قیمت روز طلا: 3,820,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

مشهورترین الماس‌های دنیا چه شکلی‌ دارند؟

0

مشهورترین الماس‌های دنیا داستان‌های جالبی دارند. از این رو، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب با گالری پرسته همراه باشید تا با این الماس‌ها و داستان‌های آنها بیشتر آشنا شوید.

الماس از جمله سنگ‌های بسیار محبوب در سراسر دنیا محسوب است و می توان آن را نماد عشق و ازدواج نیز نامید زیرا بسیاری از حلقه‌های ازدواج به الماس مزین هستند. این سنگ های زیبا و درخشان هزاران سال است که مورد توجه انسان قرار دارند و دلیل گران قیمت بودنشان نیز، نادر بودنشان نسبت به دیگر سنگ‌های رایج در جواهرسازی است. نکته جالب در مورد این سنگ قیمتی این است که از کربن به دست می‌آید و این چنین درخشان و زیباست.

الماس کوه نور (Koh-i-Noor)

  • قیمت: بی قیمت
  • وزن: ۱۰۵.۶ قیراط
  • تراش: برلیان بیضی
  • محل کشف: هند
  • مالک: ملکه الیزابت دوم

این الماس که در ابتدا ۱۸۶ قیراط وزن داشت در سال ۱۷۳۹ از هند توسط نادر شاه افشار به ایران آورده شد. بعدها به دست کمپانی هند شرقی افتاد که در سال ۱۸۵۰ میلادی به ملکه ویکتوریا هدیه شد و بعد از تراش مجدد در سال ۱۸۵۴ به ۱۰۵٫۶۰۲ قیراط تقلیل یافت. در اوایل قرن بیستم در تاج ملکه ماری همسر جرج پنجم پادشاه انگلستان قرار گرفت. امروزه الماس کوه نور در تاج ملکه الیزابت قرار دارد و جزء جواهرات سلطنتی انگلستان است و در برج لندن نگهداری می شود.

الماس امید (The Hope Diamond)

  • قیمت: ۳۵۰ میلیون دلار
  • وزن: ۴۵.۵۵ قیراط
  • تراش: آنتیک کاشن
  • محل کشف: هند

الماس امید، یک سنگ آبی-توسی تیره است که ۱۱۲ قیراط وزن داشته و پس از برش خوردن به وزن ۴۵.۵۲ قیرایط کاهش وزن پیدا کرده است. رنگ آبی کمیاب آن به دلیل وجود مقادیر زیادی از اتم‌های بور (شبه فلز) است.

گفته می‌شود که الماس امید نفرین شده است. یکی از مالکان این جواهر گران‌قیمت و مشهور، اوالین مک‌لین، اول بر این باور بود که این الماس برای او خوش‌شانسی می‌آورد، اما سرنوشت چیز دیگری برایش رقم زد. پس از خرید الماس، پسر نوجوان او در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد همسرش از وی جدا شد و در اثر دیوانگی درگذشت و دخترش نیز خودکشی کرد. الماس امید که یکی از مشهورترین جواهرات جهان است، در سال ۱۹۴۹ توسط تاجر جواهر نیویورکی هری وینستون خریداری شد، که در سال ۱۹۵۸ آن را به موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد و از آن زمان در نمایشگاهی دائمی در آن موزه باقی مانده‌است.

الماس عمو سام (The Uncle Sam Diamond)

  • قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ دلار در سال ۱۹۷۱
  • وزن: ۴۰.۲۳ قیراط
  • محل کشف: آمریکا

الماس آنکِل سَم، در سال ۱۹۲۴ میلادی کشف شد. این بزرگ‌ترین الماسی است که تاکنون در کشور آمریکا کشف شده است. این جواهر در تنها معدنی که درهای آن به روی عموم باز است پیدا شده است.

برای اطلاع شما باید بگوییم که در کشور آمریکا و در ایالت آرکانزاس، معدن الماسی به نام «پارک آتشفشان الماس» وجود دارد که تنها معدن دنیاست که ورود عموم به آن آزاد است و فقط با پرداخت یک ورودی بسیار کم می توان به آن وارد شد. در معدن الماس آرکانزاس الماس‌های زیادی پیدا می‌شود و هر کسی در این معدن می‌تواند به جست‌وجوی الماس بپردازد و چیزی که پیدا می‌کند را برای خود نگه دارد.

الماس عمو سم با رنگ خیره کننده ی کهربایی را یک مرد اهل کنتاکی از میان گل و لای پیدا کرده است. از سال ۱۹۰۶ تاکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه الماس در این منطقه کشف شده که الماس عمو سم نیزی یکی از آنهاست. این سنگ ۴۰.۲۳ قیراط وزن دارد.

الماس کولینان (The Cullinan Diamond)

  • قیمت: ۴۰۰ میلیون دلار
  • وزن: ۳۱۰۶.۷۵ قیراط
  • تراش: ۱۰۵ سنگ با براش‌های گوناگون
  • محل کشف: آفریقای جنوبی
  • مالک: الیزابت دوم

بزرگ‌ترین سنگ الماسی که در جهان پیدا شد، کولینان نام‌گذاری شد. این سنگ که یکی از مشهورترین الماس‌های دنیا است ۳۱۰۶٫۷۵ قیراط (۶۲۱ گرم) وزن داشت. از این سنگ، ۹ قطعه الماس تراشیده شده و به دست آمد. بزرگ‌ترین آنها کولینان ۱ یا ستاره بزرگ آفریقا نام داشت و ۵۳۰٫۴ قیراط وزنش بود و اکنون نیز در تاج سلطنتی پادشاه انگلستان قرار دارد. گفته می‌شود که این الماس حدود ۴۰۰ میلیون دلار آمریکا قیمت دارد. در مورد این الماس داستان‌هایی هم وجود دارد؛ گفته می‌شود جوزف آشچر وظیفه شکافتن آن را به عهده داشته. در آن زمان یک پزشک و پرستار نیز در کنار وی حضور داشته‌اند و وقتی که موفق به شکستن این سنگ بزرگ می‌شود، خودش هم غش کرده و از حال می‌رود.

دومین الماس از نظر بزرگی کولینان ۲ (Cullinan II) یا ستاره کوچک‌تر آفریقا است. وزن این سنگ ۴/۳۱۷ قیراط معادل ۵/۶۳ گرم اعلام شده که چهارمین الماس بزرگ تراشیده شده در جهان است.

الماس Wittelsbach-Graff

  • قیمت: ۲۳.۴ میلیون دلار
  • وزن: ۳۱.۰۶ قیراط
  • تراش: برلیان ستاره‌ای بیضی آنتیک
  • محل کشف: هند
  • مالک: حمد بن خلیفه الثانی

این الماس ۳۱.۰۶ قیراطی یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های آبی جهان است که تراش خورده است. الماس آبی به طور کلی جواهر کمیابی است که در نتیجه وجود شبه‌فلزی به نام بور به این رنگ در می‌آید. الماس Wittelsbach-Graff در سال ۲۰۰۸ میلادی در حراج کریستی لندن به جواهرفروشی به نام لارنس گراف با قیمت ۲۴.۳ میلیون دلار فروخته شد. این الماس شفافیت IF و درجه رنگ آبی Fancy Deep دارد.

الماس یوبیل طلایی (The Golden Jubilee)

یکی از مشهورترین الماس‌های دنیا یوبیل طلایی است که بزرگ‌ترین الماس تراش خورده در جهان است که ۵۴۵٫۶۷ قیراط وزن دارد. این الماس زرد-طلایی توسط «سر گابی تولکاسکی» تراش خورده است. در آن زمان، گابی توسط DeBeers برای تراشیدن مشهورترین الماس قرن استخدام شد. در آن زمان ابزار لازم برای برش دادن این سنگ موجود نبود و از هر وسیله‌ای که دیگران برای برش دادن این سنگ بزرگ و قهوه‌ای پیشنهاد می‌دادند، استفاده می‌کرد. تا اینکه دو سال بعد توانست الماس یوبیل طلایی را به همگان معرفی کند. این الماس در حال حاظر در اختیار پادشاه تایلند قرار دارد و ارزش آن نیز حدود ۴-۱۲میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: انواع رنگ‌های الماس؛ با ارزش‌ترین رنگ کدام است؟

الماس صدساله (The Centenary Diamond)

  • قیمت: ۱۰۰ میلیون دلار
  • وزن: ۲۷۳.۸ قیراط
  • تراش: برلیان قلبی
  • محل کشف: آفریقای جنوبی
  • مالک: نامعلوم

در پشت الماس سده، یک داستان باورنکردنی وجود دارد. این الماس به این خاطر که در جشن صدساله DeBeers در آفریقای جنوبی نمایش داده شد، به این نام شهرت یافت. مراسم معرفی این الماس بسیار تعجب برانگیز بوده و از همه مهم‌تر اینکه این سنگ، از طرف بنیاد گوهرشناسی آمریکا، گواهی‌نامه کیفیت به عنوان یک الماس ۵۹۹ قیراطی با رنگ D خالص را دریافت کرده بود.

درج رنگ D در جواهرشناسی به معنی عالی است. همچنین، خلوص بالای این سنگ نیز آن را به یکی از بهترین و ارزشمندترین کشف‌های آن زمان تبدیل کرد. DeBeers در آن زمان، وظیفه تراشیدن این الماس را به گروه آنتوِرپ و «سر گابی تولکاسکی» مشهور محول کرد. او فقط یک سال را به مطالعه در مورد این سنگ سپری کرد و سپس نخستین گام‌ها برای تراش دادن این الماس گرانبها را آغاز کرد. این فرد از روش‌های تراش دستی برای اینکه کمترین دورریز را از سنگ داشته باشد، استفاده کرد. بخش رویی سنگ را نیز به صورت دست نخورده باقی گذاشت.

تولکاسکی که یکی از پیشگامان تراش الماس در آن زمان به شمار می‌رفت، شکل قلب را برای الماس سنچری (صدساله) در نظر گرفت. او با ۲۴۷ تراش، شکل موردنظر را روی الماس یاد شده پیاده سازی کرد. الماس براق و تراش خورده سنچری حدود ۲۷۴ قیراط وزن دارد. شکل نهایی این الماس نخستین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی به نمایش عموم گذاشته شد و سپس به طور موقتی در برج لندن در کنار دیگر جواهرات سلطنتی به نمایش در آمد. در اینکه این الماس اکنون کجاست اطلاعاتی در دست نیست اما گفته می شود دست کم ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

الماس فلورنتین (The Florentine)

الماس فلورانس، یکی از افسانه‌ای‌ترین و مرموزترین الماس‌های زردرنگ دنیاست. این سنگ از دهه ۱۴۰۰ میلادی وجود داشته اما هیچ گونه مدرک رسمی از آن تا زمان جنگ جهانی اول وجود نداشت. تصور می شد این الماس زردرنگ با تنالیته سبز بوده و ۹ ضلع و دو برش به شکل گل رز داشته است. وزنش هم گویا ۱۳۷٫۲۷ قیراط بوده است.

در مورد پیشینه این الماس داستان‌های متفاوتی وجود دارد. مشهورترین نظریه این است که این الماس برای چارلز مارتین، دوک نورماندی در دهه ۱۴۰۰ میلادی تراش داده شده است. او زمانی که در جنگ کشته می‌شود، این الماس را به دست داشته است. سپس یک دهقان یا سرباز پیاده آن را پیدا کرده و آن را به قیمت یک سکه طلا که فلورین نام داشته، می‌فروشد. در طول ۲۰۰ سال بعدی، این الماس صدها بار به فروش می‌رسد. تا اینکه سرانجام به دست خانواده مدیچی می‌افتد که در آن زمان، یکی از بزرگ‌ترین، ثروتمندترین و مشهورترین خانواده‌های اروپا بوده است. وقتی در دهه ۱۷۳۰ میلادی آخرین عضو از این خانواده نیز دارفانی را وداع می‌گوید، الماس فلورنتین به دست پادشاه هسبورگ می‌افتد که او نیز آن را روی تاج سلطنتی خود در شهر وین در اتریش می‌گذارد. این الماس تا ۱۵۰ سال روی آن تاج باقی مانده بود.

اما در دوران جنگ جهانی اول، چارلز اول این الماس را با خود به سوئیس می‌برد. بعدها این الماس به سرقت رفته و در حوالی سال ۱۹۸۱ میلادی از آمریکای جنوبی سر در می‌آورد. متاسفانه داستان این الماس همین جا به پایان می‌رسد و هنوز کسی نمی داند که آیا این الماس تراش خورده و به شکلی دیگر درآمده یا اینکه اکنون در دست چه کسی است! آن چه مشخص است این است که این الماس ۹ وجهی در تاریخ گم شده و سرنوشت نامعلومی دارد.

بیشتر بخوانید: الماس شکلاتی چیست و چه ارزشی دارد؟

الماس سانسی (The Sancy Diamond)

  • قیمت: بی قیمت
  • وزن: ۵۵.۲۳ قیراط
  • تراش: برلیان به شکل سپر
  • محل کشف: هند
  • مالک: موزه لور پاریس

الماس سانسی یکی از مشهورترین الماس‌های دنیا است که از معدنی واقع در کشور هند کشف شده و متعلق به دوران مغول های باستان است. جالب است بدانید که الماس سانسی در حقیقت اولین الماسی بوده است که به صورت متقارن برش خورده و به شکل دو تخت پشت به پشت درآمده است. این الماس دارای وزنی برابر با ۲۳/۵۵ قیراط است و هم اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود. در سال ۱۵۷۰ میلادی، فردی به نام “سیگنیور دی سانسی” ، سفیر کبیر فرانسه در ترکیه این الماس را خریداری کرد و به همین دلیل این الماس به نام الماس سانسی معروف شده است.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی مشهورترین الماس‌های دنیا پرداختیم. در آخر هم از شما دعوت می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی پرسته سر بزنید و از مدل‌های مختلف طلاهای زنانه، مردانه و بچه‌گانه با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد دیدن کنید. برای این منظور کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: gia و beautifullife

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.