قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با برند سواروسکی و جواهرات جذاب آن آشنا شوید

0

برند سواروسکی که برای کشور اتریش است یکی از تاپ‌ترین برندهای جواهرات و کریستال لوکس به شمار می‌آید که نگین‌های درخشانش زیبنده‌ی لوازم تزیینی و اکسسوری‌های زیادی مانند ساعت است. البته سواروفسکی علاوه بر تولید کریستال و لوازم تزئینی، در زمینه‌های متفاوت دیگری همچون عدسی و شیشه‌های عینک، شیشه تلسکوپ‌های پیشرفته، دوربین اسلحه‌های شکاری و دوربین‌های شکاری نیز فعالیت می‌کند.

این روزها، اگر از هر کسی که اهل مد و جواهرات لاکچری باشد نشان سواروسکی (Swarovski) را بپرسید حتما بعد از اشاره کردن به لوگوی مشهور قو روی محصولات سواروسکی، تاکید می‌کند که محصولات این برند عالی و درجه یک هستند. اما چگونه سواروفسکی توانست به این محبوبیت برسد؟

برای اینکه با سواروسکی و محصولاتش بیشتر آشنا شوید و بتوانید یک سواروسکی اصل را از مدل‌های فیک آن تشخیص دهید، این مطلب مخصوص شماست. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی کوتاه به برندهای معروف جواهرات در دنیا

پیش از صحبت در مورد تاریخچه‌ی برند سوارفسکی و کریستال سواروسکی بهتر است با لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای جواهرات جهان آشنا شوید.

۱- هری وینستون (Harry Winston): از سال ۱۹۳۲ میلادی شروع کرد و یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان در حوزه تولید سنگ‌های الماس است.

۲- کارتیه (Cartier): در سال ۱۸۶۰ میلادی تأسیس شد و زیورآلات آن برای تمامی سنین مناسب است. کارتیه به وفاداری به آرت‌دکو نیز شهرت دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

 

۳- ون‌کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels): در سال ۱۸۹۶ توسط سالومون آرپلز و برادرزاده‌اش آلفرد ون‌کلیف در پاریس تاسیس شد و برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود مشهور است.

۴- بوچلاتی (Buccellati): بوچالتی نام یکی از شرکت‌های لوکس ایتالیایی است که به بی‌عیب و نقص بودن محصولاتش در دنیا شناخته می‌شود.

۵- تیفانی اند کو (Tiffany & Co): در سال ۱۸۳۷ میلادی تاسیس شد و در زمینه‌ی طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهر فعالیت دارد.

۶- گراف (Graff): یک برند چند منظوره‌ی طلا و جواهرات بریتانیایی در لندن است. این شرکت توسط لورنس گراف در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و بیشتر با الماس‌های بزرگ شناخته می‌شود.

۷- پیاژه (Piaget): شهرت این برند در ساخت جواهراتی است که طراحی مدرن و سنتی را در هم می‌آمیزد. معروف‌ترین طراحی این برند هم طرح گل رزی است که دیگر به امضای پیاژه در محصولات مختلف تبدیل شده است.

۸- بولگاری (Bvlgari): این برند لوکس ایتالیایی در سال ۱۸۸۴ تاسیس شد و بیشتر برای طراحی و تولید جواهرات رنگی، به‌ویژه یاقوت‌هایی که شکل‌های خاص دارند شهرت دارد.

۹- میکی‌موتو (Mikimoto): در سال ۱۸۹۳ تاسیس شده است. این کارآفرین ژاپنی برای ایجاد اولین مروارید کشت‌شده‌ی جهان شهرت و اعتبار پیدا کرده است.

۱۰- شوپارد (Chopard): در سال ۱۸۶۰ توسط در ژنو تاسیس شد. این برند فقط از بهترین مواد برای ساخت جواهراتش استفاده می‌کند و علاوه ‌بر ساخت جواهرات لوکس از سنگ‌های قیمتی نادر، ساعت‌های سوئیسی نیز تولید می‌کند.

نگاهی به تاریخچه برند سواروسکی

دنیل سواروسکی، که در گذشته با نام دیوید سوارتز شناخته می‌شد، فرزند یک شیشه بر در بوهمیا بود؛ یعنی همان جایی که دنیل در هنر شیشه‌بری مهارت پیدا کرد. در سال ۱۸۹۲، او یک دستگاه برش برقی متحول کننده را اختراع و به نام خود ثبت کرد که با استفاده از برق آبی در تولید شیشه‌های کریستال مورد استفاده قرار می‌گرفت. با استفاده از این دستگاه، کریستال‌ها با دقت بیشتری برش داده می‌شوند.

هدف اصلی دنیل سواروسکی ساخت جواهراتی به شکل الماس بود تا همه‌ی مردم توان خرید و استفاده از آن را داشته باشند و این کار فقط با استفاده از کریستال ممکن بود. همین باعث شد تا در سال ۱۹۱۹ شرکت خود با نام سواروفسکی را تاسیس کند.

در سال ۱۹۳۵ نیز ویلیهلم پسر دنیل سواروسکی دست به ابداع یک جفت دوربین دو چشمی زد که همین موضوع حدود چهارده سال بعد منجر به ایجاد برند سواروسکی اوپتیک شد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

در سال ۱۹۵۶، سواروسکی همراه با کریستین دیور، افکت «شفق قطبی» را توسعه داد. این افکت به کریستال‌ها، درخشش رنگین کمانی و براقی می‌بخشید. در سال ۱۹۷۷، سواروسکی مجموعه جواهرات خود را که شامل ساعت بود راه‌اندازی کرد. کریستال‌های سواروسکی در مدل‌های طراحان برتر از جمله D&G ، شَنل و Louis Vuitton (لویی ویتون) با کریستال و همین طور کریستال پارچه‌ای و تورمانند خود دیده می‌شود که به بسیاری از خلاقیت‌های شگفت انگیز مزین شده است.

در سال ۱۹۹۵، سواروسکی موزه‌ای در اتریش افتتاح کرد و محصولات گسترده سواروسکی را در آن به نمایش گذاشت. برند سواروسکی، ستاره‌ای به قطر ۹ اینچ و وزن ۲۴۹ و نیم کیلو تولید کرد. این ستاره هر ساله از سال ۲۰۰۴ تا کنون در بالای درخت کریسمس معروف مرکز خرید راکفلر در شهر نیویورک قرار داده می‌شود.

معرفی کریستال سواروسکی

کریستال‌های برند سواروسکی سنگ‌های دست‌ساز ساخته شده در اتریش هستند. در سال ۱۸۹۲، دانیل سواروسکی دستگاهی را برای ساخت کریستال‌های شیشه‌ای زیبا، با کیفیت و برش‌دقیق خود با استفاده از کوارتز، شن و ماسه و مواد معدنی اختراع کرد. نسبت‌های دقیق این مواد اولیه از اسرار داخلی این شرکت محسوب می‌شود. این فرایند تولید تخصصی، بالاترین درجه ممکن از دقت را حاصل می‌کند که باعث تولید بلورهای درخشان می‌شود.

جواهراتی که به خاطر کریستال‌های برش خورده سواروسکی محبوب هستند توسط یک دستور شیمیایی خاص تهیه می‌شوند تا بتوانند اصالت برند سوارفسکی را حفظ کنند و منحصر به فرد باشند. این شیشه‌های کریستالی با ذوب کردن مخلوطی از شن و ماسه کوارتز، منیزیم، پتاس و سودا در دمای بالا تولید می‌شوند. برخی دیگر از زیورآلات سوارووسکی نیز از پوشش‌های ویژه فلزات که با ترکیبات مخصوص شیمیایی بدست آمده است استفاده می‌کنند و حالتی مانند رنگین کمان به سطح کریستال می‌بخشد.

آیا کریستال‌های نقره‌ای برند سواروسکی از نقره واقعی ساخته شده‌اند؟

خط تولید کریستال نقره‌ای سواروسکی توسط یکی از صنعتگران سواروسکی ساخته شد که توانست درخشش نقره‌ای را در وجوه بلورهای شیشه‌ای سرب به دست آورد. بلورهای نقره‌ای سواروسکی با ترکیبی از مواد معدنی طبیعی و شن کوارتز ساخته می‌شوند. سپس بلورها به آرامی خنک می‌شوند تا در جلوگیری از فشار، ضربه و بروز عیوب مفید باشد. بلورهای نقره‌ای سواروسکی دارای یک درخشش طیفی هستند که به آنها رنگ نقره‌ای بی‌نظیری می‌بخشد و این تصور را می‌دهد که از فلز گرانبهایی واقعی ساخته شده‌اند.

قیمت جواهرات سواروسکی

روش تولید و فرآوری منابع خام عوامل مهمی در کیفیت کریستال‌های تمام‌شده است. سواروسکی فقط از بهترین مواد برای ساخت و زینت دادن به شیشه‌های سرب‌داری استفاده می کند که در سراسر جهان به دلیل درخشش و ارزش خود شهرت دارند.

تولید عالی، مواد، برش و صیقل‌کاری همان چیزی است که کریستال‌های برند سواروسکی را از سایر کارهای شیشه‌ای متمایز می‌کند. به گفته سواروسکی، «برش مواد سخت مانند کریستال و سنگ‌های قیمتی، به گونه‌ای که صد وجه یکسان از چندین جهت داشته باشند، کار بسیار پیچیده‌ای است.

انعکاس نور از هر جهت باید ابتدا توسط کامپیوتر محاسبه شود. سپس، باید به صورت سه بعدی شبیه‌سازی، بهینه سازی و در نهایت به برنامه‌های کنترل برای ماشین‌های پیچیده تبدیل شود.» همین روند و کیفیت عالی مواد باعث شده تا جواهرات این برند قیمت بالایی داشته باشند.

هرچند قیمت اکسسوری سواروسکی به دلیل تکنولوژی و کیفیت ساخت آن بالا است اما نسبت به کیفیتی که به شما ارائه می‌‏دهد بسیار مناسب است.

چگونه باید از جواهرات کریستالی سواروسکی مراقبت کرد؟

جواهرات کریستالی سواروسکی را باید مانند جواهرات ریز و گران قیمت دیگر نگهداری و تمیز کرد. نکته‌های لازم در این امر را در زیر برایتان نوشته‌ایم:

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

  • از قرار گرفتن این کریستال‌ها در معرض آب، مواد شیمیایی یا برخورد شدید با اشیا یا استفاده هنگام ورزش خودداری کنید.
  • همیشه جواهرات کریستالی برند سواروسکی را قبل از شنا و بعد از استعمال مواد آرایشی و لوسیون ها بر روی پوست درآورید.
  • برای تمیز کردن و صیقل دادن جواهرات سواروسکی باید از صابون ملایم، آب و پارچه نرم استفاده شود.
  • در صورت امکان، جواهرات کریستالی سواروسکی را در بسته بندی اصلی خود نگه دارید.
  • اگر بسته بندی اصلی در دسترس نیست، قطعات را در دستمال کاغذی یا پارچه‌ای نرم نگه دارید تا از خراشیده شدن آنها محافظت کنید.

چگونه می توانید بگویید که آیا کریستال سواروسکی اصل است یا تقلبی؟

روش‌های مختلفی برای تشخیص اصلی یا فیک و تقلبی بودن سواروسکی وجود دارد. در حالی که بعضی از این روش‌ها فقط با نگاه کردن به کریستال و بسته بندی آن قابل آزمایش هستند، برای سایر روش‌ها و مشاهده جزئیات دقیق کریستال باید از طریق عینک‌های مخصوص جواهرفروشان اقدام کرد.

  1. داخل کریستال نباید حباب وجود داشته باشد.
  2. بلورهای سواروسکی جلوه و درخشش زیادی دارند که به مراتب نسبت به درخشش یک بلور فیک برتری دارد.
  3. هر بلور برند سواروسکی از لحاظ ساختاری و از نظر اندازه و برش یکسان است.
  4. کریستال‌های یک خانواده یکسان رنگ مشابه هم دارند.
  5. خراش بر روی سطح کریستال یا درخشش روغنی نشانگر فیک یا تقلبی بودن کریستال دارد.
  6. خرید بلورهای سواروسکی از یک فروشنده مجاز، معتبر بودن آن را تضمین می‌کند.
  7. بسته بندی باید در یک جعبه اصلی سواروسکی باشد.
  8. بلورهای سواروسکی به طور جداگانه و تکی فروخته نمی‌شوند؛ البته به جز مرواریدهای سواروسکی.
  9. تمام وجوه کریستال سواروسکی به هم متصل و رو به بالا هستند.

آرم سواروسکی چیست؟

از سال ۱۹۸۹، تمام محصولات اصلی سواروسکی دارای آرم سواروسکی هستند؛ هرچند ممکن است به دلیل قرار گرفتن بلور در قطعه تمام شده تشخیص آن غیرممکن باشد. از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۸ آرم سواروسکی مربع C با حرف S در داخل آن بود. از سال ۱۹۸۹ تا به امروز، لوگوی سواروسکی یک قو است که یک شکل شناخته شده و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

نکات جالب درباره برند سواروسکی

– تولیدات سواروسکی در واقع کریستال نیستند بلکه نوع خاصی از شیشه هستند که به نحوی خاص ساخته می‌شوند و درخشش و بازتاب نوری آنها از کریستال بسیار بیشتر است.

– مهم‌ترین عامل درخشندگی کریستال‌های سواروسکی، عنصر سرب است که با افزایش ضریب شکست نور در کریستال، ضریب شکست نورِ نزدیک به ضریب شکست نور الماس را ایجاد می‌کند.

– در مراسم اسکار۲۰۱۸ برای طراحی استیج، بیش از ۴۵ میلیون کریستال سواروسکی به وزن ۶۸۰۰ کیلوگرم استفاده شد.

– شرکت سواروسکی از همان ابتدای فعالیت خود، با وجود اوضاع نابسامان جنگ جهانی اول، توانست شهرت و محبوبیت زیادی را کسب کند اما در قرن بیستم، زمانی که اوضاع اقتصادی بهبود یافت، این برند جایگاه ویژه‌تری را در صنعت مد و فشن برای خود باز کرد. همکاری سواروسکی با برندهای مشهوری چون کوکو شنل، بالینسیاگا و دیور نیز در شهرت این برند نیز نقش زیادی داشته است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

– خانواده سواروسکی پنج نسل متوالی است که سنت ساخت مشهورترین بلورهای جهان را از کارخانه خود در واتنس اتریش ادامه می دهد.

– برند سوارسکی سهم بزرگی از موفقیت و شناخته ‎شدن خود را مدیون حضور در فیلم ‎های سینمایی قرن بیستم است چرا که معروف‎ ترین بازیگران زن در سکانس‎‌های مهمی از فیلم‎ های خود با زیورآلات سواروسکی ظاهر شدند.

– هر ساله، مجموعه‌های فصلی از محصولات سواروسکی معرفی می‌شوند که به طور معمول شامل بلورهای سواروسکی هستند که در ترکیب با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و فلزات اندود شده با طلا یا نقره به کار برده می‌شوند.

– سواروسکی خطوط جواهرات گسترده‌ای را مخصوص خانم‌ها و آقایان دارد که شامل گردنبند، دستبند، انگشتر، سنجاق، گوشواره و ساعت می‌شود. این شرکت سازنده کریستال طیف گسترده‌ای از جذابیت‌ها را ارائه می‌دهد که خریداران می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند و گردنبند، دستبند، گل سینه، سنجاق کراوات و تلفن همراه یا کیف‌های خاص خود را بسازند.

– برند Swarovski اکنون نسل پنجم تجارت خانوادگی خود است و بیش از ۲۵ هزار نفر کارمند دارد.

کلام آخر

در این مطلب، هرآنچه لازم بود در مورد برند سواروسکی بدانید را برایتان توضیح دادیم. در آخر هم اشاره کنیم که خاص بودن کریستال‌های سواروسکی به این دلیل است که آنها با کریستال خالص تولید نمی‌شوند، بلکه در ترکیبات آن از شیشه کریستال خالص، کوارتز، مواد معدنی و فلزات نیز استفاده می‌شود که نتیجه ترکیب آنها با هم کریستالی منحصر بفرد و کمیاب است.

برای خرید انواع طلای دست‌ساز زنانه و مردانه می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گالری پرسته سر بزنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: jewelryinfoplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.