قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای خرید الماس برای حلقه نامزدی

0

اگر فصد خرید الماس اصل برای حلقه ازدواج را دارید احتمالا در اینترنت بدنبال راهنمای خرید هستید تا بتوانید آنچه دقیقا مد نظرتان هست را پیدا کنید. برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین اطلاعات را کسب کنید، ما در این مطلب ۵ موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید را برایتان برشمرده‌ایم.

برای یافتن زیباترین الماس برای حلقه نامزدی از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

۱- تراش

کارشناسان معقتد هستند طرز تراش خوردن و درخشش الماس یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی آن بشمار می‌روند. بدون شک کسی را پیدا نمی‌کنید که از درخشش سنگ الماس خود ذوق نکند.

این درخشش از سطح خارجی الماس به واسطه ورود نور از بالای سنگ و بازتاب آن از سطح داخلی و خروج از سنگ دیده می‌شود. این درخشندگی در واقع بازگشت نور نام دارد.

در واقع این شکست نور است که رنگ‌های زیادی ایجاد می‌کند تا الماس درخشنده و زیبا به نظر برسد.

اما فاکتور دیگری که در بازگشت نور بسیار مهم است به تقارن برش الماس مربوط است. یک الماس باکیفیت که برش‌های استاندارد دارد و به خوبی تراش خورده، نور و رنگ بیشتری از خود دارد و در نتیجه زیباتر و درخشنده‌تر به نظر خواهد رسید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

به همین خاطر، تراش الماس تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری آن دارد. همچنین لازم است یادآوری کنیم، الماس سخت‌ترین سنگ دنیاست به همین دلیل اگر پریدگی یا هر گونه شکستگی در زوایای برش خورده سنگ مشاهده کردید شک نکنید که سنگ مورد نظر، الماس نیست و شیشه است.

خرید الماس برای حلقه نامزدی

۲- شکل

باید بدانید که برش الماس، شکل واقعی آن نیست. برش‌ها فرم الماس را شکل می‌دهند اما شکل اصلی آن نیز در روشنایی و درخشش الماس بسیار موثر است.

برای داشتن بیشترین تاثیر و درخشش بهتر است الماس‌های گرد را انتخاب کنید. تقارن سنگ‌های گرد، تمام نورها را منعکس کرده و بیشترین و بهترین انعکاس و درخشش را خواهند داشت. اینگونه برش‌ها ۵۸ تراش دارند و در نتیجه بهترین بازتاب نوری و درخشندگی را بدنبال خواهند داشت.

البته اشکال مربعی و تاجی هم برای حلقه‌های نامزدی گزینه‌های خوبی بشمار می‌روند.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

۳- رنگ

جالب است بدانید که در الماس سفید هم چندین درجه رنگ وجود دارد. بهترین الماس نمونه‌ای است که رنگ ندارد. هر چه الماس بی‌رنگ‌تر باشد، بازتاب نوری بیشتری خواهد داشت. الماس گرد بیشتر از بقیه درخشش دارد و کمتر رنگ را نشان می‌دهد. گاهی اوقات تراش سنگ‌ها همچون پوشش رنگ‌ها به‌ نظر می‌رسند.

به طور مثال، سنگ‌هایی که برش‌های مربعی یا تاجی شکل دارند ممکن است در لبه‌ها کمی رنگ داشته باشند و به درخشندگی نمونه‌های بی‌رنگ نباشند.

الماس طبیعی در زیر نور سفید، فقط نور سفید و آبی منعکس می‌کند این در حالیست که در اکثر سنگ‌های مصنوعی هفت رنگ رنگین‌کمان منعکس می‌شود.

خرید الماس برای حلقه نامزدی

۴- طرز قرارگیری الماس

تنظیم و طرز قرار گرفتن الماس روی طلا نیز در درخشندگی آن نقش بسیار مهمی دارد. وقتی سنگ در مرکز و بالای زین قرار می‌گیرد، درخشش و زیبایی بیشتری خواهد داشت زیرا نور از هر طرف آن می‌گذرد و بازتاب خوبی دارد.

البته طلای سفید نیز در درخشندگی هر چه بیشتر الماس نقش مهمی دارد. طلای زرد به الماس گرمای ویژه‌ای می‌بخشد. حلقه زیباتر دیده می‌شود.

۵- کمک گرفتن از متخصصان

در آخر هم لازم است توصیه کنیم که هنگام خرید حلقه نامزدی که دارای الماس است، حتما از نظرات و پیشنهادات متخصصان جواهرسازی کمک بگیرید. این افراد با دانش و مهارت خود می‌توانند زیباترین شکل حلقه را به شما پیشنهاد دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.