قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آیا کاهش وزن موجب تغییر سایز انگشتر می‌شود؟

0

تغییر سایز انگشتر با کاهش وزن امکان‌پذیر است؟ یعنی اگر وزن عمومی بدن ما تغییر کند، سایز انگشترمان هم کوچک‌تر می‌شود؟ ما در این مطلب می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم که آیا تغییر سایز بدن در تغییر سایز انگشتر تأثیرگذار است یا خیر. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

آیا کاهش وزن موجب تغییر سایز انگشتر می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم بله، کاهش وزن موجب تغییر سایز انگشتر می‌شود. انگشت‌های دست نیز مانند دیگر نواحی بدن می‌تواند چربی را ذخیره کند. با اینکه این چربی به اندازه سایر اندام‌ها نیست ولی حتی با چشم هم دیده می‌شود. در هنگام کاهش وزن، این چربی از بین می‌رود و سایز انگشتر هم تغییر می‌کند.

کاهش وزن در انگشت ها ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما اتفاق می افتد! همانند کاهش چربی در پاشنه پا یا زانوی شما، در زیر پوست انگشتتان هم تجمعات چربی وجود دارد. این چربی ها از استخوان و رباط‌های انگشت‌های شما محافظت می کند و از لحاظ ساختاری مانند بافت چربی سفید عمل می‌کنند. چربی داخل انگشتان شما به اندازه چربی شکم شما جریان خون ندارد و فقط برای محافظت از انگشت در آنجا قرار دارد، ولی هر چه بیشتر چربی از دست دهید، کاهش وزن در انگشتانتان بیشتر است.

در بسیاری از افراد همراه با افزایش سن، وزن بدن کمتر می‌شود. انگشت‌های باریک‌تر، انگشترهای کوچک‌تری نیاز دارند و نمی توان از انگشترهای بزرگ قبلی استفاده کرد. حتی تغییرات آب و هوایی نیز می‌تواند به طور موقت سایز انگشت‌ها را تغییر دهد. کاهش آب بدن نیز موجب باریک شدن انگشتان می‌شود که این امر مربوط به از دست دادن لایه چربی دور انگشتان نیست.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

تغییر سایز انگشتر با کاهش وزن به این صورت است که مثلاً وقتی شما ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنید، اندازه انگشتر تقریباً ۲ سایز کوچک‌تر می‌شود. البته باید اشاره کنیم که قانون خاصی برای باریک شدن انگشتان در ازای هر کیلو کاهش وزن وجود ندارد. چون با توجه به تفاوت‌های فردی و تفاوت آناتومی بدن افراد، نمی‌توان پیش بینی کرد که در صورت کاهش وزن چه مقدار قطر حلقه و انگشتر کم می‌شود. در برخی افراد این تفاوت چندان زیاد نیست ولی در برخی دیگر به به وضوح انگشت تغییر سایز می‌دهد.

چگونه می‌توان سایز انگشتر را بزرگ یا کوچک کرد؟

بعد از یک دوره کاهش وزن، امکان دارد که اندازه حلقه شما برای انگشتتان کمی بزرگتر شود. خوشبختانه طلا فروشی‌ها به راحتی می‌توانند انگشت شما را اندازه بگیرند و مطابق آن سایز انگشترتان را نیز کمتر کنند و انگشترتان را با اندازه‌ای جدید تحویل شما دهند.

برای کوچک کردن انگشتر ، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخش از آن را بریده و کنار می‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد. برای بزرگ کردن انگشتر هم طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

به طور کلی، متخصص‌های طلا و جواهر، انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند. در انتها هم دقیقا روی همان قسمتی که برش انجام شده هویه‌کاری انگشتر  انجام می‌شود. اما توجه داشته باشید که انگشترها پس از تغییر سایز، از محلی که بریده و دوباره هویه‌کاری شده‌اند ضعیف می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که این برش و جوش‌کاری در کدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زیادی روی آن بخش وارد شود، احتمال شکستن حلقه زیاد خواهد بود. بنابراین، بهتر است در زمان خرید دقت کافی داشته باشید و انگشتری تهیه کنید که قابلیت تغییر سایز داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را به سایز دلخواهتان درآورید.

 

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

برای انگشتری که برای دست گشاد شده می‌توانید خودتان در خانه از چسب سیلیکون هم کمک بگیرید. به این صورت که مقدار بسیتر کمی سیلیکون شفاف را در بخش داخلی حلقه بریزید. سپس با یک تکه چوب یا پلاستیک سطح آن را صاف کنید تا برآمدگی نداشته باشد. انگشتر را در جایی ثابت بگذارید تا سیلیکون خشک شود. بسته به نوع سیلیکون، ممکن است خشک شدن آن، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

 

نکاتی که باید در مورد تغییر سایز انگشتر با کاهش وزن بدانید

بهترین زمان برای تعیین سایز انگشت، بعد از ظهر یا شب‌ها است، زیرا در این زمان از روز، عموماً انگشتان در بهترین سایز خود قرار می‌گیرند و در نتیجه اندازه‌ی درستی از انگشت نشان داده می‌شود. برای تعیین سایز انگشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و تمامی ترفندها و نکات صروری در این رابطه را بخوانید و آگاه شوید.

همچنین توجه داشته باشید که قطر انگشت‌ها در هوای سرد کم می‌شود و در هوای گرم زیاد.یا مثلاً باید بدانید که رطوبت یا مصرف غذاهای نکی و شور باعث تورم انگشت‌ها می‌شود. چون نمک باعث احتباس مایعات و ورم کردن می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که آیا تغییر سایز انگشتر با کاهش وزن امکان‌پذیر است؟ یعنی اگر وزن عمومی بدن ما تغییر کند، سایز انگشترمان هم کوچک‌تر می‌شود! انگشتان دست هم مانند بقیه مناطق بدن می‌تواند چربی را ذخیره کند. با اینکه این چربی به اندازه سایر اندام‌ها نیست اما هنگام کاهش وزن، این چربی از بین می‌رود و سایز انگشتر هم تغییر می‌کند. برخی از افراد هم با افزایش سن، وزن کم می‌کنند و در نتیجه، انگشت‌های دستشان هم باریک‌تر می‌شود. در چنین مواقعی نمی‌توان انگشترهای قبلی را استفاده کرد.در آخر هم یادآوری می‌کنیم که ما در گالری پرسته انواع مختلفی از انگشترهای زنانه و مردانه در رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد عرضه می‌کنیم. برای مشاهده و خرید این زیورآلات زیبا و منحصربه‌فرد می‌توانید به لینک‌های زیر سر بزنید.

خرید از گالری پرسته: راهنمای سایز گردنبند، دستبند و انگشتر
 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: livestrong

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.