قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

اصول نگهداری از طلا و جواهرات در جعبه‌های مخصوص

0

طلا و جواهرات از آنجا که ارزش و بهای بسیار زیادی دارند باید بیشتر از زیورآلات معمولی مورد توجه باشند و به بهترین شکل باید از آنها مراقبت کرد. فلزات گرانبها اغلب شکننده و در خطر خراشیده شدن قرار دارند. سنگ‌های قیمتی نیز احتمال افتادن، ترک برداشتن یا شکسته شدن را دارند.

به همین خاطر مهم است با اصول نگهداری از طلا و جواهرات آشنا باشید. ما در این مطلب فاکتورهایی که لازم است مدنظر داشته باشید را برایتان برشمرده‌ایم. همراهمان باشید.

راهنمای عمومی طلا و جواهرات

  • دستبندها و گردنبندهای زنجیری اگر جدا از هم نگهداری نشوند، بدون شک در هم گره خواهند خورد و جدا کردن آنها به یک دردسر اساسی تبدیل خواهد شد.
  • بسیاری از سنگ‌های قیمتی و گوهرها خیلی آسان توسط دیگر مصنوعات طلا خراشیده می‌شوند و حتی ممکن است ترک بردارند. به همین خاطر بسیار مهم است که جواهرات را از هم جدا نگهداری کنید تا سنگ‌های آنها به همدیگر صدمه وارد نکنند. همچنین بهتر است آنها را از دیگر مصنوعات طلا (دستبند، انگشتر یا گوشواره) نیز جدا کنید. برای این منظور هر کدام از جواهرات را در جعبه یا کیسه‌های مجزا بگذارید و در آخر همه را در جعبه‌ای بزرگ‌تر قرار دهید. یا می‌توانید طلاها را درون پارچه‌های مخصوص طلا و جواهر بپیچید و در کنار هم در یک جعبه جا دهید.
  • نکته قابل اشاره این است که سنگ الماس را حتما از بقیه طلا و جواهرات جدا کنید و در جعبه‌ای جداگانه بگذارید. توجه داشته باشید که مروارید هم خیلی راحت خراش بر می‌دارد و بهتر است در کیسه‌ای مجزا قرار داشته باشد.
  • توجه داشته باشید که برخی از فلزات گرانبها به توجه ویژه‌ای نیاز دارند. مثلا برخی فلزات نباید در معرض نور شدید باشند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم هنگام خرید طلا از فروشنده بخواهید تا توصیه‌های لازم در مورد روش مخصوص نگهداری آن قطعه را به شما بگوید.
  • طلا یا جواهرات بسیار ارزشمند خود را حتما در جعبه‌هایی که قفل دارند بگذارید.
  • اگر برخی از طلا و جواهرات خود را هر روز استفاده می‌کنید و تعدادی دیگر را فقط برای مناسبت‌های خاصی می‌پوشید، توصیه می‌کنیم دو روش نگهداری جداگانه داشته باشید. به این صورت که طلاهایی که روزانه استفاده می‌کنید را در جعبه‌ای معمولی روی میز یا کشوی آرایش و در دسترس بگذارید. اما طلاهایی که فقط برای مهمان‌ها و مراسم خاص استفاده می‌شوند را اول در کیسه‌های مخصوص و سپس در جعبه‌ای قفل‌دار بگذارید. به این صورت تمیز و سالم باقی می‌مانند.
خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

جعبه مخصوص طلا و جواهرات

  • یکی از بهترین جعبه‌ها برای نگهداری طلا و جواهرات دم‌دستی، مدل‌های شیشه‌ای و شفاف است. به این خاطر که می‌توانید محتویات داخل جعبه را ببینید و گزینه‌های موردنظرتان را سریع‌تر انتخاب کنید. این جعبه‌ها در شکل و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و اغلب هم چندین بخش مجزا برای قطعات مختلف طلا دارند؛ از انگشتر گرفته تا گردنبند، دستبند و گوشواره.
  • اگر ترجیح می‌دهید طلا و جواهرات خود را عمودی نگهداری کنید، توصیه می‌کنیم از کیف‌های آویزمانند که بخش‌های مجزا برای هر کدام از قطعات طلا دارند استفاده کنید. این کیف‌ها برای آویخته شدن پشت در کمدها طراحی شده‌اند.
  • اگر اهل سفرهای همیشگی هستید، توصیه می‌کنیم از کیف‌های رول شونده استفاده کنید. یک سری کیف هستند که جیب‌های جداگانه در خود دارند، پس از گذاشتن طلاها در بخش‌های مختلف، آن را رول می‌کنید و در ساک یا چمدان خود قرار می‌دهید.
خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

جعبه‌های دکوراتیو

اگر منظور اصلی شما از خریداری جعبه فقط زیبایی ظاهری آن است و برای دکور اتاق خواب خود می‌خواهید آن را بخرید، باید توجه داشته باشید که ممکن است چنین جعبه‌های فضای کافی برای همه طلاهای شما را نداشته باشند.

نکته دیگر اینکه خودتان از وسایل موجود در خانه هم می‌توانید برای جداسازی طلا و جواهرات استفاده کنید. مثلا از فنجان‌های تزئینی، گلدان‌های کوچک با دهانه گشاد یا حتی ظرف‌های مخصوص نگهداری تخم‌مرغ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.