قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

ترفندهای درخشان و براق نگه داشتن الماس برای همیشه

0

الماس سخت‌ترین ماده طبیعی روی کره خاکی است. این سنگ سخت و فشرده توان برش دادن هر جسمی در دنیا را دارد، از فلز گرفته تا سنگ و کوه. اما فقط یک الماس می‌تواند الماس دیگری را برش دهد.

شما برای آب کردن یک سنگ الماس باید آن را حداقل ۱۲۹۰ تا ۱۶۵۰ درجه فارنهایت حرارت دهید. این در حالیست که یک لمس کوچک با انگشتان دست باعث می‌شود سطح براق و درخشنده الماس کدر شود و درخشندگی خود را از دست بدهد.

به همین خاطر، ما در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه الماس را برای همیشه براق و درخشنده نگه دارید و از برق آن لذت ببرید.

سختی‌های نگهداری و مراقبت از الماس

الماس به طور طبیعی جاذب چربی است و به همین دلیل است که نمی‌توان همیشه آن را تمیز نگه داشت. وقتی شما آن را در دست می‌گیرید، چربی دست‌هایتان روی سطح آن تاثیر منفی می‌گذارد و باعث می‌شود درخشش خود را از دست بدهد.

سنگ الماس را به طور منظم تمیز کنید

ساده‌ترین روش برای حفظ درخشش و شفاف بودن الماس این است که آن را هفته‌ای یک یا دو بار در محلول ضد چربی قرار دهید. این محلول می‌تواند ترکیبی از آب و صابون مایع باشد. پس از خارج کردن الماس از محلول پاک‌کننده، با کمک یک مسواک نرم و تمیز، چربی‌ها و آلودگی‌های باقی مانده را از سطح آن پاک کنید.

توجه داشته باشید که مسواک کاملا نو باشد و از آن فقط و فقط برای تمیز کردن جواهرات خود استفاده کنید. با مسواک زیر و روی الماس و جاهایی که دسترسی آسان ندارند را برس بکشید تا هرگونه آلودگی که در آنها جمع شده از بین برود.

از پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید

پایه‌های ظریف و شکننده سنگ الماس را با فشار یا ضربه محکم پاک نکنید زیرا احتمال شکستن آنها زیاد است و حتی ممکن روی سطح آنها خش بیفتد و دیگر درست نشود. هنگام برس زدن الماس با مسواک حتما توجه داشته باشید که این کار را نرم و آهسته انجام دهید. پس از مسواک زدن، الماس را با آب خالی بشویید و برای اینکه آب روی سطح سنگ لکه بر جا نگذارد، بلافاصله با کمک یک دستمال نرم و بدون پرز، آن را خشک کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مطمئن شوید همه جای جواهر کاملا خشک شده است.

از محلول‌های مضر استفاده نکنید

خمیردندان، یا محلول‌های شوینده شیمیایی و سفیدکننده سطوح به هیچ عنوان برای تمیز کردن الماس مناسب نیستند. مواد شیمیایی آسیب‌های جدی به سنگ الماس وارد می‌کنند و حتی ممکن است سطح طلایی که به عنوان پایه الماس کار شده را خورده و از بین ببرند. استفاده از شوینده‌ها را به طور کلی فراموش و به آب و صابون معمولی اکتفا کنید.

منبع: gia

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.