قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آیا می‌دانید سنگ فیروزه در گوشه و کنار جهان نماد چه چیزهایی است؟

0

فیروزه نماد چیست

فیروزه نماد چیست ؟ این سنگ در زمان باستان نماد ثروت و اشراف‌زادگی بوده و افراد محدودی توان استفاده از این سنگ قیمتی را داشتند. اما امروزه فیروزه معانی عمیق‌تری به خود گرفته و به‌عنوان سمبلی از قدرت، آرامش، مثبت‌اندیشی و پاکی از آن یاد می‌شود.

گالری پرسته در کالکشن آرونا خود از فیروزه استفاده کرده و مجموعه‌ای عرضه کرده که آرامش‌بخشی دریا را به مخاطب یادآوری می‌کند. رنگ فیروزه به رنگ دریاست و خواص آن هم تسکین روح و جسم؛ همچون دریا.

در زمان‌های قدیم و در طول تاریخ همیشه داستان‌های زیادی با فیروزه همراه بوده است. حتی در حال حاضر و با پیشرفت علم هم همچنان این سنگ در برخی نقاط جهان نماد چیزهای مختلفی است. همین سبب شده تا ما در این مطلب مشخصا در مورد نمادگرایی سنگ‌فیروزه برایتان صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

سنگ فیروزه در فرهنگ بومی‌های اولیه کشور آمریکا

وقتی بومی‌های جنوب غربی آمریکا برای اولین بار سنگ معدنی فیروزه را پیدا کردند درون آن یک آسمان آبی و باز دیدند که بر فراز سرزمین پهناور آنها گسترده شده است.

آبیِ فیروزه برای آنها همچنین نماد آبِ حیات‌بخش و سبزی آن نماد زمین و زندگی بود. آنها باور داشتند این سنگ از سرزمینشان نگهبانی و آنها را از شر نیروهای اهریمنی حفظ می‌کند. هچنین با ساخت زیورآلات با این سنگ به فرد کمک می‌کردند تا شهامت و شجاعت خود را افزایش دهد و بتواند با بدی‌ها بجنگد. یعنی این مردم فیروزه را نماد شجاعت و افکار مثبت می‌دانستند.

بومی‌های آمریکای جنوبی با تراش دادن سنگ فیروزه به شکل حیوانات و قرار دادن آن بر سر در خانه‌هایشان از اقوام خود محافظت می‌کردند. حتی جنگجوها وسایل و زره‌های جنگی خود را به فیروزه مزین می‌کردند تا از آنها در برابر بدی‌ها، مشکلات و دشمنان محافظت کند.

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه در فرهنگ تمدن‌های حاشیه مدیترانه و خاورمیانه

سنگ فیروزه اولین بار در حدود ۵۰۰۰ سال پیش در مصر باستان کشف و استخراج شد. کئولوپاترا مجموعه‌ای از جواهرات فیروزه داشت و همین باعث شده بود تا این سنگ نماد ثروتمندان و پادشاهان باشد.

فیروزه در کشورهای مصر، ترکیه و ایران کنونی به‌شدت رواج داشت. ایرانی‌ها از این سنگ قیمتی در معماری‌ قصرها و کاخ‌ها خود اسفاده می‌کردند. در بسیاری از وسایل زینتی و دکوری ایرانیان باستان می‌توان نگین‌های فیروزه را دید. هنوز هم در ایران سنگ فیروزه از ارزش و بهای زیادی برخوردار است.

در یونان، فیروزه نماد پاکی و خلوص است و به همین خاطر توسط مومنیان پوشیده می‌شود. در ترکیه فیروزه یادآور راه ابریشم و تجارت با اروپا در زمان باستان است.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی زنانه

فیروزه در فرهنگ تبتی

دستبندهای فیروزه، آویز و هر نوع زیورآلات ساخته شده از فیروزه در تبت بسیار رواج داشت و رهبران فرقه‌های دینی بودایی از این جواهر بسیار استفاده می‌کردند. در فرهنگ تبتی‌ها فیروزه نماد عقل و خرد بوده و است. در پاسخ به اینکه فیروزه نماد چیست باید گفت در تبت به عنوان سمبلی از چرخه زندگی تا مرگ هم آن را قبول داشتند.

فیروزه در تبت از احترام زیادی برخوردار بوده و در تمام دوران زندگی شخص همراهش بوده است. همچنین به عنوان پول رایج و سنگی با ارزش داد و ستد می‌شده که حتی از طلا هم گران‌بهاتر بوده است. گفته می‌شود تبتی‌ها هم همزمان با مصری‌ها در زمان باستان فیروزه را کشف و استخراج کردند.

فیروزه یکی از ابزار پزشکی در قرن پانزدهم هم بوده و به‌عنوان پادزهری در برابر انواع سموم از آن استفاده می‌شده است.

می‎گویند فیروزه سنگ قدرت است و به‌عنوان ابزار مدیتیشن به پاکسازی ذهن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: راهنمای مراقبت و تمیز کردن سنگ فیروزه

سنگ فیروزه

اکنون فیروزه نماد چیست ؟

فیروزه از زمان باستان در زندگی بشر وجود داشته و همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر و در دنیای مدرن امروزی فیروزه فقط ابزاری برای مد به حساب می‌آید. اما هستند هنوز برخی از مردم که خواص مختلفی را به سنگ فیروزه نسبت می‌دهند و آن را سنگی برای تسکین قلب و آرامش اعصاب می‌دانند.

در برخی باورها گفته می‌شود فیروزه تقویت‌کننده قلب، دستگاه تنفسی، چشم‌ها، گردش خون، گلو، معده و کبد است. گفته می‌شود در صورتی که فرد بیمار باشد یا اتفاق ناخوشایندی در انتظار او باشد، رنگ فیروزه عوض می‌شود.

به طور کلی، فیروزه سنگ آرامش و خرد و پاکی است. کالکشن آرونا (Aruna) گالری پرسته هم بر همین اساس شکل گرفته و در ساخت آن از فیروزه استفاده شده است. فیروزه تنها سنگی است که هم رنگ دریاست و هم خاصیت آرامش‌بخشی دریا را در خود دارد و کالکشن آرونا هم برای نمایش زیبایی دریا و اقیانوس طراحی و عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: نماد علامت بی نهایت

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.