قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

۳ فاکتور اصلی که آقایان در استفاده از زیورآلات باید بدانند

0

استفاده از طلا برای مردان کمی پیچیده به نظر می‌رسد و دلیلش هم تا حد زیادی معلوم است. به این خاطر که چندین دهه است که عبارت «جواهرات مردانه» تقریبا ناملموس و عجیب است و بسیاری از مردان علاقه‌ای به استفاده از زیورآلات ندارند. همین امر باعث شده تا زیورآلات و جواهرات مردانه بسیار کمتر از مدل‌های زنانه مورد توجه قرار بگیرد و نرخ تولید و عرضه آنها هم بسیار اندک باشد.

تا چند سال پیش اینگونه بود که مردهایی که می‌خواستند جلب توجه کنند، یا برخی هنرمندان یا خواننده‌های رپ از گردنبند، دستبند یا انگشترهای بزرگ و طلایی استفاده می‌کردند. همین امر سبب شده تا اغلب مردم تصور کنند جواهرات مردانه مناسب عموم آقایان نیست. حتی در برخی موارد، استفاده از این اکسسوری‌ها را مغایر با تیپ رسمی می‌دانند.

اما باید بدانید که این تابوها در حال شکسته‌شدن هستند. در سال‌های اخیر شاهد حضور پررنگ زیورآلات مردانه هستیم. مردهای جوان امروزی از انواع مختلف گوشواره، دستبند، زنجیر طلا، گردنبند و دکمه سردست استفاده می‌کنند و تیپ آنها به هیچ عنوان هم زشت یا زننده نیست؛ حتی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

بنابراین می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که اگر مردها روش صحیح استفاده از زیورآلات را بلد باشند، بدون شک می‌توانند بر جذابیت تیپ خود بیفزایند. اما اگر با اصول استفاده از جواهرات آشنایی نداشته باشند، چه‌بسا باعث بدتیپی و زشت دیده شدن ظاهر خود بشوند. بر این اساس، گالری پرسته در ادامه این مطلب اصول و قواعدی که مردها باید در مورد استفاده از جواهرات بدانند را به طور کامل توصیح داده است. امید که این مطلب برایتان مفید باشد. همراهمان باشید.

استفاده از طلا برای مردان چه اصولی دارد؟

مردها می‌توانند با کمک جواهرات و زیورآلات، استایل هنری و مبتکرانه داشته باشند. همیشه خلاقیت باعث جلب توجه می‌شود. اولین موضوعی که در استفاده از زیورآلات مردانه باید مدنظر داشت، ساده و شیک بودن است و اینکه اکسسوری موردنظر تاریخ مصرف نداشته باشد. یعنی بعد از چندین ماه یا چندین سال از مد نیفتد و طرحی داشته باشد که برای همیشه قابل استفاده باشد.

جواهرات مردانه باید چگونه باشد؟

بدون شک جواهرات مردانه باید در عین سادگی، گویای شخصیت فرد هم باشد. در اغلب موارد، جواهراتی که برای مردان در بازار عرضه می‌شوند بزرگ، ضخیم و بسیار زمخت هستند. اما با کمی تغییر در طراحی این اکسسوری‌ها می‌توان زیبایی آنها را به تیپ و استایل مردانه هدیه داد.

«مایکل سایگر» که یکی از طراحان خلاق و البته کمتر شناخته‌شده‌ی جواهرات در جهان بشمار می‌رود در این رابطه گفته: «من در طراحی و ساخت جواهرات مردانه به این فکر می‌کنم که مردم از این طرح خاطره داشته باشند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. یعنی نوستالوژیک بودن طرح برایم مهم است. به همین خاطر ست که مثلا از طناب‌های کشی برای ساخت دستبندهای مردانه استفاده می‌کنم. این طناب‌ها با نقره استرلینگ جفت و دستبندی زیبا و نوستالوژیک خلق می‌شود.»

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع زیورآلات مردانه و آداب استفاده از آنها

هنگام خرید جواهرات مردانه باید به چه نکاتی توجه داشت؟

فقط کافیست با یک طرح ارتباط برقرار کنید. همین که زیورآلاتی نظرتان را جلب کرد آن را انتخاب کنید و خیلی وسواس فکری به خرج ندهید. توجه داشته باشید که جواهرات قرار است تیپ روزانه شما را شیک‌تر کند. بنابراین لازم نیست همه جواهرات را یک جا و با هم استفاده کنید. با هر تیپ و استایلی یکی از انواع مختلف اکسسوری همچون دستبند، گردنبند یا زنجیر را به کار بگیرید. در زیر به طور مجزا توصیح داده‌ایم که هنگام خرید به چه مسایلی باید توجه داشته باشد.

۱ – استفاده از طلا برای مردان: دستبند

در گذشته این طور بود که دستبندهای پهن و ضخیم فلزی یا چرمی برای مردها عرضه می‌شد. اما در حال حاضر دنیا به سمت مینیمالیستی شدن پیش می‌رود. این مساله در انتخاب دستبند مردانه نیز مصداق دارد. شما باید بدنبال مدل‌های ساده اما شیک باشید. به طور مثال، برای یک دکمه سردست ساده، بهتر است یک دستبند که بافت متفاوتی دارد به دست کنید. یا مثلا دستبند چرمی یا بافت که باریک و تک‌رنگ است هم برای این منظور مناسب است.

وقتی تصمیم دارید چندین دستبند را همزمان به دست کنید، باید متعادل بودن و متناسب بودن را مدنظر داشته باشید. دستبندهای شیک به تنهایی هم زیبا هستند و جلب توجه می‌کنند، اما اگر می‌خواهید این دستبندها خوب جلوه کنند بهتر است در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید و از جنس‌ها و بافت‌های متنوع بهره بگیرید. به طور مثال، در کنار ساعت مچی خود، یک دستبند مهره‌دار، یک دستبند چرمی و یک دستبند النگویی به دست کنید. یا به جای نمونه چرمی از دستبند بافت استفاده کنید. وقتی جنس و بافت دستبندها با هم فرق داشته باشد، ترکیب بهتر و زیباتری در کنار هم خواهند ساخت.

 

۲ – استفاده از جواهرت برای آقایان: انگشتر

اگر انگشتر خاتم‌کاری شده به دست می‌کنید حواستان باشد که از هیچ انگشتر دیگری نباید در هر دو دست خود استفاده کنید. اگر خیلی مایل به استفاده از انگشترهای بیشتر هستید، ترجیحا فقط یک انگشتر ساده دیگر در همان دست بپوشید و در این امر زیاده‌روی نکنید. همیشه این نکته را در گوشه ذهن خود داشته باشید که هر چه ساده‌تر، شیک‌تر.

انگشترهای ضخیم و بزرگ دیگر از مد افتاده‌اند. بعلاوه، این مدل انگشتر به هیچ عنوان استفاده آسانی ندارد و هنگام تایپ کردن یا انجام کارهای فیزیکی مانع از انجام فعالیت مرد می‌شوند. بنابراین بهترین انتخاب انگشتر برای مردان مدل‌های سبک‌وزن و باریک است تا وقتی که فرد آن را به دست می‌کند یادش برود انگشتری در دست دارد. توصیه ما این است که انگشترهای با پهنای کمتر از ۴ میلی‌متر را انتخاب کنید.

 

 

 

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا مردانه

۳ – استفاده از طلا برای مردان: گردنبند

برای انتخاب گردنبند مردانه بهتر است سراغ زنجیرهایی بروید که بتوانید آن را روی لباس بیندازید. باز هم تاکید می‌کنیم که سادگی و مینیمال بودن جواهر را حتما مدنظر داشته باشید. شما به عنوان یک مرد می‌توانید از آویزهای ظریف و نه‌چندان درشت برای زنجیر گردنبند استفاده کنید. ترجیحا سراغ نقره استرلینگ یا طلای سفید بروید.

اگر عادت دارید همیشه تی‌شرت بپوشید، توصیه می‌کنیم زنجیرهای متوسط انتخاب کنید که روی سینه قرار بگیرند. این گردنبندها به لباس ساده شما هویت می‌بخشند و تیپتان را جذاب‌تر می‌کنند. از گردنبندهای بزرگ، ضخیم، طلایی و دارای برش الماسی به شدت خودداری کنید. زنجیرهای براق برای همه مردها مناسب نیست، ترجیحا سراغ نمونه‌های مات بروید.

اگر قصد دارید چندین زنجیر را با هم از گردن آویزان کنید، سعی کنید گردنبندها بلند و کوتاه باشند. به طور مثال، یک گردنبند با ارتفاع ۶۰ سانتی‌متری و بدون آویز را در کنار زنجیر ۵۰ یا ۵۵ سانتی‌متری همراه با آویز استفاده کنید. برای این منظور لباس شما باید تی‌شرت یا سوئیشرت باشد. همچنین می‌توانید از چندین فلز متفاوت در کنار هم و به صورت چند لایه استفاده کنید.

 

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنجیری مردانه طلا

 


کلام آخر

استفاده از طلا برای مردان هم مانند هر اکسسوری دیگری اصول و قواعد خاص خودش را دارد که اگر به درستی رعایت شود، باعث خوش‌تیپ شدن فرد خواهد شد. در این مقاله، برخی از اصول اولیه این امر را برایتان نوشتیم. در انتها هم از شما دعوت می‌کنیم از طلاهای مردانه‌ی موجود در فروشگاه اینترنتی گالری پرسته دیدن کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: menshealth

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.