قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

اهمیت جعبه جواهر و راهنمای انتخاب آن

0

وقتی صحبت از انتخاب جعبه جواهر به میان می‌آید همه ما به یک جعبه بسیار شیک و خاص فکر می‌کنیم که کاملا متناسب دکور اتاق خوابمان باشد. اما واقعیت این است که این جعبه باید کاربردی و مفید باشد و ظاهر آن در اولویت دوم اهمیت قرار دارد.

جعبه جواهر باید به خوبی از مصنوعات طلا و زیورآلات گرانبهایتان محافظت کند، از گره خوردن آنها در هم پیشگیری کند و نگذارد در معرض هوا و گرد و غبار قرار داشته باشند. برای خرید یک جعبه جواهرات مناسب باید فاکتورهایی را مدنظر داشته باشید که ما در این مطلب از بلاگ گالری پرسته برایتان معرفی کرده‌ایم.

اهمیت جعبه جواهر

جعبه‌ی جواهرات چیست؟ همان طور که از نامش مشخص است وسیله‌ای است که می‌توان انواع مختلف زیورآلات طلا، نقره، تیتانیوم و… را درون آن قرار داد. با خرید جعبه‌ی جواهرات می‌توان تمامی زیورآلات خود را با خیال راحت در یکجا جمع کرد. طراحی این جعبه به نحوی است که گردنبند، گوشواره و انگشتر مکان مشخصی دارند و بدون هیچ‌گونه گره خوردگی درون آن جای می‌گیرند.

در زمان انتخاب انواع جعبه‌ی جواهرات باید حواستان باشد که جعبه در برابر حوادث طبیعی مقاومت بالایی داشته باشد و هم‌چنین قفل آن هم به نحوی باشد که به راحتی باز نشود‌. علاوه بر آن جنس جعبه‌ی جواهرات اگر حالت چوبی دارد، باید رطوبت را به خود جذب نکند و دچار پوسیدگی نشود.

به طور کلی با پاسخ دادن به این سوالات که چند قطعه طلا دارید؟ این مصنوعات چه هستند و چه حجمی دارند؟ چه تعداد گوشواره، دستبند، گردنبند یا آویز دارید؟ می‌توانید در مورد انتخاب جعبه مناسب برای جواهرات خود تصمیم‌گیری کنید. به طور مثال، اگر بیشتر طلاهای شما انگشتر است، باید جعبه‌ای را انتخاب کنید که چندین پایه انگشتر داشته باشد. یا مثلا اگر بیشتر طلاهای شما را دستبند و النگو تشکیل داده، جعبه جواهری را انتخاب کنید که فضای زیادی داشته باشد تا بتوانید دستبندها را در آن بچینید بدون اینکه در هم گره بخورند. اگر گردنبند زیاد دارید جعبه‌ای را برگزینید که در قسمت درب آن پایه‌هایی برای آویختن گردنبند وجود داشته باشد. به این ترتیب، می‌توانید در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن از مصنوعات طلا و جواهرات گرانبهای خود نگهداری کنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

همچنین بهتر است طرح و رنگی را برگزینید که به اتاق خواب شما بیاید. به طور مثال اگر طراحی اتاق شما روستیک است، حتما از جعبه‌هایی با همین سبک استفاده کنید. یا اگر دکور کلاسیک دارد، جعبه‌ای انتخاب کنید که تزئینات زیاد و متنوع دارد. برای طراحی‌های مدرن، نمونه‌های ساده اما شیک را انتخاب کنید.

معرفی انواع جعبه جواهرات

بدون شک مدل‌های متنوعی از جعبه جواهرات در بازار وجود دارد، از نمونه‌های لعاب‌کاری و میناکاری شده تا جعبه‌های فلزی با طرح‌های کلاسیک یا مدرن. اما اگر جعبه جواهرات را به قصد محافظت از زیورآلات گرانبهای خود خریداری می‌کنید (نه صرفا برای تزئین و دکور اتاق)، توصیه می‌کنیم حتما سراغ نمونه‌های چوبی بروید. در ادامه مدل‌های مختلف را برایتان معرفی کرده‌ایم.

جعبه جواهر چوبی

چوب از شکل‌گیری رطوبت در فضای داخلی جعبه پیشگیری می‌کند. همچنین نوعی عایق‌بندی مناسب برای طلا و جواهرات بشمار می‌رود. چوب ذاتا زیباست و رنگ‌های جذابی دارد و به تزئینات زیادی نیاز ندارد. یعنی در عین سادگی بسیار شیک است و با هر دکوری هم ست می‌شود. توصیه می‌کنیم برای جواهرات خود از جعبه‌های چوب بلوط قرمز، چوب درخت کاج یا صنوبر استفاده کنید. جعبه جواهرات دست ساز چوبی از زیباترین مدل‌هاست. جعبه‌ی چوبی نسبت به سایر مدل‌هایی که در بازار وجود دارد از لحاظ امنیتی کیفیت قابل قبولی دارد.

جعبه‌ی جواهرات فلزی

این مدل از جعبه‌ها جنس فلزی دارند و می‌توانید انواع مختلف طلاها را درون آن قرار دهید. دوام و کیفیت این مدل نسبت به مدل چوبی بیشتر است و اگر به فکر امنیت بالای جعبه جواهراتتان هستید، مدل فلزی که دارای قفل است را خریداری کنید.

جعبه میناکاری شده

این مدل از جعبه به دلیل اینکه هنر دست ایرانیان است، از ارزش و کیفیت بالایی هم برخوردار خواهد بود. کیفیت جعبه‌ی میناکاری هم مانند دو مورد قبل، قابل قبول است. منتهی تنها تفاوت آن با سایر مدل‌ها این است که قیمت بالایی دارد. پس اگر با قیمت این محصول مشکلی ندارید، خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جعبه خاتم کاری شده جواهرات

خاتم ترکیبی است از چند ضلعی‌های منظم با تعداد اضلاع متفاوت که با استفاده از مواد اولیه گوناگون در رنگ‌های مختلف تشکیل می‌شود. در هنر خاتم کاری، میزان مرغوبیت یک محصول خاتم‌­کاری شده به میزان ریز و ظریف بودن مثلث­‌های کنار هم قرار داده شده، یا همان چندضلعی‌ها دارد؛ یعنی هر چقدر این چندضلعی‌های کنار هم قرار داده شده ریزتر و ظریف­‌تر باشند، آن خاتم­‌کاری مرغوب و ارزشمندتر است.

خاتم‌کاری بر روی اشیایی از جنس چوب، مس و برنج انجام می‌شود که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. یکی از پرکاربردترین محصولات خاتم، جعبه‌های چوبی است که علاوه بر جنبه تزئینی برای نگهداری سکه، طلا و زیورآلات، به کار می‌روند.

جعبه جواهرات دست ساز مینیاتور و خاتم

جعبه‌های جواهراتی که تلفیق دو هنر خاتم و مینیاتور هستند، اغلب دارای روکش داخلی جیر و پوشش پلی استر هستند که در سایز متنوعی برای نیازهای متنوع ارائه می‌شوند.

استند جواهرات

در کنار جعبه‌های زیورآلات، استندهای مخصوص نگهداری از جواهرات نیز در بازار وجود دارد. این استندها طرح‌های بسیار جذاب و متنوعی دارند و حتی به تنهایی هم می‌توانند به عنوان بخشی از دکور تزیینی میز آرایش استفاده شوند. با آویختن انواع دستبند، گردنبند، انگشتر و دیگر زیورآلات به این استندها، نه تنها جلوه‌ی متفاوتی به اتاق خود می‌دهید، بلکه همه‌ی زیورآلات‌تان همیشه در دسترس هستند.

دیگر جنس‌های جعبه‌های جواهرات

به غیر از این موارد، جعبه‌های جواهرات از جنس‌های دیگری هم ساخته می‌شود. از جمله می‌توان به جعبه جواهرات مخملی اشاره کرد که برای ست عروس و داماد بسیار پرکاربرد و مناسب است. یا مثلاً جعبه جواهرات پاپیونی بسیار فانتزی هستند و برای زیورآلات نوجوان‌ها کاربرد دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

نکاتی که قبل از خرید جعبه باید بدانید

جعبه‌های جواهر اغلب آستر دوزی شده‌اند. قبل از خرید جعبه موردنظر حتما در آن را باز کنید، آستری‌اش را لمس کنید. پارچه باید نرم و عاری از زبری باشد. پرز هم نباید داشته باشد. هر نوع پوشش ساینده یا زبر می‌تواند به بدنه جواهرات و زیورآلات صدمه وارد کند. پارچه زبر روی طلا خش می‌اندازد و باعث می‌شود کهنه و قدیمی به نظر برسد.

علاوه بر اینها، برای نگهداری از زیورآلاتی همانند مروارید باید حتما آنها را درون کیسه‌های مخصوص جواهرات بگذارید و سپس در جعبه قرار دهید. به این خاطر که گرد و غبار روی آنها ننشیند و خراشی هم روی سطحشان ایجاد نشود. سنگ‌های مروارید در برابر ضربه کاملا مقاوم هستند، اما اگر در تماس با وسایل تیز و برنده قرار بگیرند، به راحتی خراش بر می‌دارند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است قفل‌های گردنبند، گوشواره یا دستبند را ببندید و ترجیحا آنها را در کنار هم نگذارید تا تیزی قفل هر کدام، دیگری را خراش ندهد. وقتی مروارید را برای مدت طولانی در جعبه می‌گذارید، دچار کم آبی می‌شوند پس سعی کنید هر چند وقت یک بار از این زیورآلات زیبا را استفاده کنید.

از دیگر مواردی که هنگام انتخاب و خرید جعبه جواهر باید به آن توجه داشته باشید این است جعبه قفل دارد یا خیر. البته این امر به هدف اصلی شما برای قفل کردن جعبه بستگی دارد. اصولا کسانی که جواهرات گرانبهایی دارند، آن را درون گاوصندق خانگی، در صندق امانات بانک‌ها یا صندق‌های قفل‌دار امن می‌گذارند. اما اگر تنها دلیل شما برای خرید جعبه جواهر، راحت جا به جا کردن آن در اتاق‌های خانه است و فقط می‌خواهید طلاهای خود را از دسترس کودکان در امان نگهدارید، یک قفل ساده روی جعبه کافی است. البته برخی از جعبه‌هایی که توسط جواهرفروش‌ها فروخته می‌شوند قفل مخصوص کودک هم دارند که می‌توانید برای حفظ امنیت طلای خود این نمونه‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

بهتر است به طرح و رنگ جعبه جواهرات دقت داشته باشید. جعبه‌ی نگهداری زیورآلات شما باید متناسب با رنگ سایر وسایل اتاق خوابتان باشد.

اگر طرح روی جعبه‌ها دارای سنگ‌های قیمتی و باارزش است، بهتر است آنرا درون گاو صندوق نگهداری کنید.

جعبه جواهرات مقوایی یا پاپیونی برای سنگهای گران‌بها و مروارید مناسب نیستند.

کلام آخر

محبوب‌ترین نوع جعبه جواهر همان جعبه‌های سنتی چوبی دست ساز با طرح‌های مختلف مانند نقش و نگار خاتم کاری تزئین می‌شوند. البته تنوع جعبه جواهرات بسیار زیاد است و مدل‌های شیشه ای و بلوری، جعبه‌هایی با رویه‌های نمدی، پارچه‌ای، چرمی یا مخمل را شامل می‌شود.

در آخر هم خوب است یادآوری کنیم که ما در فروشگاه آنلاین گالری پرسته انواع طلای زنانه و مردانه را با قیمت‌های متنوع عرضه می‌‌‌کنیم. شما می‌توانید مدل‌های انتخابی خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان برایتان ارسال شود. برای مشاهده فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.