قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

نکاتی که قبل از خرید حلقه پلاتین باید بدانید

0

برای خرید حلقه پلاتین باید اول از همه بدانید که حلقه پلاتین چیست و با طلای سفید چه فرقی دارد. سپس تفاوت قیمت حلقه پلاتین و طلا را با هم مقایسه کنید و ببیند کدام یک برای نیاز شما مناسب‌تر است. برای این منظور از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

حلقه پلاتین چیست

پلاتین یک فلز سفید-خاکستری، فشرده و متراکم، رسانا و کاملاً شکل‌پذیر است و به همین خاطر یکی از گرانبهاترین فلزات در جهان بشمار می‌رود. نام این فلز برگرفته از واژه اسپانیایی پلاتینا به معنی «نقره کوچک» است.

اولین نشانه‌های استفاده از پلاتین به بومیان قاره آمریکا در کشور اکوادور کنونی برمی‌گردد که این فلز را از شن‌های رودخانه به دست آورده و از آلیاژ پلاتین و طلا برای ساخت زینت‌آلات استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که قیمت پلاتین از طلا نوسان بیشتری دارد. این فلز ارزشمند معمولاً در وضعیت ثبات و رشد اقتصادی گرانتر از طلاست و قیمت آن تا دو برابر بیشتر از طلا می‌رسد. جواهرات پلاتین عموماً با عیار ۹۵۰ از هزار ساخته می‌شوند.

توجه داشته باشید که مصنوعاتی که با پلاتین ساخته می‌شوند سنگین‌تر از نمونه‌های ساخته شده با طلای سفید هستند. این مساله اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه بخواهید مثلاً حلقه بزرگ‌تری بخرید که سنگی هم روی آن سوار شده باشد. اینجاست که حلقه پلاتین در دستان شما سنگینی می‌کند. پس لازم است به سنگین بودن این فلز توجه داشته باشید.

چرا حلقه پلاتین بخریم؟

در پاسخ به اینکه حلقه پلاتین چیست و چرا حلقه پلاتین بخریم باید بگوئیم پلاتین یکی از بادوام‌ترین فلزات برای ساخت زیورآلات ‌قیمتی است. این فلز مقاومت بسیار بالایی نسبت به خوردگی دارد و حتی در محیط‌های بسیار داغ هم این ویژگی را حفظ می‌کند. همچنین کمترین واکنش‌پذیری در بین تمامی فلزات را داراست. شکل‌پذیری آن هم بالاتر از طلا و نقره و مس است.

همچنین، پلاتین باعث ایجاد آلرژی نمی‌شود؛ یعنی هرگز موجب آزردگی یا خارش پوست نمی‌شود. این درست است که برخی از آلیاژهای پلاتین حاوی نیکل هستند و نیکل نیز از جمله فلزاتی است که حساسیت بالا ایجاد می‌کند. اما مقدار نیکل موجود در آلیاژ پلاتین به‌قدری نیست که حساسیت پوستی ایجاد کند. بنابراین برای حلقه و دیگر زیورآلات گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌آید.

از دیگر دلایل خرید انگشتر پلاتین این است که هیچ وقت لازم نیست حلقه‌ی پلاتین را آبکاری کنید. طلای سفید که به جای پلاتین استفاده می‌شود پس از مدتی لایه‌ی آینه‌ای (آبکاری رودیوم) خود را از دست می‌دهد. در نتیجه به رنگ زرد مات درمی‌آید که دوباره باید آبکاری شود. چنین کاری به مرور زمان گران تمام می‌شود. این در حالی‌است که حلقه پلاتین همیشه سفیدی و درخشش خود را حفظ می‌کند. بعلاوه، انگشترهای از جنس پلاتین تراکم بالائی دارند به طوری که ۴ برابر بیشتر از طلا سختی دارند. در نتیجه، احتمال کج شدن، شکستن یا خط افتادن روی آنها بسیار کم است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

 

نکته‌ی جالب دیگر در مورد اینکه چرا حلقه پلاتین بخریم این است که پلاتین باعث می‌شود تا الماس‌های بی‌رنگ و شفاف، بسیار سفیدتر و درخشان‌تر دیده شوند. در نتیجه، جلوه‌گری حلقه‌ی پلاتین بسیار بیشتر از طلای سفید است.

راهنمای خرید حلقه پلاتین

آیا به دنبال خرید حلقه‌ی عروسی هستید و دلتان می‌خواهد این حلقه از جنس پلاتین باشد؟ اگر این طور است در این مطلب فاکتورهایی که پیش از خرید باید به آنها توجه کنید را برایتان نوشته‌ایم تا مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

حلقه پلاتین بهتر از حلقه‌ی طلا و پالادیوم است

با اینکه طلا از ارزش و اعتبار بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار است اما باید بدانید که پلاتین به لحاظ بها و استحکام یک سر و گردن بالاتر از آن قرار دارد. اولین برتری پلاتین نسبت به طلا، دوام و استحکام بسیار زیاد آن است. همچنین در مقایسه با طلا در مقابل خراش، خوردگی و ضربه مقاومت بسیار بیشتری دارد. طلا در طول زمان دچار ساییدگی شده و خط‌وخش‌هایی بر می‌دارد که در ظاهر آن تاثیر منفی دارد. بنابراین برای انتخاب انگشتری که قرار است دائما در دست شما باشد، عاقلانه‌تر این است از فلزی استفاده کنید که مقاومت و استحکام بیشتری دارد؛ یعنی پلاتین.

خرید از گالری پرسته: حلقه ازدواج زنانه

 

در مورد پالادیم هم باید بگوییم دقیقاً مشکلات طلا را دارد یعنی به خاطر نرم بودن راحت خراشیده می‌شود و به مرور زمان هم ساییده خواهد شد. همچنین پالادیم نمی‌تواند برای طولانی مدت درخشش و براقیت خود را حفظ کند و نیاز است هر چند وقت یکبار پولیش شود.

کد داخلی حلقه پلاتین را چک کنید

هنگام خرید حلقه از جنس پلاتین حتماً بخش داخلی حلقه را چک کنید. در بخش داخلی حلقه باید کد طلا درج شده باشد. به اعدادی که در این کد نوشته شده توجه کنید. به طور مثال اگر .۹۵ را می‌بینید یعنی حلقه‌ای که در دست دارید ۹۵ درصد پلاتین در خود دارد. این میزان پلاتین بسیار با ارزش است و به همین خاطر با قیمت بسیار زیادی هم به فروش می‌رسد. همچنین توجه داشته باشید که روی حلقه‌های پلاتینی در قسمتی که کد درج شده باید واژه Plat را ببینید. به این ترتیب خیالتان راحت باشد که حلقه عروسی موردنظر شما از جنس پلاتین است.

بیشتر بخوانید: کد روی طلا نشانه چیست؟

به عیار انگشتر از جنس پلاتین توجه داشته باشید

بدون شک هنگام خرید حلقه عروسی از جنس پلاتین دوست دارید هم خلوص بالاتری داشته باشد و هم قیمت پایین‌تر. اما خب چنین مساله‌ای امکان‌پذیر نیست. حلقه‌هایی که پلاتین کمتری در ساخت آنها استفاده شده است، بدون شک قیمت ارزان‌تری دارند. اما تفاوت کیفیت هم مساله‌ای است که باید حتماً هنگام خرید به آن توجه کنید. به این خاطر که می‌توان از بها و ارزش حلقه پلاتینی بکاهد. به هیچ عنوان برای خرید انگشتری که پلاتین کمی در ساخت آن به کار رفته مبالغ گزاف پرداخت نکنید. ممکن است برخی از فروشنده‌ها حلقه‌ای را گران‌تر از ارزش واقعی آن به شما بفروشند. حتماً در مورد عیار و میزان خلوص پلاتین پرس‌وجو کنید و بدون تحقیق و مقایسه اقدام به خرید نکنید.

حلقه پلاتین دست‌ساز بخرید

اگر دوست دارید روی حلقه ازدواج خود نام یا نوشته خاصی حکاکی شود یا مایلید طرح ویژه و منحصر به فردی داشته باشد، بهتر است به سراغ هنرمندان فعال در حوزه طراحی و ساخت طلا و جواهر دست‌ساز بروید. با اینکه حلقه پلاتینی بدون هیچ طرح و سنگی هم جذاب و درخشنده است اما با این کار می‌توانید حلقه زیبای خود را شخصی‌سازی کنید و همیشه از طرح خاص آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که حکاکی‌های و طراحی‌هایی که به صورت دستی روی انگشتر از جنس پلاتین پیاده‌سازی می‌شود عمیق است و به مرور زمان از بین نخواهد رفت. پس جای هیچ نگرانی در این رابطه باقی نمی‌ماند. این حلقه‌ها با انواع ماشینی تفاوتی ندارند؛ نه از نظر کیفیت و نه دوام و پایداری.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 


به زیبایی حلقه در دستان خود توجه کنید

یکی از مهم‌ترین مسایلی که هنگام خرید انگشتر باید در نظر داشته باشید این است که آیا به دست شما می‌آید یا خیر. اگر دست بزرگ و قوی دارید انتخاب حلقه‌ی عروسی از جنس پلاتین که رکاب ضخیم‌تری دارد مناسبتان است. البته منظور این نیست یک رکاب زمخت و عاری از ظرافت انتخاب کنید، بلکه نمونه‌ای را برگزینید که نه در انگشتتان خیلی باریک دیده شود و نه خیلی بزرگ. اگر دست‌های ظریف و کوچکی دارید، بدون شک باید انگشتری را برگزینید که رکاب باریکی دارد تا در دستتان خودنمایی کند. انگشترهای بزرگ در دست‌های کوچک، ظاهر زشتی ایجاد می‌کنند.

مدل‌های مختلف انگشتر را امتحان کنید

این روزها هیچ قاعده و قانون خاصی برای خرید حلقه پلاتین وجود ندارد و شما می‌توانید بنا به سلیقه و دلخواه خود هر طرح انگشتری که دوست دارید، انتخاب و خریداری کنید. از این رو، توصیه می‌کنیم مدل‌های مختلف حلقه عروسی از جنس پلاتین را در دست خود تست کنید. از اینکه انگشترهای طرح‌دار را امتحان کنید، نترسید. حتماً لازم نیست حلقه بسیار ساده و عاری از زینت باشد. امتحان کردن مدل‌های مختلف هیچ ضرری که ندارد هیچ، ممکن است در میان آنها نمونه‌ای را بیابید که بیشتر از رینگ ساده در دست شما خودنمایی کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مختلف طلا و رنگ‌هایشان که در بازار وجود دارند

قیمت حلقه پلاتین

قیمت حلقه پلاتین بیشتر از حلقه‌ی طلاست. دلیلش وزن سنگین و کمیاب بودن پلاتین است. به همین خاطر است که طلای سفید که از نظر ظاهری شیه پلاتین است، می‌تواند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر باشد.

کلام آخر

از آنجا که پلاتین از طلا متراکم‌تر است، حلقه‌های پلاتین نیز از طلا سنگین‌تر هستند. در نتیجه گران‌قیمت‌تر هم هستند. اما در عوض آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌کند. برای مردها هم استفاده از پلاتین بسیار بهتر از طلای زرد است.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.