قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

جشن شب یلدا با محصولات گالری پرسته؛ حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

0

شب یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که خانواده‌های ایرانی در این شب گرد هم می‌آیند و با صرف شامی فاخر و تنقلات و فال‌گیری با حافظ به استقبال فصل زمستان می‌روند.

طبق افسانه‌های باستانی ایران، تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترین شب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید، این شب برای ایرانیان نحس بود و چون فرا می‌رسید، آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابود شده و بگریزند. مردم این شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردند؛ که همچنان نیز این رسم باقی مانده و همچون گذشته تکرار می‌شود.

یلدا در واقع بلندترین شب سال است که بعد از آن، طول روزها بلندتر می‌شود. یلدا از غروب آفتاب ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) ادامه دارد.

از مرسوم‌ترین خوراکی‌های شب چله می‌توان به انار اشاره کرد. در همین راستا، گالری پرسته محصولاتی با طراحی انار و دانه‌های انار ارائه کرده تا علاقه‌مندان این برند ایرانی بتوانند از زیورآلات متناسب با این جشن باستانی بهره‌مند شوند. این محصولات شامل دستبند، گردنبند و انگشتر است و در وزن و قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شوند.

از آنجا که در شب چله اغلب ایرانی‌ها با حافظ فال می‌گیرند، برخی از طلاهای گالری پرسته با اشعار این عارف گرانقدر ساخته شده‌اند.

برای کسب آگاهی از این محصولات و آشنایی هر چه بیشتر با رسوم شب یلدا و خواص میوه‌های این شب در ادامه با ما همراه باشید. شایان ذکر است که با کلیک روی نام هر یک از محصولات به صفحه خرید آن ارجاع داده می‌شوید تا در صورت تمایل بتوانید سفارش خود را ثبت کنید.

دستبند طلا انار / وزن: ۰.۷۵ گرم

جشن شب یلدا با محصولات گالری پرسته
دستبند طلا انار

دستبند انار از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و کاملا دست‌ساز است. این دستبند با طرح انار و رنگ قرمز یک گزینه عالی برای هدیه شب یلدا به عزیزان بشمار می‌رود.

همچنین خریدار می‌تواند هر روز و یا در هر مهمانی یکی از دستبندهای چرم کارِنا را با طرح‌های مختلف و در رنگ‌های متنوع در دست داشته باشد.

خواص انار

حتما شنیده‌اید که می‌گویند انار میوه بهشتی است. اما می‌دانید چرا چنین لقبی به آن داده‌اند؟ به این خاطر که انار در فصل پاییز به بار می‌نشیند و فصل پاییز هم فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است. بنابراین انار با خاصیت شادابی‌آور بودن می‌تواند از افسردگی و نگرانی جلوگیری کند.

از خواص انار می‌توان به کنترل قند خون، دفع سنگ کلیه، کاهش کلسترول خون، پیشگیری از آلزایمر یا زوال عقل، دفع عفونت، درمان هموروئید و تحکیم لثه‌ها اشاره کرد.

خوب است بدانید کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند می‌توانند با نوشیدن دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای این مشکل را برطرف کنند. همچنین این دم‌کرده میگرن را هم برطرف می‌کند.

انار غنی از ویتامین‌های C،B2 و مواد معدنی مانند سدیم، فسفر، آهن، منیزیم , پتاسیم است.

گردنبند طلا حدیث دوست نگویم/ وزن: ۶.۵ گرم

جشن شب یلدا با محصولات گالری پرسته
گردنبند طلا حدیث دوست نگویم

گردنبند «حدیث دوست نگویم» از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و کاملا دست‌ساز است. این دستبند با طرح انار و رنگ قرمز یک گزینه عالی برای هدیه شب یلدا به عزیزان بشمار می‌رود.

فال‌گیری با حافظ

مرسوم است که در این شب تفألی به دیوان حافظ می‌زنند و شعرها را با توجه به نیت خود تفسیر می‌کنند.

دستبند طلا یلدا / وزن: ۲.۶۸ گرم

جشن شب یلدا با محصولات گالری پرسته
دستبند یلدا

دستبند یلدا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و کاملا دست‌ساز است. این دستبند با طرح انار و رنگ قرمز یک گزینه عالی برای هدیه شب یلدا به عزیزان بشمار می‌رود.

گردنبند طلا یلدا / وزن: ۶.۹۶ گرم

جشن شب یلدا با محصولات گالری پرسته
گردنبند طلا یلدا – یلدا، نمادی از صمیمیت و خاطرات خوش

گردنبند طلا یلدا  از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و کاملا دست‌ساز است. این دستبند با طرح انار و رنگ قرمز یک گزینه عالی برای هدیه شب یلدا به عزیزان بشمار می‌رود.

شاید جالب باشد بدانید که انار جزو ۱۰ میوهٔ برتر جهان است و در معدود کشورهای جهان نظیر ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه کشت می‌شود. به همین خاطر یکی از مرغوب‌ترین میوه‌های جهان نیز بشمار می‌رود.

در ایران شهرستان‌های ساوه، نی‌ریز و فردوس به‌ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اَنار هستند.

انار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پستان و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همچنین از آسیب دیدن سلول‌ها هم جلوگیری می‌کند.

گوشواره طلا انار / وزن: ۳.۸۳ گرم

جشن شب یلدا با محصولات گالری پرسته
گوشواره طلا انار

گوشواره طلا انار از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و کاملا دست‌ساز است. این دستبند با طرح انار و رنگ قرمز یک گزینه عالی برای هدیه شب یلدا به عزیزان بشمار می‌رود.

احتمالا نمی‌دانید که هر سال در روستای تنگ طه شهرستان داراب در اواسط شهریور ماه، جشنواره انار برگزار می‌شود. یا نمی‌دانید که در اواخر مهر ماه هر سال، جشنواره انار در روستای مردانقم برگزار می‌شود. جاذبه اصلی این جشنواره اجرای موسیقی عاشقی (آشیق) توسط عاشقهای معروف منطقه ارسباران است.

عاشقی یا آشیق عارف و نغمه سرای سیاری است که ساز می‌نوازد و آواز می‌خواند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.