قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای تمیز کردن و مراقبت از سنگ کهربا

0

تمیز کردن سنگ کهربا اهمیت ویژه‌ای دارد. سنگ کهربا که طلای دریا نامیده می‌شود، یکی از سنگ‌های شگفت انگیزی است که خواص متافیزیکی زیادی دارد و عموما از آن برای محافظت روح استفاده می‌شود. ایجاد تعادل در احساسات، روشن شدن ذهن و کاهش انرژی‌های منفی از جمله ویژگی‌های این سنگ است. سنگ کهربا در از بین بردن ترس نیز تأثیر فراوان دارد.

این سنگ در حقیقت، شیره‌ی فسیل شده‌ی درختان است. از آنجایی که سنگ کهربا بسیار سبک است، روی آب‌های شور شناور می‌ماند. از جمله اثرات شفا بخش سنگ کهربا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مهار کردن انرژی های منفی و خارج نمودن آنها از بدن
  • کسب انرژی های مثبت و آرامش
  • درمان آرتروز
  • درمان آسم
  • درمان آلرژی
  • درمان تورم پا
  • درمان سرفه
  • درمان عفونت
  • تقویت عضلات
  • و …

علاوه بر این سنگ کهربا جزو سنگ‌های پیشانی و حامی محسوب می‌شود.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

سنگ کهربا نمادی از عشق است و در رنگ های طلایی و نارنجی، نمادی از زیبایی و لطافت محسوب می‌شود و به عنوان طلسمی برای جذب عشق ناپایدار استفاده می‌شود. درخشش طلایی رنگ سنگ کهربا موفقیت، شور و عشق، شادی و قدرت را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

چگونه سنگ کهربا را تمیز کنیم؟

نکته‌ی مهم درباره‌ی سنگ کهربا این است که برای این که این سنگ درخشش خود را حفظ کند، لازم است که مرتب آن را تمیز کنیم. اما چگونگی این کار بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا عدم توجه به اصول و راهکارهای صحیح برای تمیز کردن این سنگ، باعث خراشیدگی و کاهش جذابیت این سنگ ارزشمند می‌شود.

برای تمیز کردن سنگ کهربا از این روش استفاده کنید: در یک ظرف، آب نسبتا گرم بریزید و کمی صابون یا مایع دستشویی به آب اضافه کنید. سنگ کهربا را داخل این محلول قرار دهید و سعی کنید به آرامی با انگشتان خود کل سطح سنگ را به محلول آغشته کنید و مالش دهید تا به خوبی تمیز شود. سپس سنگ را با پارچه‌ای نرم مانند پارچه‌ی فلانل خشک کنید. این بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تمیز کردن سنگ کهربا است.

اگر احساس کردید که سنگ کهربا خراشیده و مات شده است، لازم است آن را جلا دهید. برای پولیش دادن سنگ، کافی است که چند قطره روغن زیتون را کف دست خود بریزید و سنگ را به آن آغشته کنید. به خوبی سنگ کهربا را با روغن زیتون مالش دهید و بعد با پارچه‌ای نرم، روغن زیتون را از سطح سنگ پاک کنید. اگر روغن زیتون در دسترس خود ندارید، به عنوان بهترین جایگزین، استفاده از روغن بادام را به شما توصیه می‌کنیم. برای تمیز کردن سنگ کهربا از مواد شوینده‌ی خشک اجتناب کنید؛ چون در این صورت به شدت آسیب خواهد دید.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی مردانه

چند نکته‌ی مهم برای مراقبت از سنگ کهربا:

سنگ کهربا را در معرض نور خورشید قرار ندهید و بعد از درآوردن جواهرات خود که با سنگ کهربا آذین یافته‌اند، آن ها را در جایی دور از نور خوشید قرار دهید.

توجه داشته باشید که سنگ کهربا نباید دردمای خیلی بالا یا خیلی پایین قرار بگیرد.

از مجاورت سنگ کهربا با لوازم آرایشی، اسپری مو، عطر و ادکلن خودداری کنید. هنگام استفاده از جواهرات سنگ کهربا، اول عطر بزنید و آرایش کنید، سپس از زیورآلات خود استفاده کنید.

هنگام پخت و پز و انجام کارهای منزل از دستبند و انگشتر کهربا استفاده نکنید.

مواد شیمیایی موجود در غذا یا پاک کننده ها آسیب جدی به سنگ کهربا وارد می‌کنند.

هنگام شنا یا استحمام، جواهرات کهربا را از خود دور کنید.

و در پایان به یاد داشته باشید که سنگ کهربا نرم و شکننده است و به راحتی دچار خط و خش می‌شود؛ پس آن را به صورت مجزا در یک کیف نرم یا جعبه آرایشی نگهداری کنید.

شما در وبسایت گالری پرسته می توانید جواهرات زیبا و ظریفی را مشاهده و خریداری نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.