قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آیا مردها هم می‌توانند از طلا و جواهرات استفاده کنند؟

0

استفاده از طلا و جواهرات در مردها موضوع جدید و تازه‌ای نیست که به سال‌های اخیر ربط داشته باشد. در مصر باستان مردها به وفور از زیورآلات استفاده می‌کردند و تاتونخامون یکی از پادشاهانی بود که همه نوع زیورآلاتی داشت.

در طول قرن‌های گذشته مردها همیشه از انواع چشم‌زخم، گوشواره، هدبند فلزی، گردنبند، گوشواره پیرسینگ یا بدن، انگشتر، پابند، دستبند طلا، مدال و سنجاق سینه استفاده کرده‌اند و همچنان نیز این زیورآلات در بین برخی از مردان مدرن و امروزی رواج دارد.

جالب است بدانید در گذشته چنین بوده که هر چه طلا یا جواهر درخشش بیشتری داشته، برای مردها جذاب‌تر بوده و حتما از آن برای تکمیل تیپ و ظاهر خود استفاده می‌کردند.

اما جالب است که با گذشت زمان و پیشرفت تمدن‌ها، جواهرات مردانه در سراسر جهان به نوعی تابو تبدیل شده است. البته ساعت از این دایره بیرون است. حلقه ساده عروسی هم قابل قبول است. اما اینکه مردها از دستبند، گردنبند، گوشواره یا دیگر زیورآلات استفاده کنند چندان مرسوم نیست. البته در سال‌های گذشته تا حدی تابوشکنی شده و شاهد استفاده از این زیورآلات در مردان جوان هستیم.

در دهه‌های اخیر شاید فقط خواننده‌های رپ یا برخی از اقشار خاص جامعه همیشه از گردنبندهای بزرگ طلا استفاده می‌کردند. اما از سال گذشته زمان تغییر فرارسید.

برندهای معروفی همچون گوچی، لویی ویتون و بوتگا-ونتا از سال ۲۰۱۷ جواهرات مردانه را نیز به چرخه تولیدات خود اضافه کردند.

بسیاری از کارشناسان مد و فشن بر این اعتقاد هستند که مردها با اعتمادبه‌نفس بیشتری از طلا و زیورآلات استفاده می‌کنند. «روبرت تاتئوسیان»، یکی از متخصصان جواهرسازی در شهر لندن می‌گوید: «تعریف مردانگی همچون ۱۰ سال پیش نیست. مردها این روزها دوست دارند خاص و منحصربه‌فرد باشند و شخصیت خود را با تیپ و لباس‌هایشان به بقیه نشان دهند؛ از این رو زیورآلات و جواهرات نیز بخشی از این هدف است.»

اما استفاده از جواهرات در مردان هم اصول خاص خودش را دارد. بدون شک شما به عنوان یک مرد دوست ندارید همانند بلاگرهای اینستاگرامی یا رپرهای سیاه‌پوست به نظر برسید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنجیری مردانه

هدف از استفاده از زیورآلات تکمیل تیپ و زیبایی است نه تخریب آن. بنابراین لازم است با قواعد استفاده از این اکسسوری‌ها آشنا باشید.

در ادامه ما چندین ترفند را برایتان نوشته‌ایم که یکی از کارشناسان جواهرات مردان آنها را بیان کرده است.

تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

گردنبند و زنجیرهای آویز برای مردان

آیا مردها هم می‌توانند از طلا و جواهرات استفاده کنند؟

چه مدلی برای مردان مناسب است: زنجیر طلای رزگلد ساده / زنجیر طلای زرد با سنگ قهوه‌ای / زنجیر نقره استرلینگ بلند با آویز یا مدال از جنس نقره

با چه لباسی باید ست کرد: یک تی‌شرت ساده و بدون طرح، شلوار جین راسته با جوراب و کفش ورزشی

توضیحات کارشناس: شما با استفاده از این زنجیرها می‌توانید تیپ ساده‌ و تکراری تی‌شرت و شلوار جین را به یک ظاهر متفاوت و جدید تبدیل کنید.

دستبند برای مردان

آیا مردها هم می‌توانند از طلا و جواهرات استفاده کنند؟

چه مدلی برای مردان مناسب است: دستبند النگویی از جنس نقره استرلینگ / دستبند چرمی مشکی / دستبند چرمی آبی‌رنگ / دستبند سنگی به رنگ مشکی با تزئینات نقره‌ای

با چه لباسی باید ست کرد: این اکسسوری‌ها را می‌توان تقریبا با هر تیپی ست کرد؛ از پیراهن مردانه گرفته تا تی‌شرت ساده و حتی کت‌های اسپرت یا مجلسی. فقط کافیست دستبندها را در کنار ساعت مچی استفاده کنید.

توضیحات کارشناس: شما می‌توانید انواع مختلف دستبند (همه موارد ذکر شد در بالا) را با هم استفاده کنید اما مراقب باشید در این کار زیاده‌روی نکنید. اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید یک یا دو دستبند از دو جنس متفاوت در دو طرف ساعت مچی استفاده کنید. مثلا یک طرف دستبند چرمی باشد و آن طرف ساعت، دستبند مهره‌ای.

انگشترهای پهن و مردانه

آیا مردها هم می‌توانند از طلا و جواهرات استفاده کنند؟

چه مدلی برای مردان مناسب است: انگشتر نقره استرلینگ / انگشتر مربعی از جنس برنج / انگشتر ساده از جنس طلای سفید / انگشتر از جنس پلاتین

با چه لباسی باید ست کرد: این‌گونه انگشترها را بهتر است با لباس‌های جین و لی ست کنید، یا لباس‌های گل‌دار

توضیحات کارشناس: برای اینکه غیررسمی و ماجراجو به نظر برسید می‌توانید از انگشترهای پهن استفاده کنید زیرا این اکسسوری اغلب با لباس‌های کژوال و غیررسمی استفاده می‌شود.

منبع: esquire

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.