قیمت روز طلا: 3,820,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

همه چیز درباره پیرسینگ بینی؛ آیا سوراخ کردن بینی درد دارد؟

0

پیرسینگ بینی (سوراخ کردن بینی) در سال‌های اخیر به شدت مرسوم شده به طوری که همانند گوشواره پیرسینگ، استفاده از آن برای اغلب مردم عادی است.

به همین خاطر شاید بد نباشد قبل از انجام این کار، نکاتی را مورد سوراخ کردن بینی بدانید. اولین سؤالی که ممکن است برای همه پیش بیاید، میزان درد سوراخ‌کردن بینی است. باید بدانید این کار در لحظه انجام درد چندانی ندارد اما برخی از مردم، پس از سوراخ‌کردن بینی ممکن است تا هفته‌ها حس کوفتگی یا درد در محل پیرسینگ را احساس کنند.

به طور کلی پیرسینگ (Body piercing) به روند وارد کردن یک سوزن به برخی قسمت‌های پوست بدن یا غضروف به منظور ایجاد یک سوراخ برای قرار دادن جواهرات در آن گفته می‌شود. این کار در فرهنگ‌های قدیم نیز رواج زیادی داشته و در بقایای فسیل‌ها و اجساد انسان‌های اولیه می‌توان آثار آن را مشاهده کرد.

در همین راستا در ادامه این مطلب به هر سوال احتمالی شما در مورد پیرسینگ بینی پاسخ خواهیم داد پس با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند کارتیر

پیرسینگ بینی چگونه انجام می‌شود؟

سوراخ کردن اعضای بدن با استفاده از یک سوزن استریل انجام می‌شود. با استفاده از این سوزن‌ها سوراخ را در مکان موردنظر ایجاد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این کار حتما در مکان‌های معتبر و بهداشتی، توسط پزشک و با رعایت تمامی اصول بهداشتی انجام دهید.

پیرسینگ بینی

 

آیا سوراخ کردن بینی درد دارد؟

همانند سوراخ کردن بقیه جاهای بدن، پیرسینگ بینی نیز درد خفیفی دارد. بدون شک اگر نزد متخصص این کار بروید، درد کمتری را متحمل خواهید شد.

«جف ساندرز»، یکی از کارشناسان سوراخ کردن بدن برای استفاده طلا و جواهر می‌گوید: «درد این کار همانند این است که شما زیر ابروهای خود را وکس کنید. با اینکه برای پیرسینگ از وسیله نوک تیز و عمل سوراخ کردن استفاده می‌شود، اما این کار به قدری سریع انجام می‌شود که درد چندانی را حس نخواهید کرد.»

درد پیرسینگ در لحظۀ انجام تقریبا صفر است، زیرا با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و شما حتی وقت نمی‌کنید که درد بکشید. اما پس از آن ممکن است دچار درد کوفتگی شوید.

درد چقدر طول می‌کشد؟

اگر پیرسینگ توسط متخصص این امر انجام شود کمتر از یک ثانیه درد دارد و بعد آن چیز ناراحت‌کننده‌ای احساس نخواهید کرد. پس از سوراخ کردن هم سوزش بسیار خفیف حس می‌کنید که چندان قابل ملاحظه نیست.

خرید از گالری پرسته: گوشواره پیرسینگ

انواع پیرسینگ بینی چیست؟

به صورت کلی سه نوع پیرسینگ بینی داریم:

  • پیرسینگ پره بینی
  • پیرسینگ تیغه وسط بینی (سپتوم)
  • پیرسینگ سوراخ بالای بینی

نوع اول بسیار ساده است و درد کمی دارد و بعد از سوراخ کردن هم مشکلی برای فرد به دنبال ندارد. در این روش سوراخ روی بافت نرم پرۀ بینی در سمت راست یا سمت چپ ایجاد می‌شود و یک حلقۀ ظریف یا نگین درون سوراخ آن قرار می‌گیرد.

پیرسینگ قسمت میانی بینی را باید در قسمت نرم دو سوراخ بینی انجام داد نه در غضروف میانی. به این خاطر که فرد درد زیادی را تحمل خواهد کرد و دچار مشکلاتی جدی خواهد شد. پیرسینگ سپتوم بینی نسبت به سوراخ کردن پره بینی بسیار حساس‌تر است و به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد.

سوراخ کردن قسمت بالای بینی مشکلاتی به دنبال دارد و ممکن است یک هفته تا یک ماه جای آن ورم کند و درد داشته باشد. این نوع پیرسینگ فقط به افرادی توصیه می‌شود که سابقۀ پیرسینگ زیادی در دیگر اعضای بدنشان دارند و با مشکلات آن آشنا هستند.

پیرسینگ تیغه بینی

آیا سوزنی وجود دارد که به طور کلی درد نداشته باشد؟

سوراخ کردن با هر سوزن و وسیله‌ای که انجام شود، به علت سریع بودن این کار، تقریبا درد ندارد. یا در بدترین حالت اگر درد داشته باشد هم به گونه‌ای نیست که نتوانید تحمل کنید یا مشکلی برایتان ایجاد شود. البته توصیه می‌کنیم ترجیحا قبل از پیرسینگ کردن معده‌تان خالی نباشد و کافئین زیادی ننوشیده باشید. همچنین هیچ گونه نوشیدنی الکلی هم مصرف نکرده باشید.

به هیچ عنوان نترسید، خونسرد باشد و نفس عمیق بکشید. این کار در عرض یک ثانیه تمام می‌شود و خودتان متوجه خواهید شد که درد خاصی ندارد.

آیا می‌توان از پماد بی‌حسی موضعی استفاده کرد؟

استفاده از پمادهای بی‌حس‌کننده عملا بیهوده است. این پمادها تأثیری در کاهش درد ندارند. در ضمن، ممکن است برخی از افراد به چنین پمادهایی حساسیت داشته باشند. به همین خاطر توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه از بی‌حس‌کننده استفاده نکنید. توجه داشته باشید که عمل پیرسینگ بسیار سریع و در حد پلک زدن انجام می‌شود و واقعا نیازی به بی‌حس‌کننده نیست.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم و نظر

بهترین فلز برای پیرسینگ بینی چیست؟

انجمن جهانی پیرسینگ پیشنهاد می‌کند برای اولین حلقه یا نگین بینی از میان فلزات زیر انتخاب کنید:

  • استیل
  • تیتانیوم
  • نیوبیوم
  • طلای ۱۴ یا ۱۸ عیار
  • پلاتین

حواستان باشد که «استیل جراحی» و استیل درجه ۱ ایمپلنت با هم فرق دارند. گزینه اول قیمت پایین‌تری دارد، اما اجازه ندهید این امر شما را وسوسه کند که جنس بد خریداری کنید. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این است که جنس خوب و مطمئن خریداری کنید تا هیج مشکلی برای سلامتی‌تان پیش نیاید.

چه زمانی باید حلقه اولیه‌ی بینی را عوض کنم؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. برخی از کارشناسان پیرسینگ، مدت زمان ۴ هفته‌ای یا ۸ هفته‌ای را مناسب می‌دانند. اما این به فلز مورداستفاده و نحوه نگهداری آن بستگی دارد.

پیرسینگ بینی

چقدر طول می‌کشد جای سوراخ‌کردن بینی خوب شود؟

خوب شدن محل زخم و بسته شدن سوراخ بینی، بسته به قسمتی که سوراخ شده متفاوت است:

  • پیرسینگ پره بینی: بین ۴ تا ۶ ماه
  • پیرسینگ تیغه بینی: بین ۲ تا سه ماه
  • پیرسینگ بالای بینی: بین ۶ تا ۱۲ ماه

لازم به یادآوری است که این مدت زمان به صورت حدودی اعلام شده و ممکن است در برخی افراد زودتر و در بعضی دیرتر بهبود بیابد.

آیا پیرسینگ کردن بینی عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی باید گفت که پیرسینگ بینی در مقایسه با پیرسینگ گوش دیرتر خوب می‌شود و درد طولانی‌تری دارد. در این مدت زمان برخی از عوارض جانبی ممکن است پدید آید که در ادامه هر یک را به طور مختصر توضیح داده‌ایم:

– عفونت: از شایع‌ترین عوارض پیرسینگ می‌توان به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی اشاره کرد. ترشحات پس از عمل پیرسینگ بینی در هفته اول طبیعی است. اما اگر ترشحات بعد از یک هفته همچنان ادامه داشت، احتمال عفونت زیاد است.

– ایجاد گوشت اضافه: یکی دیگر از عوارض پیرسینگ، ایجاد گوشت اضافه یا کلوئید است. ممکن است در ناحیه مورد نظر بافت اسکار رشد کند و تبدیل به گوشت اضافه شود.

–  حساسیت: ممکن است فلزاتی که در پیرسینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. فلزاتی مانند نیکل و تیتانیوم می‌توانند باعث ایجاد حساسیت شوند. فلزی مثل نیکل می‌تواند باعث ایجاد اگزما و رینیت شود. اما فلزات دیگر می‌توانند حساسیت‌های شدیدتری مانند پارا فنیلین دی آمین (PPD) ایجاد کنند. لنفوسیت پوست شایع‌ترین حساسیت‌های بعد از پیرسینگ است.

– خونریزی: بعد از پیرسینگ ممکن است خونریزی کمی در قسمت سوراخ شده ایجاد شود.

–  کاهش حس بویایی: این مشکل نیز می‌تواند از عوارض جانبی پیرسینگ بینی باشد.

–  نکروز یا سیاه شدن پوست بینی: این عارضه نیز پس از پیرسینگ از عوارض احتمالی آن است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند مروارید

جای پیرسینگ بینی را چگونه باید تمیز کرد؟

بدون شک کسی که بینی را سوراخ می‌کند آموزش‌های لازم را هم ارائه می‌دهد. اما به طور کلی بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱. همیشه قبل از دست زدن به بینی خود دست‌هایتان را تمیز با آب و صابون بشویید. گاز استریل یا دستمال تمیز را درون سرم نمکی خیس کنید و هر روز دو بار محل سوراخ بینی را با آن تمیز کنید.

۲. اگر از صابون برای تمیز کردن محل پیرسینگ استفاده می‌کنید، حتما مطمئن شوید که به درستی آن را آب کشیده و اثری از صابون روی آن باقی نمانده است.

۳. برای مراقبت بیشتر از پیرسینگ باید کبره‌های زیر پیرسینگ را تمیز کنید. در غیر این صورت می‌تواند پوست را پاره کرده و باعث تورم پیرسینگ شود. این کار را می‌توانید با آغشته کردن یک گوش‌پاک‌کن به محلول آب نمک و استفاده از آن برای تمیز کردن پشت میخ یا حلقه درون سوراخ بینی انجام دهید. دقت کنید که گوش پاک کن را به شدت فشار ندهید، چون ممکن است میخ را از پوستتان خارج کند.

۴. تا زمانی که پیرسینگ کاملا بهبود نیافته، میخ یا حلقه پیرسینگ را خارج نکنید.

۵. نباید پس از سوراخ کردن پوست از الکل، بتادین و موادی مانند آنها روی محل موردنظر استفاده کنید چرا که باعث خشک شدن و آسیب رساندن به پوست می‌شوند.

۶. بعد از انجام پیرسینگ تا پایان زمان ترمیم، آن را دستکاری نکنید و حلقه (نگین) را تغییر ندهید.

پیرسینگ بینی / نشانه‌های عفونت پس از پیرسینگ

نشانه‌های عفونت پس از پیرسینگ چیست؟

اگر محل پیرسینگ عفونت کند، ممکن است هر کدام از نشانه‌های زیر را ببینید:

  • قرمزی و تورم
  • تب کردن
  • درد
  • ترشحات زرد یا سبز رنگ با بوی بد
خرید از گالری پرسته: گردنبند صلیب

آیا پس از پیرسینگ‌بینی می‌توان شنا کرد؟

دوش گرفتن و حمام کردن پس از پیرسینگ بلامانع است اما شنا کردن در دریا، استخر یا رودخانه به هیج عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا احتمال عفونت کردن سوراخ بینی وجود دارد. بهتر است تا ۶ هفته پس از پیرسینگ از شنا کردن دوری کنید. البته توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت پس از عمل دوش نگیرید.

چه کسانی نباید پیرسینگ بینی انجام دهند؟

  • افرادی که دیابت دارند.
  • افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند.
  • کسانی که بدنشان بعد از ایجاد زخم گوشت اضافه می‌آورد.
  • کسانی که سابقه حساسیت شدید تماسی دارند.
  • در زمان بارداری، باید از انجام هر گونه پیرسینگ خودداری کرد زیرا می‌تواند خطراتی را برای جنین به دنبال داشته باشد.

پیرسینگ بینی نشانه چیست؟

استفاده از پیرسینگ بینی به شکل مدرن امروزی به ۴ هزار سال پیش و خاورمیانه باز می‌گردد. اما در قرن ۲۰ میلادی، استفاده از پیرسینگ بینی در گروه‌هایی همچون هیپی‌ها و پانک‌ها رواج پیدا کرد و به تدریج افراد زیادی در کشورهای مختلف به پیرسینگ علاقه‌مند شدند.

مردم آفریقایی بر این اعتقادند که استفاده از پیرسینگ بینی نشانۀ ثروت و موقعیت اجتماعی زیاد فرد است. به طوری که رسم است که داماد در مراسم ازدواج، یک حلقۀ بینی به نشانۀ ثروتش به عروس هدیه می‌دهد.

در هندوستان، استفاده از حلقه بینی نشانه‌ای بر سلامت جنسی، باروری و فرزندآوری است.

اما در واقع پیرسینگ در دنیای مدرن امروزی فقط اکسسوری و ابزار مد است و مفهوم یا نشانه خاصی ندارد. این در حالی است که برخی افراد، استفاده از پیرسینگ بینی را نوعی ناهنجاری فرهنگی تلقی می‌کنند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند پروانه

آیا پیرسینگ بینی بر جراحی بینی تأثیری دارد؟

خیر سوراخ کردن بینی هیچ تأثیری بر جراحی بینی ندارد و مانع آن نیست. اما ممکن است جراح زیبایی تغییراتی را در محل سوراخ پیرسینگ ایجاد کند. افرادی هم که تصمیم دارند تا پس از جراحی بینی (رینوپلاستی)، عمل پیرسینگ را انجام دهند، بهتر است که حتما با پزشک متخصص مشورت کنند. معمولا در این شرایط توصیه می‌شود تا بین رینوپلاستی و پیرسینگ بینی ۶ ماه فاصله باشد.

جمع‌بندی

اگر از طرفداران پیرسینگ بینی (سوراخ کردن بینی) هستید و دوست دارید حلقه یا نگین شما از جنس طلا باشد، می‌توانید به فروشگاه آنلاین گالری پرسته مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی طلا، انواع پیرسینگ بینی و ناف وجود دارد. برخی از این محصولات ساده و تعدادی هم با سنگ‌های نیمه‌قیمتی تزئین شده‌اند.

پیرسینگ بینی - سوراخ کردن بینی

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: healthline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.