قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آیا می‌دانستید که نباید دستبند را به دست چپ بست؟

0

آیا می‌دانستید که نباید دستبند را به دست چپ بست؟ همه مردم دوست دارند تیپ و ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند و برای این منظور هم از انواع مختلف وسایل زینتی و لباس و اکسسوری کمک می‌گیرند.

یکی از مکمل‌های تیپ، زیورآلاتی است که متناسب با لباس از آنها استفاده می‌کنیم.

در میان گزینه‌های مختلفی که برای طلا و زیور آلات وجود دارد، ما در این مطلب مشخصا می‌خواهیم در مورد دستبند، نحوه استفاده از آن و بایدها و نبایدهای این مصنوع طلا برایتان توضیحاتی بدهیم که احتمالا تاکنون نمی‌دانستید.

دستبند طلا، الماس، چرم یا هر متریال ارزشمند دیگری که باشد، زینت‌بخش دست‌های زنان و مردان است. در زیبایی آن هیچ‌شکی وجود ندارد اما آیا می‌دانید که نباید دستبند را به دست چپ خود ببندید؟

بسیاری از مردم در سراسر جهان معتقدند که پوشیدن دستبند در دست چپ خوب نیست و ممکن است بدشانسی بیاورد.

اگر برایتان سوال است که چرا و از کجا چنین باوری شکل گرفته از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. همراهمان باشید.

نقطه حساس Shenmen

در طب سنتی و در شاخه طب سوزنیِ چینی‌ها فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید بعضی از اعضای بدن انسان دارای نقطه «شِنمِن» هستند. Shenmen  را «دروازه بهشت» یا «دروازه آسمان» هم می‌نامند و در طب سوزنی از آن برای درمان تقریبا همه‌چیز از استرس و اضطراب گرفته تا افسردگی و بیماری‌های التهابی بهره می‌گیرند.

یکی از نقاط شن‌من در بدن در گوش‌ها قرار دارد و نقطه دیگر آن روی مچ دست چپ است.

در محل تلاقی کانال حرکتی مچ دست و تاندون‌ها، نقطه‌ای وجود دارد که در طب سنتی چینی به آن Shenmen   می‌گویند. بر اساس این طب، اگر شما دستبند – هر چقدر هم که باریک و نازک باشد – را به دست چپ ببندید، باعث آسیب دیدن و رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها و تاندون‌های مچ دست می‌شود. در مواردی که این آسیب جدی شود، ممکن است به بیماری «سندرم کارپال تونل» منجر شود، که در نتیجه‌ی فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. بدنبال این عارضه، انگشتان دست دچار اختلالات حسی و حرکتی می‌شوند.

به همین خاطر است که می‌گویند دستبند را در دست چپ استفاده نکنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی مردانه

مردان، دست چپ و زنان، دست راست

یکی دیگر از دلایلی که گفته می‌شود نباید دستبند را به دست چپ بست این است که می‌گویند مردان باید ساعت و دستبند را به دست چپ و زنان به دست راست ببندند.

در گذشته‌ها، نیاکان ما این قانون را رعایت می‌کردند زیرا به تفاوت آناتومی بدن زنان و مردان معتقد بودند. بنابراین شما اگر زن و مونث هستید، مهم نیست که دستبند طلا، دستبند چرم یا دستبند مهره‌دار استفاده می‌کنید، فقط مهم این است که آن را به مچ دست چپ خود نبندید.

اگر نظر یا ایده‌ای در این رابطه دارید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: jewelslane

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.