قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه مقاومت یک انگشتر را قبل از خرید آن بسنجیم؟

0

انتخاب انگشتر مقاوم از این نظر مهم است که شما را از هزینه‌های بعدی برای ترمیم و تعمیر راحت می‌کند. وقتی انگشتری با فلز مناسب، سایز درست و عیار ۱۸ بخرید، دیگر خیالتان راحت است که می‌توانید آن را همه جا و همیشه استفاده کنید و نگران شکستنش نباشید. اما چگونه مقاومت یک انگشتر را قبل از خرید آن بسنجیم؟ ما در این مطلب روش‌های این کار را برایتان توضیح داده‌ایم. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

لزوم مقاومت انگشتر

یکی از رایج‌ترین دلایل شکستن و خم شدن انگشتر طلا این است که فلز تشکیل دهنده آن به مرور زمان خورده و نازک می‌شود. هر چه بیشتر انگشتر را بپوشید، امکان ساییده شدن آن بیشتر می‌شود؛ یعنی نازک‌تر از لحظه خرید خواهد شد و در نتیجه سریعا هم خواهد شکست. در برخی از انگشترها این روند فرسایشی به خوبی قابل مشاهده است.

بنابراین، برای انگشترهایی که قصد دارید هر روز به طور تمام وقت به دست کنید باید فلزات بادوام را مدنظر داشته باشید. به طور مثال، پلاتین یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده روزانه است. البته شاید گران بودن این فلز باعث شود از فکر خرید آن بیرون بیایید. اما این را بدانید که خرید پلاتین در طولانی مدت به‌صرفه‌تر از طلای زرد یا حتی طلای سفید است.اگر بودجه خرید پلاتین را ندارید سراغ طلاهای رنگی بروید. مثلا رزگلد از ترکیب طلای خالص و فلز مس تهیه شده و از طلای زرد خالص بادوام‌تر است. یا حتی می‌توانید برای انگشتر دایمی خود طلایی با عیار پایین انتخاب کنید. این طلاها به خاطر داشتن ناخالصی و وجود دیگر فلزات در آن مستحکم‌تر از طلاهای با عیار بالا هستند.

بیشتر بخوانید: انداختن انگشتر در انگشت‌های مختلف نشانه چیست؟

نکاتی برای سنجش مقاومت انگشتر قبل از خرید

نکته‌هایی که باید برای سنجش مقاومت انگشتر قبل از خرید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر است:

یه عیار طلای انگشتر توجه کنید

یکی از روش‌ها برای تشخیص اینکه انگشتر شما در اثر گذشت زمان خیلی سریع خورده و ساییده نمی‌شود این است که فلز قابل اعتمادی را انتخاب کنید. اصولا فلزات نرم گزینه‌های مناسبی برای جواهراتی نیستند که قرار است به طور روزانه استفاده شوند. یعنی مثلا طلاهایی که عیار بالایی دارند، نرم‌تر از عیار پایین‌ها هستند و در نتیجه دوام و پایداری کمتری نسبت به مدل‌های ارزان‌قیمت دارند.

توجه داشته باشید که طلای ۲۴ عیار بسیار نرم‌تر از آن است که بتوان با آن مصنوعات طلا ساخت و به همین خاطر هیچ جواهر یا زیورآلات طلایی نداریم که عیار ۲۴ داشته باشد. اما در مقایسه‌ی طلای ۱۸ عیار و ۲۰ عیار، پیشنهاد ما طلای ۱۸ عیار است زیرا استحکام و دوام بیشتری دارد.

سراغ رکاب باریک نروید

برخی از انگشترها دیواره‌های ضخیمی ندارند و این مساله را خیلی راحت در ظاهر آنها می‌توان دید. بنابراین، ممانعت از خرید چنین حلقه‌هایی برای خودتان صرفه مالی خواهد داشت. دلیل ما برای این ادعا این است که فلزات به مرور زمان ساییده می‌شوند و در نتیجه انگشترهای نازک بسیار سریع‌تر سایید و شکسته می‌شوند. به موجب این امر، این مصنوع طلا شکسته یا خم می‌شود و شما مجبور هستید آن را تعمیر کنید و هزینه‌ای برای این امر بپردازید. پس چه بهتر که از همان اول با بررسی ضخامت و قطر رکاب انگشتر از دوام طولانی‌مدت آن مطمئن شوید. اگر ظرافت رکاب انگشتر برایتان خیلی مهم است، توصیه می‌کنیم سراغ فلزاتی همانند پلاتین بروید که بسیار مستحکم است.

سایز درست انگشتر را انتخاب کنید

یکی دیگر از علل نازک شدن نوار انگشتر، تغییر سایز آن است. بزرگ یا کوچک کردن انگشتر از قسمت نوار آن انجام می‌گیرد. به این صورت که انگشتر را برش می‌دهند، دوباره آن را به هم وصل می‌کنند و در نهایت پولیش می‌کنند. همه این مراحل باعث نازک‌تر شدن انگشتر می‌شود. به همین خاطر مطمئن‌ترین روش برای پیشگیری از خورده شدن هر چه بیشتر انگشتر این است که انگشتر را به اندازه دست خود بخرید تا لازم نباشد تغییری در سایز آن داده شود. برای این منظور می‌توانید از مطلب تعیین سایز انگشتر؛ چگونه سایز انگشتر را اندازه‌‌گیری کنیم؟ کمک بگیرید.

البته ممکن است در طول زمان انگشتان دست لاغرتر یا چاق‌تر شوند. پس شاید لازم باشد اندازه‌اش تغییر کند. این هم دلیل دیگری برای این است که پول خود را برای خرید انگشتری مستحکم و ضخیم هزینه کنید.

رکاب انگشتر را قبل از شکستن تعمیر کنید

از آنجا که نمی‌توان از روند ساییده شدن رکاب انگشتر پیشگیری کرد، توصیه می‌کنیم پس از خورده شدن آن، انگشتر را نزد تعمیرکار جواهر ببرید تا رکاب را به طور کامل عوض کند. به این صورت، رکاب نازک شده با نمونه‌ی نو و ضخیم جایگزین می‌شود. یا آن بخش از رکاب انگشتر که سایید شده را برش دهید و با تکه‌ای طلای نو جایگزین کنید. البته دوام و پایداری این روش ترمیمی به فلزی بستگی دارد که برای این نوع وصله و پینه به کار برده‌اید.

برای پیشگیری از شکستن یا خورده شدن رکاب انگشتر می‌توانید هر دو سال یک بار آن را نزد طلا فروش ببرید تا انگشتر را بررسی کند و مطمئن شود که امکان شکستن آن وجود ندارد. البته اگر طلا عیار بالایی دارد بهتر است این کار را هر یک سال یک بار تکرار کنید.


نکاتی که بعد از شکسته شدن انگشتر باید رعایت کرد

طلا ماده‌ای نرم است و به راحتی سطح آن خراشیده می‌شود. به همین خاطر در طول انجام کارهای فیزیکی سخت و سنگین آن را از دست خارج کنید.

توجه داشته باشید تعمیر انگشتر طلا که نگین و سنگ قیمتی دارد، کمی سخت است. به این خاطر که تعمیرکار باید مراقب باشد در طول روند گرد کردن انگشتر به نگین و پایه آن آسیبی وارد نشود و پایه نگین کج یا شل نشود.

فلزات سخت که احتمال خم شدن آنها بسیار کم است، هزینه تعمیر بالاتری دارند. به طور مثال، تعمیر و جوش دادن حلقه‌ی شکسته شده‌ی تنگستن بسیار گران‌تر ازتعمیر انگشتر طلا خرج روی دست شما خواهد گذاشت.

انگشتر را در معرض گرمای شدید قرار ندهید.

به طور کلی، اگر انگشتر را فقط برای مناسبت‌ها و مراسم و مهمانی‌ها استفاده کنید، عمر طولانی‌تری خواهد داشت و درخشش و زیبایی خود را برای زمان بیشتری حفظ خواهد کرد.

طلا و جواهرات خود را جدا از بقیه طلا و جواهرات نگهداری کنید. بهتر است آن را درون یک پارچه یا کیسه بگذارید و سپس در جعبه قرار دهید. یا کلا در یک جعبه جداگانه بگذارید.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که انتخاب انگشتر مقاوم در نهایت به نفع خودتان است زیرا بار هزینه‌های اضافی تعمیر و ترمیم چنین طلاجاتی از روی دوش شما برداشته می‌شود. در آخر هم یادآوری کنیم که ما در مجموعه‌ی پرسته علاوه‌بر انواع انگشترهای زنانه و مردانه، طلاهای دست ساز دیگری همچون گردنبند، انگشتر و دستبند نیز عرضه می‌کنیم. تمامی این محصولات از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند و تضمینِ کیفیت محصولات ما، امکان عودت ۷ روزه و تعویض ۹۰ روزه است.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: bario-neal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.