قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

برای خرید زیورآلات تیتانیوم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

در این راهنمای خرید تیتانیوم قرار است شما را با اصولی آشنا کنیم که پیش از خرید انواع زیورآلات از جنس تیتانیوم باید به آنها توجه داشته باشید. همچنین، در کنار معرفی مدل‌های مختلف زیورآلات تیتانیومی، نکاتی را نوشته‌ایم که به شما کمک می‌کند تا جواهرات خود را برای مدت زمان بیشتری سالم و درخشان نگه دارید. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

تیتانیوم چیست؟

تیتانیوم فلزی با رنگ سفید-نقره ای است که اولین بار در سال ۱۷۹۰ میلادی کشف شد اما تا اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی طول کشید تا مورد خالص ­سازی قرار بگیرد. اما در حال حاضر، تیتانیوم بیش از نیم قرن است که در صنایع مختلف و صنعت ساخت و طلا و جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین کاربرد تیتانیوم در صنعت هواپیماسازی است اما در ساخت اقلام گوناگونی همانند چوب گلف و دوچرخه هم استفاده می‌­شود. در واقع، تیتانیوم به‌دلیل چگالی بسیار عالی، مقاومت به خوردگی و استحکام مناسبی که نسبت به مواد دیگر همچون آلومینیوم، فولادها و سوپرآلیاژها دارد، تیتانیوم جزو فلزات گرانبها دسته‌بندی می‌شود. فلزات ارزشمند و گرانبها به فلزاتی گفته می‌شود که علاوه بر ارزش اقتصادی، ارزش صنعتی هم داشته باشند.

آیا تیتانیوم ارزش خرید دارد؟

تیتانیوم یک فلز سبک است که به راحتی می توان رنگ آن را تغییر داد. همین ویژگی‌ها آن را به یک فلز بسیار مناسب برای طراحی و ساخت زیورآلات تبدیل کرده است. بعلاوه، تیتانیوم حساسیت‌زا هم نیست به همین خاطر در ساخت زیورآلات کاربرد زیادی دارد. گفته می‌شود فلز تیتانیوم برای بدن هم مفید است. به همین علت، اغلب بازیکنان تنیس از دستبندهای تیتانیوم استفاده می‌کنند. تیتانیوم در برابر آسیب، در برابر گرما، اثرات آب نمک (عرق بدن)، فشار و قدرت بدنی و ضربات بسیار مقاوم است.

بله، تیتانیوم ارزش خرید دارد چون فلز محکم، براق و مقاوم در برابر خوردگی است. این فلز در دمای اتاق، در برابر کدر شدن مقاومت می‌کند و می‌تواند یک پوشش اکسید منفعل اما محافظ ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: پلاتین و هر آنچه باید درباره کاربرد آن در زیورآلات بدانید

مدل‌های مختلف زیورآلات تیتانیوم شامل چه مواردی است؟

مدل‌های مختلف زیورآلات تیتانیوم شامل دستبند، گردنبند و انگشتر است. زیورآلات تیتانیوم، مخصوصاً گردنبندهای تیتانیوم در میان مردم محبوبیت زیادی دارند. این فلز گرانبها دارای استحکام زیادی است و از این رو مردم گردنبندها و دستبندهای تیتانیوم را برای استفاده‌های روزانه خود انتخاب می‌کنند. حتی سلبریتی‌ها هم از زیورآلات تیتانیوم استفاده می‌کنند. مزیت این فلز این است که هزینه‌های زیاد می‌توان زیورآلات متنوع، زیبا و جذابی داشت. با توجه به این موضوع ما در این مطلب راهنمای خرید زیورآلات تیتانیوم را برایتان نوشته‌ایم تا با کمک آن، بهترین انتخاب را داشته باشید.

– راهنمای خرید گردنبند تیتانیوم

گردنبند تیتانیوم ممکن است بافت شل یا سفتی داشته باشد. اگر موهای بلندی دارید، بهتر است قبل از خرید گردنبند حتما قفل آن را چک کنید که مدلی نباشد که به موها گیر می‌کند. زنجیرهایی که باریک هستند و بافت محکم و ظریفی دارند برای آویزان کردن آویز گزینه‌های بهتری هستند. در ساخت گردنبندهای تیتانیوم ممکن است از دیگر فلزات گرانبها همچون نقره یا حتی چرم هم استفاده شده باشد. این دیگر هنر شماست که برای جلوه و زیبایی بیشتر این گردنبندها گزینه‌های دیگری به آن اضافه کنید یا خیر! مثلا می‌توانید از آویز سنگ‌های قیمتی یا اتمی کمک بگیرید. تیتانیوم در دو رنگ سیاه و نقره‌ای در بازار عرضه می‌شود. البته برخی از زیورآلات تیتانیومی از ترکیب هر دو رنگ این فلز تهیه شده‌اند.

یکی از رایج‌ترین روش‌های پوشیدن گردنبند تیتانیوم، استفاده به عنوان طوق است. طوق ، گردنبند کوتاهی است که دور گردن قرار می‌گیرد و آویزان نمی‌شود. وقتی لباس‌های یقه باز می‌پوشید این مدل گردنبند بسیار به چشم می‌آید و خودنمایی می‌کند. از آنجا که برای طوق مدل‌های متنوعی از آویز وجود دارد، می‌توانید با توجه به فرم لباس یا رنگ آن، به جلوه‌ی هر چه بیشتر این وسیله‌ی زینتی کمک کنید.

– راهنمای خرید دستبند تیتانیوم

به عنوان نوعی درمان مغناطیسی، دستبند‌های تیتانیوم می‌توانند درد را کاهش دهند و علائم برخی بیماری‌ها را در مجاری دست‌ها، از طریق انرژی مغناطیسی کاهش دهند. از این رو دستبندهای تیتانیوم بسیار محبوب هستند. مخصوصاً ورزشکاران زیاد از این نوع دستبندها استفاده می‌کنند. دستبندهای تیتانیوم بیشتر اوقات در شکل خالص خود طراحی و ساخته می‌شوند و رنگ طبیعی آن خاکستری سرد است. اما می‌توان این دستبدها را در طیف وسیعی از رنگ‌ها، مانند آبی روشن، بنفش وسیاه نیز ساخت و عرضه کرد.

به طور کلی، دستبند تیتانیوم را می‌توانید با انواع مختلفی از زیورآلات و جواهرات ست کنید. مثلا گوشواره یا حلقه‌ای بخرید که همرنگ دستبند تیتانیوم شماست. البته باید به بافت و اندازه آنها هم توجه کنید.

– راهنمای خرید انگشتر و گوشواره تیتانیوم

از آنجا که لحیم‌کاری روی تیتانیوم بسیار دشوار است و نمی توان اندازه جواهر ساخته شده با آن را تغییر داد، باید هنگام خرید انگشتر به سایز درست آن توجه کنید. ما در مقاله‌ی تعیین سایز انگشتر؛ چگونه سایز انگشتر را اندازه‌‌گیری کنیم برایتان توضیح داده‌ایم که چگونه بهترین سایز انگشتر را انتخاب کنید. همچنین انگشترهای تیتیانیومی برای مردهایی که نمی‌خواهند از فلز طلا استفاده کنند نیز گزینه‌ی بسیار خوبی است.

در مورد گوشواره‌های تیتانیومی هم باید بگوئیم چون فلز سبکی است و حساسیت هم ایجاد نمی‌کند، گزینه‌ی خوبی برای تنوع ایجاد کردن به شمار می‌آید.

– رنگ زیورآلات تیتانیوم

بسیار مهم است که زیورآلات خود را به درستی با هم ست کنید. مثلا می‌توانید گردنبند تیتانیوم را با جواهرات نقره ست کنید. یا از زیور آلاتی استفاده کنید که سنگ اونیکس سیاه دارند. تنها جواهری که بهتر است با تیتانیوم ست نشود، طلای زرد یا طلای رزگلد است. این دو جواهر هیچ تناسبی با هم ندارند و به جای زیبا شدن، جلوه بسیار زشتی به تیپ شما خواهند بخشید.

قیمت زیورآلات تیتانیوم چقدر است؟

فلز تیتانیوم دارای خواص و ویژگی‌های زیادی است. تیتانیوم جزو فلزاتی است که تقریباْ ضدحساسیت هستند. سطح این فلز نرم و صیقلی است و امکان ایجاد طرح بر روی آن وجود دارد و از دیگر فلزات سبک‌تر است. اما در عین حال، قیمت مناسبی هم دارد به طوری که از استیل نیز ارزان‌تر است.

کلام آخر

تقریبا همه مردم می‌توانند از همه‌ی مدل‌های زیور آلات تیتانیوم در هر دو رنگ سیاه یا نقره‌ای استفاده کنند. این فلز با هر رنگ پوستی تناسب دارد. فقط بسیار مهم است که اگر قصد خرید آویز برای دستبند یا گردنبند تیتانیوم را دارید، به جنس، شکل، طرح و بافت زنجیر توجه داشته باشید. تمامی سنگ‌ها و آویزهایی که مناسب نقره، پلاتین یا طلای سفید هستند با زیورآلات تیتانیوم هم تناسب دارند. همیشه برای انتخاب چواهرات تیتانیوم، به این فکر کنید که آیا قرار است آن را تنها استفاده کنید یا با دیگر زیور آلات ست کنید!

در این راهنمای خرید تیتانیوم برایتان توضیح دادیم که این فلز چیست و در صنعت طلا و جواهر چه کاربردی دارد. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که برای خرید زیورآلات طلا به رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گالری پرسته سر بزنید و محصول دلخواه خود را سفارش دهید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: jewelrynotes و zales

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.