قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چرا باید طلا و جواهر را نزد کارشناس تعمیرات برد؟

0

وقتی شما هر روز از یک قطعه طلا یا جواهر استفاده می‌کنید، در واقع آن را در معرض ضربه و خراش و ترک برداشتن قرار می‌دهید.

شاید خودتان نتوانید این آسیب‌ها را با چشم غیرمسلح ببینید و تشخیص دهید و زمانی متوجهشان بشوید که کار از کار گذشته باشد و مثلا سنگ گران‌قیمت روی انگشترطلا، ترک عمیق برداشته باشد.

برای پیشگیری از چنین مشکلاتی توصیه ما این است که حتما هر چند وقت یکبار طلا و جواهرات خود را نزد کارشناس تعمیرات طلا و جواهر ببرید تا آنها را معاینه و وارسی کند.

معاینه جواهرات چیست؟

کارشناسان تعمیر و ساخت جواهرات، قطعات طلا و جواهر را مورد بررسی قرار می‌دهند. آنها با تجهیزات خود می‌توانند همه جای مصنوع طلا را بازرسی کنند و وجود هرگونه آسیبی را مشخص کنند. همچنین اگر طلا به پرداخت و پولیش نیاز داشته باشد، آن را برای شما انجام خواهند داد.

در طول معاینه طلا توسط کارشناس، کارهای زیر صورت می‌گیرد.

تعمیر

چک کردن سلامت جواهر مهم‌ترین کاری است که کارشناس طلا انجام می‌دهد. شکستگی، ترک یا خمیدگی هر گوشه از مصنوع طلا، قفل آن، پایه و … را این کارشناس به خوبی تشخیص داده و آن را برطرف می‌کند. مثلا اگر قفل شل شده باشد، حتما آن را سفت خواهد کرد. یا مثلا اگر چنگک پایه‌ی الماس شکسته باشد، آن را تعمیر خواهد کرد تا این گوهر با ارزش گم نشود.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

 

تمیز کردن

از دیگر کارهایی که در طول معاینه جواهرات انجام می‌شود، تمیز کردن آن است. کارشناس تعمیرات طلا هرگونه آلودگی و کثیفی را از جاهایی که یک آدم آدمی نمی‌تواند پاک کند، تمیز کرده و طلا را کاملا نونوار و درخشان می‌کند.

تمیز کردن طلا فقط در زیبایی ظاهری آن نقش ندارد، بلکه باعث دوام و طول عمر بیشتر طلا هم می‌شود. زیرا از خورده شدن یا ساییده شدن رنگ طلا پیشگیری می‌کند.

کثیفی‌های زیاد همچنین می‌تواند ترک‌ها یا شکستگی‌های کوچک را مخفی کند. بنابراین با تمیز کردن گوشه و کنار طلا و جواهر می‌تواند از سالم بودن همه بخش‌های آن مطمئن شد.

پرداخت (جلا دادن)

در طول معاینات طلا و جواهر، پس از تعمیر و تمیز کردن، قطعه طلای موردنظر پرداخت و جلا داده می‌شود. البته این گزینه انتخابی است و ممکن است شما دوست نداشته باشید طلا خود را پولیش کنید. یا اصلا طلا به پرداخت شدن مجدد نیاز نداشته باشد.

این را به خاطر داشته باشید که طلای زرد یا نقره استرلینگ را نباید زود به زود پرداخت کنید زیرا لایه سطحی آنها از بین می‌رود. این فلزات نرم هستند و با پولیش شدن‌های مداوم بخش زیادی از آنها را از بین خواهید برد.

طلای روکش شده را که اصلا نباید جلا بدهید زیرا آب طلای کار شده روی فلز پایه سریعا ساییده و محو می‌شود.

در خانه برای پرداخت طلای زرد می‌توانید آن را در ظرف مسی حاوی آب بجوشانید تا چربی‌ها از سطح طلا جدا شده و درخشش اولیه طلا به آن بازگردد. این اجازه را دارید که کمی مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید. این ماده شیمیایی مشکلی برای طلا ایجاد نخواهد کرد. فقط حواستان باشد که بلافاصله پس از آب کشیدن طلا آن را با پارچه نرم و تمیز، خشک کنید.

هر چند وقت یکبار باید طلا و جواهرات را نزد کارشناس برد تا معاینه شوند؟

یک بار در سال برای معاینه طلا و جواهر کافیست. البته این امر به نحوه استفاده شما از طلا هم بستگی دارد. مثلا اگر هر روز و به طور دایمی از یک قطعه طلا استفاده می‌کنید شاید بهتر باشد هر ۶ ماه یک بار آن را تحت بررسی قرار دهید تا مشکل اساسس نداشته باشد.

اما اگر هر چند وقت یک بار و فقط در مناسبت‌های خاص از یک قطعه استفاده می‌کنید، لازم نیست آن را وارسی کنید و حتی دو سال یک بار هم برای آن کافی خواهد بود.

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.