قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

مروارید: راهنمای نگهداری و تمیز کردن این سنگ قیمتی

0

باید بدانید که جواهرات و سنگ‌های قیمتی را با واحدی به نام موس ( Mohs) می‌سنجند. اعدادی که بر اساس این معیار اعلام می‌شود نشان‌دهنده سختی و استقامت سنگ در برابر خراشیدگی و ضربه است.

البته سنجه‌ی موس کمی فریبنده و غلط انداز است. فواصل بین شماره‌های موس برابر نیستند. یعنی الماس با سختی ۱۰ بسیار سخت‌تر از کرندوم با سختی ۹ است اما فلورایت با سختی ۴ تنها اندکی سخت‌تر از کلسیت با سختی ۳ است. بر پایه این نوع سنجش سختی، مواد برابر با تواناییشان برای خراشیدن یکدیگر، ارزیابی می‌شوند.

درجه سختی مروارید ۲.۵ در مقیاس موس است. به این معنی که این سنگ بسیار نرم و شکننده است و در معرض خراش قرار دارد. اما با رعایت نکته‌هایی که در زیر نوشته‌ایم می‌توانید از جواهرات مرواریدی خود به خوبی مراقبت کرده و آنها را برای همیشه سالم نگه دارید.

دوام و مقاومت مروارید بد نیست اما گذشت زمان، خشک شدن و بعضا زیاد از حد سفید کردن آن در طول ساخت ممکن است سبب آسیب‌پذیری این جواهر بشود.

مقاومت مروارید

دمای زیاد می‌تواند سبب ترک برداشتن سطح مروارید، از بین رفتن رنگ آن و حتی شکستگی این سنگ شود.

مروارید به صورت کلی در برابر نور مقاوم است، اما گرمای حاصل از نور شدید باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مروارید می‌شود که نتیجه آن چیزی نیست چیز ترک برداشتن و مستعد شکست بودن.

مروارید در مجاورت مواد شیمیایی و مواد اسیدی اگر قرار بگیرد حتما مشکلی پیدا خواهد کرد. یعنی اگر اسپری مو، عطر، ادکلن، وسایل آرایشی یا حتی عرق بدن با مروارید تماس پیدا کنند، سلامت این سنگ به خطر خواهد افتاد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم، در صورت بروز چنین مشکلی حتما سریعا مروارید را بشویید و خشک کنید.

سنگ مروارید را به رنگ‌های مختلف رنگ می‌کنند. این تزئینات به مرور زمان از بین می‌روند اما اگر استفاده درستی داشته باشید، می‎توانید برای زمان طولانی‌تر از زیبایی این وسایل زینتی بهره بگیرید.

اصول تمیز کردن سنگ مروارید

مروارید را نباید هرگز در دستگاه‌های اولتراسونیک یا تمیزکننده‌های بخاری قرار دهید. بهترین روش برای تمیز کردن مروارید، محلول آب ولرم و صابون ملایم است. پس از شست‌وشوی این سنگ حتما و سریعا آن را با پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید.

بهترین روش نگهداری از مروارید این است که هر بار پس از مصرف، آن را با پارچه نرم و تمیز، خشک کنید.

وقتی مروارید را برای مدت طولانی در جعبه می‌گذارید، دچار کم آبی می‌شود پس سعی کنید هر چند وقت یک بار از آن استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.