قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه از سالم بودن پایه نگین انگشتر مطمئن شویم؟

0

نگهداری از نگین انگشتر

یکی از رایج‌ترین روش‌های نگهداری از نگین انگشتر به عادت خانم‌ها مربوط است. چه عادتی؟ یکی از کارهایی که اکثر خانم‌ها ممکن است کاملا ناخودآگاه آن را انجام دهند، چک کردن زیورآلات خود در طول روز است. احتمالا برای همه شما پیش آمده که به طور تصادفی به حلقه خود نگاه کنید و متوجه شوید که نگین آن شل شده و یکی از دندانه‌های نگه‌دارنده‌ی نگین آن شکسته یا خم شده است. اما به دلیل مشغله کاری که دارید آن را فراموش کرده و دوباره می‌پوشید و همچنین تعمیر کردن آن را به روزی موکول می‌کنید که شاید وقت داشته باشید. اما باید بگوییم که این یکی از اشتباه‌ترین کارها محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

نگهداری از نگین انگشتر

اگر نگین انگشتر شل شده، انگشتر را استفاده نکنید

در صورتی که متوجه شدید نگین یا سنگ قیمتی روی حلقه سست شده، بهتر است از پوشیدن آن خودداری کنید و هرچه زودتر به جواهرساز ماهری مراجعه کرده تا  آن را تعمیر کند.

زیرا هنگامی که نگین انگشتر سست می‌شود، احتمال افتادن و گم شدن آن به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. ممکن است با خود بگویید که انگشتر مدام جلو چشم شما قرار دارد و مراقب هستید که نیفتد اما فراموش نکنید که دست‌تان دائما در حال حرکت است و امکان دارد در معرض ضربه خوردن باشد که هر یک برای نگین تهدید جدی به شمار می‌رود.

مخصوصا اگر آن از سنگ گران قیمت و گران‌بهایی مانند الماس ساخته شده باشد و تنها با یک سهل‌انگاری آن را گم کنید قطعا برای شما گران تمام می‌شود و یکی از با ارزش‌‌ترین سرمایه‌های خود را از دست خواهید داد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه

همانطور که می‌دانید سنگ‌های قیمتی به کمک دندانه‌ها روی پایه انگشتر به صورت ثابت نگه‌داشته می‌شوند و هنگامی که دیگر سنگ یا نگین در آنجا نباشد دندانه‌ها حساس شده و با کوچک‌ترین ضربه‌ای به‌راحتی می‌شکنند.

پس بهتر است در صورت مواجه شدن با این موضوع، انگشتر خود را در بیاورید و تا زمانی که ترمیم نشده است هرگز آن را نپوشید.

به صورت مداوم چنگه‌ها را چک کنید

برای اینکه بهترین نگهداری از نگین انگشتر را داشته باشید، توصیه می‌کنیم قبل از پوشیدن انگشتر، آن را به خوبی چک کنید، حتی اگر برای شما مقدور است هر چند وقت یک‌بار آن را به متخصصی در این زمینه نشان دهید تا آن را کامل بررسی کند. در واقع باید به هر یک از دندانه‌ها دقت کنید که خم نشده باشند و همچنین سنگ را به محکمی در دل خود نگه‌ داشته تا سنگ شل یا گم نشود.

اگر متوجه شدید که یکی از آنها شکسته یا ترک خورده است بلافاصله آن را ترمیم کنید. همچنین اگر انگشتر شما قدیمی است احتمال فرسوده شدن چنگک‌ها زیاد می‌باشد، پس برای جلوگیری از گم شدن نگین شاید نیاز باشد که کلا آن را تعویض کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

در چه صورتی چنگک‌ها به تعمیر نیاز دارند؟

اگر دندانه‌های انگشتر شما خم شده باشند، جواهرساز آنها را به کمک تجهیزات خاصی بدون اینکه آسیبی ببیند آن را صاف خواهد کرد.

اگر یک یا دو عدد از دندانه‌ها شکسته یا فرسوده شده است، ممکن است لازم باشد که با دندانه‌های جدیدی جایگزین شوند. در واقع در این روش جواهرساز در ابتدا سنگ یا نگین قیمتی را به آرامی برداشته تا آسیب نبیند و در مرحله بعدی تمام دندانه‌ها یا آنچه که باقی‌مانده است را از رکاب حلقه جدا کرده و در نهایت به کمک لحیم‌کاری یک چنگک جدید را روی پایه قرار می‌دهد. البته این گزینه بیشتر برای انگشترهای جدید بکار می‌رود چون‌که اگر دندانه‌ی جدیدی جایگزین شود، ضعیف‌تر از مدل اصلی خود خواهد بود و احتیاج به مراقبت بیشتری دارد.

اگر بیش از یک یا دو چنگک مشکل‌ساز شود، احتمال دارد که جواهرساز کل حلقه را تعویض کند که معمولا برای حلقه‌های فرسوده و قدیمی بکار می‌رود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین زنانه

بطور کلی تعویض کل دندانه‌ها نسبت به جایگزین کردن یک یا دو عدد از آنها انتخاب بهتری است زیرا شاخه‌های جدید دوام طولانی‌تری دارند.

نگهداری از نگین انگشتر

چند وقت یک‌بار باید چنگه‌های پایه نگین انگشتر را بررسی کنیم؟

اگر انگشتر خود را مرتب می‌پوشید برای نگهداری از نگین انگشتر پیشنهاد می‌کنیم که حداقل در سال یک بار آن را چک کنید. باید دندانه‌ها را از نزدیک به دقت بررسی کنید و اگر نشانه‌ای از آسیب دیدید فورا آن را تعمیر کنید.

همچنین جواهر و سنگ‌های قیمتی روی حلقه را سالی دو بار بررسی کنید و چه بهتر که این کار توسط متخصص یا فردی ماهر در این زمینه انجام شود که خیال شما بابت سنگ قیمتی آن راحت باشد. فقط با انجام این کارهای ساده مانع گم شدن جواهرات خود می‌شوید، پس پشت گوش نیندازید!

 

الهه صالحی‌فر

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.