قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

انواع جنس بدنه انگشتر مردانه | راهنمای خرید انگشتر مردانه

0

خرید انگشتر مردانه

در قسمت اول راهنمای خرید انگشتر مردانه در مورد فواید پوشیدن انگشتر برای مردها، اینکه کدام انگشت برای پوشیدن انگشتر در مردان مناسب‌تر است و انواع مختلف انگشترهای مردانه برایتان توضیح دادیم.

در این قسمت به متریال‌های سازنده و جنبه‌های مثبت و منفی آنها می‌پردازیم. با گالری پرسته همراه باشید.

انگشترهای مردانه از چه موادی ساخته می‌شوند؟

انتخاب مواد برای رکاب انگشتر به  همان اندازه‌ای اهمیت دارد که تصمیم بگیرید روی کدام انگشت آن را بپوشید. ازاین‌رو، چون قرار است این انگشتر کنار پوست شما قرار بگیرد، پس نباید جنسی باشد که انگشت یا پوست شما را اذیت کند. همچنین دقت کنید جنسی باشد که در اثر برخورد با چیزی محکم، سریع واکنش و تغییر شکل نشان ندهد.

انگشترهای طلا

طلای خالص در تناژ زرد برای همه شناخته‌شده است، همچنین یک فلز سنتی و قدیمی برای ساخت انگشترهای ازدواج محسوب می‌شود. این فلز یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین فلزات برای کار است و احتمالا اولین فلزی است که تاکنون در ساخت جواهرات از آن استفاده می‌شود. طلای خالص خیلی نرم و گران است که به‌راحتی هم تغییر شکل می‌دهد. بنابراین بسیار بعید است که هنگام خرید، یک انگشتر ۲۴ عیار که طلای خالص است را انتخاب کنید. در واقع اکثر حلقه‌های مرغوب ۱۸ عیار هستند؛ یعنی فقط سه‌چهارم آلیاژ طلا است.

  • جنبه‌های مثبت: متناسب با همه‌ی موقعیت‌ها و کلاسیک است، به‌راحتی قابل‌تشخیص است، لکه‌دار نمی‌شود.
  • جنبه‌های منفی: طلای خالص بسیار نرم است و به‌راحتی آسیب می‌بیند، آلیاژهای طلا (ترکیب طلا با دیگر فلزات) ممکن است حاوی فلزاتی باشند که پوست شما به آن‌ها حساسیت دارد؛ مثل فلز نیکل.
خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

انگشترهای طلا سفید

جالب است بدانید که طلای سفید یک آلیاژ است؛ به این معنی که طلای خالص با فلز دیگری ذوب‌شده تا تبدیل به فلزی جدید شود. در واقع هیچ تعریف استاندارد صنعتی برای این ترکیب وجود ندارد. به‌احتمال‌زیاد طلای سفید از ترکیب آلیاژ طلا با نقره، مس، پلاتین و یا نیکل تهیه‌شده است.

در نهایت بسیاری از حلقه‌های طلا سفید با رادیوم آبکاری می‌شوند که رنگ سفیدِ روشن و براق‌تری داشته باشند.

جدا از جذابیت رنگ سفید آن، حلقه‌های طلا سفید به صورتی ساخته‌شده‌اند که خصوصیات فیزیکی این فلز را تغییر دهند. به‌عبارت‌دیگر طلای خالص نرم است و به‌آسانی شکسته می‌شود اما طلای سفید ساخته‌شده با آلیاژ نیکل، محکم و قوی است.

  • جنبه‌های مثبت: با هر سنگ رنگی ست می‌شود، لکه‌دار نمی‌شود.
  • جنبه‌های منفی: احتمالا نیکل در آلیاژ وجود دارد که ممکن است افرادی به آن حساسیت نشان دهند، آبکاری رادیوم هم به مرور زمان فرسوده می‌شود و نیاز به آبکاری مجدد دارد.

 

خرید انگشتر مردانه از جنس پلاتین

پلاتین یک فلز نادر، متراکم و بسیار باارزش‌تر از طلا است که معمولا در آفریقای جنوبی استخراج می‌شود و فقط سالانه ۱۶۰ تن از آن از زمین بیرون کشیده می‌شود. علاوه بر با ارزش و نادر بودن پلاتینیم، یک فلز ایده آل برای انگشترهای آقایان است. چون برخلاف طلا، فلز بسیار محکم و بادوامی است. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مند به حلقه‌های سنگدار هستید، پلاتین را انتخاب کنید. زیرا پلاتین نسبت به همتاهای خود سنگ را بهتر در دل خود نگه می‌دارد.

  • جنبه‌های مثبت: فلزی محکم، سخت و بادوام، بسیار مناسب برای نگهداری از سنگ‌های قیمتی، دارای خاصیت ضد حساسیت.
  • جنبه‌های منفی: بسیار متراکم و سنگین، فلزی گران‌قیمت.
خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

انگشترهای تیتانیوم

برای خرید انگشتر مردانه بد نیست بدانید که تیتانیوم علاوه بر ظاهر نقره‌ای خیره‌کننده و درخشانی که دارد، نسبت به وزنش دارای قدرت بسیار خوبی است که یکی از بزرگ‌ترین مزیت آن به‌حساب می‌آید. این فلز در کنار اینکه عملا هیچ وزنی ندارد، دارای استحکامی همچون فولاد است.

به‌عبارتی‌دیگر وزن حلقه‌ای با جنس تیتانیوم، تقریبا یک‌پنجم همان حلقه با جنس پلاتین و حدود یک‌چهارم از طلای همان مدل خواهد بود.

اگر دوست دارید که استایل خود را با این اکسسوریها کامل کنید، اما به دنبال چیزی سبک و راحت هستید، تیتانیوم همان فلزی است که باید به سراغش بروید.

  • جنبه‌های مثبت: فلزی سبک، محکم و قابل بازیافت است.
  • جنبه‌های منفی: این‌قدر سبک است که احتمال دارد فراموش کنید که انگشتری در دست دارید، جزو فلزهای گران‌قیمت است.

 

انگشترهای نقره خالص (نقره استرلینگ)

خوبی انگشترهای نقره این است که می‌توانید آن را به‌راحتی در هر موقعیتی بپوشید. حداقل ۴۵۰۰ سال است نقره در ساخت حلقه کاربرد دارد. زمانی که نقره برای اولین بار به مصر باستان معرفی شد، بسیار باارزش‌تر از طلا بود.

انگشترهای نقره در عین سادگی بسیار زیبا و فریبنده‌اند و همچنین در مقایسه با سایر فلزات خیلی ارزان‌تر است. بیشتر نقره‌هایی که در ساخت انگشتر از آن‌ها استفاده می‌شود، همان چیزی است که نقره ۹۲۵ یا نقره استرلینگ نامیده می‌شود. در واقع به این معنی است که ۵/۹۲ % از فلز، نقره و باقیمانده آن از مس تشکیل‌شده است. برخلاف خود نقره که نرم و قابل‌انعطاف است، مس منجر به سفت و محکم شدن آن می‌شود، اگرچه تا حدودی مستعد لکه‌دار شدن است.

  • جنبه‌های مثبت: فلزی محکم با رنگ و درخشش فراوان، به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از طلا.
  • جنبه‌های منفی: مستعد لکه‌دار شدن، احتمال ایجاد حساسیت به مس در بعضی افراد.

 

خرید انگشتر مردانه از جنس مارکازیت

انگشترهای مارکازیت از مارکازیت معدنی ساخته نشده‌اند بلکه به کمک تکه‌هایی از پسر عموی نزدیک خودش یعنی پیریت آهنی که به طلای احمق معروف است، به نقره تبدیل شده‌اند.

در اواخر دوره‌ی ویکتوریا، انگشترهای مارکازیت به‌عنوان یک گزینه جایگزین برای طلا بسیار محبوب شدند و اغلب هم با سنگ‌های قیمتی سیاه‌رنگ نظیر اونیکس جفت می‌شوند.

  • جنبه‌های مثبت: بسیار ارزان است، تکه‌های پیریت ظاهری بسیار درخشان به آن می‌بخشد.
  • جنبه‌های منفی: به‌راحتی می‌شکند درحالی‌که تعمیر کردن مجدد آن بسیار دشوار است، به شما حس بدی القا می‌کند چون اسم آن طلای احمق است.
خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی مردانه

انگشترهای کاربید تنگستن و تنگستن

به جرأت می‌توان گفت که تنگستن سخت‌ترین و قوی‌ترین فلز موجود در زمین یا حتی کل جهان است. اگر به دنبال خرید انگشتر مردانه محکم هستید که در اثر برخور با جسمی به‌راحتی نشکند، توصیه می‌کنیم از انگشترهایی با جنس تنگستن غافل نشوید.

البته لازم است این نکته را هم بگوییم که انگشترهای تنگستن همیشه براق نخواهند ماند، چون‌که تنگستن در طول عمر خود خراش‌هایی برمی‌دارد که هیچ‌گاه هم درست نمی‌شود!

اما در مقابل آن، کاربید تنگستن وجود دارد که سخت‌تر از تنگستن خالص است و هرگز هم خراشیده نخواهد شد. این جنس به شما تضمین می‌دهد که مدت طولانی انگشتر براقی دارید که همانند روز اول درخشش خودش را حفظ می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این جنس انگشترها که نباید آن را نادیده بگیرید این است که به دلیل قدرت و سختی زیادی که دارد، امکان تغییر سایز ندارند. بنابراین هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که سایز انگشتر کاملا متناسب با دستانتان باشد. همچنین سعی کنید وزن زیادی نداشته باشد که در انگشت شما احساس راحت ایجاد کند .

  • جنبه‌های مثبت: هر دو آن‌ها ضد حساسیت هستند، فلزی ارزان و ماندگاری است که همیشه براق می‌ماند.
  • جنبه‌های منفی: قابل تغییر اندازه نیست، برش آن در مواقع ضروری دشوار است، مدل کاربید آن در اثر اصابت محکم با سطحی بسیار سخت شکسته می‌شود اما خم نمی‌شود.

 

انگشترهای سرامیکی

این انگشترها را می‌توان با پختن خاک رس تهیه کرد، اما اکثر آن‌ها از سرامیک‌های پیشرفته‌ای مانند کاربید تنگستن یا کاربید تیتانیوم تشکیل می‌شوند.

آن‌ها در برابر حرارت بسیار سخت و مقاوم هستند. همچنین برخلاف سرامیکی که در ساخت گلدان‌ها کاربرد دارند، این حلقه‌ها استحکام فراوانی دارند که به‌آسانی خرد نمی‌شوند.

یکی از خصوصیات خوب انگشترهای سرامیکی این است که هیچ‌کدام از مواد تشکیل‌دهنده آن حساسیت‌زا نیستند. این انگشترهای مردانه در رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های متنوعی قرار دارند. همچنین نسبتا ارزان‌قیمت هستند.

  • جنبه‌های مثبت: موجود در طرح‌های پیچیده و زیبا، خاصیت ضد حساسیت، ارزان، سبک، ضد خش و مقاوم به ضربه.
  • جنبه‌های منفی: تغییر اندازه نمی‌دهد، با برخورد شدید با سطحی محکم شکسته می‌شود و خم نمی‌شود.

 

خرید انگشتر مردانه از جنس چوب

طبیعت همیشه در اطراف ما وجود دارد و می‌تواند در دستان شما نیز باشد. این دسته از انگشترها سازگار با محیط‌زیست هستند. انگشترهای چوبی معمولا توسط سازندگان طلا و جواهر با استفاده از چوب بادام یا اصلاح کردن سایر چوب‌ها مانند تختخواب‌های قطارها به‌صورت سفارشی تهیه می‌شوند.

انگشترهای چوبی هیپو آلرژیک هستند؛ به این معنی که مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها پوست شما را تحریک نخواهد کرد. همچنین آن‌ها بسیار وزن سبکی دارند.

  • جنبه‌های مثبت: دوستدار محیط‌زیست، ضد حساسیت، سبک و ارزان.
  • جنبه‌های منفی: ممکن است در اثر آب و یا سایر مواد شیمیایی آسیب ببیند، نیاز به مراقبت ویژه برای ماندگاری.

 

انگشترهای سیلیکونی

برای خرید انگشتر مردانه می‌توانید به جنس سیلیکون هم فکر کنید. این انگشترها صاف و سبک هستند. همچنین به هر رنگ، شکل و بافتی می‌خواهید و در ذهنتان دارید، پیدا می‌شوند.

آن‌ها بسیار سخت هستند و حتی بدون از دست دادن هیچ‌یک از خواصشان می‌توانند حرارت بین ۵۸- و ۹۳۲ فارنهایت را تحمل کنند. سیلیکون یک ماده انعطاف‌پذیری است که در صورت شکستن یا تغییر شکل دادن آن نباید تعجب کنید. یکی از اشکالات آن این است که برای نگهداری سنگ روی خود اصلا قابل‌اعتماد نیستند.

  • جنبه‌های مثبت: ارتجاعی، انعطاف‌پذیر و ارزان.
  • جنبه‌های منفی: حس جواهر القا نمی‌کند، نمی‌تواند سنگی را در دل خود نگه دارد.

 

انگشترهای زاماک

با شنیدن نام زاماک برای اولین بار شاید تصور کنید که چیزی است که از سیاره‌ی دیگری آمده است، اما در واقع یک آلیاژ از رویِ آبکاری شده است. این ماده شامل آلومینیوم، منیزیوم و مس است. به‌عبارت‌دیگر به‌عنوان “فلز گلدان” یا “فلز سفید” شناخته می‌شود.

نام غیرمعمول این آلیاژ از مخفف‌های مواد تشکیل‌دهنده آن در زبان آلمانی گرفته‌شده است. این فلز برای اولین بار در سال ۱۹۲۰ در ایالات‌متحده توسعه یافت. زاماک بدون نیکل و ضد حساسیت است.

  • جنبه‌های مثبت: ضد حساسیت، ارزان، سبک و بسیار جذاب و چشمگیر.
  • جنبه‌های منفی: ظاهری لطیف ندارد، به‌راحتی توسط سایر عناصر آسیب می‌بیند.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: trendhim

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.