قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چه جواهراتی مناسب با فرم صورت و بدن شماست؟

0

انتخاب جواهرات مناسب با فرم صورت و بدن اهمیت زیادی دارد. چون در جلوه‌ی نهایی زیوری که انتخاب می‌کنید و تیپ و استایلتان اثر مستقیم دارد. بنابراین، لازم است روش‌های صحیح برای انتخاب صحیح زیورآلات را بشناسید تا همیشه خوش تیپ و منظم دیده شوید. برای این منظور از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه گالری پرسته باشید. البته پیش از هر توضیحی شاید خوب باشد یک قانون مهم و کلی را به شما گوشزد کنیم؛ آن هم این است که اضافه کردن هر شکلی از زیورآلات به ظاهر و استایلتان، آن شکل را در بدن شما تشدید و تقویت می­‌کند. به عنوان مثال اگر گوشواره‌های حلقه‌ای استفاده کنید، این گوشواره صورت شما را گردتر نشان خواهد داد. بنابراین بسیار مهم است که شناخت درستی از فرم بدن و فرم صورت خود داشته باشید تا بتوانید، طلا و جواهرت مناسب آنها را بخرید.

اهمیت ست کردن جواهرات و تأثیر آنها روی استایل‌های مختلف

ست کردن جواهرات با هم و با لباسی که می‌پوشید روی استایل نهایی شما تاثیر زیادی دارد. به طور مثال می‌توانید از سایزها، شکل‌ها، طرح‌ها یا بافت‌های متنوع زیور آلات برای ست کردن در کنار هم کمک بگیرید. مثلا دستبند طلای ظریف را با دستبند چرم و طلا که پهن است، بپوشید. توضیحات کامل را در مطلب چطور چند دستبند را کنار هم ست کنیم برایتان نوشته‌ایم. یا گردنبندهای خود را به صورت کوتاه و بلند استفاده کنید: یکی کوتاه و بدون آویز باشد و دیگری بلند و آویزدار. انتخاب این مدل‌ها و میکس و ست کردن آنها به سلیقه شخصی و تیپ شما ارتباط مستقیم دارد.

حتی می‌توانید از چندین انگشتر در یک انگشت هم استفاده کنید. برای این منظور کافیست حلقه‌های بسیار ظریف را در کنار انگشترهای آویزدار یا انگشترهایی که کمی پهن‌تر هستند استفاده کنید. توضیحات کامل را در مطلب چگونه چند انگشتر را کنار هم ست کنیم برایتان نوشته‌ایم.

اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید گردنبند طلا، گوشواره طلا، دستبند طلا و انگشتر طلا را همیشه و با هم استفاده کنید، بهتر است برای انتخابتان یک نظم و ایده‌ای هم در ذهن داشته باشید. یکی از این زیور آلات را به عنوان مرکز اصلی توجه در نظر بگیرید (بر اساس تیپ و استایلی که دارید) و طرح و شکل موردنظرتان را روی آن پیاده‌ساری کنید. اما حتما حواستان باید که بقیه طلاها و زیور آلات را باید بسیار ساده‌ و بدون طرح و شکل در نظر بگیرید تا طلای اصلی دیده شود.

برای ست کردن لباس و اکسسوری‌های خود از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. مثلا می‌توانید از توازن رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های مکمل برای تکمیل تیپ خود کمک بگیرید.

آشنایی با انواع فرم صورت و جواهرات مناسب آنها

در زیر انواع مختلف فرم‌های صورت را معرفی کرده‌ایم و در ادامه هم نوشته‌ایم که چه نوع طلا و جواهراتی برای هر کدام از این فرم‌های صورت مناسب‌تر هستند. برای تشخیص فرم صورت بهتر است جلوی آینه بایستید، عرض بزرگ‌ترین قسمت پیشانی، عرض بزرگ‌ترین قسمت چانه و طول صورت یعنی از ابتدای پیشانی تا انتهای چانه را اندازه بگیرید. اندازه‌ها را یادداشت کنید و نسبتشان با هم را مقایسه کنید. مثلاً اگر عرض صورت شما از طول صورت شما بزرگ‌تر باشد و خطوط صورت شما گرد باشد شما صورت گردی دارید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم نظر

 

صورت گرد

درازی صورت با پهنای آن تقریباً برابر است. پهنای پیشانی و فک هم شبیه به هم هستند.

جواهرات مناسب با فرم صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد باشد، باید جواهراتی را انتخاب کنید که با گردی آن در تعادل باشد. گردنبندهای بلندی که بلندی آنها تا قفسه سینه است، گوشواره های زاویه­‌دار و بلند با اشکال مربع، مستطیل و ذوزنقه برای شما مناسب هستند. سعی کنید کمتر از گوشواره‌های دایره‌­ای استفاده کنید چون گردی صورت شما را بیشتر نشان خواهد داد.

صورت بیضی

درازی صورت بیشتر از عرض صورت است. عرض پیشانی پهن‌تر از خط فک صورت است.

طلاجات مناسب با فرم صورت بیضی

این فرم صورت تقریبا با هر مدلی تطبیق پذیر است. گوشواره‌های حلقه­‌ای و آویزا، بهترین پیشنهاد برای صورت های بیضی شکل است.

صورت مربعی

درازی صورت و فاصله گونه‌ها با هم یک اندازه هستند. همچنین چانه، خط فک و پیشانی عرض برابری دارند

زیورآلات مناسب فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی با زیورآلاتی جذابتر می‌شوند که انتهای آنها دارای آویز یا جواهرات ریز باشد تا توجه‌ها را از قسمت زاویه­‌دار صورت به ویژه چانه دور کند. آویزهای با اشکال منحنی و گوشواره‌های حلقه­‌ای و آویزهای بزرگ برای صورت‌های مربعی شکل مناسب‌تر هستند.


صورت مستطیلی

درازی صورت بیشتر از پهنای آن است. پیشانی، چانه‌ها و فک تقریبا عرض برابری دارند.

جواهرات مناسب فرم صورت مستطیلی

گردنبندهای کوتاه و گوشواره‌های میخی بهترین انتخاب برای صورت‌های مستطیلی شکل می باشد، زیرا گردنبند کوتاه برای این فرم صورت‌ها باعث می‌شود از کشیدگی صورت کاسته شود و همچنین گوشواره‌های میخی و چسبان صورت‌های مستطیلی شکل را جمع‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.


صورت قلبی

چانه بسیار تیز است، فک پهن است و پیشانی پهن‌تر از دیگر بخش‌های صورت است.

طلا و جواهر مناسب فرم صورت قلبی

گردنبندهای کوتاه، بهترین انتخاب برای فرم صورت قلبی شکل است؛ چون باعث می‌­شوند چانه­‌ی باریک، گرد نشان داده شود گوشواره‌های آویز نیز برای فرم صورت قلبی یا مثلثی جذاب خواهد بود.


صورت الماسی

صورتی که پیشانی باریک و چانه باریک داشته باشد، الماسی نامیده می‌شود. در این فرم، گونه‌ها پهن‌ترین قسمت صورت محسوب می‌شوند.

طلا و جواهر مناسب فرم صورت الماسی

برای صورت فرم الماسی باید جواهراتی انتخاب کنید که پیشانی را پهن‌تر نشان دهد. گوشواره‌های حلقه‌ای یا گوشواره‌های بلند با شکل منحنی و خمیده برای صورت الماسی مناسب است.

آشنایی با انواع فرم بدن و جواهرات متناسب آنها

دقت داشته باشید جواهراتی که انتخاب می­‌کنید، بسته به هدف شما باعث افزایش یا متعادل کردن فرم بدنتان باشد. با استفاده از قطعات خاصی از جواهرات می‌­توانید باعث اعتدال، جلب توجه و حتی دور کردن توجه از قسمت خاصی از بدن خود بشوید. پس همان قدر که به سایز لباس خود اهمیت می‌­دهید، لازم است برای انتخاب زیورآلات مناسب اندام و فرم بدنتان نیز وقت بگذارید. اگر فرم بدن شما درشت و با اندام بزرگ است، سعی کنید از جواهرات با تعداد بیشتر و اندازه‌های بزرگ‌تر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که جواهرات ظریف‌تر و کمتر برای فرم بدن ظریف مناسب‌تر هستند. اگر شکم بزرگ دارید، به هیچ عنوان از گردنبندهای بلند استفاده نکنید؛ چون توجه همه به روی ناحیه شکم شما جلب خواهد شد و این چیزی نیست که مطلوب شما باشد.

اهمیت قد در خرید طلا و جواهرات

افرادی که قد بلند، کمر باریک و پاهای کشیده دارند بهتر است زیورآلاتی مثل پابند طلا، گردنبندهای زنجیری یا مرواریدی بلند یا گوشواره‌های حلقه‌ای انتخاب کنند تا روی زیبایی قسمت‌های مختلف بدنشان تاکید بیشتری شود. گردنبندی که تا کمر بلندی دارد باعث جلب توجه بیننده به باریکی کمر می‌شود. یا مثلاً پابندهای طلا می‌توانند روی بلندی و کشیدگی پاهای افراد بلند قامت تاکید بیشتری داشته باشند.

گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت. به طور کلی، افراد بلند قامت که قدشان بیشتر از ۱۷۰ سانتی‌متر است حتما باید سراغ گردنبندهایی با اندازه‌های بلند بروند. اما مثلاً برای قد بالای ۱۶۰ سانتی‌متری، هر سایز گردنبندی مناسب است و می‌توانند از انواع مختلف گردنبند استفاده کنند.

اهمیت فرم بدن در خرید زیورآلات طلا

فرم بدن می‌تواند تعیین‌کننده جواهراتی باشد که قصد خرید آنها را دارید. به طور مثال، وقتی شانه و سینه‌ی باریک اما پایین‌تنه، به خصوص باسن پهن‌تری دارید، یعنی اندامتان شکل گلابی است. در چنین مواقعی، برای حفظ تعادل در اندام باید توجه‌ها را به سمت شانه‌های خود جلب کنید. برای این منظور بهتر است از انواع گردنبند طلا کوتاه یا مدل‌های طوق ، همچنین گوشواره‌های آویز بلند استفاده کنید.

اگر فرم بدن ظریف و لاغر دارید، باید زیورآلات ظریف انتخاب کنید. برعکس، اگر درشت هیکل و چاق هستید، بهتر است زیورآلات درشت و بزرگ انتخاب کنید تا به خوبی دیده شوند. برای نمایش هر چه بیشتر نیم‌تنه‌ی بالایی بدن، معمولا گردنبند با سایز ۵۰ تا ۵۵ سانتی‌متری مناسب است. برای کسانی که سینه‌های برجسته ندارند اما بالاتنه‌ی خوش‌فرمی دارند، توصیه می‌کنیم گردنبند با اندازه ۵۵ سانتی‌متری ظریف انتخاب کنند. افرادی که گردن کوتاه دارند بهتر است گردنبند با سایز ۴۵ سانتی‌متر انتخاب کنند.

اگر انگشتان کشیده و بلند دارید، انگشترهای درشت و بزرگ مناسب شما خواهد بود و انگشترهای ظریف مناسب انگشتان کوچک است. برای دست‌های تپل بهتر است دستبند کمی گشادتر انتخاب شود زیرا دستبند تنگ دست را چاق تر نشان می‌دهد و به طور کلی دستبند باید کمی آزاد باشد.

اگر گردن کوتاهی دارید و می‌خواهید بلندتر دیده شود می‌توانید از گوشواره‌های آویز استفاده کنید چرا که می‌تواند صورت و گردن شما را کشیده‌تر نمایش دهد. ولی مراقب باشید چرا که اگر گوشواره‌ای که انتخاب می کنید بیش از اندازه بلند باشد می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و گردن شما را حتی کوتاه‌تر نشان دهد.

 

انتخاب جواهرات بر اساس شخصیت

یکی از ملاک‌هایی که در انتخاب زیورآلات و جواهرات مطلوب به شما کمک خواهد کرد، توجه به شخصیت افراد است. اگر فردی شخصیت «جسور» داشته باشد، جواهرات بزرگ برای او مناسب‌تر هستند؛ مثلا انگشتری برجسته و بزرگ یا تعداد زیادی النگو می‌­تواند رضایت شخص جسور را به همراه داشته باشد.

افراد «محافظه‌­کار» با جواهراتی که کوچکتر باشند، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌­کنند؛ مثلا یک قطعه سنگ شیک و کوچک روی یک جفت گوشواره­‌ی ظریف، این افراد را خوشحال خواهد کرد. بعضی افراد شخصیت «متفاوت» و «غیرعادی» و به اصطلاح «گریز از مرکز» دارند. قطعات قدیمی و جواهراتی که شخص دیگری آنها را نپوشیده باشد، به این افراد حس بهتری خواهد داد.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم چگونه جواهرات مناسب با فرم صورت و بدن خود انتخاب کنید تا خوش تیپ‌تر دیده شوید. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که در فروشگاه اینترنتی گالری پرسته، انواع مختلفی از طلا و جواهرات زنانه، مردانه و بچه‌گانه عرضه می‌شود. شما می‌توانید از میان آنها متناسب‌ترین مدل با فرم صورت و بدن خود را خریداری کنید. برای این منظور می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: artisanandfox

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.