قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه به صورت اینترنتی پابند طلا خریداری کنیم؟

0

خرید پابند طلا (Ankle Bracelet)

برای خرید پابند طلا همانند دیگر مصنوعات طلا بهتر است به نکات خاصی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و متناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. از طرح و شکل پابند گرفته تا سایز آن و موقعیتی که قرار است پابند را استفاده کنید.

پابند طلا یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌های است که می‌توانید هم با تیپ‌های غیرررسمی آن را ست کنید و هم برای تکمیل یک تیپ کاملا رسمی مناسب است. بر همین اساس ما در مورد تاریخچه و هر آنچه لازم است در مورد این زیور جذاب بدانید برایتان نوشته‌ایم. با استناد به مواردی که در ادامه خواهید خواند می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. با گالری پرسته همراه باشید.

 

معنی و مفهوم استفاده از پابند در طول تاریخ

پابند در فرهنگ شرقی و در دوران باستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. در واقع اولین بار پابند را در مقبره‌های سومری‌ها و در حدود ۴۵۰۰ سال پیش پیدا کردند. آنها تقریبا جزو اولین انسان‌های ساکن کره خاکی بودند و جالب است که در آن زمان نیز به آرستگی و زیبایی تیپ و ظاهر خود اهمیت می‌دادند.

پابندهای دوران باستان از سنگ و مواد مختلفی ساخته می‌شده. البته تمامی سنگ و فلزات پابندها ارزشمند و قیمتی بودند و از طبیعت استخراج می‌شدند. رسم و فرهنگ پوشیدن پابند برای نمایش آراستگی در تمام طول تاریخ ادامه داشت تا اینکه امروزه تنها به عنوان یک اکسسوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که زنان مصری از دوران «ما قبل تاریخ مصر» از پابند برای زینت پاهای خود بهره می‌گرفتند. یا در آمریکا، از دهه ۱۹۳۰ میلادی تا اواخر قرن بیستم، پابند در طرح‌های رسمی و غیررسمی مورد استفاده زنان و دختران قرار می‌گرفت و وسیله‌ای زینتی بشمار می‌رفت. در کشور هند پابند یکی از ملزومات اصلی لباس عروس است.

در مورد مواد سازنده پابند در دوران باستان بد نیست بدانید که فلزات بسیار گران‌قیمت همچون طلا فقط برای ثروتمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت و نقره و آهن برای ساخت پابند برای طبقه پایین و طبقه متوسط جامعه استفاده می‌شد.

بعد از ممالکت شرقی، پابند به قاره اروپا هم راه پیدا کرد. در عصر برنز، پابندهای برنزی در شهرهای حاشیه رود دانوب و در حوالی کوه‌های آلپ، راین و آتلانتیک مرسوم شد. در آن زمان بسیاری از زنان اروپایی از پابند برای زینت‌بخشیدن به پاهای خود بهره می‌گرفتند.

خرید پابند طلا

خرید پابند طلا بر اساس مدل آن

برای خرید پابند طلا، این کفش شماست که تعیین می‌کند چه مدل پابندی خریداری کنید.

  • برای کفش و لباس رسمی: بدون شک باید نمونه‌های فلزی که درخشش و جلوه زیبایی دارند را انتخاب کنید.
  • برای کتانی یا کفش ورزشی: بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که آویز و منگوله ندارند یا جنسشان بافت است، نه فلز.
  • برای کفش‌های تابستانی و صندل و دمپایی: هر مدل و جنس و طرحی که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید.

 

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

رنگ پابند بر اساس رنگ پوست

در مورد انتخاب رنگ پابند باید بدانید که پابند طلای زرد برای کسانی مناسب است که پوست برنزه و سبزه دارند.

افرادی که رنگ پوستشان سفید است، بهتر است سراغ پابند نقره، استیل یا طلای سفید بروند. گفته می‌شود پابندهایی که از جنس نقره ساخته می‌شوند، به تسکین درد و ضعف پاها کمک می‌کنند. همچنین دمای بدن را نیز تنظیم می‌کند.

جنس پابند

یکی از مواردی که برای خرید پابند باید مدنظر داشته باشید، جنس آن است. ما در این مطلب مشخصا در مورد پابند از جنس طلا صحبت می‌کنیم. اما همین طلا هم به رنگ‌های گوناگون دارد و ممکن است به صورت آلیاژ عرضه شود. مثلا طلای رزگلد، آلیاژی از طلای زردِ خالص با فلز مس است.

طلای خالصی که در طبیعت وجود دارد بسیار نرم است و برای اینکه بتوان با آن مصنوعات طلا و جواهر ساخت، آن را با دیگر فلزات آلیاژ می‌کنند تا درجه سختی محصول افزایش پیدا کند. البته جا دارد اشاره کنیم که درجه سختی مصنوعات طلا با عیار آن رابطه مستقیم دارد. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، میزان سختی آن کمتر است اما در عوض خلوص بیشتری دارد. یعنی طلاهایی که کم‌عیار هستند، سفت و پایدارند اما از خلوص طلای کم‌تری برخوردار هستند.

  • طلای سفید: فلز طلا با فلزاتی همچون پالادیم یا نیکل آلیاژ می‌شود. البته این ترکیب همچنان سایه‌ای از زرد در خود دارد. برای اینکه طلا کامل سفید و درخشنده بشود، یک لایه رودیوم روی آن می‌کشند.
  • طلای رزگلد (طلای قرمز): طلا و مس را آلیاژ و این رنگ صورتی را ایجاد می‌کنند. هر چه مس آلیاژ بیشتر باشد، رنگ رزگلد هم پررنگ‌تر است.
  • طلای سیاه: فلز طلا را به روش‌های مختلفی می‌توان تیره و سیاه کرد. یکی از رایج‌ترین روش‌ها، استفاده از روکش رودیوم سیاه است.
  • طلای سبز: این رنگ از ترکیب نقره و طلا بدست می‌آید. رنگ سبز آلیاژ طلا خیلی شدید نیست و بیشتر، سایه‌ای از رنگ سبز دارد.
  • طلای توسی: این رنگ در نتیجه ترکیب طلا با مس، نقره و منگنز بدست می‌آید.
  • طلای بنفش: برای این رنگ آلومینیوم و طلای خالص را با هم ترکیب می‌کنند. البته طلای بنفش به خاطر مواد تشکیل دهنده‌اش چندان سفت و محکم نیست و ممکن است راحت بشکند.
  • طلای آبی: طلای خالص را با ایندیوم آلیاژ می‌کنند. اما این طلا هم همانند طلای بنفش دوام و مقاومت چندانی ندارد. از دیگر روش‌های ساخت طلای آبی، ترکیب آن با آهن یا رودیوم است. سپس باید آلیاژ را حرارت دهند تا ترکیب اکسید شده و لایه‌ای آبی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: با انواع مختلف طلا آشنا شوید

سایز پابند طلا

برای خرید پابند طلا باید اندازه‌ای را خریداری کنید که مناسب پاهای شما باشد؛ آیا می‌خواهید زنجیر پابند از قوزک پا آویزان شود یا ثابت روی مچ پا بماند؟ پابندهایی که آویزان هستند را باید با صندل یا کفش‌های رو باز تابستانی پوشید. مدل‌های ثابت روی مچ هم برای کتانی و کفش‌های رسمی مناسب هستند.

حالا چگونه سایز درست پابند را تشخیص دهیم؟ خیلی راحت؛ دور مچ را با متر پارچه‌ای اندازه بگیرید و حدود ۱ یا ۱٫۵ سانتی‌متر به آن اضافه کنید تا عدد درست سایز پابند به دست بیاید.

یا می‌توانید با کمک گردنبند این اندازه‌گیری را انجام دهید. به این صورت که قفل زنجیر گردنبند را باز کنید، زنجیر طلا را دور مچ پا بپیچید و سپس محلی که قفل باید بسته شود را مشخص کنید. به این ترتیب اندازه دقیق پابند را می‌توانید مشخص کنید.

پابند را در چه محافل و چه مکان‌هایی نباید پوشید؟

به جز مواردی که در خانه دور کاری می‌کنید، بهتر است در محل کار و قرارهای کاری از پابندهای غیرفلزی استفاده نکنید. البته همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم پابند طلا یا پابند نقره را می‌توانید با لباس‌های رسمی ست کنید. اما پابند بافت، چرم، پلاستیک و … برای لباس‌های رسمی مناسب نیستند.

همچنین بهتر است در مکان‌های مذهبی همانند مسجد، کلیسا یا در مکان‌های فرهنگی همچون کتابخانه هم از پابند استفاده نکنید. چنین مکان‌های برای نمایش اکسسوری و زیورآلات اصلا مناسب نیستند.

شما می‌توانید بعد از خرید پابند طلا آن را لب دریا، در استخر، دورهمی‌های دوستانه، شام‌های خانوادگی، در سفر و تعطیلات، در جشنواره‌ها و مهمانی‌های تابستانی استفاده کنید و از وجودشان هم کیف کنید.

هرگز پابند را با جوراب شلواری نپوشید.

منبع: romadesignerjewelry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.