قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آیا طلا و جواهراتی که مخصوص مو و سر هستند را می‌شناسید و کاربرد آنها را می‌دانید؟

0

انواع مختلف جواهرات مو و سر

انواع مختلف جواهرات مو و سر را می‌توانید در فروشگاه‌های متنوعی پیدا کنید؛ از بدلیجات فروشی گرفته تا فروشگاه‌های طلا و جواهر. با اینکه گالری پرسته فعلا محصولاتی از این دست را طراحی و تولید نمی‌کند اما به نظرمان جالب است که شما را با انواع مختلف زیورآلات مو آشنا کنیم. چرا؟ چون این زیورآلات فقط به سنجاق سر و تل محدود نمی‌شوند و انواع گوناگونی دارند که شاید تاکنون نمی‌دانستید.

برای آشنایی با انواع جواهرات مو و سر تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشدی.

انواع جواهرات مو و سر

وقتی می خواهید سبک، زیبایی و ظرافت خاصی به مدل موی خود بیفزایید، جواهرات مو لوازم تزییناتی عالی و چشم‌نوازی به حساب می‌آیند. جواهرات مو را می‌توان در انواع بسیار مختلفی در بازارهای سرتاسر جهان یافت. به همین دلیل، پیدا کردن چیزی که مرتبط و مناسب با نوع موی خانم‌ها و استایلی باشد که می‌خواهند موی خود را شکل بدهند، کار بسیار آسانی خواهد بود.

انواع مختلف جواهرات مو و سر: سنجاق کلاه

سنجاق یا سوزن مخصوص کلاه نه تنها یکی از لوازم تزئینی مو است بلکه یک ابزار کاربردی برای محکم کردن کلاه روی سر خانم‌ها به شمار می‌رود که کلاه را به مو متصل می‌کند.

جالب است بدانید سنجاق کلاه در ابتدا برای نگهداری حجاب یا روسری طراحی شده بود اما امروزه یک لوازم تزیینی رایج برای زنان در فرهنگ غربی محسوب می‌شود.

سنجاق‌های کلاه به صورتی جفتی استفاده می‌شوند. معمولا سنجاق‌های ۲۰ سانتی متری برای تزیین مدل موی خانم‌ها به کار می‌رود. در واقع، سنجاق‌های کلاه آن قدر زیبا هستند که مورد توجه کلکسیونرها قرار گرفته‌اند و به همین علت است که حتی در ایالات متحده امریکا و انگلیس یک انجمن برای جمع‌آوری سنجاق کلاه تاسیس شده است.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

انواع جواهرات مو و سر: سنجاق مو

سنجاق مو یا سنجاق سر یک ابزار تزییناتی بلند است که برای ایمن کردن مو در حالت دلخواه خانم‌ها یا برای یک نوع طراحی خاص مو و یا حتی راحتی بیشتر با کنار زدن موها از صورت استفاده می شود.

سنجاق سر ممکن است از جنس عاج، برنز، فلز یا چوب کنده‌کاری شده ساخته شود که گاه با زیورآلات و جواهراتی با جنس‌های مختلف پوشانده می‌شود.

سنجاق موهایی که امروزه در بازار موجود هستند احتمالاً دارای سیم‌هایی با طول‌های مختلف هستند که به شکل حرف انگلیسی یو یا U خم شده اند. سطوح سنجاق‌ها چندین قوس و انحنا دارد که در نگه داشتن سنجاق سر در جای خود در هنگام حرکت خانم‌ها کمک می‌کند.

جواهرات مو و سر: گیره مو

گیره مو را می توان نوعی سنجاق یا قلاب مو نامید. این گیره یکی از انواع مختلف جواهرات مو و سر به‌شمار می‌رود. از این گیره برای ایمن کردن مو در محل خود استفاده می شود.

گیره‌های مو از جنس فلزات مختلف، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شوند و ممکن است از پارچه‌های تزئینی نیز برخوردار باشند. برای بستن مو، باید دو قطعه فلزی در یک انتها فشار داده شوند و با فشار دادن کناره پایانه آنها گیره باز و مو آزاد می‌شود.

سبک پوشیدن گیره مو به اندازه آن بستگی دارد. گیره‌های مو با اندازه‌های کوچک معمولا برای موهای جلوی سر استفاده می‌شود و اندازه‌های بزرگ آن بیشتر برای بستن موهای پشت سر و دقیقاً مانند یک مدل دم اسبی مو به کار می‌رود.

برخی از انواع گیره مو شامل گیره تمساحی ساده و بدون تزیین، گیره تمساحی ماسوره دوبل، گیره مدل پروانه‌ای، گیره روبانی گره زده یا پاپیونی، هدبند، گیره مدل پوست لاک پشتی، گیره چفتی و موارد دیگر هستند.

انواع مختلف جواهرات مو و سر : سنجاق سینه

گل سینه یک ابزار زینتی برای خیلی از مردم است. دلیل محبوب بودن این ابزار تزیینی شاید این می‌تواند باشد که گل سینه را برای تزئین لباس‌های رسمی هم به کار می‌برند. با این حال، شما می‌توانید گل سینه را روی موهای خود نیز بچسبانید تا یک مدل موی ساده اما جلوه‌گر داشته باشید.

به عنوان مثال، هنگامی که موهای خود را به شکل گوجه‌ای حالت می‌دهید، می‌توانید با اتصال یک گل سینه در مرکز مدل مو سبک موی خودتان را شیک‌تر کنید. در صورتی که می‌خواهید از کش مو برای نگه داشتن موهای کوتاه خود استفاده کنید، می‌توانید یک گل سینه را روی کش مو متصل کنید. یک گل سینه نگین‌دار ظاهر آرایش موهای شما را از زمین تا آسمان بهتر می‌کند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

مدل‌های جواهرات مو و سر: شانه‌ی کشی مو (زینگ)

Hair Zing
Hair Zing

یکی دیگر از انواع مختلف جواهرات مو و سر ، شانه مو یا زینگ نیز از لوازم زینتی ساخته شده برای موی خانم‌هاست. این وسیله جذاب و محبوب از یک باند کشی تزئینی تشکیل شده که به هر انتهای آن یک شانه متصل است. همان طور که شانه‌ها را روی موهای خود ثابت می‌کنید، باند کش می‌آید تا روی انحنای سر تزیینات زیبایی دهد.

شانه مو می تواند با چیزهای دیگری مانند مهره، شیشه‌های رنگین کمانی، مروارید، کریستال، چوب صیقل داده شده، عاج، نقره، برنز و خیلی چیزهای دیگر تزئین شود. شانه مو در رنگ‌های مختلف و با طرح های متنوع در بازار یافت می‌شود.

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

انواع وسایل زینتی سر: کلاه زینتی

کلاه زینتی در اصل یک نوع ابزار سبک‌وزن بافته‌شده برای پوشاندن سر بوده است که عموماً در گذشته به جای کلاه پوشیده می‌شد. امروزه، این وسیله تزیینی طراحی‌های زینتی و زیبای زیادی دارد که به گیره یا باند می‌چسبد و مانند کلاه‌های معمولی روی سر گذاشته می‌شود.

کلاه زینتی می‌تواند یک پایه کوچک داشته باشد که باعث می‌شود به شکل کلاه کوچکی روی سر نشان داده شود. بنابراین، از کلاه زینتی به عنوان کلاهک هم یاد می‌شود. کلاه‌های زینتی در بیشتر موارد به عنوان یک ابزار تزیینی همراه با لباس رسمی یا لباس شب پوشیده می‌شوند.

کیت میدلتون یک نماد عالی مد و سبک است که در سراسر جهان تحسین می‌شود. او در مدل‌سازی کلاه زینتی انگلیسی بهترین است.

انواع مختلف جواهرات مو و سر : تل‌ زینتی

تل زینتی اغلب کوچکتر از کلاه زینتی است. تزییناتی مثل پر، گل، تور، مهره و سایر مواد خلاقانه می‌توانند به این نوع تل یا هدبندها متصل شوند تا جلوه جذاب تر و باشکوه تری به موی شما بدهند.

در بخش نظرات برای ما بنویسید که آیا این مطلب برایتان مفید بوده؟ آیا دوست دارید با انواع زیورآلاتی که به نوعی با طلا و سنگ‌های قیمتی ساخته می‌شوند بیشتر آشنا شوید؟

منبع: jewelryinfoplace

سعیده اکبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.