قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

تعیین سایز انگشتر؛ چگونه سایز انگشتر را اندازه‌‌گیری کنیم؟

0

دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به مغازه طلا و جواهرفروشی نزدیک محل زندگی‌تان است. به این خاطر که آنها ابزار مخصوص این کار را دارند. اما از آنجا که ممکن است مشغله‌ی زیادی داشته باشید و وقت کافی برای  بیرون رفتن نداشته باشید، می‌توانید خودتان در خانه هم سایز انگشترتان را پیدا کنید. چگونه؟ در ادامه‌ی این مطلب تمامی روش‌های این کار را نوشته‌ایم و توضیح داده‌ایم که اصلا چرا لازم است که سایز انگشتر خودتان را بدانید.

با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

چرا لازم است سایز دقیق انگشتر خود را بدانیم؟

بر اساس گزارش آزمایشگاه گوهرشناسی کشور سوئیس، اندازه‌ی حلقه زنان به طور میانگین بین ۵ تا ۷ است. اندازه حلقه‌ی مردان بزرگسال نیز به طور متوسط بین ۹ تا ۱۱ است. این اعداد بر اساس باور برخی از متخصصان طلا و جواهر تعیین شده که می‌گویند می‌توان از روی قد و وزن افراد، سایز انگشت آنها را حدس زد. مثلا در کشورهایی همچون آمریکا و ایران، زنان به طور میانگین  یک متر و ۶۰ سانتی‌متر قد دارند و متوسط قد مردان هم ۱۸۰ سانتی‌متر است. بنابراین سایز حلقه‌ی آنها عموما همان اعدادی است که در بالا اشاره کردیم.

البته باید توجه داشته باشید اندازه میانگین و عمومی برای همه کاربرد ندارد. افرادی که قد بلندتری دارند یا لاغرتر هستند، بدون شک انگشتری با حلقه کوچک‌تر نیاز دارند. این در حالیست که افراد چاق با قد کوتاه‌تر از اندازه متوسط باید انگشترهای بزرگ‌تر خریداری کنند.

بنابراین، برای خرید انگشتر طلا، شما باید سایز دقیق انگشتر خود را بدانید. مخصوصا وقتی قصد خرید از فروشگاه آنلاین را دارید، باید اندازه انگشتر دلخواه خود را در سایت وارد کنید تا بر اساس آن انگشتر برایتان ساخته و ارسال شود. پس لازم است اندازه‌ی درست انگشت خود را بدانید.

روش‌های تعیین اندازه انگشتر بدون داشتن ابزار

راحت‌ترین و دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به مغازه طلا و جواهرفروشی است. طلا فروش‌ها از قالب استیل حلقه برای اندازه‌گیری سایز انگشتر استفاده می‌کنند. برای این منظور، انگشتری که هم‌اکنون اندازه انگشت شماست را روی این قالب می‌گذارند و از روی اعداد مندرج، سایز انگشتر را مشخص می‌کنند.

یا ممکن است از اندازه‌گیر‌های فلزی حلقه استفاده کنند. این وسیله در واقع حلقه‌ بزرگی است که حلقه‌های کوچکی در سایزهای مختلف به ترتیب افزیشی را در خود دارد.  این حلقه‌ها مدل باریک و پهن دارند تا بتوان به طور دقیق اندازه حلقه را تعیین کرد زیرا پهنای حلقه بر اندازه آن تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، برای تعیین سایز انگشتر بهتر است اندازه و پهنایی را انتخاب کنید که با آن راحت‌تر هستید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

اما برای اینکه خودتان بتوانید در خانه و بدون ابزار تخصصی اندازه‌ی انگشتر خود را پیدا کنید، ما در زیر چندین روش تعیین سایز را برایتان نوشته‌ایم:

– اندازه‌گیری انگشتر با نخ

نخ باریکی را دور انگشت موردنظرتان بپیچید و محل اتصال دو سر نخ را علامت بزنید. آن را روی سطح صاف قرار دهید و با خط‌کش یا متر اندازه بگیرید. میلی‌متر به دست آمده را روی نمودار سایز انگشتر نگاه کنید تا متوجه شوید انگشتر چه سایزی دارد. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

– تعیین سایز انگشتر با قالب صابون

درون یک قالب صابون جامد فشار دهید تا جای انگشتر به طور عمیق روی صابون بماند. سپس صابون را نزد طلا فروش ببرید تا اندازه دقیق انگشتر طلا را برایتان مشخص کند. یا با کمک جدول تعیین سایز (در انتهای این مطلب)، اندازه حلقه را مشخص کنید.

– تعیین اندازه انگشتر با چسب کاغذی

در قسمت پایین اولین بند انگشت خود (از سمت کف دست) یک لایه چسب کاغذی بچسبانید. این پهن‌ترین قسمت انگشت دست شماست که انگشتر باید از آن عبور کند.  چسب را در محلی که دو سر آن روی هم افتاده علامت‌گذاری کنید. آن را باز کنید و با خط‌کش یا متر اندازه انگشت خود را روی کاغذ بنویسید. میلی‌متر به دست آمده را روی نمودار سایز انگشتر نگاه کنید تا متوجه شوید انگشتر چه سایزی دارد.

– تعیین اندازه انگشتر با متر پارچه‌ای

متر پارچه‌ای را دور پهن‌ترین قسمت انگشت خود بپیچید و اندازه‌اش را بنویسید. سایز به دست آمده را روی نمودار سایزهای انگشتر نگاه کنید تا متوجه شوید سایز دقیق انگشتر چند است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار

 

– تعیین سایز انگشتر از روی نمودارهای چاپی

در اینترنت می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده، نمودار تعیین سایز انگشتر را پیدا کنید. سپس اندازه انگشت خود را در این نمودار بیابید و سایزی که در مقابل آن عدد نوشته شده را پیدا کنید. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

یا انگشتری که اندازه‌ی همان انگشت موردنظرتان است را بردارید، روی دایره‌های این نمودار (که روی کاغذ چاپ کرده‌اید) بگذارید تا سایز دقیق آن را پیدا کنید.

اگر خودتان انگشتری ندارید که مناسب انگشت موردنظرتان باشد، می‌توانید یک رشته سیم باریک را دور انگشت خود بپیچید و دایره‌ی به دست آمده را روی دایره‌های نمودار قرار دهید تا به سایز درست آن برسید.

نکته ۱: اگر می‌خواهید از سایت‌های خارجی برای تبدیل اندازه‌ی انگشت به سایز انگشتر استفاده کنید، توجه داشته باشید که معیار آنها میلی‌متر است یا اینچ. اگر اینچ است، حتما اندازه‌های انگشتان خود را بر اساس اینچ بنویسید که خطایی در تعیین سایز انگشتر به وجود نیاید.

نکته ۲: اگر اندازه انگشت شما بین دو سایز قرار دارد توصیه می‌کنیم حتما سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

 

نکات مهم در مورد تعیین سایز انگشتر

قبل از خرید آنلاین انگشتر طلا باید بدانید که عوامل بسیار زیادی در تعیین سایز آن تاثیر دارند. این عوامل که می‌توانند از شب به روز و از فصلی به فصل دیگر تغییر کنند شاما موارد زیر هستند:

  • دما: انگشتان در هوای سرد قطر کمتر و در هوای گرم قطر بیشتری دارند
  • رطوبت: باعث تورم انگشتان می‌شود
  • رژیم غذایی: نمک و دیگر مواد غذایی می‌توانند منجر به حبس مایعات بدن و تورم شوند
  • کاهش یا افزایش وزن
  • ورزش
  • بارداری
  • زمان: انگشتان صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند. پیشنهاد ما این است که سایز انگشت خود را در اواسط روز و در دمای اتاق اندازه بگیرید.
خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین

 

به طور کلی باید بدانید که عوامل مختلفی روی سایز انگشتر تاثیر می‌گذارند. انگشتان دست هم مانند بقیه مناطق بدن می‌تواند چربی را ذخیره کند. با اینکه این چربی به اندازه سایر اندام‌ها نیست اما هنگام کاهش وزن، این چربی از بین می‌رود و سایز انگشتر هم تغییر می‌کند. برخی از افراد هم با افزایش سن، وزن کم می‌کنند و در نتیجه، انگشت‌های دستشان هم باریک‌تر می‌شود. در چنین مواقعی نمی‌توان انگشترهای قبلی را استفاده کرد.

تغییرات آب و هوایی نیز می‌تواند به طور موقت سایز انگشت‌ها را تغییر دهد. کاهش آب بدن نیز موجب باریک شدن انگشت‌ها می‌شود. پس هنگام  تعیین سایز انگشتر حتما به این موارد توجه داشته باشید.

نکات مهم در مورد تغییر سایز انگشتر

وقتی قصد خرید حلقه و انگشتر طلا را دارید، بدون شک آن را اندازه انگشت خود می‌خرید. اما به مرور زمان ممکن است سایز آن کوچک یا بزرگ شود که هیچ جای نگرانی ندارد. می‌توانید سایز انگشتر را تغییر دهید. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این کار چگونه صورت می‌گیرد و آیا ضرری هم برای انگشتر دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که در اغلب مواقع، متخصص‌های طلا  و جواهر، انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند.

برای بزرگ کردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

برای کوچک کردن انگشتر هم، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخش از آن را بریده و کنار می‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد.

خرید از گالری پرسته: راهنمای سایز گردنبند، دستبند و انگشتر

در انتها هم دقیقا روی همان قسمتی که برش انجام شده هویه‌کاری انگشتر  انجام می‌شود. اما عموما انگشترها پس از تغییر سایز، از محلی که بریده و دوباره هویه‌کاری شده‌اند ضعیف می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که این برش و جوش‌کاری در کدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زیادی روی آن بخش وارد شود، احتمال شکستن حلقه زیاد خواهد بود.

لازم است بدانید که تغییر سایز انگشتر بسیار محدود است. یعنی اگر قصد دارید حلقه را بیشتر از یک یا دو سایز بزرگ یا کوچک کنید، باید بدانید که این امر ممکن نیست. برخی از فلزها هم قابلیت تغییر سایز ندارند. مثلا بیشتر جواهرسازها نمی‌توانند حلقه‌های تیتانیومی را کوچک یا بزرگ کنند زیرا روش‌های سنتی برش و هویه‌کاری روی آن‌ها پاسخ‌گو نیست.

نکته: انگشترهایی که سنگ جواهر روی خود دارند گزینه‌های خوبی برای تغییر سایز نیستند. برای اینکه اول باید سنگ از روی آن برداشته شود و  این کار می‌تواند به سطح سنگ آسیب بزند و آن را خراب کند.

جدول تعیین سایز انگشتر

از روی عکس زیر می‌توانید میلی‌مترهای به‌دست آمده از اندازه‌ی دور انگشت را به سایز انگشترتان تبدیل کنید:

سخن پایانی

در آخر هم بگوییم که شما می توparaانید با خواندن مطلب راهنمای سایزبندی در فروشگاه آنلاین پرسته، به راحتی سایز انگشتر خود را پیدا کنید.

اگر هم قصد خرید اینترنتی انگشتر طلا دست‌سازدارید هم می‌توانید به صفحه‌ی انگشترهای این گالری سر بزنید و  محصولات این گالری را مشاهده کنید. گالری پرسته مدل‌های بسیار متنوعی از انگشتر طلا در رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد عرضه می‌کند که مناسب زنان، مردان و کودکان است.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: jewelryinfoplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.