قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ؛ از هری وینستون تا تیفانی

0

گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان شامل ۱۰ نام است که احتمالا زیاد نامشان را دیده یا شنیده‌اید؛ برندهایی همچون پیاژه، کارتیه، تیفانی و بولگاری.

گالری پرسته در این مطلب دو قسمتی قصد دارد هر کدام از این برندهای لوکس و گران‌قیمت جواهرات را به شما معرفی کند. امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرد.

همراهمان باشید.

 

۱۰ برند برتر طلا و جواهر در جهان

تیپ و استایل هر فردی بدون اکسسوری تقریبا ناقص است. جورجیو آرمانی در یکی از مصاحبه‌هایش یک بار گفته بود که این روزها، طلا، جواهر و زیورآلات بسیار مهم‌تر از لباس هستند. مخصوصا خانم‌ها می‌توانند با کمک زیورآلات به لباس‌های خود تنوع ببخشند.

شاید بتوان گفت شما می‌توانید یک لباس ساده را فقط با استفاده از اکسسوری یا زیورآلاتی از جنس طلا، سنگ یا چرم به لباسی شیک و مجلسی تبدیل کنید. آنچه اهمیت دارد تیپ نهایی شماست که با طلا و جواهر می‌تواند ایده‌آل شود.

به طور مثال، یک پیراهن تک رنگ ساده را می‌توانید با یک گردنبند جواهر به لباس شب تبدیل کنید. یا یک تی‌شرت و شلوار جین را با کمک دستبندی که ترکیب چرم و طلا هستند، از حالت تماما اسپرت به لباسی ساده اما شیک بدل کنید.

 

۱- هری وینستون (Harry Winston)

گران‌ترین مارک های جواهر در جهان

یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، «هری وینستون» است. یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان و از برندهای مسلم دنیا در حوزه تولید سنگ‌های الماس، Harry Winston است. افرادی که عاشق الماس اصل و دنبال‌کننده‌ی اخبار مربوط به سنگ‌های قیمتی هستند، حتما نام «الماس امید» به گوششان خورده است.

یکی از عالی‌ترین جواهرات هری وینستون، Hope Diamond است که داستان درازی در طول تاریخ دارد. این الماس در کشور هند ریشه دارد و بین پادشاهان بسیاری دست به دست شده.

الماس امید از برند بسیار لاکچری هری وینستون، از مشهورترین جواهرات جهان است که رنگ آبی کمیابی دارد. دلیل این رنگ آبی، وجود اتم‌های «بور» در این الماس است. وزن الماس امید حدود ۴۵.۵۲ قیراط است. البته این سنگ قیمتی از اول برای این برند مشهور نبوده است. هری وینستون که یک تاجر جواهر نیویورکی بود در سال ۱۹۴۹ میلادی خریداری شد. وینستون این سنگ را در سال ۱۹۵۸ به موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد و از آن زمان در نمایشگاهی دائمی در آن موزه باقی مانده‌است.

الماس امید به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار بیمه شده‌است.

جالب است بدانید جواهرات لوکس و گران‌قیمت هری وینستون ، هر ساله توسط هنرپیشه‌های هالیوودی کرایه می‌شوند. هنرمندان عموما برای حضور در فرش قرمز و مراسم اسکار از این جواهرات استفاده می‌کنند. از جمله می‌توان به جنیفر لوپر، مدونا، جولی اندروز، ناتالی پورتمن اشاره کرد.

هری وینستون که یکی از گران‌ترین برند طلا و جواهر در جهان است می‌گوید فقط از سنگ‌های کمیاب که بهترین کیفیت را دارند در ساخت جواهرات این مجموعه استفاده می‌شود.

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

جالب است بدانید حدود ۲۰ سال پیش، یعنی در سال ۲۰۰۰ میلادی، روزنامه نیویورک تایمز «ارزان‌ترین» جواهر عرضه شده در جواهرفروشی هری وینستون را ۶ هزار دلار آمریکا برآورد کرده بود. به همین خاطر است که هری وینستون را از گران‌ترین و اشرافی‌ترین خانه‌های جواهر در جهان می‌نامند.

 

 

۲- کارتیه (Cartier)

گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان

یکی دیگر از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، کارتیه است.

دفتر مرکزی کارتیه در پاریس فرانسه قرار دارد و اولین بار در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط «لویی کارتیه» تاسیس شد. البته بعدها شرکت سوئیسی «ریشمون» کارتیه را خرید و اکنون تحت مالکلیت این کمپانی است.

این شرکت نیز تاریخچه‌ی طولانی در طراحی و عرضه جواهرات لوکس در جهان دارد. مزایده‌های کارتیه جزو گران‌قیمت‌ترین و اشرافی‌ترین مزایده‌های جواهر در جهان است. در این مزایده‌ها جواهرات بی‌قیمت خانواده‌های سلطنتی عرضه می‌شود.

دوشس وینسور، شیفته‌ی یکی از جواهرات کارتیه با طرح پلنگ بود. به طوری که از زیورآلات متعددی با همین طرح پلنگ به این کمپانی فرانسوی سفارش داد. معروف‌ترین جواهر این شاهدخت، یک الماس ۶.۵ اینچی دارد و یک دستبند اونیکس و زمرد است که در مزایده‌ای در سال ۲۰۱۷ میلادی با قیمت ۷ میلیون دلار چکش خورد.

کالکشن‌های کارتیه اغلب مورد توجه سلبریتی‌ها قرار دارد و طلاهای آن نیز تنوع رنگی زیادی دارند. از مشهورترین هنرمندانی که از این برند استفاده کرده‌اند می‌توان به اندی وارهول، تام کروز، آنجلینا جولی، زاک ایفرون، کیت میدلتون ااشره کرد.

کارتیه به عنوان یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، محصولات Art Deco هم دارد. این طرح‌ها با سلیقه مردم در دنیای کنونی بیشتر همخوانی دارند.

خرید از گالری پرسته: دستبند بافت زنانه طلا

۳- ون کلیف آرپلز (Van Cleef Arpels)

گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان

«ون کلیف آرپلز» یکی از برندهای لوکس، گران و مشهور جهان در حوزه جواهرات است. این شرکت فرانسوی در تولید ساعت هم فعالیت می‌کند. جواهرات ون کلیف اند آرپلز توسط اشخاص مشهوری مانند الیزابت تیلور و فرح پهلوی نیز پوشیده شده‌است.

این برند لوکس طلا و جواهر در جهان برای مهارت در استفاده از سنگ‌های ظریف و گران‌قیمت و تکنیک‌هایی که برای سوار کردن جواهر روی پایه استفاده می‌کند شهرت جهانی دارد. همچنین این برند برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود نیز مشهور است.

در بیشتر جواهرات برند ون کلیف آرپلز شما به سختی می‌توانید پایه‌ی نگین را ببینید. این هنر و مهارت باعث می‌شود تا الماس و دیگر سنگ‌های قیمتی به طور کامل دیده شوند. در نتیجه جواهر درخشش و جلوه‌ی بی‌نظیری پیدا می‌کند که در نوع خود بسیار خاص است.

از مشهورترین هنرمندانی که از این برند استفاده کرده‌اند می‌توان به ملکه مری حوزه از ایتالیا، مارگوت روبی، کامرون دیاز، ماریا کری اشاره کرد.

۴- بوچلاتی (Buccellati)

یکی دیگر از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، بوچلاتی است. بوچلاتی یک برند لوکس و گران‌قیمت ایتالیایی است که برای کیفیت بی‌نظیر طلا و جواهراتش شهرت جهانی دارد.

این خانه‌ی لوکس جواهرسازی به استایل رُمی که ریشه در کشور ایتالیا دارد وفادار مانده است. در بسیاری از دستبندهای این کمپانی می‌توانید این اصالت را ببینید.

این برند اولین بار در سال ۱۹۱۹ میلادی توسط ماریو بوچلاتی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. سنت‌گرایی، مهارت و طراحی منحصربه فرد در ساخت جواهرات دست‌ساز در کنار خلاقیت و استفاده از بهترین مواد، همگی باعث شدند تا جواهرات بوچلاتی در دیگر کشورهای جهان نیز محبوب شوند.

بوچلاتی یکی از لوکس‌ترین برندهای طلای دست‌ساز در جهان است. طراحی‌های این مارک، تجاری و عامه‌پسند نیستند و از آن طرف، چندان هم انتزاعی نیستند که کسی از آنها سر درنیاورد. ارزش هنری چیزی بوده که تقریبا در بیشتر آثار این برند جواهرسازی می‌توان دید.

مشهورترین هنرمندانی که از این برند استفاده کرده‌اند سلن دیون و ایان سومرهالدر هستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنجیری طلا

۵- تیفانی اند کو (Tiffany & Co)

گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان

یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، تیفانی است. به لطف فیلم «گتسبی بزرگ»، تیفانی دیگر فقط در کشور آمریکا مشهور نیست و مردم سراسر جهان آن را می‌شناسند. البته پیش از آن نیز نام تجاری تیفانی، در فیلم «صبحانه در تیفانی» محصول ۱۹۶۱، با هنرنمایی «ادری هپبورن»، در نقش «هالی گولایتلی» شخصیتی که عاشق پرسه زدن در راهروهای این فروشگاه بود، جاودانه شد.

شرکت کالای لوکس تیفانی که آمریکایی است محصولات دیگری همچون عطر، نوشت‌افزار و کالاهای چرمی هم دارد. البته شهرت اصلی آن برای بخش الماس برند تیفانی است. حلقه‌های نامزدی تیفانی در جهان شهرت زیادی دارند.

«تیفانی اند کو» در ساخت و فروش طلا سابقه درخشانی دارد و در سال ۱۹۳۰، جام طلایی آمریکا، معتبرترین جایزه مسابقات قایقرانی را طراحی کرد.

مشهورترین هنرمندانی که از این برند استفاده کرده‌اند علاوه بر ادری هپبورن، الیزابت تیلور و ریس وایترسپون هستند.

منبع: fashionlady

این مطلب ادامه دارد و در قسمت بعدی به معرفی ۵ نام دیگر از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان خواهیم پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.