قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با سنگ ماه مهر و خواص آن

0

در این مطلب قصد داریم شما را با سنگ ماه مهر آشنا کنیم و در مورد ویژگی‌های متولد ماه مهر توضیحات کاملی ارائه دهیم. اگر متولد اولین ماه از فصل پاییز هستید، تا انتهای این مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

 ارتباط هر سنگ با متولدین هر ماه موضوعی است که کارشناسان این امر بر آن تاکید بسیاری دارند. بنابراین اگر به دنبال این هستید تا خواص بی‌نظیر سنگ‌ها بر زندگی شما تاثیر مثبت بگذارد از سنگ ماه تولد خود استفاده کنید.

آشنایی با سنگ های ماه تولد مهر

در طبیعت سنگ‌های گرانبهای متعددی وجود دارد که براساس صور فلکی تفکیک شده‌اند و هر کدام در یک ماه و بعضاً ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. یکی از آنها اوپال است که سنگ ماه تولد مهر است. البته به غیر از اوپال، سنگ‌های لاجورد، زبرجد، یاقوت کبود و عقیق هم به عنوان سنگ ماه مهر شناخته می‌شوند.

اوپال اصلی‌ترین سنگ متولدین مهر

سنگ ماه مهر ( ۲۳ سپتامبر تا ۲۳ اکتبر)، برج میزان، اوپال است. اوپال نام یک سنگ قیمتی است که نوعی از دی‌اکسید سیلیکون هیدرات آمورف محسوب می‌شود. اوپال یک سنگ جواهر نادر و بسیار کمیاب است و متأسفانه به همان اندازه که کمیاب است، به همان اندازه شکننده نیز هست. این سنگ نادر از قیمت بالایی نیز برخوردار است. از انواع این سنگ گرانبها می‌توان به اوپال آتشین، اوپال مکزیکی، اوپال پرو و اوپال کنیاک اشاره کرد.

تکه‌های کوچک سیلیس درون سنگ جواهر اوپال زیبایی خاصی به آن می‌بخشد و زمانی که در مجاورت نور قرار می‌گیرد جذابیت شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند و در واقع بسیار مسحورکننده و زیباست. سنگ ماه تولد مهر به درجه حرارت و تغییر درجه ناگهانی بسیار حساس است.  اوپال از خانواده عقیق است و سنگی است و در کشور استرالیا به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: معرفی سنگ اوپال، خواص درمانی و کاربرد آن در جواهرات

لاجورد سنگ ماه مهر

لاجورد یک سنگ آبی زیباست که علاوه بر صنعت جواهرسازی به عنوان ماده‌ی داروئی نیز استفاده می‌شود. این سنگ بسیار خوش‌رنگ تحت‌تاثیر امواج بلند فرابنفش، لکه‌های نارنجی از خود بازتاب می‌دهد. این بازتاب نارنجی‌رنگ در لاجوردهای استخراج شده از شیلی بیشتر از لاجورد افغانستان است. لاجورد به طور کلی یک نوع کانی خاص است که از ترکیب کانی‌های دیگر مثل سودالیت، کلسیت، لازوریت و پیریت تشکیل می‌شود. به همین خاطر، رنگ، شفافیت و شکل ظاهری آن بسته به مقدار مواد مختلف تشکیل دهنده‌اش، متفاوت است.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی زنانه

 

در رودخانه‌های جنوب دریاچه بایکال در روسیه نیز ماسه‌های آبی رنگی وجود دارد که لاجورد هستند. در کوه‌های راکی آمریکا در ایالت کلرادو، لاجورد تیره رنگ یافت می‌شود. در میانمار آنگولا، پاکستان، و کانادا نیز این سنگ یافت شده و در کشور خودمان ایران هم در شهرهای مختلفی همچون تبریز، کاشان، مازندران و کرمان لاجورد وجود دارد. همچنین جالب است بدانید که مارکوپولو در سفرنامه خود در سال ۱۲۷۱ میلادی از معادن لاجورد افغانستان نام برده است.

سنگ یاقوت کبود

یاقوت کبود یا سفایر دومین سنگ سخت بعد از الماس است. این سنگ که به نام «نیلم» نیز خوانده می‌شود به شکل شفاف و مات و از گروه کورندوم است. درجه سختی آن ۹ است و ساختار کریستالی سه گوش دارد. به طوری که فقط الماس توان بریدن یاقوت کبود را دارد.  بهترین رنگ یاقوت، آبی کشمیری است که در هندوستان استخراج می‌شود. رنگ آبی آن به دلیل وجود تیتانیوم و آهن است. انواع مختلف یاقوت کبود در مقابل نور خورشید، انعکاس درخشندگی آبی رنگ، طلایی و بلوری دارد.

اغلب نگین‌های جواهر سفایر را در جهت عمود بر محور اپتیکی می‌تراشند. چون پدیده‌ی چند رنگی یا پلئوکروئیسم در آن مشاهده می‌شود.

 

زبرجد سنگ ماه مهر

زبرجد (Peridot) که بهترین سنگ برای زن و مرد متولد مهر است، نوعی سنگ معدنی است که از ترکیب آهن و منیزیم تشکیل می‌شود. این سنگ به دلیل دارا بودن مقداری آهن، به رنگ زیبای سبز- زرد در طبیعت یافت می‌شود. این گوهر اغلب در سنگ‌های آتشفشانی بازالت به چشم می‌خورد. امروزه این سنگ در رنگ‌های سبز زیتونی، زرد مایل به سبز و زرد دیده می‌شود. سختی سنگ زبرجد در بین ۶. ۵ تا ۷ است. درخشش سنگ پریدوت مانند شیشه است و در مقابل اسید سولفوریک تجزیه می‌شود.

به طور کلی، زبرجد سبز زیاد سخت نیست و در مقابل اسید مقاومت ندارد. مهم‌ترین معدن زبرجد در جزیره آتشفشانی دریای سرخ و معادن دیگر این سنگ در میانمار، استرالیا، برزیل، چین، کنیا، مکزیک، پاکستان، سریلانکا و آفریقای جنوبی است. البته، امروزه مهم‌ترین منابع سنگ زبرجد در پاکستان وجود دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

عقیق سنگ خوش شانسی متولدین مهر

عقیق از فراوان‌ترین سنگ های روی زمین است و برای متولدین ماه مهر خوش‌شانسی و اقبال به همراه دارد. سنگ عقیق اصولاً کدر و نیمه شفاف است. اما به صورت شیشه‌ای هم در طبیعت یافت می‌شود و تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. سختی سنگ عقیق بین ۶ تا ۷ در مقیاس مو و بلورهای آن به‌صورت تریگونال است. معمولاً از نوارهای پی‌درپی كلسدونی و كوارتز تشکیل می‌شود که به سبب وجود اکسیدهای فلزی به رنگ‌های متفاوت ظاهر می‌شود.

عقیق معمولاً آبدار است و خرده‌های آن بر روی حرارت می‌ترکد. بنابراین از همین ویژگی می‌توان برای تشخیص عقیق اصل کمک گرفت. معمولاً عقیق را به صورت کابوشون تراش می‌دهند. در شمال و جنوب ایران، ایران در سواحل دریای خزر و سواحل خلیج فارس بلورهای آب‌شسته‌ی عقیق را در رنگ‌های قهوه‌ای، سرخ، شیری و سبز می‌توان پیدا کرد.

 

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ ماه مهر

در بالا در مورد مشخصات کلی سنگ‌های ماه تولد مهر برایتان نوشتیم. در ادامه هم می‌خواهیم ویژگی‌ها و خواص درمان آنها را معرفی کنیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ اوپال

اوپال‌ (OPAL)، سنگ ماه تولد مهر را در مشرق ‌زمین‌ سمبل‌ وفاداری‌ و امید می‌‌شناسند و استفاده‌ از آن‌ به‌ فرد حالتی‌ از تقدس‌ می‌‌دهد. عرب‌ها اعتقاد دارند این‌ سنگ‌ از بهشت‌ روی‌ زمین‌ افتاده‌؛ و ظاهراً حالت‌ نورانی‌ آن‌ باعث‌ به ‌وجود آمدن‌ این‌ باور شده‌ است. شرقی‌‌ها هرچه‌ صفات‌ و درجات‌ نیكوست‌ برای‌ این سنگ‌ زیبا‌ ذکر کرده‌اند. این در حالی‌است‌ که غربی‌‌ها اوپال‌ را بدشگون‌ می ‌دانستند به این خاطر که نویسنده‌ نامدار اسكاتلندی‌، والتر اسكات، در یكی‌ از داستان‌هایش‌ اوپال‌ را سنگی‌ منفی‌ و بدیمن معرفی‌ كرده بود.

سنگ ماه تولد مهر، سمبل عشق، امید، پاکی، شفافیت و غلبه بر دشمنان است. این سنگ مانع سستی و رخوت می‌شود و برای افسردگی مفید است. برای بهبود کارکرد معده، روده و ورم معده می‌توان از سنگ اوپال استفاده کرد. این سنگ قلب و جریان خون را تقویت می‌کند. همچنین می‌توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد. اوپال افسردگی را تسکین می‌دهد و نگرانی‌های ناشی از ابهامات را از بین می‌برد. سنگ ماه تولد مهر باعث تقویت صفات خوب متولدین ماه مهر می‌شود همچنین چشم آنها را به بر روی زندگی و افکار درونی باز می‌کند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

اوپال سنگی است که بر اختلالات هورمونی تاثیر بسیار مثبتی دارد بخصوص شیر مادران را افزایش می‌دهد. این سنگ روی تیروئید هم اثر مثبت دارد و باعث می‌شود موانع احساسی شخص از بین برود. این سـنگ روی التهابات روده و معده موثر است و بر جریان خون نیز اثر می‌گذارد. در گذشته مرسوم بوده که از اشخاص مبتلا به افسردگی ، در خواست می‌کردند به اوپال سیاه نگاه کنند چون اعتقاد داشتند این کار افسردگی آنها را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: آیا سنگ ماه تولدتان را می‌شناسید؟

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ لاجورد

در تمدن‌های باستان، از قبیل آتلانتیس ، مصر باستان، شرق و آمریکای مرکزی و لاتین، لاجورد، سنگ مقدسی به‌شمار می‌رفته است. لاجورد، مظهر روشنی ذهن است و به همین خاطر تاریخچه‌ی مهمی دارد. از جمله خواص سنگ لاجورد می‌توان به الهام بخش بودن، افزایش اعتماد به نفس، کمک به درک بالا احساسات و علایق دیگران، ارتقا آگاهی و بینش اشاره کرد.

درمان تیروئید، تقویت سیستم ایمنی بدن، تصفیه خون، درمان آب مروارید، تنظیم چاکرای پنجم و ششم هم از دیگر خصوصیات درمانی و جادویی این سنگ هستند. لاجورد به عنوان محافظ در برابر حمله‌های روانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن همچنین می‌توان به عنوان جواهری برای بالا بردن شهود، دور کردن ترس، تحریک هوشیاری، کنترل فشار خون، سلامت غدد لنفاوی، درمان درد های عصبی وتقویت تارهای صوتی هم استفاده کرد.

لاجورد به عنوان سنگ ماه تولد مهر و دی ماه استفاده می‌شود. سنگ ماه دی و چیزهایی که درباره آن نمی‌دانید را در این لینک بخوانید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید طلا
 

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ یاقوت کبود

گفتیم که یاقوت کبود یکی دیگر از انواع سنگ ماه مهر است. این سنگ خوش‌رنگ برای برای درمان دردهای عصبی، دردهای روماتیسمی، سردردهای شدید، نقرس، دردهای مفصلی، قولنج، سوزش معده و دردهای شدید مفید است. همچنین جهت از بین بردن ناراحتی‌های مزمن گوش و فک و سینوس‌های پیشانی نیز کاربرد دارد.

یاقوت کبود برای مدیتیشن بسیار خوب است و بیداری نیروهای درونی، حس ششم و قدرت پیش‌بینی را در فرد پدید می‌آورد. سنگ متولدین مهر برای درمان بیماری‌های اعصاب و مشکلات پوستی موثر است. سفایر عملکرد غده تیروئید را تنظیم می‌کند. همچنین در زمان قدیم در شرق برای مقابله با طاعون استفاده می‌شده است.

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ زبرجد

رنگ سبز زبرجد برای چشم مفید است. گفته می‌شود اگر زبرجد را بر روی سینه قرار دهید غم، افسردگی، نفرت و حسادت را از دل و روح پاک می‌کند . همچنین اگر زبرجد همراه داشته باشید، برکت و ثروت را زیاد می‌کند و برای صاحبش شانس و اقبال بهمراه می‌آورد. این سنگ دفع‌کننده‌ی توهم، کابوس‌های شبانه و خشم است و موجب تعادل خواب می‌شود. برای دفع شیاطین نیز مورد استفاده دارد. 

این سنگ سبز  قادر است اعصاب حس چشایی را تحریک و غدد داخلی بدن انسان را تقویت کند. ستون فقرات را نیرو می‌بخشد و باعث تسکین سردرد می‌شود. همچنین برای تنگی نفس، برونشیت، التهاب نایژه‌ها، سرفه و سرماخوردگی مفید است. این سنگ قدرت تمرکز، خلاقیت و آگاهی متولدین مهر را زیاد می‌کند. تفکرات عالی و برجسته ایجاد می‌کند و روحی شاداب و چالاک به انسان می‌دهد. زبرجد سنگ اصلی ماه تولد مرداد است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سنگ ماه تولد مرداد و خواص آن

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ عقیق

گفتیم که سنگ عقیق به عنوان سنگ خوش‌شانسی و خوشبختی شناخته می‌شود. این سنگ زیبا مشکلات مربوط به تمرکز و حافظه را بهبود می‌بخشد. با استفاده از عقیق می‌توان چهره واقعی افراد و صداقت آنها را تشخیص داد. این گوهر توان رفع افسردگی را دارد و برای زن و مرد متولد مهر خوابی آرام و پر از آرامش رقم می‌زند. گفته می‌شود عقیق به منظور افزایش قوه‌ی بینایی، کاهش خصومت‌ها و دشمنی و افزایش خوش‌قلبی و نیک‌خواهی بسیار مفید است. عقیق به خاطر رنگ آبی بودن خود در آرام کردن ذهن نیز بسیار کاربرد دارد. به طور کلی عقیق سنگ ماه تولد مهر، مرداد، بهمن، دی و شهریور است.

ویژگی مهرماهی‌ها

متولدین مهر انسان‌های درونگرا، طبیعت دوست و خلاق هستند. گفته می‌شود که متولدین دهه اول این ماه افرادی معتدل، باهوش، مردم دوست، بخشنده و هنر دوست هستند. از لحاظ جسمی دارای تناسب اندام، از لحاظ شغلی اغلب دانشمند، متخصص، سیاستمدار، نویسنده، مصلح اجتماعی و شاغل در رشته های هنری  بشمار می‌روند. متولدین این دهه اغلب دارای مشخصات ارثی هستند و به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود شباهت زیادی دارند. این افراد اغلب درونگرا، فامیل‌دوست، طرفدار زندگی جمعی و طالب کار جمعی هستند.

متولدین دهه دوم ماه مهر از لحاظ رفتار و کردار افراطی و دارای عدم ثبات هستند. اغلب متولدین دهه میانی مهر حساس و عصبی، دارای عکس العمل تند نسبت به ناملایمات، در ارتباط عاطفی متغیر، مشکل پسند، اغلب منضبط و ایرادگیر، در اجتماع و سیاست جسور، حق طلب، اهل مجادله و بحث و گفتگو هستند. مرد و زن متولد مهر اغلب اعتقاد دارند که خوبی را با خوبی، بدی را با بدی باید پاسخ داد.

متولدین دهه سوم این ماه متعادل، طالب آرامش، زندگی متعارف، طالب مشاغل کم دردسر، در تخصص دقیق و سمج، در زندگی سازگار، صلح طلب و مردم‌دار، پرهیز از هر گونه ریسک و خطر، نسبتاً خوش پوش و آراسته، خوش برخورد، آرام و با ثبات، تا حدی شکاک، متکی به تجارب شخصی، صبور و منطقی، تنوع طلب در شغل و در زندگی زناشویی اغلب موفق هستند و قادرند در اجتماع موقعیت خوبی به دست بیاورند.

بهترین سنگ برای زن متولد مهر

بهترین سنگ برای زن متولد مهر اوپال است. اوپال سنگی است که بر اختلالات هورمونی تاثیر بسیار مثبتی دارد و می‌تواند خلق و خوی ناپایدار زنان را متعادل سازد. همچنین شیر مادران را افزایش می‌دهد. این سنگ روی تیروئید هم اثر مثبت دارد و باعث می‌شود موانع احساسی شخص از بین برود.

بهترین سنگ برای مرد متولد مهر

بهترین سنگ برای مرد متولد مهر اوپال است. این سنگ می‌تواند به بهبود هضم کمک کند و ویژگی‌های جنسی مرد متولد مهر را تحت تاثیر قرار دهد.

کلام آخر

در این مطلب هر‌آنچه باید درباره تمام سنگ های ماه تولد مهر و خواص آنها بدانید را برایتان توضیح دادیم و گفتیم که اصلی‌ترین سنگ این ماه تولد اوپال است. اما سنگ‌های دیگری نیز برای متولدین مهر وجود دارد که همه‌ی آنها را نیز با ویژگی‌ها و خواص درمانی‌شان معرفی کردیم. ما در گالری پرسته انواع انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره طلا با اکثر این سنگ‌ها را عرضه می‌کنیم. بنابراین می‌توانید برای بهره بردن از خواص این سنگ‌های قیمتی، محصولات دست‌ساز این مجموعه را انتخاب و خریداری کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.