قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای انتخاب گوشواره میخی الماس

0

گوشواره‌های میخی الماس یکی از پرطرفدارترین انواع گوشواره هستند که اغلب خانم‌ها برای خود یا به عنوان هدیه آن را خریداری می‌کنند. اما خرید این نوع گوشواره ترفندهای خاص خود را دارد که گالری پرسته در ادامه برایتان توضیح داده است. تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

انتخاب رنگ الماس برای گوشواره

رنگ الماس با حروف انگلیسی مشخص می‌شود؛ حرف D نماینده بالاترین رنگ است و بدنبال آن گِرِیدهای E و F می‌آیند؛ باید بدانید همه این درجه‌بندی‌ها نشان‌دهنده سنگ‌های بی‌رنگ و شفاف هستند.

سیستم درجه بندی رنگ D-Z در GIA پذیرفته شده‌ترین سیستم درجه‌بندی رنگ الماس در دنیا است. این مقیاس با حرف D که به معنی کاملاً بی رنگ بودن الماس است شروع می‌شود و تا به Z (زرد روشن) می‌رسد که در طول این مسیر، مرحله به مرحله بر میزان زردی موجود در الماس افزوده می‌شود. بسیاری از این تفاوت رنگ‌ها ناچیزتر از آن هستند که با چشم غیر مسلح دیده شوند. اما با این حال همین تفاوت‌های کوچک، تأثیر بسیاری بر ارزش الماس می‌گذارد.

الماسی که از نظر ترکیب شیمیایی و ساختمان کریستالی کامل است، در واقع هیچ رنگی ندارد، مانند یک قطره آب خالص- و در نتیجه ارزش بیشتری خواهد داشت.

اما باید بدانید که هنگام خرید گوشواره میخی، هزینه کردن برای بالاترین درجه الماس نوعی پول هدر دادن است. به این خاطر که از فاصله دور خلوص رنگ الماس دیده نمی‌شود و اصلا نمی‌توان درجه D را از درجه‌های پایین‌تر تشخیص داد.

برای خرید این نوع گوشواره‌ها توصیه ما این است که پول خود را برای خرید الماس‌های درجه H یا J هزینه کنید. تفاوت آنها با بهترین الماس محسوس نیست اما شما مبلغ کمتری را برای خرید پرداخت خواهید کرد.

درجه‌بندی پاکی الماس و گوشواره میخی

همانند رنگ الماس، درجه‌بندی پاکی و خلوص آن هم با حروف انگلیسی نمایش داده می‌شود. همان طور که انتخاب بهترین درجه رنگ تاثیری زیادی در نمایِ گوشواره میخی ندارد و محسوس نیست، درجه پاکی این سنگ گرانبها هم برای زیورآلاتی همچون گوشواره میخی اهمیت چندانی ندارد. یعنی فقط پول بیشتری برای جواهر خود پرداخت خواهید کرد و منفعت دیگری از این کار حاصل نمی‌شود.

منظور از پاکی در الماس در حقیقت وجود هرگونه ناخالصی درونی (Inclusions) یا سطحی (Blemishes) است. الماس طبیعی در نتیجه قرار گرفتن اتم‌های کربن در معرض حرارت و فشار زیاد در داخل زمین به وجود می‌آید. در این روند الماس می‌تواند ناخالصی‌های درونی پیدا کند یا اینکه بعدها دچار ناخالصی‌های سطحی بشود.

ارزیابی درجه‌ی پاکی الماس شامل تعیین تعداد، اندازه، رنگ، نوع و محل قرارگیری ناخالصی‌ها است و اینکه آنها چه مقدار روی ظاهر الماس تأثیر می‌گذارند. هرچه الماس‌ها دارای ناخالصی‌های کمتری باشند، کمیاب‌تر و درنتیجه ارزشمند‌تر خواهند بود.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

مقیاس درجه‌بندی پاکی الماس GIA دارای ۶ گروه است که با حساب زیر گروه‌های‌شان الماس‌ها مجموعا در ۱۱ درجه مختلف قرار می‌گیرند.

توصیه ما این است که الماس با درجه پاکی FL یعنی بدون ناخالصی سطحی و IF یعنی بدون ناخالصی داخلی را برای گوشواره میخی نادیده بگیرید و سراغ درجه‌های SI1 یا SI2 بروید که ناخالصی‌های آنها برای چنین زیورآلات کوچکی محسوس و قابل مشاهده نیست. به این ترتیب می‌توانید در هزینه‌های خرید صرفه‌جویی کنید.

به خاطر داشته باشید که الماس‌ها با درجه پاکی برابر هم ممکن است ناخالصی‌های متفاوت از هم داشته باشند. یعنی ممکن است یک الماس با درجه پاکی SI2 ناخالصی‌های نمایانی داشته باشد.

به همین دلیل لازم است پیش از انتخاب گوشواره میخی الماس حتما سنگ آن را از نزدیک چک کنید تا مطمئن شوید ناخالصی‌های زیادی نداشته باشد.

راهنمای انتخاب گوشواره میخی الماس
واحد اندازه گیری وزن الماس قیراط (Carat) بوده که هر یک گرم معادل پنج قیراط و هر قیراط ۱۰۰ سوت (Point) است.

انتخاب الماس با تراش مخصوص گوشواره

بهترین برش الماس بر اساس استاندارندهای G.I.A. به ترتیب با صفت‌های خیلی خوب (Very Good)، خوب (Good)، درست (Fair) و ضعیف (Poor) مشخص می‌شود.

به طور کلی، الماسی که تراش خوبی دارد برای گوشواره میخی الماس مناسب است. تفاوت بین برش بسیار خوب و خوب چندان محسوس نیست اما همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، تفاوت قیمت آنها با هم زیاد است. پس برای صرفه‌جویی مالی و در عین حال، داشتن یک گوشواره الماس مناسب و ارزشمند همان برش خوب را خریداری کنید و از صرف هزینه‌های بیشتر خودداری کنید.

در ضمن، توجه داشته باشید اگر سنگ الماسی که انتخاب می‌کنید گرد است مطمئن شوید که خیلی عمیق نیستند زیرا الماس دیده نخواهد شد و در نتیجه نمای جالبی هم نخواهد داشت.

خوب است بدانید منظور از تراش الماس این است که صفحات سنگ با چه کیفیتی برش خورده‌اند و چگونه در مقابل تابش نور از خود واکنش نشان می‌دهند. یک الماس باکیفیت و عالی باید از نظر تناسب، تقارن و صیقل به گونه ای کامل برش داده شود تا براقی زیبایی که فقط یک الماس می‌تواند از خود منعکس کند را به خوبی نشان دهد.

برش یک الماس در زیبایی و ارزش نهایی آن بسیار تاثیرگذار است. برای مشخص کردن درجه‌بندی برش استاندارد الماس، موسسه GIA، تناسب (زاویه‌ها و اندازه‌ها و رابطه آن‌ها با یکدیگر) را محاسبه می‌کند. این تناسب به ما این امکان را می‌دهد تا متوجه شویم یک الماس به چه شکل می‌تواند در مقابل نور واکنش نشان دهد تا جلوه‌های بصری مطلوب یک الماس را نشان دهد.

اندازه الماس در گوشواره میخی

اندازه الماس در گوشواره میخی به سلیقه فرد بستگی دارد. اما این را به خاطر داشته باشید که هر چه سنگ بزرگ‌تر باشد میزان ناخالصی‌های آن بیشتر و محسوس‌تر خواهد بود. همچنین اگر الماس زردی هم داشته باشد در سایز بزرگ به خوبی نمایان می‌شود.

به این دلایل اگر قصد خرید الماس بزرگی دارید باید دقت بیشتری روی کیفیت، خلوص و رنگ آن داشته باشید و شاید لازم باشد هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای زنانه

پایه گوشواره برای سنگ الماس

پایه‌های گوناگونی برای گوشواره میخی الماس وجود دارد اما رایج‌ترین آنها چنگکی و کاسه‌ای هستند. این نمونه‌ها با امنیت بیشتری سنگ را روی خود نگه می‌دارند و امکان افتادن و گم شدن سنگ بسیار کم است. عیب پایه کاسه‌ای یا نگین‌دان این است که بخش زیادی از الماس را درون خود مخفی می‌کند و به همین خاطر سنگ، نمای جذابی که باید داشته باشد را ندارد. اما مدل چنگکی امنیت کمتری نسبت به نگین‌دان دارد اما در عوض همه جای سنگ الماس را در معرض نمایش قرار می‌دهد. عیب مدل چنگکی هم این است که ممکن است چنگک‌هایش شکسته شوند.

انتخاب فلز گوشواره الماس

یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید گوشواره الماس، دوام و پایداری فلز پایه است. به طور مثال، طلای زرد نسبت به طلای سفید از دوام کمتری برخوردار است. در نتیجه در مقایسه این دو، طلای سفید بهتر از زرد است زیرا به راحتی هم خراش بر نمی‌دارد. اما بهتر از هر دو آنها، پلاتین است. پلاتین بسیار مقاوم و ضدضربه است اما به همان نسبت هم قیمت گرانی دارد.

نکته دیگر که باید توجه داشته باشید این است که اگر به نیکل حساسیت دارید، طلایی بخرید که در ساخت آن از این فلز استفاده نشده است.

رنگ مو، رنگ پوست و تیپ لباس‌های شما هم می‌تواند تعیین کننده رنگ طلایی باشد که برای پایه گوشواره الماس انتخاب می‌کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.