قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه از افتادن نگین الماس از روی انگشتر جلوگیری کنیم؟

0

انگشترهایی که نگین الماس دارند بسیار گرانقیمت هستند. به همین خاطر باید همه حواس خود را جمع کنید تا مبادا انگشتر یا نگین آن گم شود یا آسیبی به آنها وارد شود.

مساله اینجاست که نگین الماس ممکن است خیلی آسان و بدون اینکه شما متوجه شوید از انگشتر جدا شود و بیفتد. بنابراین حتما باید با روش‌های پیشگیری از چنین اتفاق ناگواری آشنا شوید. برای این منظور تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

افتادن نگین الماس از روی انگشتر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یکی از نگین‌های الماس انگشترتان افتاده باشد و شما هم متوجه نشده باشید. این اتفاق بسیار رایج است و جای خالی الماس (فیک یا اصل) روی انگشتر به وضوح دیده می‌شود. البته این اتفاق اغلب برای نگین‌های ریز روی می‌دهد.

سنگ‌های قیمتی که به روش سنگفرشی (یعنی چیده شدن تعداد زیادی نگین ریز در کنار هم) روی انگشتر یا دیگر زیورآلات کار می‌شوند، مستعدترین گروه برای افتادن و گم شدن هستند؛ بدون اینکه صاحب جواهر متوجه این امر بشود.

البته، الماس‌هایی که به روش غیرمحسوس روی طلا کار می‌شوند هم راحت‌تر از دیگر الماس‌ها امکان افتادن دارند. دلیلش هم این است که سنگ خیلی خوب و ثابت روی پایه سوار نمی‌شود. همین غیر ثابت بودن باعث می‌شود با کوچک‌ترین ضربه‌ای نگین از پایه جدا شده و روی زمین بیفتد.

حتی پایه‌های کانالی که بسیار امن و ایمن به نظر می‌رسند همیشه ایمن نیستند و ممکن است در اثر ضربه دیدن، استحکام دیواره‌ی خود برای نگه داشتن نگین را از دست بدهد و سنگ‌ها در جای خود شُل شوند.

افتادن نگین

چرا نگین الماس از روی انگشتر می‌افتد؟

رایج‌ترین و شایع‌ترین دلیل افتادن و گم شدن نگین‌های الماس از روی انگشتر طلا این است که فرد بدون اینکه متوجه باشد، به انگشتر ضربه وارد می‌کند. یا ممکن است دست فرد به دیوار، میز یا شئ سخت برخورد کند و پایه نگین ضربه ببیند. همین ضربه‌ها سبب شل شدن جای نگین می‌شود و در نتیجه با یک حرکت معمول یهم ممکن است الماس بیفتد.

باید بدانید که حتی پایه‌های bezel  و چنگکی هم ۱۰۰ درصد ایمن نیستند و ممکن است نگین از داخل آنها هم بیفتد و گم شود.

دلیلش این است که فلز به مرور زمان خورده و سایید می‌شود، در نتیجه پایه انگشتر تقریبا شل شده و استحکام و محکمی خود را از دست می‌دهد. بنابراین، نگین در معرض افتادن قرار می‌گیرد. به ‌ویژه اگر انگشتر نگین‌دار خود را همیشه و ۲۴ ساعته به‌دست می‌کنید، احتمال گم شدن نگین‌های آن بسیار بالاتر از زمانی خواهد بود که انگشتر را فقط برای مراسم خاص می‌پوشید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه

کدام الماس‌ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند؟

از کجا باید بدانید که الماس شما در معرض خطر افتادن و گم شدن قرار دارد، تا با آگاهی از این امر از گم شدن نگین پیشگیری کنید؟

اولین و شاید تنها راه این تشخیص اسن است که سنگ‌های انگشتر خود را چک کنید و مطمئن شوید که ثابت هستند. آنها را آرام با انگشت تکان دهید ببینید آیا لق هستند یا خیر. اگر الماس حتی کوچک‌ترین حرکتی داشت باید حتما آن را نزد جواهرساز ببرید تا سفتش کند.

سنگ الماس‌هایی که روی پایه‌های چنگگیِ شکسته شده یا خم‌شده قرار دارند بیشتر از بقیه در معرض خطر افتادن هستند.

اگر انگشتر و پایه نگین از فلزات نرمی همچون طلای زرد یا نقره ساخته شده باشد باید مراقب باشید که پایه نگین آسیب نبیند، خم و دچار شکستگی نشود.

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، الماس‌هایی که روی پایه‌های نامحسوس، سنگفرشی یا کانالی سوار شده‌اند بیشتر از بقیه در معرض افتادن هستند.

چگونه از افتادن نگین پیشگیری کنیم؟

برای کسب اطمینان از اینکه الماس‌ها روی انگشتر شما ایمن هستند، به محض اینکه حس می‌کنید پایه نگین مشکلی پیدا کرده، یا خود نگین لق شده باید سریعا آنها را تعمیر کنید.

اگر پایه نگین از نوع چنگکی است و یکی از چنگک‌ها شکسته یا خم شده حتما باید آن را تعمیر کنید. یا همه حواستان را جمع کنید که نگین انگشتر نیفتد.

اگر انگشتری که سنگ الماس دارد از جنس طلای زرد است، توصیه می‌کنیم بیشتر مراقب الماس باشید. زیرا طلای زرد به دلیل خالص بودن و داشتن درصد زیادی طلا در خود، نرم‌تر از طلاهای رنگی است. طلای سفید یا پلاتین برای جواهر گزینه‌های مناسب‌تر و مطمئن‌تری هستند.

هنگام شستن یا تمیز کردن انگشتر مراقب باشید که ضربه‌ای به پایه نگین وارد نکنید. یا از مسواک زبر برای تمیز کردن استفاده نکنید که به بدنه‌ی سنگ قیمتی آسیبی وارد نکند.

منبع: jewelrynotes

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.