قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

بهترين سن سوراخ كردن گوش کودک و توصیه‌هایی برای کاهش درد آن

0

بیشتر والدین برایشان سوال است که بهترين سن سوراخ كردن گوش نوزاد چه زمانی است و آیا سوراخ کردن گوش کودک درد دارد؟ چه فلزی برای گوشواره‌ی نوزاد مناسب‌تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و ابهامات دیگری که در این زمینه وجود دارند در ادامه با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

درباره سوراخ کردن گوش کودکان

سوراخ کردن گوش کودکان همانند پیرسینگ بزرگسالان است و فرقی با هم ندارند. تنها تفاوتش این است که والدین باید محل پیرسینگ را تمیز و ضدعفونی کنند. به این صورت که هر روز چندین مرتبه گوش فرزند خود را کنترل کنند و ببینند که محل پیرسینگ عفونت نکرده باشد. اما به طور کلی برای اینکه بهتر با روش‌های سوراخ کردن گوش با کمترین درد، سن مناسب، مراقبت‌های بعد از عمل پیرسینگ و بهترین جنس گوشواره پیرسینگ برای فرزند خود آشنا شوید، ما در ادامه توضیحات کامل و جامعی ارائه داده‌ایم. پس همچنان همراه ما باشید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره میخی

بهترين سن سوراخ كردن گوش نوزاد

بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که این مساله یک تصمیم کاملا شخصی است و به باور خود خانواده‌ها مربوط است. اما برخی از آنها در مورد پیرسینگ نوزادان دختر در ماه‌های اول زندگی‌شان هشدار داده‌ و گفته‌اند که  چنین کاری می‌تواند خطرات متعددی بدنبال داشته باشد.

ایجاد هرگونه حفره‌ای در هر نقطه از بدن، احتمال ورود عفونت و میکروب به داخل بدن را افزایش می‌دهد. از آنجا که در ماه‌های اولیه تولد، سیستم ایمنی بدن نوزاد در حال رشد و تکامل یافتن است، توصیه می‌شود تا والدین حداقل تا ۶ ماهگی فرزند خود صبر کنند و سپس گوش فرزند خود را سوراخ کنند. یعنی بهترين سن سوراخ كردن گوش نوزاد بعد از ۶ ماهگی است. برخی از پزشکان نیز معتقدند که بهترين سن سوراخ كردن گوش کودکان بعد از ۶ یا ۷ سالگی است.

بهترین فلز برای گوشواره کودک

بدون شک طلای زرد ۱۸ عیار یکی از بهترین فلزهای قیمتی برای گوشواره کودک است. چون طلا کمترین میزان حساسیت و کمترین خطر عفونت را به‌دنبال دارد. البته باید بدانید که فلزاتی همچون نیکل و کبالت آلرژی‌زا هستند و افراد زیادی به این متریال‌ها حساسیت می‌دهند. از این رو کارشناسان توصیه می‌کنند از طلای سفید برای کودکان پرهیز کنید زیرا طلای سفید حاوی نیکل است و ممکن است بدن کودک به آن حساسیت نشان دهد.

استیل‌ ضد زنگ نیز بهترین فلز برای گوشواره کودک است. به این خاطر که هیچ‌گونه نیکل یا فلز دیگری در ساخت این نوع استیل استفاده نشده است و در نتیجه بدن کودک به این فلز حساسیت نشان نمی‌دهد. بعد از استیل ضد زنگ، نقره استرلینگ، پلاتین و تیتانیوم نیز گزینه‌های خوبی برای گوشواره‌ی کودکان به‌شمار می‌روند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره حلقه ای

چگونه می‌توان گوش کودک را با کمترین درد سوراخ کرد؟

نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان در کاهش درد آن موثر است. از پزشک یا فردی که قرار است پیرسینگ را انجام دهد بخواهید تا کرم‌های موضعی بی‌حس‌کننده همچون لیدوکائین برای بی‌حس کردن لاله گوش کودک استفاده کند.

برای سوراخ كردن گوش نوزاد بدون درد از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از پیرسینگ، یک لایه کرم بی‌حسی روی لاله گوش قرار دهید و یک لایه کیسه پلاستیکی روی آن بکشید. بعد از سوراخ کردن هم می‌توانید روی محل یخ بمالید تا ناراحتی آن از بین برود.

اغلب کودکان از انجام چنین کاری می‌ترسند و مضطرب می‌شوند به همین خاطر مهم است که به عنوان والدین کودک از قبل با او صحبت کنید و توضیح دهید که این کار بسیار سریع انجام می‌شود و درد کاملا خفیفی دارد که ماندگار نیست.

چگونه محل مناسب و بی‌خطر برای پیرسینگ گوش کودک را پیدا کنیم؟

برای سوراخ کردن گوش باید قسمت نرمه یا لوبول آن سوراخ شود. چون سوراخ کردن غضروف، احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

برای پیشگیری از عفونت گوش در زمان سوراخ کردن، رعایت اصول بهداشتی کاملا ضروری است. توصیه اکید داریم مراكز درمانی مجاز را كه از استریل بودن وسایل و تجهیزات آن مطمئن هستید، انتخاب كنید. به این دلیل که امكان انتقال هپاتیت، ایدز و كزاز با وسایل آلوده وجود دارد. می‌توانید از دوستان یا فامیل در این رابطه پرس‌وجو کنید و بدانید آنها گوش فرزند خود را کجا سوراخ کرده‌اند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای

پس از انتخاب فرد مناسب برای این کار، مطمئن شوید که او قبل از آغاز کار دست‌هایش را شسته و ضدعفونی می‌کند. دستکش دارد و لاله گوش دخترتان را با پدهای الکلی تمیز می‌کند. همچنین توجه کنید که از سوراخ‌کننده نو استفاده کند. سوراخ كردن گوش در شرایط استریل، در مجموع عملی كم‌خطر است.

نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان

در مراکز بهداشتی معتبر، سوراخ كردن گوش نوزاد با دستگاه انجام می‌شود. اغلب هم به این صورت است که در این دستگاه‌ها از گوشواره‌های استریل ساخته‌شده از فولاد جراحی استفاده می‌شود تا ضد حساسیت باشد. یعنی تا خوب شدن محل پیرسینگ (حداقل ۶ هفته)، نمی‌توانید گوشواره طلایی که برای نوزاد خود خریده‌اید را استفاده کنید.

نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان به این صورت است که ابتدا نرمه‌ی گوش را تمیز و استریل می‌کنند. سپس با یک فشار ساده و در کمتر از یک دقیقه، هر دو گوش کودک سوراخ می‌شود.

البته در گذشته، خانواده‌ها از سوزن حرارت دیده و استریل‌شده برای این منظور استفاده می‌کردند. پس از آن هم نخی را درون سوراخ می‌بستند تا محل پیرسینگ بسته نشود. در حال حاضر هم می‌توان به همین روش گوش کودک را سوراخ کرد. اما چون بهداشتی نیست و خطر عفونت به دنبال دارد، توصیه می‌کنیم هرگز به این روش عمل نکنید.

عوارض سوراخ کردن گوش

– شایع‌ترین عارضه سوراخ کردن گوش، عفونت است که از عفونت‌های ساده و جزئی تا عفونت‌های مهم مثل سل و هپاتیت را شامل می‌شود.

– یکی دیگر از عوارض سوراخ کردن گوش درماتیت تماسی یا همان حساسیت به گوشواره است.

– کلویید یا گوشت اضافی هم عارضه‌ای مشکل‌ساز پس از سوراخ کردن گوش است که در برخی ازکودکان می‌تواند به خارش و سوزش منجر شود. برای پیشگیری از این امر بهتر است از پماد‌هایی مثل تتراسایکلین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه به مدت حداقل ۳ بار در روز استفاده شود.

– اگر فرزند شما بیماری دریچه‌ی قلب یا نقص ایمنی دارد، نباید عمل سوراخ کردن گوش را انجام دهید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید

علائم عفونت سوراخ گوش کودکان

قرمزی، تورم یا آب‌دادن یا هر گونه خارش، درد یا حساس شدن گوش می‌تواند نشانه عفونت یا حتی نشانه‌ی حساسیت باشد و بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اگر کودک به فلز گوشواره حساسیت نشان داده باشد، با عوض کردن گوشواره مشکل حل خواهد شد. اما اگر عفونت باشد، پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد. اگر عفونت بر طرف نشد، گوشواره‌ها را در آورده و تا ۶ ماه صبر کنید و سپس دوباره برای سوراخ کردن گوش نزد متخصص این امر مراجعه کنید.

حواستان باشد که اگر سوراخ گوش عفونت کند، احتمال ایجاد گوشت اضافه روی پوست بیشتر خواهد بود. به همین خاطر خیلی مراقب کودک باشید و هرگونه نشانه‌ای را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: مراقبت‌های بعد از سوراخ کردن گوش و انواع روش‌های سوراخ کردن آن

نکات مهم پس از سوراخ کردن گوش کودکان

  • پس از پیرسینگ، به طور مداوم گوش فرزند خود را تمیز کنید تا هیچ‌گونه باکتری یا عفونتی به آن راه پیدا نکند.
  • هر روز دو مرتبه، دست‌های خود را با آب صابون تمیز بشویید و هر دو طرف محل پیرسینگ را خشک کنید.
  • با پد الکلی، اطراف گوش را تمیز و ضدعفونی کنید. اگر دکتر محلول مخصوصی برای شست‌وشوی محل پیرسینگ داده بود، می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت گوش کودکان پس از سوراخ کردن باید از پماد‌های آنتی‌بیوتیک چشمی استفاده کنید.
  • برای اطمینان از اینکه سوراخ بسته نمی‌شود و به اندازه کافی باز هست، هر روز با دست گوشواره را کمی عقب‌و‌جلو و پایین‌وبالا بکشید.
  • پس از حمام کردم کودک، توجه کنید که محل پیرسینگ را نخاراند.
  • موهای کودک را در روزهای اولیه با کش ببنید تا روی گوش او نیفتند.
  • شامپو، عطر و دیگر وسایل آرایشی و بهداشتی را از محل پیرسینگ دور نگه دارید و مراقب باشید روی سوراخ نریزند.
  • پس از سوراخ کردن گوش، گوشواره باید تا ۶ هفته در گوش کودک بماند. به هیچ عنوان آن را از گوش خارج نکنید. حتی گوشواره را عوض نکنید.
  • هیچ مانعی برای ورزش یا بازی کردن کودک پس از سوراخ کردن گوش وجود ندارد.
  • بهتر است کودک استخر نرود زیرا در آب استخر یا دریا باکتری‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند سبب عفونت گوش شوند.
  • بهتر است هنگام دوچرخه‌سواری کودک حتما کلاه ایمنی بر سر بگذارد.
  • در هفته‌های اول برای اطمینان از اینکه گوش عفونت نمی‌کند، بد نیست محل پیرسینگ را بانداژ کنید تا هنگام بازی، محل سوراخ کردن آسیبی نبیند.
  • بهتر است که گوشواره تا ۶ ماه به طور دایم در گوش کودک بماند تا سوراخ برای همیشه باز بماند.
خرید از گالری پرسته: گوشواره اویز

ترفندهای انتخاب گوشواره برای کودکان

  • اگر فرزند شما پوست حساسی دارد، تنها گزینه مناسب برای او گوشواره‌ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است.
  • تا حد امکان گوشواره­‌هایی که پشت آن­‌ها تیز است را برای فرزند خود خریداری نکنید. چون احتمال دارد قسمت پشت لاله گوش را زخمی کند.
  • گوشواره‌های نوزادان و کودکان بهتر است که سبک باشند. پس از خرید گوشواره‌هایی که سنگ و نگین زیاد دارند بپرهیزید.
  • برای نوزادان و کودکان گوشواره‌هایی خریداری کنید که قفل آنها چفت و محکم است و کودک نمی‌تواند با دست آنها را باز کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع گوشواره و قفل‌های آن

کلام آخر

در این مطلب در مورد بهترين سن سوراخ كردن گوش نوزاد توضیح دادیم. در آخر هم توصیه می­‌کنیم از سوراخ کردن گوش کودکان خود در منزل به‌شدت پرهیز کنید. اگر پیرسینگ گوش به درستی صورت نگیرد احتمال بروز عوارض و مشکلاتی مثل عفونت افزایش می­‌یابد. بنابراین بهتر است برای سوراخ کردن گوش به کلینیک‌ها یا درمانگاه و نزد افراد متخصص بروید.

پس از اتمام دوره‌ی بهبود محل سوراخ گوش هم بهتر است از گوشواره‌های طلا استفاده کنید. چون احتمال ایجاد عفونت و حساسیت طلا کمتر از دیگر فلزات است. برای خرید انواع گوشواره‌ طلا دخترانه می‌توانید به لینک زیر سر بزنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: goodto

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.