قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای هدیه دادن طلا؛ چطور یک هدیه ارزنده و به‌یادماندنی بخریم؟

0

هدیه دادن طلا یا هر نوع کادوی منحصربه‌فرد دیگر که بتوان با آن نزدیکان خود را هیجان‌زده کرد، حس خوبی به آدم می‌دهد. اما این احساس لذت زمانی ممکن می‌شود که شما دقیقا بدانید شخص موردنظرتان چه سلیقه‌ای دارد و شما نیز دلتان می‌خواهد چه چیزی به او هدیه کنید.

اگر گزینه موردنظرتان زیورآلات ارزشمندی از جنس طلاست، باید نکاتی را پیش از خرید در نظر بگیرید که پرسته در ادامه برایتان توضیح داده است. اما به‌طور مختصر همین‌قدر بگوییم که در وهله اول باید حدود قیمتی که می‌خواهید هزینه کنید را بررسی کنید. سپس، در میان گزینه‌هایی که در آن رِنج قیمت هستند، جست‌وجوی خود را ادامه دهید. البته این جست‌وجو کردن هم پیش‌زمینه‌های خاص خودش را دارد. به‌طور مثال، شما باید سن، جنسیت، سلیقه و مناسبتی که به‌خاطر آن قصد خرید طلا به‌عنوان کادو دارید را مدنظر داشته باشید. برای آشنایی با این ترفندها تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

اهمیت هدیه دادن طلا

همه­‌ی ما کسانی را در زندگی خود داریم که حضور و وجود ارزشمندشان باعث شادی و دلگرمی ما می‌­شود. وقتی تصمیم می­‌گیریم به کسی هدیه بدهیم، در حقیقت هدف ما خوشحال کردن و تحت تاثیر قرار دادن اوست. با این کار ابراز علاقه و وفاداری و تجدید دوستی خواهیم کرد.

هدیه دادن طلا به نوعی تمرین از خود گذشتگی و بخشش نیز هست. همه­‌ی ما از دادن و گرفتن هدیه لذت می‌­بریم و حتی گاهی دادن هدیه به دیگران حس خوشایندتری به ما می­‌دهد. بسیاری از روانشناسان به مبتلایان افسردگی و استرس توصیه می‌کنند که راهی برای ابراز احساسات مثبت خود به دیگران بیابند. یکی از بهترین روش‌های ابراز علاقه و محبت به دیگران، دادن هدیه به آنها است.

به طوری که بنا بر گفته روان‌شناسان هدیه دادن و گرفتن می‌تواند برای افراد بسیار مهم باشد و موجب سلامت روح و در نهایت جسم دو طرف شود. در حقیقت این عمل افراد را در شرایط برد ـ برد قرار می‌دهد و احساسات خوب و بسیار خوشایندی در هر دو طرف ایجاد می‌کند و موجب صمیمیت و در نتیجه احساس امنیت بیشتر می‌شود. در حقیقت هدیه دادن و گرفتن باعث ترشح هورمون «سروتونین» می شود که در مغز افراد تنظیم کننده حالات روحیشان است.

شما با خرید طلا همچنین نشان می‌­دهید که حسابگر و خسیس نیستید و ارزش بسیار زیادی برای شخص مورد نظرتان قایل هستید و حفظ این رابطه برای شما اهمیت زیادی دارد. البته این به معنای مادی­‌گرایی نیست؛ بلکه عمق علاقه­‌ی شما به فرد و حفظ رابطه را نشان می‌­دهد. همیشه هم لازم نیست هدیه­‌ی شما سنگین و گران‌قیمت باشد؛ گاهی هدیه دادن یک قطعه طلای ظریف و سبک که قیمت زیادی ندارد هم برای فرد مقابل شما ارزش زیادی خواهد داشت.

معیارهای انتخاب طلا به‌عنوان کادو

گفتیم که برای هدیه دادن طلا باید سن، جنسیت، سلیقه و مناسبتی که به‌خاطر آن قصد خرید طلا به‌عنوان کادو دارید را مدنظر داشته باشید.

بنابراین، در نخستین قدم پیش از خرید طلا به عنوان هدیه باید موارد زیر را در ذهن خود لحاظ کنید:

– به زن یا مرد بودن فردی که قرار است برایش هدیه بخرید، توجه کنید.

– مناسبت هدیه‌ی موردنظرتان را در نظر داشته باشید: به‌طور مثال، آیا قرار است برای تولد فرد طلا بخرید یا برای سالگرد ازدواجتان؟ زیورآلاتی که برای هر کدام از این مناسبت‌ها انتخاب می‌کنید با هم متفاوت خواهد بود.

– سن مخاطب را در نظر بگیرید: کادویی که برای یک خانم مسن خریداری می‌کنید، بدون شک با هدیه‌ای که برای دختربچه‌های کم‌سن می‌خرید متفاوت است.

– سلیقه فرد را حتما در انتخاب خود لحاظ کنید: توجه داشته باشید که هدیه باید به سلیقه فرد مقابل خریداری شود، نه صرفا سلیقه شخصی شما، زیرا آن فرد قرار است از کادوی شما استفاده کند. پس اگر باب میلش نباشد، هم هدیه شما بی‌ارزش می‌شود و هم ممکن است، برای آن شخص کادوی جذابی به‌نظر نرسد. حتی اگر هزینه‌ی زیادی هم متقبل شده باشید.

– محدوده قیمت را برای خود مشخص کنید: این مساله می‌تواند به نزدیک یا دور بودن نسبت فرد به شما مربوط باشد؛ و اینکه چه مبلغی برای او می‌خواهید هزینه کنید. به‌طور مثال، برای همسر یا عشق خود بسیار بیشتر از یک دوست معمولی خرج خواهید کرد. بنابراین، تعیین محدوده قیمت کمک می‌کند تا گزینه مناسبی را برگزینید.

– قیمت روزِ طلا را بررسی کنید: این فاکتور در جمع‌بندی بودجه و هزینه نهایی شما نقش اساسی دارد. پس حتما پیش از خرید، قیمت هر گرم طلا را در همان روز مورد بررسی قرار دهید.

– با رعایت گزینه‌های مذکور، در واقع انتخاب‌های خود را فیلتر می‌کنید تا در نهایت به بهترین و مناسب‌ترین گزینه دست بیابید. یعنی در اصل، گزینه‌های نامربوط و اضافه از دایره انتخاب‌های شما حذف شده و زیورآلات محدودی در لیست‌تان شما باقی می‌مانند. به این ترتیب، انتخاب بهترین گزینه بسیار راحت‌تر خواهد شد.

زیورآلات مناسب برای هدیه دادن

در زیر انواع زیورآلات مناسب برای هدیه دادن طلا را معرفی کرده‌ایم:

سنگ ماه تولد

شاید بهترین گزینه برای خرید زیورآلات طلا به عنوان کادوی تولد یا دیگر مناسبت‌ها، مدل‌هایی باشد که سنگ ماه تولد در خود دارند. به این صورت به شخص موردنظر نشان می‌دهید که چقدر برای شما ارزش دارد و سعی کرده‌اید یک هدیه کاملا شخصی‌سازی شده برای او خریداری کنید. مزیت طلا با سنگ ماه تولد در این است که برای فرد خوش‌شانسی هم می‌آورد. بعضی از سنگ‌های ماه تولد نماد سالگردهای خاصی از تولد هستند که در زیر نوشته شده است:

  • سنگ پریدوت: ۱۶ سالگی
  • مروارید: ۳۰ سالگی
  • یاقوت: ۴۰ سالگی
  • طلا: ۵۰ سالگی
  • الماس: ۶۰ سالگی

برای خرید هدیه طلا می‌توانید از میان زیورآلات ترکیبی که درصد طلای خالص آنها کمتر است، یا وزن طلای سبک‌تری دارند انتخاب کنید تا قیمت مناسب‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آیا سنگ ماه تولدتان را می‌شناسید؟


چرم و طلا

همچنین می‌توانید دستبندها یا گردنبندهایی که با چرم و طلا ساخته شده‌اند را به عنوان هدیه طلا انتخاب کنید. در چنین مواردی، این امکان را دارید تا جمله یا واژه‌ای که بیان‌کننده احساسات شما هستند هم روی آن بنویسید. یا سفارش دهید تا نام شخص را روی طلا حکاکی کنند. اگر قصد دارید برای فرد موردعلاقه‌تان طلا بخرید، می‌توانید از سازنده طلای دست‌ساز بخواهید تا واژه «عشق» را روی آن حکاکی کند.

دستبند چارم

دستبندهای چارم بیشتر برای دختران نوجوان و جوان مناسب هستند. شما با توجه به سلیقه، علاقه‌مندی‌ها و طرز فکر کسی که قرار است هدیه برایش خریداری کنید، بهتر است آویزهای متنوعی برای این دستبند سفارش دهید. یا مثلا می‌توانید خود دستبند را طلایی انتخاب کرده و آویزهای آن را از فلزات دیگر برگزینید.


پلاک اسم

پلاک اسم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و ارزشمندترین هدیه‌هایی باشد که می‌توانید به دیگران هدیه دهید و آنها را خوشحال ‌کنید. با سفارش گردنبند اسم، دستبند اسم یا گوشواره اسم عشق و علاقه خود را به عزیزان خود هدیه دهید.

دستبند سنگی / مهره‌ای

دستبندهای سنگی و مهره‌ای که با تکه‌ای طلا همراه هستند نیز از دیگر گزینه‌های مناسب برای هدیه‌های ارزشمند با قیمت مناسب به‌شمار می‌آیند.

زیورآلات طلا برای آقایان

برای خرید هدیه از جنس طلا برای آقایان بهتر است از میان طرح‌های مردانه همچون اشکال مستطیلی، مربعی یا نعل اسبی انتخاب خود را انجام دهید. زیورآلاتی که ترکیبی با چرم دارند نیز گزینه‌های مناسبی برای مردان بشمار می‌روند. انواع دستبندهای مهره‌ای، طلا سنگی، دستبند طلا بافت، دستبند طلا زنجیری کارتیه و … نیز برای هدیه دادن طلا به مردها گزینه‌های مناسبی هستند.


انواع زیورآلات طلا برای خانم‌ها

انواع گوشواره زنانه، گردنبند زنانه، انگشتر زنانه، پابند طلا یا دستبند طلا زنانه را می‌توانید به عنوان هدیه به فرد موردنظر خود اهدا کنید. گالری پرسته انواع بسیار متنوعی از این محصولات را در فروشگاه خود عرضه می‌کند.

ترفندهای خرید هدیه طلا با کمترین قیمت و بیشترین جلوه

برای خرید هدیه طلا با کمترین قیمت بهتر است سراغ پلاک‌های سبک یا ترکیب طلا با دیگر متریال‌ها بروید. به طور مثال، دستبندهای سنگی، بافت یا دستبندهای چرمی که فقط یک قطعه طلای باریک روی خود دارند را می‌توانید با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. یا انواع آویزهای طلا که وزن بسیار سبکی دارند نیز از گزینه‌های خوب برای خرید طلا به‌شمار می‌آیند.

اگر اصرار دارید که طلا درشت و بزرگ باشد و در عین حال قیمت پایینی داشته باشد، باید سراغ آبکاری طلا بروید. چون بدون شک طلای خالص و جامد را نمی‌توانید با قیمت ارزان بخرید. اما برخی از زیورآلات طلا از جنس فلزهای دیگری مثل نقره ساخته شده‌اند و روی آنها یک لایه روکش طلا کار شده که برای هدیه طلای با قیمت ارزان گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

بیشتر بخوانید: ساخت طلای سفارشی در گالری پرسته؛ طرح از شما، ساخت از ما

نکات کلی برای خرید هدیه طلا

– برای هدیه دادن انگشتر طلا باید اندازه انگشت طرف مقابل را بدانید. بر اساس آزمایشگاه گوهرشناسی کشور سوئیس، اندازه حلقه زنان به طور میانگین بین ۵ تا ۷ است. اندازه حلقه‌ی مردان بزرگسال نیز به طور متوسط بین ۹ تا ۱۱ است.

– طلایی که برای کودکان خریداری می‌کنید، باید در برابر گذر زمان مقاوم باشند و شکل اولیه‌ی خود را حفظ کنند. پس باید از کیفیت جنس طلا اطمینان کامل حاصل کنید. قطعات طلای ارائه شده در گالری پرسته از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند. شما با خیال راحت می‌توانید سال‌ها جواهرات خریداری شده را نگهداری کنید.

– توجه داشته باشید که قطعه طلایی که برای کودک تهیه می‌کنید، خیلی سنگین نباشد تا باعث آزار او نشود و کودک به تکاپوی باز کردن و جدا کردن آن نیفتد.

– برای نوزادان سنجاق سینه‌های طلایی با انواع پلاک‌های مذهبی، چشم زخم و فانتزی مناسب هستند. گوشواره و زنجیرهای طلا برای کودکان با سن بالای سه تا چهار ماه توصیه می‌‌شود و برای نونهالان و کودکان کمی بزرگتر دستبند طلا، هدیه‌ای جذاب خواهد بود.

– برای هدیه دادن طلا توجه داشته باشید که به چه مناسبتی می‌­خواهید هدیه بدهید؟ روز تولد، سالگرد ازدواج، شب یلدا، عید نوروز، روز زن و مادر، ولنتاین، سپندارمذگان و …

– طلا بهترین هدیه برای ولنتاین است. فرقی هم نمی‌کند که دستبند، گوشواره، النگو، گردنبند یا انگشتر باشد. هر طلایی که با سلیقه و بودجه‌تان جور در می‌آید را خریداری کنید.

– توجه کنید که علاقمندی، سلیقه و روحیات فرد مورد نظرچیست؟ می‌­توان گفت که این مهمترین عامل در انتخاب هدیه است. برای اینکه بتوانید توجه و علاقه­‌ی خودتان را با دادن هدیه نشان بدهید، قبل از تصمیم احساساتی و انتخاب شتابزده اندکی تأمل کنید و از خودتان بپرسید که در گفتگوهای اخیری که با او داشته‌­اید، آیا غیرمستقیم به نیازمندیها و علاقمندی هایش اشاره کرده یا خیر.

برای سفارش طلای دست‌ساز، طراحی اسم یا حکاکی روی طلا می‌توانید به طور کامل به گالری پرسته اعتماد کنید.

کلام آخر

درخشش طلا چیزی نیست که آدم‌ها ساده از کنارش بگذرند. چه کسی می‌تواند ادعا کند طلا برایش ارزشی ندارد؟ تقریبا همه دوست دارند مصنوعاتی از طلا یا سکه طلا هدیه بگیرند و این مساله فقط به زیبایی طلا و جواهرات مربوط نیست، بلکه ارزش زیاد طلاست که باعث می‌شود آن را به عنوان یک وسیله برای سرمایه‌گذاری هم بشمار بیاوریم.

وقتی شما به عنوان یک عاشق، دوست دارید قلب فرد موردنظرتان را به دست بیاورید، با خریداری یک قطعه طلا می‌توانید به این هدف برسید. مخصوصا خانم‌ها از دیدن طلا بسیار هیجان‌زده و خوشحال می‌شوند و این امری انکارناپذیر است.

مجموعه گالری پرسته در راستای جلب رضایت مشتریان خود، محصولاتی با طراحی‌های متناسب با مناسبت‌های در فروشگاه‌های خود در سراسر ایران عرضه می‌کند. شما می‌توانید مدل‌های مختلف را بر اساس طرح و قیمت در فروشگاه اینترنتی‌ گالری پرسته بررسی کنید و مدل موردنظرتان را یا به صورت آنلاین سفارش دهید یا از فروشگاه‌های سطح شهر به طور مستقیم خریداری کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: goldthumbjewelry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.