قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

دانستنی های جالب و خواندنی در مورد انگشتر مردانه

0

تاریخچه انگشتر مردانه به دوران باستان باز می‌گردد. در آن زمان فقط مردان ثروتمند و متمول برای نمایش ثروت، دارایی، قدرت و نفوذ خود از این اکسسوری بهره می‌گرفتند. البته انگشتر مردانه امروزه مفاهیم دیگر هم دارد؛ به طور مثال، مردها با انگشترهای خود نشان می‌داند که قابل دسترس هستند یا خیر، یعنی مجرد یا متاهل بودن خود را با حلقه طلا نشان می‌دهند.

البته باید بدانید که مفاهیم طرح‌های مختلف انگشترها برای همه قابل درک نیست. حتی شاید خود فردی که طرحی را خریداری کرده هم دقیقا نداند مفهوم آن چیست. مثلا شاید برایتان جالب باشد بدانید که انگشترهای موروثی و انگشترهای مهردار اغلب باید در انگشت کوچک پوشیده شوند.

اما به طور کلی، زیورآلات مردانه از دوران باستان تاکنون تغییر خاصی نکرده است. شخصیت‌های برجسته در مصر باستان از مصنوعات طلا برای زینت‌ بخشیدن به ظاهر خود بهره می‌گرفتند؛ از گوشواره گرفته تا انگشتر و گردنبند.

در حال حاضر نیز مردان انواع و اقسام زیورآلات را مورد استفاده قرار می‌دهند، از گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره گرفته تا انواع پیرسینگ و گیره کراوات و دکمه سردست.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

البته در برخی از جوامع، شماری از این اقلام تابو بشمار می‌روند و چندان رایج نیست مثل اینکه مردان از گوشه ابروی خود حلقه طلا آویزان کنند. اما مثلا مواردی همچون ساعت یا حلقه ازدواج در اغلب کشورها رایج است.

در همین راستا باید اشاره کنیم که برندهای مشهوری همچون گوچی، لویی‌ویتون یا بوتگا ونتا محصولات بسیار زیبایی برای مردان طراحی کرده‌اند که نگاه عموم به برخی تابوها در هم شکسته شود.

انگشتر مردانه

دانستنی‌های تاریخی در مورد انگشترهای مردانه

مصریان باستان معتقد بودند که یک رگ، انگشت حلقه را به قلب وصل می کند.

انگشتر مُهری پاپ که به انگشتر ماهیگیر معروف بوده در قرن ۱۳ ساخته شده است و تا سال ۱۸۴۲ برای امضا مکاتبات رسمی استفاده می شده است.

در روم باستان، فقط افراد طبقه ثروتمند و اشرافی حق استفاده از طلا را داشتند و بقیه باید از آهن استفاده میکردند.

گران قیمت‌ترین انگشتر جهان “ستاره صورتی”  نام دارد که یک الماس صورتی برجسته ۶۰ – ۵۹ قیراطی روی آن قرار دارد، که در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۹/۸۰ دلار فروخته شد.

پوشیدن چندین حلقه در هر دست، در سال‌های اخیر توسط اروپاییان مد شده است.

در دوره های رنسانس، انگشترهایی می‌پوشیدند که یک محفظه برای مخفی کردن اسناد داشتند.

پادشاهان انگلیسی، انگشترهای تاجی خاصی می‌پوشیدند که نشان می‌دهد آنها از نظر معنوی با کشور در ارتباطند.

این امکان وجود دارد که پس از مرگ، بقایای شما در یک الماس فشرده شود و سپس به روی یک رکاب انگشتر قرار گیرد؛ که یک یادگاری جالب اما اندوهگین برای عزیزانتان خواهد بود.

سنگین‌ترین حلقه جهان “Najmat Taiba” نام دارد که بیش از ۱۳۲ پوند وزن دارد و همچنین با ۱۱ پوند سنگهای قیمتی تزیین و طراحی شده است.

انگشتری وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که به خواست خود نامرئی شوید، اما ممکن است بر عقاید و زندگی شما تاثیر بگذارد.

انگشتر مردانه

راهکارهایی برای پیشگیری از بروز حساسیت پوستی با جواهرات

حتما برای شما هم پیش آمده است که با پوشیدن بعضی اکسسوری‌ها پوستتان واکنش نشان دهد. شاید فکر کنید که این واکنش فقط در برابر بدلیجات است، اما بعضی اوقات این واکنش‌های آلرژیک ناشی از فلزاتی است که معمولا به عنوان آلیاژ در جواهرات مانند کبالت، نیکل و کروم استفاده می‌شود.

بنابراین اگر با پوشیدن هر انگشتر مردانه پوست شما قرمز شد و به خارش افتاد، بهترین راه حل این است که فورا آن را درآورید و دیگر آن را حتی لمس هم نکنید.

شاید در ذهن شما این سوال باشد که حالا با این جواهراتی که پوست ما به آنها حساس هستند چکار کنیم؟ اولین قدم مراجعه به پزشک و انجام دادن تست حساسیت به این فلزها است؛ که یک آزمایش سریع و بدون درد است و همچنین نتایج فورا در دسترس شما قرار خواهند گرفت. سپس وقتی فهمیدید که پوست شما دقیقا به کدام فلز واکنش نشان می‌دهد، به سادگی از جواهراتی که حاوی آن فلز هستند برای همیشه فاصله بگیرید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنجیری مردانه

تحقیقات اخیر نشان داده که متداولترین فلزی که اکثر مردم به آن حساسیت دارند، نیکل است؛ که متاسفانه این ماده در اغلب آلیاژهای انگشترها موجود است. پیشنهاد می‌کنیم اگر از نظر اقتصادی مشکلی ندارید، به سراغ فلزهای خالص و بدون آلیاژ مانند نقره، طلا ۲۴ عیار و یا تنگستن بروید.

همچنین برای افرادی که پوست‌های حساسی دارند، اکسسوری‌هایی از جنس سیلیکون، چوب و سرامیک در بازار موجود است که با خیال راحت می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 

انگشتر مردانه

چگونه انگشتر مردانه خود را تمیز کنید؟

قطعا برای اینکه به مدت طولانی از انگشتر خود استفاده کنید و لذت ببرید، باید از آنها به خوبی مراقبت کرده و هرازگاهی آن را تمیز کنید. راحت ترین راه برای تمیز کردن اکسسوری خود، مراجعه به یک جواهر فروش ماهر و استفاده از خدمات آنها است. اما اگر دوست دارید این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید، تمام چیزی که احتیاج دارید آب، مواد شوینده ملایم، مسواک نرم و یک پارچه تمیز نخی برای خشک کردن است.

همچنین یک پارچه نرم مخصوصِ پولیشِ جواهرات هم یک روش آسان و راحت برای از بین بردن لک های سبک و کوچک است. دقت کنید که اگر در اکسسوری‌های شما از سنگهای قیمتی استفاده شده، از ساینده‌های زِبر استفاده نکنید که خش نیفتد و آن را در معرض رطوبت زیاد قرار ندهید.

روش دیگر پنبه‌هایی هستند که در پراکسید هیدروژن غوطه‌ورند و باعث می‌شوند جواهرات شما مانند روز اول بدرخشند. اگر از اکسسوری‌های چوبی استفاده می‌کنید حواستان باشد که آنها را خیس نکنید. بطور کلی، جواهرات نباید در تماس با مواد شیمیایی قوی یا آب کلر زده باشند. زیرا این ماده‌ها به شدت به اکسسوری آسیب میرسانند و باعث تغییر رنگ یا شل شدن سنگهای گرانبهای آن میشوند.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: trendhim

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.