قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه بهترین سایز گردنبند را انتخاب کنیم؟

0

تعیین سایز گردنبند بر اساس طول زنجیر گردنبند مشخص می‌شود. از آنجا که گردنبند چندین سایز استاندارد مختلف دارد شما باید اندازه‌گیری شخصی خود را هم داشته باشید تا بتوانید اندازه مناسب خودتان را پیدا کنید و مطمئن باشید این قطعه‌ی طلا در گردن شما به درستی و زیبایی خودنمایی می‌کند.

برای اندازه‌گیری طول زنجیر طلا می‌توانید از خط‌کش یا متر نواری کمک بگیرید. برای اینکه دقیقا بدانید با متر و خط‌کش باید چه کار کنید و چه فاکتورهایی را برای تعیین سایز مناسب گردنبند در نظر بگیرید از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب بلاگ گالری پرسته را تا انتها مطالعه کنید.

اهمیت اندازه گیری درست گردنبند

اندازه‌گیری درست گردنبند بر اساس خطوط گردن و یقه اهمیت زیادی دارد. چون اگر گردنبند و گردن شما با هم تناسب نداشته باشد، کل ظاهرتان را نامتعادل نشان خواهد داد. کوچک‌ترین عدم تعادلی در یک چشم به هم زدن همه چیز را می‌تواند خراب کند. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید طول گردنبند انتخابی شما کوتاه‌تر یا بلندتر از خط یقه شما باشد تا در تیپ و ظاهر شما گم نشود.

در زیر برایتان نکته‌های عمومی را یادآوری کرده‌ایم که می‌توانید با کمک آنها سایز مناسب گردنبند را برای خود انتخاب کنید.

– برای گردن‌های کوتاه و یقه هفتی لباس، گردنبند یا سینه‌ریزهایی که زنجیر کوتاه دارند مناسب هستند.

– برای گردن‌های بلند و یقه باز لباس، گردنبندهایی که زنجیر متوسط دارند گزینه‌ی خوبی هستند. اما باید حواستان باشد که هیچ وقت گردنبند شما پایین‌تر از خط هفت گردن نیاید.

– برای لباس‌هایی که یقه اسکی دارند، می‌توانید از گردنبندهای زنجیر بلند استفاده کنید.

– اگر یقه لباس شما گرد است، از گردنبندهایی استفاده کنید که زنجیر متوسط تا بلند یا آویزهای بلند و کشیده دارند.

– اگر یقه لباش شما سنگدوزی‌های زیادی روی خود دارد یا دراپه چین‌دار و مدل‌دار است، بهتر است اصلا سراغ گردنبند نروید.

– وقتی لباسی با یقه اسپرت و مردانه می‌پوشید، گردنبند ظریف و نازک مثل پلاک و زنجیر انتخاب کنید.

– در تعیین سایز گردنبند برای لباس‌هایی که یقه کج دارند بهتر است از گردنبندهای نامتقارن استفاده کنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا
 

– گردنبند طوق برای لباس‌های دکلته مناسب است. اگر می‌خواهید گردنبند طوق تهیه کنید، توجه داشته باشید که طول زنجیر آن ۵ سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌ی دور گردن باشد.

سایز مناسب انواع مدل های گردنبند

طول (سانتیمتر) سبک محل قرارگیری مناسب برای
۳۳ – ۳۸ یقه‌ای / گلوبند (Collar) چسبیده دور گردن و کاملاً بالای استخوان ترقوه تمامی لباس‌های یقه باز (یقه V) ، گردن‌‌های دارای گودی و گردن‌های کوتاه
۳۸ – ۴۳ طوق  کمی بالای گردن یا درست زیر استخوان ترقوه تقریبا همه چیز / طوق بر گردن‌های کشیده و گودی‌دار بسیار زیباست
۴۳ – ۴۸ پرنسسی (Princess) بر روی ترقوه (محبوب‌ترین گردنبند برای زنان متوسط) تقریبا همه چیز
۵۱ – ۶۱ ضیافتی (Matinee) پائین استخوان ترقوه و درست در مرکز سینه لباس‌های رسمی محل کار و کژوال
۷۱ – ۹۴ اپرا (Opera) از بالای سینه تا چندین سانتیمتر پایین‌تر گردن‌های بلند و لباس شب
۹۴ – ۱۵۲ ریسمان /کمند (Rope) از وسط سینه تا شکم لباس‌های رسمی بسیار ظریف و لباس شب

نحوه و روش های اندازه‌گیری سایز گردنبند

در زیر مراحل اندازه‌گیری سایز گردنبند را برایتان نوشته‌ایم:

بخش اول: اندازه‌گیری طول زنجیر گردنبند

۱- قفل زنجیر گردنبند را باز کنید و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. سایز گردنبند دقیقا همان اندازه‌ی طول زنجیر گردنبند است. بنابراین، در اولین قدم باید قفل زنجیر را باز کنید. آن را به صورت کشیده و بدون هیچ انحنایی روی سطح صاف بگذارید و مطمئن شوید که زنجیر خم نشده باشد تا اندازه‌گیری آن آسان باشد.

۲- اندازه‌گیری طول زنحیر با متر نواری یا خط‌کش. متر یا خط‌کش را به موازات گردنبند بگذارید و از سر زنجیر تا انتهای آن را اندازه‌گیری کنید. حواستان باشد که باید قفل گردنبند را هم در اندازه‌گیری خود در نظر بگیرید. یعنی از سر قفل زنجیر تا انتهای حلقه‌ی قفل را اندازه بگیرید. اگر گردنبند، آویز یا مدال دارد لازم نیست آن را اندازه‌گیری کنید.

۳- اندازه‌ای که بدست آمده را روی کاغذ بنویسید. اگر کاغذ و قلم در دسترستان نیست، می‌توانید آن را در نت موبایل بنویسید. این اندازه، تعیین‌ کننده‌ی سایز گردنبند شماست. مقایس اندازه‌گیری در بیشتر کشورهای جهان به سانتی‌متر است اما در کشوری مثل آمریکا از واحد «اینچ» استفاده می‌کنند. این به خودتان بستگی دارد که زنجیر را به اینچ یا به سانتی‌متر اندازه‌گیری کنید. البته هیچ فرقی هم نمی کند و فقط برای اینکه بتوانید درست و دقیق حساب و کتاب کنید این مساله را مطرح کردیم. چون ممکن است برخی از مخاطبان سایت در آمریکا سکونت داشته باشند. عددی که از اندازه‌گیری زنجیر به دست آورده‌اید، دقیقا همان اندازه‌ای است که برای خرید گردنبند بعدی خود به آن نیاز دارید.

بیشتربخوانید: تمیز کردن انواع گردنبند طلا، جواهر و نقره را چگونه انجام دهیم؟

بخش دوم: تعیین سایز گردنبند برای شخص شما

۱- گردن خود را اندازه‌گیری کنید

تعیین اندازه گردن یکی از مهم‌ترین اندازه‌هایی است که سایز صحیح گردنبند برای هر شخصی را مشخص می‌کند. برای گرفتن اندازه‌ی گردن، یک متر نواری، یا اگر متر ندارید یک نوار، ربان، پارچه نازک و باریک را دور گردن خود بپیچید. حواستان باشد متر به گردن چسبیده باشد تا اندازه دور گردن به طور دقیق و صحیح به دست بیاید. از روی متر، اندازه دور گردن را مشخص کنید. اگر با ربان یا نوار پارچه‌ای دور گردن خود را اندازه گرفته‌اید، آن نقطه‌ای که دو سر نوار روی هم افتاده را با دست نگه دارید، نوار پارچه‌ای را روی یک سطح صاف بگذارید و با خط‌کش یا متر فلزی اندازه‌ی آن را ببینید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند کارتیه زنانه

 

به عددی که به دست می‌آید باید ۲ تا ۴ اینچ معادل ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر اضافه کنید. به این صورت سایز متوسط گردنبند مناسب شما به دست می‌آید.

  • اگر اندازه دور گردن شما ۱۳ اینچ (۳۳ سانتی‌متر) تا ۱۴.۵ اینچ (۳۶.۸ سانتی‌متر) است، گردنبندی با اندازه ۱۸ اینچ (۴۵.۷ سانتی‌متر) برای گردن شما متناسب‌ترین انتخاب خواهد بود.
  • اگر اندازه دور گردن شما ۱۵ اینچ (۳۸ سانتی‌متر) تا ۱۶.۵ اینچ (۴۱.۲ سانتی‌متر) است، گردنبندی با اندازه ۲۰ اینچ (۵۰.۸ سانتی‌متر) برای گردن شما اندازه بسیار مناسبی خواهد بود.
  • اگر اندازه دور گردن شما ۱۷ اینچ (۴۳.۲ سانتی‌متر) تا ۱۸.۵ اینچ (۴۷ سانتی‌متر) است، یک گردنبندی با اندازه ۲۲ اینچ (۶۰ سانتی‌متر) برای گردن شما متناسب‌ترین انتخاب به‌شمار می‌آید.

۲- گردنبند با اندازه استاندارد بخرید

اگر اندازه زنجیر گردنبند قابل تغییر دادن نیست، اندازه استاندارد گردنبند را خریداری کنید. اگر نمی‌توانید اندازه گردنبند را متناسب با اندازه‌ی گردن خود تغییر دهید، پیشنهاد ما این است که سراغ خرید اندازه استاندارد گردنبند بروید. اما هنگام خرید حتما باید توجه داشته باشید که دومین سایز بعد از اندازه گردن خود را خریداری کنید. به طور مثال، اگر اندازه گردن شما ۱۷ اینچ (۴۳ سانتی‌متر) است شما باید گردنبندی با اندازه استاندارد ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) را خریداری کنید نه اندازه‌ی استاندارد ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) را.

۳- سایز گردنبند را بر اساس قد خود انتخاب کنید

برای اندازه‌گیری طول زنجیر گردنبند باید قد خود را اندازه بگیرید. بعلاوه‌ی اندازه‌ی دقیق دور گردن، شما باید قد خود را با دقت اندازه‌گیری کنید زیرا قد آدم‌ها در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

خرید از گالری پرسته: گردنبند فرشته

 

  • اگر قد شما زیر ۵ فوت (۱.۵ متر) و ۴ اینچ (۱۶۲ سانتی‌متر) است باید سراغ انتخاب گردنبندی با سایز بین ۱۶ و ۲۰ اینچ (۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متری) بروید.
  • افرادی که قد آنها بین ۵ فوت و ۴ اینچ (۱۶۲ سامتی‌متر) و ۵ فوت ۷ اینچ (۱۷۰ سانتی‌متر) است هر سایز گردنبندی برای آنها مناسب است و می‌توانند از انواع مختلف گردنبند استفاده کنند.
  • اما افراد بلند قامت که قدشان بیشتر از ۵ فوت و ۷ اینچ (۱۷۰ سانتی‌متر) یا حتی بلندتر از این هستند، بهتر است حتما سراغ گردنبندهایی با اندازه‌های بلند بروند.

۴- سایز گردنبند را بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید

گردنبندی انتخاب کنید که سایز آن فرم بدن شما را زیباتر نشان دهد. همان‌طور که لباس‌های مختلف، باعث متفاوت دیده شدن اندام آدم می‌شوند، سایز گردنبند هم در دیده شدن اندام‌های مختلف بدن نقش موثری دارند. به طور مثال، اگر اندامی باریک دارید، یک گردنبند کوتاه و نازک بهترین انتخاب برای شماست. اما مثلا آنهایی که هیکلشان توپُر و تا حدی چاق هستند، باید سراغ انتخاب گردنبندهای بلند و ضخیم بروند تا گردنبند دور گردنشان به خوبی خودنمایی کند.

  • اگر دوست دارید بیشتر از هر بخشی، نیم‌تنه‌ی بالایی بدنتان دیده شود، باید گردنبندی انتخاب کنید اندازه‌ی آن که زیر یقه و بالای ناف است. معمولا سایز گردنبند ۲۰ تا ۲۲ اینچی (۵۰ تا ۵۵ سانتی‌متری) برای این منظور مناسب است.
  • اگر سینه‌های شما برجسته نیست و بالاتنه‌ی خوش‌فرمی دارید، توصیه می‌کنیم گردنبند با اندازه ۲۲ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) که باریک است را انتخاب کنید.

۵- اندازه گردنبند را با توجه به فرم صورت انتخاب کنید

هنگام تعیین سایز گردنبند باید به این نکته توجه داشته باشید که این اکسسوری می‌تواند در نحوه‌ی دیدن فرم صورت شما تغییرات اساسی ایجاد کند. یعنی چه؟ یعنی اندازه گردنبند می‌تواند صورتتان را کشیده‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر یا کوتاه‌تر از فرم اصلی صورتتان نشان دهد. به همین خاطر، می‌توانید با انتخاب اندازه درست گردنبند، صورت خود را زیباتر و خوش‌فرم‌تر نشان دهید. چگونه؟ به روشی که در زیر توضیح داده‌ایم.

  • گردنبند طوق اندازه‌ای بین ۱۰ تا ۱۶ اینچ (۲۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) دارد. این گردنبند برای افرادی که صورت قلبی شکل و چانه‌های تیز و دراز دارند بسیار مناسب است زیرا می‌تواند تیزی پایین صورتشان را تا حدی مخفی کند. این تاکتیک همچنین برای افرادی که صورت مربعی یا صورت کشیده‌ی مستطیلی دارند هم بسیار کاربرد دارد.
  • افرادی که صورتشان دایره‌ای و گرد است باید از انتخاب و خرید گردنبند کوتاه خودداری کنند. به این خاطر که گردنبند کوتاه باعث گردتر دیده شدن صورت خواهد شد. گردنبندهای بلند با اندازه‌ای بین ۲۶ تا ۳۶ اینچ (۶۶ تا ۹۱ سانتی‌متر) برای کسانی که صورت‌های پهن و گرد دارند بسیار مناسب‌تر است.
  • آنهایی که صورتشان بیضی شکل است می‌توانند از هر فرم و اندازه‌ی گردنبندی که دوست دارند استفاده کنند.

تفاوت سایز گردنبند مردان و زنان

سایزهای استاندارد گردنبند برای زنان

گردنبند زنان ۵ اندازه استاندارد دارد. این گردنبندها تقریبا در همه زنان در یک جای مشخص از اندامشان قرار می‌گیرد؛ مگر اینکه خانمی بسیار قد بلند یا برعکس، بسیار قد کوتاه باشد. در چنین صورتی، احتمال اینکه اندازه گردنبند او با بقیه زنان فرق داشته باشد زیاد است. اما سایزهای استاندارد گردنبند زنانه به شرح زیر است:

  • سایز گردنبند طوق ۱۶ اینچ (۴۰ سانتی‌متر) است.
  • سایز گردنبند پرنسس ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) است. البته این سایز ممکن است بین ۱۷ تا ۱۹ اینچ یعنی ۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متر متغیر باشد. گردنبند پرنسس به اندازه‌ای است که روی یقه لباس قرار می‌گیرد.
  • سایز گردنبند Matinee (نمایشی) حدود ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) است که اغلب تا زیر یقه لباس آویزان است.
  • اگر گردنبندی می‌خواهید که تا روی سینه‌های شما آویزان باشد باید سراغ زنجیرهایی به طول ۲۰ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) بروید.
  • اگر هم می‌خواهید گردنبند تا زیر سینه‌ها و نزدیکی ناف ادامه داشته باشد، باید اندازه ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) انتخاب کنید.
 

۲- سایزهای استاندارد گردنبند برای مردان

گردنبند مردانه ۴ اندازه استاندارد دارد و اندازه آنها به سایز گردنبند زنانه نزدیک است. سایزهای استاندارد گردنبند مردانه به شرح زیر است:

  • مردانی که گردن‌های کوتاه دارند بهتر است گردنبند با سایز ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) انتخاب کنند. این اندازه اغلب تا پایین گردن ادامه دارد.
  • رایج‌ترین و محبوب‌ترین سایز گردنبند مردانه ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) است که تا پایین یقه لباس بلندی دارد.
  • انتخاب گردنبند با سایز ۲۲ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) برای کسانی مناسب است که می‌خواهند گردنبند آنها تا پایین یقه‌شان بلندی داشته باشد.
  • مردانی که می‌خواهند گردنبند تا زیر سینه و بالای ناف آنها آویزان باشد باید سراغ سایز ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) بروند.
 

۳- سایزهای استاندارد گردنبند برای کودکان

به یاد داشته باشید اندازه گردنبند کودکان با گردنبند بزرگسالان متفاوت است. کودکان اصولا قدهای کوتاه‌تر و گردن‌های باریک‌تر دارند، بنابراین باید سایز گردنبند آنها با بزرگسالان فرق داشته باشد. تقریبا بیشتر گردنبندهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ (۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) اندازه دارند.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل و جامع در مورد روش‌های تعیین سایز گردنبند برایتان توضیح دادیم و نوشتیم که اندازه‌ی گردنبند مردانه، زنانه و بچه گانه چه فرقی با هم دارند. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که شما می‌توانید انواع گردنبند طلا مردانه، زنانه، گردنبند دخترانه و گردنبند پسرانه را از فروشگاه آنلاین گالری پرسته خریداری کنید. برای این منظور می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: wikihow و marioncage

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.