قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه از خم شدن و شکستن انگشتر طلا جلوگیری کنیم

0

همیشه وقتی یک انگشتر طلا جدید خریداری می‌کنید کاملا گرد و دایره‌ای است. اما ممکن است مدتی بعد از استفاده متوجه شوید که انگشتر شما شکل اصلی خود را از دست داده و کمی خم شده است. البته این اتفاق برای همه‌ی انگشترها روی نمی‌دهد اما برخی از آنها به این مشکل دچار می‌شوند.

حالا سوال این است که چگونه می‌توان از خم شدن و شکستن انگشتر طلا جلوگیری کرد؟

گالری پرسته در ادامه این مطلب تمام راهکارهای لازم برای پیشگیری از این مشکل را توضیح داده است. تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

چرا انگشتر طلا خم می‌شود؟

یکی از دلایل اصلی خم شدن انگشتر طلا فشار فیزیکی است که به آن وارد می‌شود. یعنی وقتی انگشتر در دستان شماست، با آن کارهای سنگین انجام می‌دهید و این امر می‌توانند موجب خم شدن حلقه شود.

هر چه انگشتر ظریف‌تر و نازک‌تر باشد، احتمال خم شدن ان بیشتر است.

باید توجه داشته باشید که انگشتر طلای زرد که عیار بالایی دارد بیشتر از بقیه رنگ‌های طلا در معرض خم شدن قرار دارد. چون طلای خالص ماده‌ای نرم استت، بنابراین انگشتری که عیار طلای بالایی دارد به این خاطر که طلای خالص بیشتری در آن استفاده شده، بیشتر از بقیه طلاها در معرض شکستن و خم شدن است. این طلاها همچنین در طول زمان ساییده و نازک‌تر می‌شوند.

چگونه از خم شدن و شکستن انگشتر طلا جلوگیری کنیم

چه فلزاتی بیشتر از بقیه در معرض خم شدن هستند؟

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، طلای زرد با عیار بالا سریع‌تر و بیشتر از بقیه فلزهای گرانبها احتمال خم شدن دارد.

بعد از طلای زرد، این نقره است که احتمال خم شدنش بالاست.

البته فقط فلزات نرم نیستند که خم می‌شوند. پلاتین که فلزی سخت و مستحکم‌تر از طلا بشمار می‌رود نیز ممکن است خم شود. اما احتمال این اتفاق بسیار کم است.

اما طلای سفید خیلی دیر و خیلی به ندرت خم می‌شود زیرا در ترکیب ساخت آن از فلزات سخت استفاده شده است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

انگشتری که خم شده را چگونه می‌توان تعمیر کرد؟

اگر انگشتر طلا سنگ و نگین نداشته باشد خیلی راحت صاف می‌شود و به حالت اولیه باز می‌گردد. متخصصان ساخت و تعمیر طلا و جواهر از یک میله مخصوص به نام mandrel برای صاف کردن انگشتر استفاده می‌کنند. این میله به انگشتر فشار می‌آورد تا به حالت دایره‌ای اولیه‌ی خود بازگردد.

اگر انگشتر خیلی باریک و نازک باشد بهتر است آن را عوض کنید زیرا حتی پس از برگشتن به حالت اولیه، ممکن است در نتیجه‌ی نازکی بیش از حد بشکند. البته چون هزینه تعویض و خریداری انگشتر نو بسیار بالاست، پیشنهاد می‌کنیم فقط زمانی که رکاب حلقه بیش از حد نازک شد سراغ نمونه جدید بروید.

تغمیر انگشتر طلا که نگین و سنگ قیمتی دارد، کمی سخت است. به این خاطر که تعمیرکار باید مراقب باشد در طول روند گرد کردن انگشتر به نگین و پایه آن آسیبی وارد نشود و پایه نگین کج یا شل نشود.

از همه سخت‌تر صاف کردن انگشترهایی است که سرتاسر آنها با نگین پرشده است: یعنی رینگ‌هایی که دور تا دورشان سنگ دارند. صاف کردن این حلقه‌ها این خطر را دارد که نگین‌های روی آن بشکنند یا بیفتند.

به همین خاطر است که تعمیر چنین حلقه‌هایی هزینه‌های چند برابری نسبت به انگشترهای معمولی دارند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر پینکی

همچنین باید توجه داشته باشید که فلزات سخت که احتمال خم شدن آنها بسیار کم است نیز هزینه تعمیر بالاتری دارند. به طور مثال، تعمیر و صاف کردن حلقه تنگستن بسیار گران‌تر از صاف کردن انگشتر طلا خرج روی دست شما خواهد گذاشت.

چگونه از خم شدن و شکستن انگشتر طلا جلوگیری کنیم

چگونه از خم شدن انگشتر جلوگیری کنیم؟

ساده‌ترین و موثرین روش برای پیشگیری از خم شدن انگشتر طلا این است که هنگام انجام کارهای سخت و فیزیکی آن را از دست خارج کنید.

به طور کلی، اگر انگشتر را فقط برای مناسبت‌ها و مراسم و مهمانی‌ها استفاده کنید، عمر طولانی‌تری خواهد داشت و درخشش و زیبایی خود را برای زمان بیشتری حفظ خواهد کرد.

به ویژه وقتی انگشتری از جنس طلا و نقره خریداری می‌کنید خیلی مراقب باشید که فشاری روی آن وارد نشود.

در آخر هم یادآوری کنیم که همه‌ی انگشترها به مرور زمان ساییده و خورده می‌شوند و در نهایت به تعمیر شدن نیاز خواهند داشت.

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.