قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

بهترین رنگ الماس برای انگشتر طلای رزگلد کدام است؟

0

انگشتر رزگلد

انگشتر رزگلد یکی از محبوب‌ترین انگشترهای طلاست که در دنیای جواهرات طرفداران خاص خودش را دارد.

اگر تصمیم دارید رزگلد را به عنوان حلقه نامزدی انتخاب ‌کنید، حتما دوست دارید بدانید که نگین الماس روی آن با چه درجه رنگی باشد که با رکاب صورتی ملایم خودِ حلقه زیباتر به نظر برسد. خوشبختانه، وقتی فلزات رنگی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید به دلیل انتخاب الماسی که از درجه رنگ پایین‌تری برخوردار است، پول خود را پس‌انداز کنید.

درجه رنگی که انتخاب می‌کنید مهم نیست، بلکه مهم این است رنگ آن نزدیک به الماسی باشد که می‌خرید.

علاوه بر این، تنها بدین روش است که می‌توانید به ارزیابی وضوح و برش سنگ پی ببرید. اگر از فروشگاه معتبری خرید می‌کنید که اجازه بررسی و تست کردن الماس و دیگر جواهرات را به شما می‌دهد، حتما اطمینان حاصل کنید فروشنده یا جواهرساز الماس را روی همان رکاب مد نظر شما و زیر لامپی که نورش معادل نور خورشید و روشنایی روز است با تجهیزات فرابنفش به شما نشان دهد. این نوع لامپ‌ها نور استاندارد برای درجه رنگ الماس را دارند و شما می‌توانید درجه‌بندی سنگ جواهر را با آن ببینید.

هم چنین، فروشنده باید سنگ جواهر یا الماس را از زوایای مختلفی به شما نشان دهد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

اگر می‌خواهید الماس را به صورت آنلاین بخرید، باید ویدیوهای کلوزآپ یا نمای نزدیک الماس را تماشا کنید. سفارشی خریدن هم گزینه دیگر است.

در صورتی که تمایل دارید الماس شما چیزی درست مطابق سلیقه و شخصیت شما باشد، می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای طلا و جواهر بخواهید الماسی را برایتان پیدا کنند که با ایده‌آل های شما همخوانی داشته باشد.

انگشتر رزگلد

درجه‌بندی رنگ الماس برای سوار شدن روی انگشتر طلای رزگلد به چه صورت است؟

رنگ الماس یکی از معیارهای تعیین کیفیت الماس به شمار می‌رود که از شفاف تا زرد متمایل به قهوه‌ای متغیر است. الماس‌های سفید به دلیل بی رنگ بودنشان بسیار ارزشمند هستند.

در واقع، هر چه سنگ الماس به بی‌رنگ شدن نزدیک باشد، ارزش بیشتری در بازار دارد.

درجه‌بندی رنگ‌های الماس می‌تواند بسیار نامحسوس باشد و اغلب با چشم غیر مسلح شما یا بررسی توسط یک فرد نابلد قابل تشخیص نباشد.

الماس‌هایی که درجه رنگ آنها با حروف انگلیسی D، E و F طبقه بندی می‌شوند الماس‌های درخشان سفید و استثنایی هستند و حروف G و L نیز نشان از کم ارزش‌تر بودن این سنگ‌های قیمتی نسبت به درجه‌های قبل دارد. دسته‌بندی‌هایی که با حروف M تاZ  مشخص می‌شوند نیز الماس‌های رنگ‌شده یا الماس رنگی هستند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین زنانه

الماس‌های رنگ شده بر حسب شدت رنگ خود در مقابل الماس‌های بدون رنگ درجه‌بندی می‌شوند. رایج‌ترین الماس‌های رنگ شده به رنگ‌های زرد، قهوه‌ای (شامپاینی و کنیاکی)، آبی، سبز و صورتی در بازار به فروش می‌رسند.

الماس‌هایی که به خاطر رنگ متفاوتشان فروخته می‌شوند الماس‌های فانتزی نام دارند گه گاهی حتی می‌توانند از نظر قیمت به پای الماس‌های سفید استثنایی هم برسند.

در سال‌های اخیر، الماس‌هایی با سایه‌های رنگی مختلف به رنگ‌های رنگین کمان بیشتر رواج پیدا کرده‌اند. سایه‌های غیرمعمولی سنگ الماس مانند صورتی-بنفش و آبی-خاکستری نیز این روزها به مجموعه معتبرترین برندهای جواهرفروشی در سرتاسر دنیا راه پیدا کرده‌ است.

با وجود این که در سال‌های گذشته، الماس‌ها فقط در سایه‌های شفاف بی رنگ، صورتی، آبی و زرد روی انگشت افراد ثروتمند و مشهور جلوه‌گری می‌کرد اما اکنون رنگ الماس از استاندارد خودش فاصله گرفته و بیشتر جنبه مد و خودنمایی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: طلای رزگلد چیست؟

رنگ‌های پیشنهادی الماس برای انگشتر رزگلد

البته، انتخاب رنگ الماس بیشتر از پرداخت هزینه آن وسواس دارد. برای تنظیم درجه رنگی که برای شما مناسب است، باید رکاب حلقه، شکل الماس و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید.

نوع رکاب حلقه و رنگ الماس

نوع حلقه‌ای که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید تأثیر عمده‌ای بر رنگ الماس مورد نظر شما خواهد داشت.

حلقه‌های تک نگین ساده برای انتخاب یک الماس با درجه رنگ پایین بهترین هستند. از آنجا که شما الماس مرکزی را به طور مستقیم با سایر الماس‌های موجود در محیط مقایسه نمی‌کنید، می‌توانید یک رنگ با درجه پایین به اندازه M را انتخاب کنید اما هنوز هم زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته باشید.

از طرف دیگر، باید مراقب حلقه‌هایی باشید که دارای رکاب مزین به سنگ‌های الماس جانبی درست در کنار الماس مرکزی هستند؛ مانند حلقه‌های هاله. چشم شما به طور خودکار رنگ سنگ‌های کناری را با الماس مرکزی مقایسه خواهد کرد. اگر حلقه هاله را انتخاب می‌کنید، رنگ سنگ‌های تزیینی کناری را بررسی کنید. سپس، الماسی را انتخاب کنید که با این رنگ مطابقت داشته باشد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

در حلقه‌هایی که دارای سنگ‌های جانبی هستند اما از سنگ الماس مرکزی فاصله دارند، این تاثیر چندان قابل توجه نیست. شما می‌توانید الماس مرکزی خود را با درجه پایین به اندازه یک رنگ L یا M انتخاب کنید اما هنوز هم یک حلقه زیبا در انگشت خود داشته باشید.

شکل الماس و انتخاب رنگ آن برای انگشتر رزگلد

شکل الماس مورد نظر شما نیز می‌تواند تفاوت زیادی در انتخاب رنگ ایجاد کند. از آنجایی که الماس‌های گرد درخشان‌ترین الماس‌ها هستند، در مخفی کردن رنگ نیز کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند. ناگفته نماند که در همه توصیه‌های قبلی ما، فرض بر این بود که شما یک الماس گرد برش عالی را انتخاب می‌کنید.

با این حال، بسیاری از شکل‌های الماس رنگ بیشتری را جلوه می‌دهند یا ممکن است در گوشه‌ها و انتهای سنگ الماس رنگ متمرکزتری را نشان دهند. بعد از الماس‌های گرد یا مدور، الماس‌های پرنسس، امرالد و برش آشر بهترین شکل‌های بعدی برای مخفی کردن رنگ به شمار می‌روند. برای حلقه تک نگین، می‌توانید به همان اندازه درجه رنگK  پایین بروید اما هنوز هم یک حلقه زیبا با این شکل‌ها داشته باشید.

اشکال دیگر رنگ بیشتری را نشان می‌دهند. بنابراین، بهتر است برای الماس‌هایی به شکل‌های بیضی یا تخم مرغی و مارکیز به الماس رنگی با درجه I یا J اتکا کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه

اولویت دادن رنگ در انتخاب

البته، آنچه در انتخاب انگشتر رزگلد بیشترین اهمیت را دارد این است که شما آن را دوست داشته باشید. به همین دلیل، اگر اولویت الماس شما به درجه‌های رنگی بالاتر یا پایین‌تر گرایش دارد، به دنبال آنها بروید!

در صورتی که در حلقه طلای رزگلد خود یک الماس با درجه رنگ بالا را انتخاب می‌کنید، استفاده از رکاب‌های طلای سفید را در نظر بگیرید. این جزئیات کوچک می‌تواند به الماس شما ظاهری سفید و درخشان بدهد که با رکاب‌های رزگلد به آن نخواهید رسید.

افرادی که الماس‌های طرح قدیمی با درجه رنگ پایین را می‌پسندند، حتما باید به جواهرساز بگویند که سنگ‌های کناری خیلی سفید و درخشان نباشد. این باعث می‌شود الماس مرکزی خیلی براق و چشم‌گیر نباشد و زیبایی خود حلقه را نگیرید.

انگشتر رزگلد

سوالات رایج در مورد انگشتر رزگلد

  1. طلای رزگلد خالص چیست؟
    برخی از مردم از عبارت «طلای رز گلد خالص» استفاده می‌کنند. اما این درست نیست. در واقعیت ما طلای قرمز خالص نداریم زیرا رز گلد یک «آلیاژ» است. یعنی از ترکیب دو یا سه فلز ساخته می‌شود. هر چه خلوصِ طلای مصنوعات رز گلد بیشتر باشد، رنگ صورتی آنها کمتر خواهد بود. به این خاطر که مس کمتری در ساخت آن استفاده شده است.
  2. از کجا متوجه شویم انگشتر طلا عیار پایینی دارد؟
    انگشتر رزگلدی که عیار و خلوص بالایی دارد، رنگ روشن‌تر و رنگ صورتی‌تری دارد. رز گلدی که خلوص طلای کمتری دارد، پررنگ‌تر و قرمزتر دیده می‌شود. به این دلیل که مس موجود در آن بیشتر است.
  3. طلای رزگلد چگونه به این رنگ در می‌آید؟
    وقتی مس با طلا آلیاژ می‌شود، طلا رنگ صورتی به خود می‌گیرد که به آن رزگلد می‌گویند. عدد یا فرمول مشخصی برای ترکیب مس و طلا به‌منظور ساخت و تهیه رزگلد وجود ندارد. اما این را در نظر داشته باشید که هر چه رنگ صورتی طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، یعنی مس بیشتری در ساخت آن استفاده شده است.
  4. انگشتر طلای روسی چیست؟
    طلای روسی یک نام تجاری است که به رز گلد داده شده است. دلیلش هم این است که این آلیاژ نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی در کشور روسیه ساخته و عرضه شد. یعنی خاستگاه اصلی طلای صورتی به کشور روسیه بر می‎گردد.

 

سعیده اکبری

منبع: gemsociety

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.