قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای استفاده از زیورآلات و طلا برای مردان

0

زیورآلات مردانه از دوران باستان تاکنون تغییر خاصی نکرده است. شخصیت‌های برجسته در مصر باستان از مصنوعات طلا برای زینت‌ بخشیدن به ظاهر خود بهره می‌گرفتند؛ از گوشواره گرفته تا انگشتر و گردنبند.

در حال حاضر نیز مردان انواع و اقسام زیورآلات را مورد استفاده قرار می‌دهند، از گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره گرفته تا انواع پیرسینگ و گیره کراوات و دکمه سردست.

البته در برخی از جوامع، شماری از این اقلام تابو بشمار می‌روند و چندان رایج نیست مثل اینکه مردان از گوشه ابروی خود حلقه طلا آویزان کنند. اما مثلا مواردی همچون ساعت یا حلقه ازدواج در اغلب کشورها رایج است.

در همین راستا باید اشاره کنیم که برندهای مشهوری همچون گوچی، لویی‌ویتون یا بوتگا ونتا محصولات بسیار زیبایی برای مردان طراحی کرده‌اند که نگاه عموم به برخی تابوها در هم شکسته شود.

در حال حاضر مردان با اعتمادبه‌نفس بیشتری زیورآلات استفاده می‌کنند. اما استفاده صحیح از این مصنوعات آداب خاصی دارد که گالری پرسته در ادامه شماری از آنها را آموزش داده است. تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

۱- همیشه دنبال سادگی باشید

دستبند طلا عنصر باد

زیورآلات مردانه بهتر است که ساده اما شیک باشند. مثلا ساعت‌هایی با بند ساده چرمی انتخاب کنید. یا اگر نمونه‌های استیل مدنظرتان است، گزینه‌هایی را انتخاب کنید که رنگ استیل یا نقره‌ای و طراحی ساده دارند. همیشه این جمله را در ذهن داشته باشید که زیبای یدر سادگی است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

۲- به رنگ طلا و لباس‌های خود توجه داشته باشید

زیورآلات مردانه در رنگ‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. به همین خاطر بسیار مهم است که ست بودن هر رنگ را با لباس خود در نظر داشته باشید.

  • طلا: رنگ طلایی گرم است و به همین خاطر با رنگ‌هایی همچون قهوه‌ای یا دیگر رنگ‌های خاکی تناسب بیشتری پیدا خواهد کرد. البته، رنگ زرد طلایی با آبی درباری و سبز کله‌غازی نیز ترکیب زیبایی تشکیل می‌دهد. اشباع و خلوص این رنگ‌ها هم بسیار حائز اهمیت هستند. بنابراین هنگام انتخاب به میزان رنگ طلا توجه داشته باشید.
  • نقره / نقره‌ای: این رنگ سرد در بازه سفید تا سیاه قرار دارد. توصیه می‌کنیم از رنگ‌های براق برای ست کردن با زیورآلات نقره‌ای استفاده نکنید. اما لزومی هم ندارد دنبال کنتراست زیاد بین رنگ‌های تیره و روشن باشید. مصنوعات نقره‌ای اغلب با لباس‌های توسی تیره یا سیاه تناسب بیشتری دارند. این در حالیست که می‌توانید در روزهای گرم تابستان آن را با لباس‌هایی به رنگ‌های روشن هم ست کنید.
  • برنز / مسی: این رنگ با تُن نارنجی که دارد، وقتی در زیورآلات اسفاده می‌شود، طرز لباس پوشیدن فرد را محدود خواهد کرد. آقایان باید با زیورآلات برنزی لباس‌های غیررسمی بپوشند.
  • فیروزه / فیروزه‌ای: این سنگ و این رنگ زیورآلات برای مردان چندان مرسوم نیست. اگر به هر دلیلی می‌خواهید از این رنگ در زیورآلات خود بهره بگیرید، حتما توجه کنید که سنگ بسیار ریزی باشد که چندان جلب توجه نکند. این سنگ بیشتر برای زنان مناسب است تا مردان.

در زیر هم برخی از زیورآلات مردانه و راهنمای استفاده از آنها را برایتان نوشته‌ایم.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

زنجیر بلند و گردنبند

ترجیحا سعی کنید از طلاهای رزگلد یا غیر از رنگ زرد استفاده کنید. اگر قرار است زنجیر طلا با سنگ از گردن خود آویزان کنید، سنگی به رنگ قهوه‌ای را برگزینید. زنجیرهایی از جنس طلای سفید یا ترکیب طلای زرد و سفید هم گزینه قابل قبولی است.

زنجیر بلند را فقط با تی‌شرت ساده استفاده کنید. در غیر این صورت ظاهرتان بسیار شلوغ به نظر خواهد رسید.

دستبند

آقایان می‌توانند از دستبندهایی از جنس نقره استرلینگ، بافت چرمی تا ترکیب هر دو با هم استفاده کنند. همچنین دستبندهای چرم و طلا هم ا زدیگر گزینه‌های مناسب برای مردان است.

این دستبندها با هر تیپی ست می‌شوند. از تی‌شرت گرفته تا پیراهن رسمی و کت‌وشلوار.

 

برای اینکه نمای جذابی از دستبند درست کنید، می‌توانید یک نمونه ساده در یک طرف ساعت و دستبند طرح‌دار یا ساخته شده از متریال دیگری را در سمت دیگر ساعت خود ببندید.

انگشترهای بزرگ و برجسته

 

بسیاری از مردان انگشترهای ساده و رینگ را ترجیح می‌دهند. برخی هم از انگشترهای نگین‌دار استفاده می‌کنند. اما اگر از انگشترهای برجسته و بزرگ می‌خواهید استفاده کنید، سعی کنید از طلای سفید یا جنس نقره استفاده کنید.

این انگشترها اغلب با کت‌های جین یا پیراهن و تی‌شرت‌های گل‌دار و طرح‌دار ست می‌شوند و کژوآل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.