قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه زیور آلات طلا را در خانه تمیز کنیم؟

0

زیور آلات طلا پس از مدتی درخشش خود را از دست می‌دهند. برای اینکه بتوانید دوباره آنها را نونوار کنید و از برق و زیبایی‌شان لذت ببرید، لازم نیست حتما به فروشگاه‌های طلا و جواهر مراجعه کنید. خودتان در خانه هم می‌توانید با وسایل ساده و در دسترس این کار را انجام دهید.

برای آشنایی با برخی از روش‌های شست‌وشو و تمیز کردن زیورآلات طلا از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

شستن مصنوعات طلا با مایع ظرفشویی

۱- چند قطره مایع ظرفشویی درون یک کاسه بریزید. مقداری آب ولرم روی آن بریزید. آب لوله‌کشی برای این منظور کافیست. اما برای اینکه بهترین نتیجه را بدست بیاورید، می‌توانید از سودا یا آب گازدار استفاده کنید. گازدار بودن این آب‌ها باعث زدوده شدن آلودگی‌ها و میکروب‌هایی می‌شود که روی سطح طلا جای خوش کرده‌اند.

نکته: از آب داغ یا آب جوش هرگز استفاده نکنید؛ مخصوصا اگر زیورآلات دارای سنگ‌های قیمتی یا شکننده هستند. برخی از سنگ‌ها همانند عقیق وقتی در معرض تغییر دمای ناگهانی قرار می‌گیرند، خیلی زود ترک می‌خورد. همچنین نباید از آب یخ استفاده کنید زیرا جرم‌ها و کثیفی‌ها سفت‌تر می‌شوند و دیرتر پاک خواهند شد. 

۲- زیورآلات را درون محلول بیندازید

چگونه زیور آلات طلا را در خانه تمیز کنیم؟

زیورآلات طلا را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون محلول آب و مایع ظرفشویی بگذارید بمانند. در طول این مدت، آب ولرم و لیز باعث جدا شدن کثیفی‌ها و میکروب‌ها خواهد شد.

۳- پس از این مرحله، طلا را با یک مسو اک نرم برس بکشید. همه قسمت‌های زیورآلات را مسواک بکشید و هیچ نقطه‌ای را از قلم نیندازید. توجه داشته باشید که مسواک باید کاملا نرم باشد. هر چه نرم‌تر، بهتر.

چگونه زیور آلات طلا را در خانه تمیز کنیم؟

مسواک‌های زبر باعث خش افتادن روی طلا می‌شوند. حتی ممکن است یک لایه بسیار نازک از طلا را از سطح آن بر دارد.

نکته: برای این منظور بهتر است از برس‌های مخصوص استفاده کنید. اما اگر نمی‌خواهید هزینه اضافه کنید، از برس‌ ابرو استفاده کنید که مطمئن هستید نرم است. 

۴- زیورآلاتی را شسته‌اید را زیر آب گرم بگیرید تا مواد اضافی و آلودگی‌ها از بین بروند. در صورت نیاز دوباره طلا را برس بکشید. البته توجه داشته باشید که آب داغ نباشد مخصوصا اگر روی طلا سنگ قیمتی کار شده است.

همچنین مراقب باشید که جریان آب شدید نباشد زیرا ممکن است موجب لق شدن سنگ‌ها شود.

نکته: اگر در سینک ظرفشویی طلا را می‌شویید حتما درپوش آن را بگذارید که اگر طلا از دستتان افتاد، داخل فاضلاب نرود. همچنین بهتر است طلا را درون آبکش بشویید و آب بکشید. 

۵- طلاها را با پارچه نرم خشک کنید.

پس از آب کشیدن طلاها، آنها را روی حوله نرم بگذارید تا آبشان کشیده شود. سپس با پارچه نرم آن را خشک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.