قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

نماد جغد در طلا و جواهرات به چه معناست؟

0

نماد جغد در طلا و جواهرات به چه معناست؟ جغد در صنعت مد و فشن نمادی از هوش، دانایی و حقیقت است. این در حالی‌است‌که در بسیاری از فرهنگ‌ها و باورهای عمومی، این پرنده‌ی شب‌زی را نشانه‌ای از بدیمنی، خبرهای بد و مرگ می‌دانند.

احتمالا از این تضاد معنایی تعجب کرده‌اید. چطور می‌شود که یک موجود هم نماد شر باشد هم نماد خیر! هم نشان خوش‌یمنی باشد هم نماد بدیمنی و مرگ! هم نشان عقل و خرد باشد و هم سمبل حماقت! اما واقعیت این است که این پارادوکس‌ها وجود دارند و دلیلشان را هم در ادامه‌ی این مطلب برایتان توضیح داده‌ایم. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نماد جغد در فرهنگ‌های مختلف

در طول تاریخ و در میان بسیاری از فرهنگ‌ها، جغد جایگاه متضادی همچون شوم و خوش‌یمن یا مخوف و دوست‌داشتنی داشته و دارد. چنین حالت متضادی را در کمتر نمادی در طول تاریخ می‌توان دید. اما مثلاً در همین ایران خودمان در زمان باستان، جغدها نمادی از دانایی به‌شمار می‌آمدند. اما در حال حاضر، در بسیاری از مناطق ایران، جغدها را بدیمن می‌دانند.

ایران کنونی: جغد شوم است

در مناطقی از استان گیلان شنیدن صدای جغد نشانی از خبرهای بد است. به همین علت برای دور کردن اتفاقات بد، مردم با شنیدن صدای جغد، یا ایجاد سر و صدا یا پرتاب چوب نیم‌سوخته‌ای به سمت پرنده، سعی می‌کنند که بدیمنی را از خانه‌های خود دور کنند. باور دیگری هم وجود دارد که بعد از پرتاب چوب نیم‌سوخته به سمت جغد باید گفته شود «آتش از من، گوشت از قصاب»؛ اگر جغد به سمت قبله پرواز کند، خبر بد دور خواهد شد. در غیر این صورت برای برطرف شدن خطر، صدقه می‌دهند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

 

ایران باستان: جغد نماد دانایی است

همه این‌ها در حالی است که در ادبیات کهن ما، جغدها به عنوان پرندگانی یاد می‌شدند که به بقیه حیوانات پند و اندرز می‌دهند. بررسی متن‌های باستانی هم نشان می‌دهد که این پرنده در ایران باستان دارای منزلت و جایگاه والایی بوده است. به‌طوری که در اوستا از جغد با نام «اشوزشت» یاد می‌شود. اشوزشت به معنی دوست داشتن و دوستدار صداقت و نماد دورکننده‌ی دیوها و پلیدی­‌هاست.

جغد: دستیار جادوگران و نشانه‌ی مرگ

در برخی از فرهنگ‌های جهان نیز به ماورائی بودن جغد باور دارند و به همین دلیل آن را دارای قابلیت پیشگویی می­‌دانند. به طور مثال، جغد در فرهنگ سرخپوستی، سمبلی از خرد، شهود و قدرت پیشگوئی است. اما در اروپای قرون وسطی جغد همیشه همراه و دستیار جادوگران به‌شمار می‌آمده. یا مثلاْ در جنوب آفریقا مردم جغدها رو به عنوان پرندگان ساحر و جادوگر می‌شناسند. در اکثر این مناطق دیدن جغدها مردم را به وحشت می‌اندازد. اغلب افراد این منطقه و به‌خصوص کودکان از چشم‌های بزرگ و خیره جغدها می‌ترسند و آن را به شیطان تشبیه می‌کنند.

برخی از طوایف قدیمی آمریکا نیز جغد را شوم می‌دانستند. مردم این طوایف معتقد بودند جغدها به ارواح و اجنه وصل هستند. اگر جغدی بر بام خانه‌ای بنشیند و صدایش شنیده شود، آن را نشانده‌ی مرگ یکی از اعضای آن خانه می‌دانستند. در این طایفه‌ها از پرها و پوشش جغدها به عنوان طلسم استفاده می‌شده.سربازان رومی هم جغدها را هشداری برای شکست و صدای آنها را نشانه‌ی مرگ می‌دانستند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

 

جغد: نشانه‌ی هوش و آگاهی

این در حالی‌است‌که در فرهنگ مغرب‌زمین، جغد نشانه‌ی دانائی است. تصویر جغد دانا ریشه در اساطیر یونان دارد. آتنا (ایزد‌بانوی دانایی یونان باستان) معمولاً با جغدی نشسته بر شانه‌اش تصویر می‌شود. جغد‌ها نماد و نشانه‌هایی از آموختن و تحصیل، هوش و آگاهی و جادو و شگفتی هستند. تصور بر این است که نور و شهودی درونی دارند که به آنها توانایی دیدن در تاریکی‌ها را می‌دهد.

دلیل اینکه جغد‌ها را دانا می‌دانیم شاید چشم‌های درشت آنها باشد، به نظر می‌رسد مستقیم به ما خیره‌ شده‌اند و در افکار عمیقی هستند. ما ارتباط حسی غریزی با چنین رفتاری داریم و ویژگی‌های خودمان را برآنها فرا‌فکنی می‌کنیم.

در آخر هم بگوییم که در آئین هندو، وقتی الهه‌ی لاکشمی (ایزد‌بانوی توانگری) را سوار بر جغد نشان می‌دهند، نمادی از فساد ثروت و توانگری است. به همین سبب آنها جغد‌ها را نماد حماقت و بداقبالی می‌دانند.

نقش جغد در فال قهوه

نماد جغد نمایانگر دوراندیشی، خرد و دانش الهی است. مشاهده جغد در فال قهوه به این معنی است که شما فردی خردمند و سرشار از بصیرت هستید که این موضوع، شما را یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار می‌دهد.

۱. اگر شکل جغد در بالای فنجان قهوه باشد

مشاهده جغد در بالای فنجان قهوه به این معنی است که دیگران از دانش و خرد شما بهره‌مند شده و شما مشتاقانه دانش خود را در اختیار دیگران قرار خواهید داد. توجه داشته باشید که بهتر است از دانش خود برای آموزش دیگران درباره مسائل زندگی استفاده کنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

 

۲. اگر شکل جغد در میانه فنجان قهوه باشد

وجود جغد در میانه فنجان قهوه نشان می‌دهد که مسیر و راه شما مشخص است، اما هنوز باید بر موانع و مشکلاتی غلبه کنید تا بتوانید واجد شرایط برای آموزش دانش به دیگران باشید. شما باید قبل از خدمت به بشریت، راه و رسم خود را تزکیه کنید. به شما دانش و بصیرتی اعطا خواهد شد که از آن برای کمک به دیگران استفاده خواهید کرد. به یاد داشته باشید در ازای این موهبت خود، از دیگران درخواست مالی نکنید.

۳. اگر چند جغد در فنجان قهوه باشند

این وضعیت حاکی از آن است که اگرچه شما با خرد، دوراندیشی و دانش الهی احاطه شده‌اید، اما آن‌قدر غافلید که از آن‌ها برای بهتر کردن زندگی خود استفاده نمی‌کنید. شما باید از این تعالیم برای موفقیت در زندگی خود بهره ببرید. از افراد خبره در این راه کمک بگیرید.

نماد جغد در جواهرات و فشن

یکی از مواردی که در طراحی جواهر و زیورآلات و صنعت مد و فشن شاهد هستیم، استفاده از جلوه­‌های طبیعت است. یکی از این جلوه‌­ها، طراحی جواهرات با استفاده از طرح پیکر حیوانات و پرندگان است. از جمله این پرندگان، می­‌توان به «جغد» اشاره کرد که به دلیل ظاهر فانتزی و پر رمز و راز خود، بسیار مورد توجه عموم قرار دارد. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌­اید که جغد نماد چیست؟

خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای زنانه

 

همانطور که پیش از این گفتیم جغد نماد خرد، حقیقت، صبر، آینده نگری و دانش است. بخش عمده‌­ای از جذابیت این پرنده به رمز و راز آلود بودن شکل ظاهری و نوع زیست او برمی­‌گردد. معمولاً جواهرات و زیورآلاتی که طرح جغد دارند، حس شجاعت و محافظت در مقابل خطرها را به دارنده‌­ی آن القا می­‌کنند. پس می‌توانید با خرید طلا و جواهر به شکل جغد این حس را در خود تقویت کنید. گالری پرسته انواع متنوعی از گردنبند طلا جغد، گوشواره طلا و … را عرضه می‌کند که می‌توانید بنا به سلیقه خود، مدل دلخواهتان را خریداری کنید.


کلام آخر

در آخر هم یادآوری کنیم، برای مشاهده و خرید تمامی محصولات گالری پرسته می‌توانید به فروشگاه اینترنتی این مجموعه به نشانی parasteh.com سر بزنید. یا برای خرید حضوری می‌توانید با توجه به شهری که در آن ساکن هستید، به یکی از شعب گالری پرسته مراجعه کنید.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.