قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

۲۰ حقیقت جالب درباره الماس که بد نیست بدانید

0

الماس که سنگ ماه تولد فروردین است یک ماده طبیعی و سخت در زمین به‌شمار می‌رود که توان برش دادن همه چیز را دارد. این سنگ گرانبها بیش از میلیاردها سال قدمت دارد و همیشه یکی از ارزشمندترین جواهرات در سراسر دنیا بوده است. اما در مورد همین الماس درخشنده و جذاب واقعیت‌های جالبی وجود دارد که ما در این مطلب از بلاگ گالری پرسته برایتان معرفی کرده‌ایم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

حقایق تاریخی جالب درباره الماس

۱- اولین الماس‌های کشف شده در آمریکای جنوبی به اوایل سال ۱۷۲۵ میلادی بازی می‌گردد. این استخراج در Minas Gerais کشور برزیل صورت گرفت. اولین الماس‌های کشف شده در آمریکای شمالی به دهه ۱۸۴۰ میلادی مربوط است. آفریقایی‌ها نیز در دهه ۱۸۶۰ تا اوایل ۱۸۷۰ میلادی توانستند به معادن الماس دسترسی پیدا کنند.

۲- رومیان و یونانیان باستان بر این باور بودند که الماس گریه خدایان است.

۳- تا ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از الماس برای حکاکی کردن و برش دادن دیگر سنگ‌های جواهر استفاده می‌شد.

۴- تا پیش از قرن ۱۸ میلادی بیشتر الماس‌ها از کشور هند استخراج می‌شدند.

۵- بزرگ‌ترین الماس کشف شده در سال ۱۹۰۵ میلادی، الماس Cullinan بود که ۳۱۰۶ قیراط وزن داشت.

۶- در سال ۲۰۱۴، روسیه بیشترین میزان الماس‌های گرانبهای جهان را تولید کرد.

۷- یک فضانورد در سال ۲۰۰۴ میلادی، یک الماس کیهانی به وسعت ۴ هزار کیلومتر که متشکل از کربن کریستالیزه شده است را کشف کرد که ۵۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید درباره انواع الماس و برش‌های آن بدانید

چندین حقیقت جالب درباره الماس

۸- الماس را می‌توان سوزاند. برای سوزاندن الماس باید از درجه حرارتی بین ۱۲۹۰ تا ۱۶۵۰ درجه فارنهایت استفاده کرد.

۹- در سیارات زحل و مشتری باران الماس می‌بارد. آذرخش‌ها و طوفان‌های شدید در جو این دو سیاره باعث تولید ذرات کربن به شکل دوده می‌شود و زمانی که این ذرات در جو پایین می‌آیند بر اثر فشار تبدیل به گرافیت می‌شوند. گرافیت همانطور که در جو سقوط می‌کند بر اثر فشار و حرارت بیشتر تبدیل به الماس جامد می‌شود.

۱۰- بزرگ‌ترین الماس جهان در حال حاضر در کهکشان معلق است و Lucy نام دارد. بیتل‌ها هم در یکی از آهنگ‌های خود به آن اشاره کرده‌اند: «لوسی در آسمان با الماس». .یک فضانورد در سال ۲۰۰۴ میلادی، یک الماس کیهانی به وسعت ۴ هزار کیلومتر که متشکل از کربن کریستالیزه شده است را کشف کرد که ۵۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

۱۱- حدود ۸۰ درصد از الماس های موجود در جهان برای استفاده در ساخت جواهرات مناسب نیست.

۱۲- در یکی از پارک‌های ایالت متحده آمریکا، یک معدن الماس فعال وجود دارد که درهای آن به روی عموم باز است و گردشگران می‌توانند خودشان به شخصه به جست‌وجوی الماس پرداخته و هر آنچه را که پیدا می‌کنند برای خود بردارند.

۱۳- الماس به آن حدی که تصور می‌کنید کمیاب و گران‌قیمت نیست، اما به دلیل بالا بودن میزان تقاضا برای آن، گردانندگان اصلی بازار جهانی همانند DeBeers آن را با قیمت‌های گزاف در اختیار جواهرسازها قرار می‌دهند.

۱۴- الماس‌ میلیاردها سال قبل در عمق ۹۰ تا ۱۲۰ مایلی از سطح زمین و در دمای بیش از ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ درجه فارنهایت شکل گرفته است.

۱۵- کریستال‌های الماس در نتیجه فعالیت‌های آتش‌فشانی به سطح زمین نزدیک شده‌اند.

حقایق جالب درباره الماس سلبریتی‌ها

۱۶- ویکتوریا بکهام طبق گزارشات برخی از رسانه‌ها دارای حداقل ۱۳ انگشتر الماس است.

۱۷- الماس کوه نور در کنار الماس دریای نور از بزرگ ترین الماس های جهان بودند که در گذشته ۱۸۶٫۰۶۲۵ قیراط معادل ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشتند که در تراش جدید ۱۰۵٫۶۰۲ قیراط معادل ۲۱٫۶۱ شده‌ است.

۱۸- شاید برایتان جالب باشد که بدانید رومیان و یونانیان باستان بر این باور بودند که الماس حاصل اشک خدایان و یا ترکش‌هایی از ستارگان است که بر زمین می‌افتند.

۱۹- در قرون وسطی تصور می‌شد سنگ الماس دارای خواص درمانی است که می‌تواند بیماری‌هایی مانند ضعف جسمانی و بیماری‌های لاعلاج روانی را درمان کند.

۲۰- در آخر هم بگوییم یک شرکت سوئیسی برای حفظ خاطره عزیزان درگذشته، ایده جالبی را پیاده سازی کرده است. به این صورت که متوفی را به سنگ الماس تبدیل می‌کنند. چگونه؟ به این صورت که پس از سوزاندن جسد فرد درگذشته، خاکستر وی را فشرده سازی می‌کنند و با آن، الماس مصنوعی می‌سازند و سپس آن را روی انگشتر یا گردنبند سوار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای خرید الماس صورتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

کلام آخر

در این مطلب ۲۰ حقیقت جالب درباره الماس را نوشتیم که شاید تاکنون نمی‌دانستید. در آخر هم جا دارد یادآوری کنیم که ما در گالری پرسته طلاهای متنوعی مردانه و زنانه با نگین‌های شفاف و جواهرات رنگی عرضه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و مشخصات این محصولات می‌توانید به لینک زیر سر بزنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: gia

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.