قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم؟

0

نحوه بیرون آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده سخت نیست اما باید با احتیاط انجام شود. اگر انگشت شما به هر دلیلی ورم کرد و نتوانستید انگشتر را از انگشت خود خارج کنید، تلاش نکنید که با زور و سماجت به هدف خود برسید. در صورتی که انگشت شما زخمی، بی حس و دردناک و رنگ پریده نباشد، می‌توانید با راه حل های خانگی صحیح، انگشتر را خارج کنید.

برای آشنایی با این روش‌ها، اول دلایل تورم انگشتان و سپس روش‌های بیرون آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده را برایتان نوشته‌ایم. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

دلایل ورم انگشت چیست؟

انگشتان دست به دلایل مختلفی می‌توانند متورم شوند که بسیاری از آنها بی‌ضرر هستند اما گاهی هم می‌تواند خطرناک باشد و نیاز به مراجعه به پزشک باشد. از جمله دلایل ورم انگشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

گرمای زیاد هوا

گرما باعث انبساط رگ‌های خونی عبوری از پوست می‌شود. با گشاد شدن رگ‌های خونی مقداری از مایع موجود در آنها می‌تواند به بافت‌های اطراف نشت کند و موجب تورم شود. این نوع از تورم معمولاً با فعالیت منظم از بین می‌رود.

استفاده بیش از حد از نمک

بدن به حفظ تعادل بین نمک و آب تمایل دارد و مصرف زیاد نمک باعث احتباس آب در بدن و تورم می‌شود. به طور معمول تورم ناشی از مصرف زیاد غذای شور، طی یک روز خود به خود از بین می‌رود.

استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید

همان ورم انگشتان هنگام صبح است و یک بیماری خود ایمنی محسوب می‌شود که به بافت پوششی مفاصل حمله می‌کند. این می‌تواند برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد و باعث تورم در مچ ها و مفاصل می‌شود.

انسداد احتمالی در سیستم لنفاوی

«لنفدوم» بیماری تورم اندامی است که به دلیل تخلیه‌ی ناکافی مایع لنف به وجود می‌آید و باعث تورم تورم کل دست و پا می‌شود. در موارد نادر این بیماری می‌تواند موجب تورم غیرعادی دستگاه لنفاوی شود.

پره‌اکلامپسی

این نوع تورم برای زنان باردار پیش می‌آید و فشار خون بالا از مشخصه های آن است. علامت این عارضه تورم در دست و صورت است؛ به ویژه اگر فشار با انگشت، موجب تورفتگی مشهود روی پوست شود.

ورزش

هنگام ورزش دست ها ممکن است متورم شوند؛ زیرا رگ‌های خونی در بدن ما به افزایش تقاضا برای انرژی در ماهیچه ها واکنش می‌دهند. طی ورزش، بدن تولید گرما می‌کند. دستگاه عروقی اجازه می‌دهد مایع بیشتری وارد انگشتان دست و پا شود تا از این طریق دمای بدن کاهش یابد.

مشکلات کلیه

اگر کلیه در دفع مایعات اضافه موفق نباشد، بدن آن را در خود نگه می‌دارد که موجب تورم می‌شود.

داروها

برخی داروها باعث تورم در دست‌ها می‌شوند که از آن جمله می‌توان به داروهای فشار خون، داروهای دیابت، استروئیدها و داروهای ضد بارداری اشاره کرد.

نحوه بیرون آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده

همانطور که گفتیم با استفاده از روش‌های خانگی از پیش آزموده، می‌توانید برای درآوردن انگشتر تلاش کنید. اما باز هم یادآوری می‌کنیم که اگر انگشت شما آسیب دیده، رنگ پریده یا بی حس و دردناک شد، از این روش‌ها استفاده نکنید.

ورم انگشتان را کاهش دهید

دست خود را در کاسه‌ی آب یخ قرار دهید یا کیسه‌ی یخی را به مدت ۱۰ دقیقه روی انگشت ورم کرده قرار دهید و سپس دستتان را بالاتر از قلب خود بگیرید تا ورم آن کمتر شود. یعنی در واقع بخشی که آسیب دیده و دچار تورم قابل مشاهده شده است را از سطح قلب در ارتفاع بالاتری قرار دهید تا تورم در آن ناحیه کمتر شود.


دست خود را بالا بگیرید

سپس انگشت آسیب دیده خود را بالاتر از قلب خود نگه دارید. بالا نگه داشتن دست به تخلیه خون از بافت‌ها کمک می‌کند و تورم را پایین می‌آورد. در کل مراحل درآوردن انگشتر دست خود را پایین نیاورید، در غیر این صورت مجبورید کار را با دست ورم کرده ادامه دهید. دست را بلند نگه دارید تا بتوانید انگشتر طلا را از دست خود خارج کنید.

انگشت را چرب کنید

سعی کنید با روغن های چرب، کرم، قسمت هایی از انگشت که بالا و پایین انگشتر است، چرب کنید و بعد انگشتر را از انگشت ورم کرده با پیچاندن بیرون بکشید. در این روش برای درآوردن حلقه می‌توانید از چرب‌کننده هایی چون وازلین و ژل لوبریکانت استفاده کنید. آرام این کار را انجام دهید چون سرعت بیش از حد در این کار، باعث تورم بیشتر می‌شود. حواستان باشد که در طی این فرآیند، ممکن است لازم باشد انگشت خود را چندین بار با یخ سرد کنید.

انگشت را با نخ ببندید

از یک روبان کادوی باریک یا نخ دندان پهن کمک بگیرید. یک سر روبان یا نخ دندان را از زیر انگشتر انگشت ورم کرده رد کنید. در صورت نیاز برای این کار از خلال دندان استفاده کنید. سپس در حالی که انتهای نخ را محکم نگه داشته‌اید، نخ را سفت و محکم دور انگشتتان بپیچید. سر آزاد را برای اطمینان گره بزنید یا از کسی کمک بخواهید تا آن را برایتان نگه دارد. انتهای نخ را با دست دیگر بگیرید و آرام انگشتر را به جلو بکشید. در شکل زیر روش کار را مشاهده می‌کنید.

اگر روش‌های خانگی برای بیرون آوردن انگشتر کارساز نبود چه کنیم؟

وقت خود را صرف تلاش بسیار برای بیرون آوردن انگشتر از انگشت آسیب دیده نکنید. گیر کردن انگشتر یا حلقه ازدواج در انگشت ورم کرده ممکن است باعث بسته شدن شریان‌های خون شود و خون را در قسمت انتهایی انگشت گیر بیندازد و اگر به موقع از دست خارج نشود، می‌تواند باعث بروز آسیب‌های دائمی به دست شود.

اگر انگشت متورم شده شما به رنگ آبی یا بنفش درآمده است یا اگر هیچ حسی در انگشت وجود ندارد، انگشتر را دست نزنید و آن را درنیاورید.

همیشه سعی کنید انگشت حلقه را کمی خم کنید زیرا این کار باعث کاهش برآمدگی پوست روی انگشت می‌شود و بنابراین باعث می‌شود که غضروف‌های انگشت کمی کوچک‌تر شود.

اگر با روش‌های بیرون آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده که در بالا گفتیم موفق به خارج کردن انگشتر نشدید، بهترین راه مراجعه به آتش نشانی، اورژانس بیمارستان یا طلاساز است که با روش‌های مطمئن آن را از انگشت شما در بیاورد.

بعد از خارج کردن انگشتر، محلی که انگشتر گیر کرده بود را تمیز کنید، تا به آسیب دیدگی انگشت منجر نشود و پیش از برطرف شدن تورم، هیچ انگشتری را به آن انگشت نیندازید.

حتما مراقب باشید که هنگام خرید، انگشتر مناسب سایز انگشت خود را انتخاب کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

سوالا متدوال در رابطه با نحوه بیرون اوردن انگشتر از انگشت

سایز درست حلقه را چگونه تشخیص دهیم؟

انگشتر باید به درستی در انگشت شما جا بگیرد و بازی زیادی نداشته باشد. اما تنگ و چسبان هم نباشد که نتوانید آن را بچرخانید. در مطلب تعیین سایز انگشتر؛ چگونه سایز انگشتر را اندازه‌‌گیری کنیم؟ روش انتخاب سایز صحیح انگشتر را برایتان توضیح داده‌ایم.

آیا طلافروش می‌تواند حلقه‌ی گیر کرده را برش دهد؟

بله، یک طلافروش به راحتی می‌تواند حلقه و انگشتر گیر کرده در انگشت را قطع کند زیرا ابزارهای مناسبی برای برش حلقه در اختیار دارد و بدون آسیب رساندن به انگشت قادر به درآوردن حلقه خواهد بود.

چگونه می‌توان التهاب و ورم انگشت را کاهش داد؟

تورم اگر به طور منظم و مداوم ایجاد می‌شود باید حتماً توسط پزشک بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد. اما به طور عمومی، برای کاهش تورم موقت می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید و آن را بر روی ناحیه آسیب دیده به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.

چرا می‌گویند دست خود را بالا بگیرید تا انگشتر راحت خارج شود؟

چون وقتی دست خود را بالا می‌برید، تمام مایعات اضافی و آب به پایین بدن و به دور از اتصالات انگشت حرکت می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا انگشتانتان باریک‌تر شوند و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید حلقه را در آورید.

اگر انگشت به دلیل آرتروز متورم شود چه کار باید کنیم؟

سعی کنید اطراف حلقه را با کره یا روغن روان کنید. مصرف ایبوپروفن نیز ممکن است باعث کاهش تورم شود.

کلام آخر

در این مطلب در مورد نحوه بیرون اوردن انگشتر از انگشت برایتان توضیحاتی ارائه دادیم که امیدواریم موردتوجهتان قرار گرفته باشد. در انتها هم یادآوری می‌کنیم که گالری پرسته در فروشگاه اینترنتی خود انواع مدل‌های انگشتر زنانه و مردانه عرضه می‌کند که می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه‌ی خود آنها را خریداری کنید.



برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.