قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

قبل از خرید گردنبند طلا حتما این راهنما را بخوانید

0

اگر قصد خرید گردنبند طلا را دارید، باید بدانید که چندین فاکتور مهم برای خرید گردنبند وجود دارد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. برای آشنایی با این فاکتورها تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

اهمیت انتخاب گردنبند مناسب

برای خرید انواع گردنبند طلا بهتر است اول از همه تعیین کنید که دوست دارید گردنبند بلند باشد یا کوتاه؟ روی سینه قرار بگیرد یا دور گردن؟ چند لایه باشد، سنگی، مهره‌ای، زنجیری یا مرواریدی باشد؟ یعنی در واقع، اول باید مدل و اندازه را انتخاب کنید سپس بر اساس فرم صورت، رنگ پوست، رنگ مو، سبک زندگی و تیپ خود متناسب‌ترین رنگ و طرح گردنبند طلا را بخرید. همچنین باید به سایز گردنبند و تناسب آن با فرم یقه لباس هم توجه داشته باشید.

همان‌طور که لباس‌های مختلف، باعث متفاوت دیده شدن اندام آدم می‌شوند، سایز گردنبند هم در دیده شدن اندام‌های مختلف بدن نقش موثری دارد. مثلا اگر اندام باریکی دارید، بهتر است سراغ یک گردنبند کوتاه و نازک بروید. یا اگر چاق هستید، گردنبندهای بلند و ضخیم انتخاب کنید. قد آدم‌ها هم در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

اهمیت انتخاب متناسب‌ترین گردنبند بر اساس قد، اندام، استایل و فرم لباس و یقه‌ آن در این است که این وسیله‌ی زینتی جلوه‌ی زیبایی داشته باشد و بتواند شما را خوش تیپ‌تر نشان دهد.

راهنمای خرید گردنبند طلا

در ادامه ۷ نکته مهم برایتان نوشته‌ایم که بهتر است که پیش از خرید گردنبند طلا به آنها توجه داشته باشد. با پرسیدن این سوال‌ها از خود می‌توانید متناسب‌ترین گردنبند را برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید.

۱- زنجیر گردنبند چه مدلی است؟

اولین مورد از نکات خرید گردنبند طلا و شاید مهم‌ترین مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجیر طلا است. باید زنجیری خریداری کنید که به راحتی تاب نمی‌خورد، در خود گره نمی‌خورد و در هم پیچیده نمی‌شود. برخی از زنجیرها به شدت مستعد گره خوردن هستند در نتیجه سریع‌تر هم شکسته و پاره می‌شوند. به طور مثال، زنجیر امگا، زنجیر تیغ ماهی و زنجیر ماری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسان‌تر از بقیه مدل‌ها خمیده شده و در خود می‌پیچند.

اگر قرار است از گردنبند خود همیشه و در همه جا استفاده کنید، پس بسیار مهم است نمونه‌ای را انتخاب کنید که عمر طولانی‌تری داشته باشد و دایم در گردن پیچ نخورد. به طور مثال، زنجیرهای فیگارو، طنابی، قلابی، زنجیرهای ملوانی و زنجیرهایی با بافت گندمی‌شکل یا جعبه‌ای از بهترین گزینه‌ها برای خرید به شمار می‌روند. به این خاطر که به راحتی کج و خمیده و در خود پیچیده نمی‌شوند.


۲- آیا گردنبند از طلا ساخته شده یا آبکاری شده است؟

توجه داشته باشید که طلاهای آبکاری شده از فلزات گرانبهای دیگری ساخته می‌شوند و در نهایت یک لایه نازک طلای خالص روی آنها آبکاری می‌شود. این آبکاری به مرور زمان خورده شده و از بین می‌رود و رنگ فلز زیرین نمایان می‌شود. این نوع گردنبندها با اینکه قیمت مناسبی دارند اما لازم است هر چند ماه یک بار دوباره آبکاری شوند تا شفافیت و رنگ خود را حفظ کنند. به این معنی که گزینه خوبی برای استفاده مداوم بشمار نمی‌روند. اما برای استفاده‌های کوتاه و محدود، گزینه خوبی خواهند بود زیرا قیمت تمام‌شده‌ی ارزان‌تری دارند.

اگر قصد دارید گردنبند را هر روز و در همه جا به گردن داشته باشید، حتما به سراغ زنجیری که کاملا از طلا تهیه شده بروید. حتما از فروشنده در این رابطه که آیا زنجیر طلاست یا آب طلا سوال بپرسید بعد آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه گردنبند طلا را در خانه تعمیر کنیم؟

۳- قفل زنجیر از چه نوعی است؟

سومین نکته از نکات خرید گردنبند طلا، قفل زنجیر آن است. حتما هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. بیشتر زنجیرهای طلا با قفل‌های کلیپسی گرد عرضه می‌شوند که با یک فنر باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پایداری مناسبی ندارند. به این صورت که اگر ناخواسته یا به هر دلیلی فشار بیشتر از معمول به آنها وارد کنید، ممکن است قفل بشکند. بهترین و مرسوم‌ترین قفل برای گردنبند، نوع خرچنگی است که سفت و قابل اعتماد است. استفاده از این قفل هم آسان است. این قفل یک بدنه سفت دارد که آن را در برابر ضربه مقاوم می‌سازد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

 

۴- آیا می‌توان از گردنبند آویز آویخت؟

یکی دیگر از سوالاتی که پیش از خرید گردنبند باید از فروشنده بپرسید این است که آیا می‌توان به آن آویز آویخت یا خیر. اگر پاسخ مثبت بود، توجه داشته باشید که ضخامت زنجیر به گونه‌ای باشد که حلقه آویز به راحتی از آن عبور کند. زنجیر این نوع گردنبندها نباید خیلی ضخیم باشد. اما در عین حال نباید خیلی هم باریک باشد زیرا احتمال پاره شدن آن زیاد خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که زنجیری که قصد خرید آن را دارید تحمل وزن آویز شما را داشته باشد تا بدون مشکل و ترس از گم شدن طلا از آن استفاده کنید. زنجیرهایی که بافت گندمی یا بافت جعبه‌ای دارند اصولا انتخاب‌های هوشمندانه‌تری بشمار می‌رود زیرا دوام و استحکام زیادی دارند و برای آویختن آویز هم از شکل مناسبی برخوردار هستند.


۵- آیا زنجیر گردنبند طلا تو خالی است یا پر؟

پنجمین نکته از نکات خرید گردنبند طلا نوع زنجیر است. فارغ از قیمت بسیار ارزان‌تر، گردنبندهایی که زنجیرهای تو خالی دارند سبک‌تر هم هستند. عیب این نوع زنجیرها این است که خیلی راحت ضربه می‌بینند و احتمال پاره شدنشان زیاد است. اگر قصد دارید زنجیر ارزان و توخالی بخرید حتما توجه داشته باشید که باید خیلی مراقب آنها باشید به این خاطر که اگر به جایی گیر کنند ممکن است خیلی سریع پاره شوند. این نوع گردنبندها برای استفاده روزمره به هیچ عنوان مناسب نیستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

 

۶- ضخامت گردنبند طلا چقدر است؟

ضخامت زنجیر فقط به دوام و عمر طولانی آن بستگی ندارد. زنجیرهایی که باریک هستند خیلی راحت پیچ می‌خورند، گره می‌خورند و در نتیجه راحت‌تر پاره می‌شوند. اگر موهای بلندی دارید، ممکن است موهای شما بین زنجیرهای گردنبند باریک گیر کند و کنده شود. به همین خاطر هنگام خرید گردنبند به سراغ باریک‌ترین مدل‌ها نروید و زنجیرهایی انتخاب کنید که ضخامت استانداردی دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید زنجیر طلا و نکاتی که قبل از آن باید بدانید

۷- آیا گردنبند به لباس گیر می‌کند یا خیر؟

آخرین نکته از نکات خرید گردنبند طلا شاید مهم‌ترین آن‌ها باشد. قبل از خرید گردنبند مطمئن شوید که زنجیر آن به لباس شما گیر نمی‌کند. برای این منظور هنگام خرید، آن را روی لباس خود بکشید و مطمئن شوید که بافت زنجیر به گردنبند گیر نمی‌کند. البته صاف و صیقلی بودن زنجیر فقط برای لباس مهم نیست و باید زنجیر به گونه‌ای باشد که پوست گردن شما را هم اذیت نکند. هر گونه زبر بودن زنجیر می‌تواند استفاده آن را سخت کند. حتما پیش از خرید به این مساله توجه داشته باشید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم نظر

 

نکاتی که پیش از خرید گردنبند طلا باید بدانید

حلقه‌ زنجیر انوع گردنبند طلا نشان‌دهنده مقاومت گردنبند در برابر پاره شدن و شکستن است. یعنی به‌طور مثال، زنجیرهایی با بافت تخت (طرح امگا) و زنجیرهای جناغی بشدت مستعد پیچ خوردن هستند.

هنگام خرید گردنبند، علاوه بر سلیقه شخصی خود باید به طریقه استفاده از طلای خود هم توجه داشته باشید. مثلا اگر قرار است گردنبند را همیشه به گردن داشته باشید و آن را از گردن خود خارج نکنید، توصیه می‌کنیم نمونه‌هایی خریداری کنید که ضخامت زیادی دارند و تحمل وزن آویز موردنظر شما را هم دارند.

پیش از خرید گردنبند زنجیری، حتما قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که خیلی راحت باز یا شکسته نمی‌شود.

اگر آویز گردنبند موردنظر شما سنگین است، ترجیحاً زنجیر ضخیم انتخاب کنید که بتواند وزن آن را تحمل کند.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین سایز گردنبند زنجیری مردانه۵۰ سانتی‌متراست که تا پایین یقه لباس بلندی دارد.

هنگام خرید گردنبند طلا به نرم بودن سطح گردنبند توجه داشته باشید. چون وقتی سطح زنجیر زبر است، پس از چند ساعت استفاده پوستِ گردن و سینه شما بشدت آزرده و قرمز خواهد شد. برای آزمایش و کسب اطمینان از نرمی زنجیر، فقط کافی است انگشتان خود را روی تمامی سطح آن بکشید.

اگر روی گردنبند طلای شما جواهرت رنگی کار شده، بهتر است دستبند طلا، گوشواره و انگشتر طلا هم از همان نگین و از همان رنگ انتخاب شود. این باعث می‌شود تا تیپ شما شیک‌تر به‌نظر برسد.

کلام آخر

در این راهنمای خرید گردنبند طلا در مورد نکاتی توضیح دادیم که پیش از خرید گردنبند طلا باید به آنها توجه داشته باشید. در صورت تمایل برای مشاهده و خرید انواع گردنبند طلا زنانه و مردانه در گالری پرسته می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: jewelrynotes

حامد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.