گرم با نوارهای رنگی متناوب است که معمولا با رنگ سیاه به عنوان جواهر به فروش میرسد. همچنین این سنگ نه گران و نه نادراست. رنگ قرمز آن رایج تر است. از زمان رومی جعل کردن و تقلب در صنعت وجود داشته، یعنی آنها اونیکس سرخ را در محلول شکر فرو کرده سپس با اسید آن را اصلاح میکردند تا آن را به سیاه تبدیل کنند. ترکیب اونیکس با انگشتر نقره یا مارکازیت بسیار شگفت انگیز میشود. این سنگ هم برای نگین انگشتر مردانه بسیار مناسب است.

فیروزه

آیا رنگ فیروزه آبی یا سبز است؟ خیر! رنگ آن فیروزه ای است. برخلاف بسیاری از سنگهای قیمتی، فیروزه کاملا مات و بدون هیچ خاصیت بازتابی است. این سنگ در رنگی سبز مایل به آبی و برعکس، آبی مایل به سبز قرار میگیرد. فیروزه در سرتاسر جهان استخراج شده و از دوران باستان تا کنون جزو سنگهای با ارزش بوده است. این سنگ و این رنگ زیورآلات برای انگشتر مردانه چندان مرسوم نیست. اگر به هر دلیلی می‌خواهید از این رنگ در زیورآلات خود بهره بگیرید، حتما توجه کنید که سنگ بسیار ریزی باشد که چندان جلب توجه نکند. این سنگ بیشتر برای زنان مناسب است تا مردان.

یاقوت

نگین انگشتر مردانه طلا / یاقوت

از عهد قدیم تا به امروز، از یاقوت با آن رنگ صورتی مایل به سرخ فریبنده اش، به عنوان یک سنگ بسیار با ارزش یاد شده است.در واقع یاقوت شکل بلورین اکسید آلومینیوم، به نام کرندوم است که تقریبا مقاومتی به اندازه الماس دارد. هرچه یاقوت تیره و کبود تر باشد، ارزش بیشتری دارد که به یاقوت کبود معروف است. یاقوت‌هایی که روی رکاب طلایی سوار شده‌اند از جذاب‌ترین انواع انگشتر مردانه به شمار می‌روند. شاید برایتان عجیب باشد اما از یاقوت می‌توان برای نگین حلقه مردانه هم استفاده کرد.

مویزنیت

این سنگ از نظر ظاهری و استحکام شبیه الماس است. مویزنیت بسیار نادر است و فقط در مکان هایی که شهاب سنگ رخ داده است، یافت میشود. در اواخر قرن بیستم بود که مدل مصنوعی و آزمایشگاهی مویزنیت در بازار سنگهای قیمتی ظاهر شد و یک جایگزین جذاب با قیمت مناسب برای الماس شد. اما این سنگ برخلاف الماس در برابر گرما و حرارت تغییر رنگ میدهد.

پریدوت

پریدوت یک سنگ گرانبهایی است که اغلب به دلیل رنگ سبز زیتونی با زمرد اشتباه گرفته میشود. این سنگ از زمان مصر باستان در جزیره کوچکی در دریای سرخ به عنوان یک سنگ زینتی در طراحی جواهرات استخراج میشود. همچنین به دلیل عدم ثبات شیمیایی، پریدوت معمولا سوراخ سوراخ است و به همین علت اکثر سنگهای پریدوت تقریبا کوچک هستند.

کهربا

کهربا از نظر تکنیکی سنگ قیمتی محسوب نمیشود و همچنین فرمول شیمیایی ثابتی هم ندارد، با این حال یکی از خارق العاده ترین سنگهای زینتی است که می توانید بیابید. کهربا طی قرنها از شیره درخت کاج تشکیل میشود. برخلاف سایر سنگها، اجزای تشکیل دهنده آن بسیار با اهمیت هستند حتی اگر یک پشه مُرده باشد. اکثر کهرباها رنگی در طیف زرد روشن تا نارنجی و قرمز دارد، البته کهرباهای آبی و سبز هم وجود دارند که در کارائیب استخراج می شوند. این سنگ قیمتی برای نگین انگشتر مردانه بسیار مناسب است.

چشم ببر

این سنگ از انواع کوارتز با شباهت حیرت انگیزی به چوبهای فسیلی است. اگر میخواهید سنگی در اکسسوری شما باشد که خیلی زرق و برق و خودنمایی نداشته باشد به دنبال چشم ببر بروید. آن معمولا به رنگ قهوه ای مات به همراه رگه هایی روشنتر یا تیره تر از خودش است. این سنگ هم برای نگین انگشتر مردانه گزینه خوبی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب حلقه ازدواج مردانه

سوالات رایج در مورد انگشتر مردانه

  1. برای خرید انگشتر مردانه آیا توجه به جثه و اندازه‌ی هیکل هم مهم است؟
    توجه به هیکل مردان در انتخاب جواهرات بسیار مهم است. به طور مثال، فردی که درشت‌هیکل است نباید ساعت، دستبند یا گردنبند نازک و ظریف انتخاب کند. اگر بسیار بزرگ‌اندام هستید، حتی انگشتر را هم نباید ظریف انتخاب کنید زیرا در دستانتان محو خواهد بود و نه تنها زیبا نیست، بلکه جلوه بدی هم به تیپ شما می‌دهد.
  2. بهترین مدل برای حلقه ازدواج مردانه چیست؟
    از آنجا که حلقه ازدواج همیشه و در تمام طول سال‌های زندگی در دست خواهد بود، بهتر است سراغ گزینه‌ای بروید که قابلیت ترمیم و تغییر سایز داشته باشد. انگشتری که از فلزات غیر از طلا و پلاتین ساخته شده را نمی‌توان بزرگ یا کوچک کرد. اما انگشتر طلای سفید، انگشتر طلای زرد و انگشتر از جنس پلاتین این قابلیت را دارند.
  3. مد انگشتر مردانه در سال ۲۰۲۰ چیست؟
    یکی از ترندهای طلا و جواهرات در سال ۲۰۲۰، انگشترهای بسیار بزرگ و حجیم است.
  4. فیروزه برای انگشتر طلا مردانه هم قابل استفاده است؟
    خیر، این سنگ و این رنگ زیورآلات برای مردان چندان مرسوم نیست. اگر به هر دلیلی می‌خواهید از این رنگ در زیورآلات خود بهره بگیرید، حتما توجه کنید که سنگ بسیار ریزی باشد که چندان جلب توجه نکند. این سنگ بیشتر برای زنان مناسب است تا مردان.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: trendhim

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.