قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

نماد گل در طلا و جواهرات، روانشناسی و فشن به چه معناست؟

0

نماد گل در جواهرات از محبوب‌ترین طرح‌هاست که توسط برندها و طراحان بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این نماد اولین بار در دهه ۱۸۳۰ میلادی و با هدف نمایش دوستی، عشق و ازدواج شکل گرفت. جالب است بدانید در جواهرات از گل‌های بنفشه، رز و گل فراموشم نکن به وفور استفاده می‌شود. گل فراموشم نکن را عموماً از جنس فیروزه می‌سازند به همین خاطر به این سنگ سنگ فراموشم نکن هم لقب داده‌اند.

برای اینکه بدانید نماد گل در طلا و جواهرات، روانشناسی و فشن به چه معناست از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نماد گل در باستان

یونانی‌ها اولین ملتی بودند که برای گل‌های مختلف معانی مشخصی تعریف و در زندگی خصوصی و اجتماعی از آن استفاده کردند. بعد از آن رومی‌ها از این روش استقبال کردند و سایر مردم جهان کم و بیش آن را پذیرفتند. در کشور ما هم گل ها کاربردهای مختلفی دارند و هر گل به عنوان نوعی نماد و نشان مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً در ایران لاله سمبل شهید است و به استعاره دلالت بر شخص ایثارگری دارد که در راه آرمان دینی یا ملی به شهادت رسیده‌است.

در دوران ویکتوریا گفتن احساسات عاشقانه با صدای بلند ممنوع بود، به همین دلیل مردم از گل‌ و گیاهان به عنوان پیام‌آوران مخفی استفاده می‌کردند. بعد از انتشار فرهنگ لغت زبان گل‌ها توسط جوزف هم‌پورتسگال در سال ۱۸۰۹، توجه به نماد گل‌ها و گیاهان بیش‌تر شد و افراد بیش‌تری به صورت علمی‌ و دقیق‌تر به مطالعه‌ی آن پرداختند.

 

جالب است بدانید که بیشتر کشورهای جهان دارای یک گل ملی هستند که بر اساس مذهب، تاریخ، اسطوره‌ها و خصوصیات فرهنگی مردم کشور و خاستگاه و کثرت آن گل انتخاب می‌شود. مثلاً گل رز، از نظر کثرت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی مقام نخست را دارد و در ۱۰ کشور آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ایران، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ، بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده‌است.

بیشتر بخوانید: نماد علامت بی نهایت

معنای گل‌ها با توجه به فرهنگ و ارزش مردم آن متفاوت است اما در حال حاضر در کل دنیا گل رز به معنای عشق و زیبایی است که جزو گل‌هایی است که در همه کشورها یک معنا را می‌دهد. البته معنای گل‌ها در میان فرهنگ‌های مختلف متفاوت است؛ مثلاً گل رز که از قدیم بسیار محبوب بوده، در دوره رنسانس سمبل شهادت و عشق آسمانی بوده. اما بعدها به عنوان نماد آرامش، صلح و نعمت شناخته می‌شده و در حال حاضر هم به معنی عشق و محبت است.

خوب است بدانید که چهار گل نیلوفر آبی، سرو ناز، گل محمدی و لاله گل‌های ملی ایران هستند. نیلوفر یا لوتوس در اساطیر کهن ایرانی گل ناهید به‌شمار می‌رفته. ناهید تصور اصلی مادینهٔ هستی در روایات دینی ایران قدیم بوده‌است که از جهاتی شبیه اعتقادات هندیان باستان است.

گل لوتوس در شب بسته می‌شود و صبح روز بعد به زیبایی ظاهر می‌شود. به همین خاطر، مصری‌ها بر این باورند که گل لوتوس با خورشید همراه و همنشین است و صبح‌ها با هم ظاهر می‌شوند. در آیین بودایی هم معنای گل لوتوس به دقیق بودن، بیداری معنوی و خلوص شناخته شده است. دلیلش هم است که نیلوفر آبی از آب‌های تاریک و گل‌آلود ظاهر می‌شود و سپس به یک گل زیبا تبدیل می‌شود. یا مثلاً در آیین هندو، معنای گل لوتوس با باروری، معنویت، جذابیت، ثروت، ابدیت و خلوص همراه است.

گل داوودی و شكوفه گیلاس از محبوب‌ترین گل‌ها در بین ژاپنی‌ها هستند. در این کشور گل داودی نشانه‌ی طول عمر است و در مراسم بازنشستگی افراد یک دسته گل داودی به آن‌ها هدیه می‌دهند و به این ترتیب برای او زندگی طولانی آرزو می‌کنند. اهدای شکوفه ی گیلاس یادآور آن است که زندگی زودگذر است و نباید آن را سخت گرفت و موجب آزار و اذیت دیگران شد.

در اروپا معمولاً برای مراسمات و مهمانی‌های خود از گل استفاده می‌کنند. یکی از رسومات جالب در اروپا این است که برای تشکر از خانومی که میزبان مهمانی است به او گل می‌دهند.

نماد گل در روانشناسی

نماد گل در روانشناسی هم مفاهیم مختلفی دارد که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم. مثلاً گل ارکیده، سمبل عشق و تحسین است و عطر آن نماد انسانی با ذات خوب است. بنابراین با هدیه دادن گل ارکیده می‌تونید تحسین به فردی که از او در زندگی تان الهام گرفته‌اید را نشان دهید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

گل لاله

گل لاله رنگ‌های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست:

  • لاله زرد نماد افکار شاد است.
  • لاله سفید نماد بخشش و گذشت است.
  • لاله بنفش نشان دهنده‌ی وفاداری همیشگی است.

گل نرگس

نرگس نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب‌ترین گل‌ها برای آغاز دوباره یک ارتباط دوستانه یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می‌شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد.

۴

گل کوکب

گل کوکب سال‌هاست ک با بافت شاد و سرسبز خود همه را محسور کرده است. در دوران باستان تصور می‌شود با سوزاندن برگ‌های این گل، اهریمن از مردم دور خواهد شد و پاکی و خوبی جایگزین آن خواهد شد. از این رو گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است. همچنین نماد صبر و شکیبایی نیز است.

گل میخک

گل میخک، یکی از گل‌هایی است که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این گل، امروزه نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. گل میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و گل میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.

گل داوودی

سابقه این گل به قرن ۱۵ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. در اساطیر یونانی معنی طلایی و هم رنگ طلا را داشته است. گل داودی نشانه طول عمر است. هدیه دادن گل داوودی می‌تواند به این معنا باشد که فرد گیرنده گل برای اهدا کننده دوست فوق العاده‌ای است.

گل گلایل

گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. جایگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه مدیترانه بازمی گردد. گل سوسن نماد قدرت و تمامیت و کمال اخلاقی است. اما گل گلایل سفید به معنی روان پاک است و برای ادای احترام به درگذشتگان استفاده می‌شود.

گل بنفشه

گل بنفشه نماد این است که شما فردی مهربان و دلسوز هستید و علاقه بسیاری دارید که از دوستان خود یادگاری دریافت کنید. در زندگی همیشه شاد و بابت این شادی نیز شکرگزار هستید. همیشه نیز دوست دارید که شادی خود را با دیگران تقسیم کنید.

گل آفتابگردان

این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است.

۶

نماد گل در فشن

نماد گل در فشن همیشه مورد استفاده قرار گرفته و در آینده نیز همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تعدادی از برندها هم الگوی طراحی‌های خود را روی گل و طرح‌های فلورال گذاشته‌اند که از جمله می‌توان به برند مشهور لوئی ویتون اشاره کرد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

 

لویی ویتون

لویی ویتون توسط لویی ویتون مالتیر در سال ۱۸۵۴ در پاریس تاسیس شد. او کار خود را با ساختن چمدان‌های بزرگی شروع کرد که فضای زیادی برای نگهداری وسیله‌ها داشت. با پایان دوره ویکتوریا، بوم مونوگرام مشهور این خانه مد به همراه الگوهای دارای گل چهار برگ و گل معمولی معرفی شد.

H & M

برند اچ اند ام در سال ۱۹۴۷ فعالیت خود را در زمینه تولید پوشاک و لوازم آرایشی در شهر وستروس واقع در کشور سوئد آغاز کرد. شرکت اچ اند ام دومین برند بزرگ عرضه‌کننده لباس در جهان و رقیب سرسخت شرکت زارا است. طبق جدیدترین آمار این برند در ۶۲ کشور جهان بیش از ۴۵۰۰ شعبه و ۱۳۲۰۰۰ کارمند دارد. این برند نیز در اغلب مواقع از نماد گل در طراحی‌های خود استفاده می‌کند.

زیمرمن

برند استرالیایی لاکچری زیمرمن در سال ۱۹۹۱ توسط دو خواهر با نام‌های نیکی و سیمون زیمرمن در سیدنی تاسیس شد. زیمرمن با مدل‌های رمانتیک گشاد و طرح‌های جسورانه گلدار شناخته می‌شود و اکنون به یکی از برترین برندهای دیزاینر تبدیل شده که اینفلوئنسر و سلبریتی‌ها عاشق پوشیدن آنها هستند.

گیامباتیستا والی

گیامباتیستا والی بعد از کار کردن برای روبرتو کاپوچی در برند فندی و کار به عنوان مدیر خلاق برند امانوئل آنگارو، برندی با نام خودش را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد. گیامباتیستا والی با لباس‌های چین‌دار زنانه و طرح‌های گلدار خود شناخته می‌شود.

برند جواهرات پیاژه

شرکت سوئیسی پیاژه در ردیف هفتم گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان نشسته است. این شرکت اولین بار در سال ۱۸۷۴ میلادی توسط جورج پیاژه تأسیس شد. اما بعدها برای ادامه فعالیت‌های تجاری خود به گروه ریچموند سوئیس (Swiss Richemont) واگذار شد. پیاژه صاحب مهم‌ترین کارگاه جواهرسازی در ژنو است که همه‌ی الماس‌ها را با دقت و وسواس زیادی انتخاب می‌کند. معروف‌ترین جواهرات این برند هم طرح گل رز دارند.

ون کلیف آرپلز (Van Cleef Arpels)

«ون کلیف آرپلز» یکی از برندهای لوکس، گران و مشهور جهان در حوزه جواهرات است. این شرکت فرانسوی در تولید ساعت هم فعالیت می‌کند. جواهرات ون کلیف اند آرپلز توسط اشخاص مشهوری مانند الیزابت تیلور و فرح پهلوی نیز پوشیده شده‌است. این برند لوکس طلا و جواهر در جهان برای مهارت در استفاده از سنگ‌های ظریف و گران‌قیمت و تکنیک‌هایی که برای سوار کردن جواهر روی پایه استفاده می‌کند شهرت جهانی دارد. همچنین این برند برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود نیز مشهور است.

برند جواهرات بوچلاتی

برند جواهرات بوچلاتی معمولاً از شکل گل و گیاهان مختلف برای طراحی‌های جواهرات خود الهام می‌گیرد. بوچلاتی یکی دیگر از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان است. بوچلاتی یک برند لوکس و گران‌قیمت ایتالیایی است که برای کیفیت بی‌نظیر طلا و جواهراتش شهرت جهانی دارد. این خانه‌ی لوکس جواهرسازی به استایل رُمی که ریشه در کشور ایتالیا دارد وفادار مانده است. در بسیاری از دستبندهای این کمپانی می‌توانید این اصالت را ببینید.

نماد گل در جواهرات

صدها سال است که گل‌ها با عشق پیوند خورده‌اند. در زمان ویکتوریا، المان گل در جواهرات برای نشان دادن احساسات به کار گرفته شد. به این ترتیب چیزی فراتر از طراحی‌های متداول شکل گرفت. هر نوع گل نوعی نشانه سمبولیک با معنای متفاوت است که در قالب یک گردن آویز، گوشواره و یا دستنبد هدیه داده می شود. موقع خرید جواهرات گل دقت داشته باشید که سمبل هر گل به چه معناست. به این ترتیب با کمی ذکاوت می توانید احساس خود را به هدیه گیرنده منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: نماد بی‌نهایت در طلا و جواهرات به چه معناست؟

نماد گل رز در جواهرات

معرفی نماد گل در جواهرات را با گل عشاق شروع می کنیم. گل رز نمادی از عشق و دوستی در همه دنیاست. معمولا عشاق به یکدیگر رز قرمز هدیه می‌دهند. همین موضوع الهام‌بخش طراحان جواهر بوده و انواع ست جواهرات با طرح گل رز ساخته شده است. در روم و یونان باستان از گل رز بدون استفاده از کلمات استفاده می‌شد یک شاخه گل راز دل عاشق را برملا می کند. رنگ های دیگر زر در جواهرات کم و بیش همین معنا را منتقل می کنند:

  • رز سفید نمادی از پاکی و بی گناهی
  • رز صورتی نماد تحسین و قدردانی
  • رز نارنجی نماد شور و اشتیاق
  • رز بنفش نماد عشق در نگاه اول

نماد گل میخک در جواهرات

نماد گل در جواهرات ارتباط تنگانگی با رنگ دارد. برای مثال گل میخک نمادی از دوستی است ولی در واریته‌های مختلف میخک این مفهوم تا حدودی تغییر می کند.

  • میخک سفید: نماد پاکیف عشق خالص و خوش شانسی
  • میخک صورتی: نماد راستگویی و صداقت
  • میخک قرمز: نماد عشق و زیبایی
  • میخک بنفش: نمادی از غیر قابل پیش بینی بودن
خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا کارتیه

 

نماد گل ارکیده در جواهرات

ارکیده هم مثل بسیاری از گلهای زیبای طبیعی واریته‌های رنگی زیادی دارد. ارکیده قرمز نمادی از عشق و زیبایی است. اما دیگر رنگ‌های ارکیده هر کدام مفهومی خاص دارند.

  • ارکیده سفید: نماد گل در جواهرات با مفهوم فروتنی
  • ارکیده بنفش: نماد احترام، تحسین و وفاداری
  • ارکیده زرد: نماد شادی و شروع دوباره

نماد گل سوسن در جواهرات

گل سوسن در جواهرات نمادی از پاکی و بی گناهی است. معمولا برای نشان دادن اعتقاد به بکر بودن و فروتنی فرد به او نمادی از سوسن سفید را هدیه می‌دهند. دیگر رنگ های سوسن هر کدام معانی گسترده‌ای دارند:

  • سوسن نارنجی: نمادی از احساسات شهوانی
  • سوسن زرد: نمادی از شادمانی
  • سوسن دشتی: سمبل قلب پاک، دوست داشتنی بودن
  • زنبق، سوسن سفید
خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

نماد گل لاله در جواهرات

گل لاله دارای رنگ‌هایی زیبا با نماد خاص خود است. لاله قرمز نمادی از عشق جاودانه و بی‌پایان استو در ادبیات ایران اشاره به خون فرهاد دارد. وقتی فرهاد از عشق شیرین جان سپرد از هر قطره خون عاشق، یک لاله قرمز صحرایی رویید. در بین دیگر ملل دنیا نیز روایت‌هایی مشابه از لاله سرخ وجود دارد. اما دیگر رنگ‌های لاله چه مفهومی را انتقال می دهند؟

  • لاله سفید: نمادی از بخشش و گذشت
  • لاله زرد: نمادی از تفکرات شاد و مثبت
  • لاله بنفش: نماد وفاداری همیشگی

کلام آخر

نماد گل در جواهرات گالری پرسته هم در شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گل‌های طلائی و ساده گرفته تا سنگ‌های قیمتی که روی پایه‌هایی از جنس طلای ۱۸ عیار و با طرح گل سوار شده‌اند. شما می‌توانید در پرسته انواع دستبند طلا، گوشواره، انگشتر، گردنبند یا پابندهای طلا با طرح گل را پیدا و خریداری کنید. برای این منظو فقط کافی است به لینک زیر سر بزنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: antiquejewel و jewelryshoppingguide

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.