قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس چه شکلی است؟

0

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس برای این خانواده فقط یک وسیله‌ی زینتی نیست؛ از انواع سنگ‌های قیمتی گرفته تا پایه جواهرات ودیگر بخش‌های این اکسسوری‌ها همگی نمادی از قدرت سیاسی و ارثیه خانوادگی آنهاست و نوعی گنجینه‌ی ملی به شمار می‌رود. به همین خاطر ما در این مطلب نگاهی داریم به انواع تاج‌ها، گوشواره‌ها، انگشترها و گردنبندهای که در کلکسیون جواهرات سلطنتی بریتانیا وجود دارند. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی کوتاه به خانواده سلطنتی بریتانیا

ملکه الیزابت دوم طولانی‌ترین دوره‌ی سلطنت را در میان فرمانروایان بریتانیا دارد. او نزدیک به ۷۰ سال بر این کشور حکومت کرده است.

پرنسس الیزابت که متولد سال ۱۹۲۶ است در روز مرگ پدرش، شاه جورج ششم در سال ۱۹۵۲ ملکه انگلیس شد. او در سال ۱۹۴۷ با فیلیپ، دوک ادینبورگ ازدواج کرد و این زوج صاحب ۴ فرزند شدند: چارلز، آن، اندرو و ادوارد.

پرنس فیلیپ، شاهزاده ی سابق دانمارک و یونان در سال ۱۹۲۱ به دنیا آمد و در جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا خدمت کرد. او طولانی ترین دوره ی خدمت را در میان همسران فرمانروایان انگلیس داشت و در سال ۲۰۱۷ از وظایف سلطنتی خود بازنشسته شد.

بعد از این دو شخص، فرزندان آنها به ترتیب زیر دارای عناوین سلطنتی هستند:

  • پرنس چارلز، شاهزاده ولز و کامیلا، دوشس کورنوال (پسر و عروس ملکه)
  • پرنس ویلیام، دوک کمبریج و کاترین، دوشس کمبریج (نوه ملکه و همسرش)
  • شاهزاده جرج کمبریج (نتیجه ملکه)
  • پرنسس شارلوت کمبریج (نتیجه ملکه)
  • پرنس لویی کمبریج (نتیجه ملکه)
  • پرنس هری، دوک ساسکس و مگان، دوشس ساسکس (نوه ملکه و همسرش)
  • پرنس اندرو، دوک یورک (پسر ملکه)
  • پرنسس بئاتریس یورک (نوه ملکه)
  • پرنسس یوژنی یورک (نوه ملکه)
  • شاهزاده ادوارد، ارل وسکس و سوفی، کنتس وسکس (پسر و عروس ملکه)
  • پرنسس آن، شاهدخت سلطنتی (دختر ملکه)

جواهرات ملکه و ارزش آنها

در این بخش می‌خواهیم در مورد جواهرات ملکه انگلیس و ارزش آنها صحبت کنیم. اما پیش از آن خوب است بدانید برخی از این جواهرات، به او به ارث رسیده اند، بعضی دیگر سفارشی برای ملکه ساخته شده‌اند و تعدادی هم توسط اشخاص دیگری به الیزابت دوم هدیه شده‌اند. اما به هر صورت، هر یک از این جواهرات داستان خاص خود را دارند که ما در زیر نوشته‌ایم.

جواهرات سایر اعضای خاندان سلطنتی انگلیس و ارزش آنها

.

تاج سلطنتی بریتانیا

تاج سلطنتی بریتانیا در سال ۱۹۳۷ برای شاه جورج پنجم ساخته شد. این تاج از سنگ‌های گرانبهای بسیار زیادی ساخته شده و بیشتر از ۳ کیلوگرم وزن دارد. اما جالب است که تمام سنگ‌های تاج در برابر الماس کوه نور ارزشی ندارند. این الماس در مرکز تاج قرار گرفته است. این سنگ مشهورترین الماس دنیا است. الماس کوه نور بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و از هند آمده است. این جواهر هرگز خریداری نشده بلکه با توسل به زور از مالکی به مالک دیگر رسیده است. در سال ۱۸۴۹، بعد از آنکه هند تحت استعمار بریتانیا درآمد، الماس کوه نور به دست ملکه ویکتوریا رسید. بعد از استقلال هند، دولت هند از انگستان درخواست کرد گنجینه ی ملی آن ها را بازگرداند، اما دولت انگلیس اعلام کرد این کار عملی نیست.

جواهرات کیت میدلتون (Kate Middleton)

با اینکه پرنسس دایانا دیگر زنده نیست تا شاهد زندگی پسران خود باشد اما عروس‌ او یعنی کیت میدلتون، جواهرات سلطنتی متعلق به دایانا را استفاده می‌کند تا بدین طریق یاد و خاطره این نماد نیکوکاری و مد جهان را زنده نگه دارد. البته بد نیست بدانید که کیت میدلتون از جواهرات ملکه انگلستان نیز استفاده می‌کند. همه این کارها بر اساس رسوم خاص خانواده سلطنتی انگلستان انجام می‌گیرد و تصمیم شخصی دوشس کمبریج نیست.

با این تفاسیر ما در ادامه این مطلب ۵ جواهر بسیار گران‌قیمت که چندین نسل در خانواده سلطنتی بریتانیا دست به دست شده و در حال حاضر در اختیار کیت میدلتون قرار دارد را معرفی کرده‌ایم.

– گوشواره مروارید

این عکس در ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی گرفته شده است و در آن کیت میدلتون را در بیمارستان لیندو وینگ لندن می‌بینید که پسر تازه متولد شده‌اش را در آغوش گرفته است. عروس ملکه انگلستان در روز تولد سومین شاهزاده این خانواده، یک گوشواره مروارید به گوش داشت که به خود ملکه تعلق دارد. کیت میدلتون بارها این گوشواره را پوشیده است. به طور مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی، وقتی خانواده سلطنتی انگلستان به هلند رفته بودند، میدلتون این مرواریدهای قدیمی را از گوش‌هایش آویخته بود. خود ملکه الیزابت هم آخرین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی این گوشواره را استفاده کرده بود. بد نیست بدانید لباس قرمز رنگی که تن میدلتون است نیز به پرنسس دایانا تعلق دارد که او نیز در زمان تولد پرینس هری آن را به تن کرده بود.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

– حلقه نامزدی پرنسس دایانا

این عکس به سال ۲۰۱۲ میلادی تعلق دارد زمانی که کیت میدلتون با لبخندی از شادی از دبستان رز هیل در آکسفورد دیدن کرده است. حلقه نامزدی پرنسس دایانا یکی از معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین حلقه‌های نامزدی در سراسر جهان است. این انگشتر یک یاقوت کبود ۱۲ قیراطی است که با ۱۲ تکه الماس احاطه شده است. این حلقه یک انگشتر تقریبا معمولی بود که هر کسی قدرت خرید آن را داشت تا اینکه شاهدخت دایانا آن را به عنوان حلقه نامزدی خود برگزید و باعث شهرت جهانی آن شد. البته خشم ملکه را هم برانگیخت زیرا اعتقاد داشت برای خانواده آنها کم است.

پرینس ویلیام این حلقه را در سال ۲۰۱۰ میلادی برای خواستگاری از کیت میدلتون به او هدیه داد و عروس خانواده سلطنتی همچنان از این حلقه استفاده می‌کند.

– گوشواره یاقوت

این عکس کیت میدلتون مربوط به سال ۲۰۱۱ میلادی در کشور کاناداست. گفته می‌شود یاقوت‌های این گوشواره از ساعتی برداشته شده است که شاه عربستان در مراسم عروسی پرنسس دایانا به او هدیه کرده است. بعدها خود دایانا آن را به عنوان گوشواره میخی استفاده می‌کرد. اما کیت میدلتون کمی تغییر در این یاقوت ایجاد کرده و به عنوان یک گوشواره آویز از آن بهره می‌گیرد.

– تاج اتحاد دوستداران کمبریج

در این عکس دوک و دوشس کمبریج در مراسم سالانه گردهمایی دیپلمات‌ها در کاخ باکینگهام هستند. تاج اتحاد دوستداران کمبریج از طرف ملکه انگلستان به عنوان هدیه عروسی به پرنسس دایانا داده شده بود. این تاج دارای ۱۹ قوس و ۳۸ قطعه مروارید گلابی شکل است. از آنجا که کیت میدلتون این تاج را تقریبا هیچ وقت به سر نمی‌گذاشت، در سال ۲۰۱۶ میلادی آن را به کاخ باکینگهام اعطا کرد.

– دستبند مروارید

دوک و دشس کمبریج در حال ورود به سالن رقص Ballhaus در کشور آلمان هستند. این عکس در ۲۰ جولای ۲۰۱۷ گرفته شده است. یک طراح جواهرات موسوم به Nigel Milne این دستبند مروارید سه ردیفی را در سال ۱۹۸۸ میلادی طراحی کرده و ساخته است. پرنسس دایانا اولین بار این دستبند را در سال ۱۹۸۹ میلادی در با لباس مشهور «الویس» خود در برایتهال بال پوشید.

در حال حاضر این دستبند به دوشس کمبریج یعنی کیت میدلتون تعلق دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

– تاج عروسی کیت میدلتون

تاج الماس نشانی که کیت میدلتون در مراسم عروسی اش بر سر داشت قدمت زیادی ندارد. جورج پنجم این جواهر را خریداری کرد و بعد از آن تاج به الیزابت دوم ارث رسید. این تاج به طور دقیق از ۸۸۸ الماس ساخته شده است. الیزابت دوم خود هرگز از این تاج استفاده نکرد اما اغلب آن را به دیگران قرض داده است. خواهر و دختر ملکه هم بارها از این تاج استفاده کرده اند. و در نهایت در سال ۲۰۱۱ کیت میدلتون همسر پرنس ویلیام در عروسی خود از آن استفاده کرد.

موارد جالب درباره جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس که خوب است بدانید

ملکه ویکتوریا علاقه ی زیادی به یاقوت کبود داشت. چند روز پیش از ازدواج او با پرنس آلبرت، نامزدش به او گل سینه‌ای از یاقوت کبود هدیه داد. ویکتوریا آنچنان شیفته‌ی این گل سینه شد که آن را در مراسم ازدواجش هم استفاده کرد. طبق سنتی قدیمی در بریتانیا، عروس در مراسم ازدواجش باید ۴ چیز به همراه داشته باشد: وسایلی قدیمی، جدید، قرض گرفته شده و آبی رنگ. بنابراین هدیه‌ی آلبرت تبدیل به آن چیز آبی رنگ در وسایل عروس شد. حالا این گل سینه متعلق به ملکه الیزابت دوم است و او آن را در مراسم های ویژه استفاده می کند.

این تاج الماس‌نشان که در تصویر پائین بر روی سر ملکه الیزابت دیده می‌شود، در روز عروسی به او داده شد. اما درست پیش از شروع مراسم، آرایشگر ملکه آن را شکست. تاج فوراً برای تعمیر منتقل و خیلی زود به ملکه بازگردانده شد.

الیزابت صاحب بیش از ۳۰۰ قلم جواهرات، شامل ۱۴۴ انواع گردنبند، ۳۷ دستبند، ۳۴ جفت گوشواره، ۱۵ حلقه، ۱۴ ساعت و بیش از ۵ آویز است. یکی از خارق‌العاده ترین الماس‌های کشف شده، الماس بسیار مشهور کولینان است که قطعات تراش خورده آن در جواهرات مکه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کلام آخر

در این مطلب در مورد جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس صحبت کردیم و توضیح دادیم که هر کدام از این جواهرات چگونه و توسط کدام اعضاء خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که شما برای خرید انواع طلای دست‌ساز به صورت آنلاین می‌توانید به فروشگاه آنلاین گالری پرسته مراجعه کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: townandcountrymag و harpersbazaar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.