قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با سنگ ماه تولد خرداد و خواص آن آشنا شوید

0

مروارید اصلی‌ترین سنگ ماه تولد خرداد است، اما سنگ‌های دیگری را نیز به این ماه نسبت داده‌اند. ما در این مطلب به معرفی تمامی آنها پرداخته و در مورد خواص و ویژگی‌های هر کدام هم برایتان توضیحات مفصلی ارائه می‌کنیم. پس، تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

آشنایی با سنگ های ماه تولد خرداد

خرداد ماهی‌ها سنگ‌های مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل مروارید، زمرد، یاقوت سفید، سیترین، الکساندریت و چشم ببر است. در ادامه به معرفی کامل هر یک پرداخته‌ایم تا به هنگام خرید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

مروارید اصلی‌ترین سنگ ماه تولد خرداد

سنگ ماه تولد خرداد (۲۲ مه تا ۲۱ ژوئن)، برج جوزا مروارید است. سنگ مروارید در درون بدن نرم تنان دو کفه‌ای مانند صدف ایجاد می‌شود؛ به طور کلی زمانی ﮐﻪ ﺟﺴمی ﺧﺎرﺟﯽ وارد ﺻﺪف ﻣﯽ ﺷﻮد، ﺻﺪف ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر دﻓﻊ آن، ﻣﻮادی ﺗﺮﺷﺢ ﮐﺮده ﮐﻪ از ﺟﻤﻊ ﺷﺪن اﯾﻦ ﻣﻮاد، ﻣﺮوارﯾﺪ شکل می‌گیرد.

امروزه تعداد مروارید‌های طبیعی بسیار کم شده و بیشتر انواع مروارید‌هایی که در بازار وجود دارند از نوع مروارید پرورشی است.

درجه سختی و استحکام مروارید ۲/۵ تا ۳/۵ است و ترکیب شیمیایی آن شامل حدود ۹۰ درصد کربنات کلسیم و ۱۰ درصد آب و مواد آلی است. هر اندازه که مروارید درشت‌تر و گرد‌تر باشد، کیفیت و دوام آن بیشتر خواهد بود. همچنین مروارید اصل دارای رنگ روشن است و تیره و مات نیست.

بد نیست بدانید مشهورترین مروارید دنیا، یک مروارید سفید گلابی شکل موسوم به «لا پرگرینا» است که از آب‌های شور گرفته شده است و در قرن ۱۶ میلادی، شاهزاده اسپانیایی فیلیپ دوم آن را به همسرش ماری هدیه داد. در نهایت هم ریچارد برتون این مروارید را خریداری کرد و به الیزابت تیلور، بازیگر معروف هالیوودی هدیه کرد.

خرید از گالری پرسته: دستبند مهره ای

الکساندریت عجیب‌ترین سنگ ماه خرداد

الکساندریت اولین بار در سال ۱۸۳۰ میلادی در معادن زمرد در نزدیکی کوه‌های اورال یافت شد. سختی این گوهر ۸٫۵ در مقیاس موس است که عدد بالائی است. الکساندریت از انواع کریسبریل بوده و چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند، وجود قابل توجهی از تیتانیوم، آهن و عنصر کروم به عنوان ناخالصی در این سنگ است. سنگ الکساندریت در رنگ‌های سبز تا زرد و بنفش در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ تولد خرداد عجیب در روسیه، زیمباوه، برزیل، سریلانکا یافت می‌شود. قیمت این گوهر بسیار بالاست و گاهی حتی به اندازۀ مروارید و الماس با قیمت گزاف خریدوفروش می‌شود.

الکساندریت سنگی با رنگ زرد-سبز شفاف یا آبی-سبز است. این سنگ زیر نورهای پولاریزه همچون نور خورشید، ممکن است در رنگ‌های متنوعی همچون قرمز، ارغوانی، بنفش یا حتی نارنجی دیده شود. این تفاوت طیف‌ها به زاویه تابش نور و زاویه دید فرد بستگی دارد. این پدیده را «چند رنگ‌نمایی» می‌نامند و در کانی‌شناسی استفاده می‌شود. سنگ‌های قیمتی زیادی در دنیا با رنگ زرد-سبز شفاف وجود دارد، اما فقط تعداد محدودی از آنها می‌توانند زیر نور، رنگ‌های متنوعی از خود نمایش دهند. به همین خاطر است که الکساندریت را نماد عشق می‌دادند؛ زیرا عشق فقط یک رنگ ثابت ندارد. برای کادو دادن به کسی که دوستش دارید، می‌توانید از جواهرت با سنگ الکساندریت استفاده کنید زیرا نماد عشق واقعی است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم نظر

مون‌استون سنگ متولد خرداد

از دیگر سنگ‌های ماه تولد خرداد، مون‌استون است. این سنگ دارای تلألؤهای آبی رنگ است و زیر امواج فرابنفش، رنگ نارنجی از خود نشان می‌دهد. درجۀ سختی مون استون بین ۶ تا ۶.۵ در مقیاس موس است. برای تشخیص مون‌استون اصل باید بدانید که خاکۀ آن سفید و نیمه شیشه‌ای است.

زمرد سنگ ماه تولد خرداد

زمرد دارای درجه سختی ۷.۵ تا ۸ است. این سنگ زیبا رنگ سبز در طیف‌های کم‌رنگ و غنی دارد و از زمان های قدیم محبوبیت زیادی داشته است. وجود ناخالصی‌هایی مانند کروم و وانادیوم در ترکیب شیمیایی این سنگ باعث ایجاد طیف‌های رنگی متفاوت شده است. زمرد اصل دارای جلای شیشه‌ای و خاکۀ سفیدرنگ است. یک زمرد اصل علاوه بر رنگ سبز باید درخشندگی و شفافیت بسیار بالایی هم داشته باشد. با اینکه درجه سختی زمردِ اصل بالاست، اما چون اغلب سنگ‌های زمرد دارای حفره و ترک هستند و ساختار یکپارچه ندارند، بسیار مستعد شکستن هستند. برش زمرد اغلب به صورت بیضی، مستطیل و لبه‌های گرد و منحنی است.

بیشتر بخوانید: تشخیص زمرد اصل؛ چگونه زمرد اصل را از بدل تشخیص دهیم؟

یاقوت سفید

یاقوت سفید نیز سنگ ماه تولد خرداد است که برای ما ایرانی‌ها کمی ناشناخته است. این گوهر بی‌رنگ، و از نظر مشخصات همچون سایر یاقوت‌هاست. سختی این سنگ ۹ در مقیاس موس است و به همین خاطر در صنعت جواهرسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند مروارید

چشم ببر

علت نام‌گذاری «چشم ببر» بازتاب نور روی این سنگ است که شبیه چشم ببر می‌شود. این گوهر از خانوادۀ کوارتز و به طور کلی مادۀ تشکیل دهندۀ آن اکسید سیلیکون است. سنگ چشم ببر در رنگ‌های طلایی تا قرمز و قهوه‌ای در طبیعت یافت می‌شود. در جواهرسازی معمولا این سنگ را بدون تراش دادن، جلا می‌دهند تا درخشندگی خود را به بهترین شکل نشان دهد. اغلب نگین‌هایی که به رنگ عسلی و مثل سنگ چشم گربه هستند، از ارزش و قیمت بسیار بالائی برخوردارند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق

سیترین سنگ ماه خرداد

سیترین نوعی کوارتز است و بعد از کوارتز بنفش که به آمیتیست معروف است، مهم‌ترین گوهر از خانوادۀ کوارتز است. نام این سنگ خرداد از رنگ زرد آن به معنی «لیمویی» گرفته شده. سختی سیترین ۷ در مقیاس موس است. البته سیترین طیف رنگی متنوعی شامل رنگ‌های زرد، عسلی، زرد پررنگ و زرد نزدیک به قهوه‌ای دارد. در صورتی که سیترین را حرارت دهید، به رنگ سفید تبدیل می‌شود. سیترین را در مناطقی مانند فرانسه، ماداگاسکار و برزیل می توان یافت. سیترین را در بهترین حالت به روش تخت می‌تراشند، اما از روش کابوشن هم بعضی اوقات برای تراش آن استفاده می‌کنند.


خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ ماه تولد خرداد

در ادامه خواص درمانی و ویژگی‌های تمام سنگ‌های ماه تولد خرداد را برایتان نوشته‌ایم.

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ مروارید

مروارید را می‌توان یکی از با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی در تمامی اعصار به شمار آورد. در دوران باستان، مروارید نماد ماه بود و ویژگی‌های جادویی به آن نسبت می‌دادند. البته چینی‌های قدیم این سنگ گران‌بها را طلسم ضدآتش و ضد اژدها می‌دانستند و جوامع دیگری نیز در دنیا وجود داشت که مروارید را نماد پاکی و عفاف به شمار می‌آوردند. این سنگ همچنین دارای نیروی حیات‌بخش است. 

مروارید اعصاب، غدد فوق کلیه، طحال و عضلات را تقویت می‌کند. برای زخم معده نیز مؤثر بوده و از روده‌ها محافظت می‌کند. برای تب و سردردها مفید است. همچنین نیروی حیات در انسان ایجاد می‌کند و باعث تقویت چشم‌ها می‌شود. استفاده از مروارید برای بیماری‌های دستگاه مجاری ادارار و کلیه مفید است و به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

جالب است بدانید که برای جبران کمبود کلسیم از مروارید استفاده می‌شود. تغییرات ناگهانی خلق‌وخوی، اضطراب و نگرانی‌ها را از بین می‌برد و ابتکار، حساسیت و الهام به انسان می‌بخشد. استفاده از مروارید برای درمان خارش‌های درونی مفید است. همچنین این سنگ زیبا برای درمان جوش، کورک و حساسیت پوستی بسیار مؤثر است. تنظیم غدد درون‌ریز و کاهش التهابات دستگاه تناسلی در زن و مرد از دیگر خواص درمانی مروارید است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر فیروزه

خواص درمانی سنگ الکساندریت

این سنگ متولدین خرداد برای قلب مفید است و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. الکساندریت به تنظیم گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و توان از بین بردن سلول‌های سرطانی را نیز دارد. گفته می‌شود این سنگ متولد خرداد حسادت و چشم تنگی را نابود کرده، برای انسان خوشبختی و سعادت می‌آورد، باعث افزایش مهر و محبت می‌شود و برای دستگاه گوارش و هضم غذا نیز مؤثر است.

خواص و ویژگی‌های مون‌استون

این سنگ ماه تولد خرداد چرخه‌های هورمونی را تنظیم می‌کند، برای درمان سرماخوردگی مفید است، سموم را از بدن خارج می کند و در عملکرد کبد و پانکراس مؤثر است. همچنین باعث جذب ثروت می‌شود. می‌گویند مون‌استون عشق و محبت را در زندگی افزایش می‌دهد، احساسات انسان را تثبیت و سبب رشد و قدرت درونی می‌شود. این سنگ تولد خرداد همچنین برای رفع بی‌خوابی و کم‌خوابی بسیار مفید است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر یاقوت

خواص زمرد

این سنگ از زمان‌های قدیم نماد زیبایی، پاکی، عشق و محبت بوده است. زمرد به دلیل رنگ جذابی که دارد، نمادی از شروع دوباره و رویش مجدد است. در زمان‌های قدیم اعتقاد بر این بود که سنگ زمرد به فرد اعتبار و هویت خاصی می‌بخشد و در حل مشکلات به او کمک می‌کند. سنگ زمرد باعث می‌شود که فرد در هر بحث و اختلافی پیروز شود و همچنین این سنگ بیماری صرع را درمان می‌کند. زمرد ارتباط خاصی با چشم انسان دارد. موجب تقویت بینایی شده و اثرات منفی چشم زخم را نیز خنثی می‌کند.

ویژگی‌ها و خواص سنگ یاقوت سفید

سنگ یاقوت سفید توانائی تصفیۀ خون بدن را دارد و سموم را از بدن خارج می‌کند. می‌گویند این سنگ در درمان بیماری‌هایی نظیر طاعون، غش و صرع کاربرد دارد. برای بیماری‌های معده، سردردهای مزمن، تسکین دردهای موضعی، تقویت سیستم عصبی بدن و بهبود عملکرد غدۀ تیروئید نیز مفید است.

خواص چشم ببر

این سنگ ماه تولد خرداد باعث آرامش درونی، از بین بردن استرس و افکار مزاحم، تمرکز فکری و اعتمادبه‌نفس می‌شود. همچنین فرد را از از خطرات و حوادث پیرامون در امان نگه می‌دارد. برخی باور دارند چشم ببر می‌تواند سبب فعال شدن و بهبود عملکرد اعضای حرکتی همانند استخوان‌ها و مفاصل شود، به درمان تنگی نفس و آسم کمک کند و باعث کاهش فشارخون شود. همچنین برای مشکلات قلبی و روماتیسمی مفید است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق زنانه

ویژگی‌ها و خواص سیترین سنگ ماه خرداد

از خواص مهم این سنگ ماه خرداد می‌توان به این مورد اشاره کرد که ابوعلی سینا در درمان بیماری افسردگی از این گوهر استفاده می‌کرد. سیترین باعث افزایش و تقویت قدرت درک و فهم فرد متولد خرداد می‌شود. این سنگ همچنین به بهبود مشکلات مربوط به دستگاه گوارش، دیابت، یبوست و غده‌های متعدد بدن کمک می‌کند. سیترین با چاکرای سوم ارتباط قوی و مؤثری دارد و باعث می‌شود هر گونه اضطراب و نگرانی از ذهن فرد پاک شده و به آرامش برسد. سنگ سیترین بدن را تصفیه و سموم را دفع می‌کند.

ویژگی متولدین ماه خرداد

خرداد سومين ماه از منطقه البروج است كه به وسيلۀ سياره مركورى هدايت مى شود. نماد ماه تولد خرداد «دو پيكر»است كه نشان دهنده شخصيت دوگانه متولدين اين ماه است. افرادی که در خرداد ماه متولد شده اند، دائما در حال تغییر و تحول هستند و پی بردن به ذات این افراد، کار بسیار سخت و دشواری است. اما متولدین این ماه به طور کلی انسان‌های کنجکاو، اجتماعی، بخشنده، سخت‌کوش، با اراده و موفق هستند. آنها در ایده‌های شخصی خود ثابت قدم و میانه‌رو هستند و بسیار خوش‌شانس و خوش‌برخورد به شمار می‌روند.

خردادماهی‌ها از لحاظ اقتصادی فعال و در زندگی زناشویی موفق هستند. این افراد بیشتر مواقع دوست دارند در دل طبیعت زندگی کنند و مسئولیت پذیری بالایی دارند و آداب و رسوم را رعایت می‌کنند. آنها از مدیریت خوبی در خانواده برخوردارند. متولدین این ماه در زندگی با شانس و موقعیت‌های خوبی مواجه می‌شوند. مرگ و میر فامیل تأثیر عمیقی بر روحیه آنان می‌گذارد. متولدین دهه سوم این ماه، افرادی خوش‌رو، خوش‌صحبت، بزرگ‌منش، عصبی مزاج، تندخو، افراطی، علاقه‌مند به گیاهان و جانوران هستند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق مردانه

به طور کلی یک متولد ماه خرداد زمانی عاشق طبیعت و زیبایی و زمانی دیگر بی‌توجه به آن است. اما آرزوهای دست نیافتنی دارد و در عین حال اغلب در اداره زندگی خود موفق است. این افراد در زندگی هدف خاصی را دنبال نمی کنند و به رنگ‌های زرد، آبی، نقره‌ای و سبز بسیار علاقه‌مند هستند. اگر کسانی مورد اعتماد کامل این افراد قرار گیرند، ممکن است که احساسات خودشان را با آنها در میان بگذارند و در غیر این صورت این افراد بسیار مرموز و تودار هستند.

  • سومین ماه سال خورشیدی و سومین و آخرین ماه فصل بهار
  • برج فلکی مطابق آن برج جوزا (دوپیکر)
  • سمبل: دو پیکره
  • سنگ‌های ماه تولد: عقیق خزه ای، عقیق سیاه، زبرجد، کریستال کوارتز، کوارتز دودی، آکوامارین، مون استون و مروارید
 
خرید از گالری پرسته: دستبند مروارید

بهترین سنگ برای زن متولد خرداد

بهترین سنگ برای زن متولد خرداد بعد از مروارید، الکساندریت است؛ چون خوشبختی و شانس برای زنان برج دوپیکر به همراه می‌آورد. البته سنگ زمرد هم به خانم‌های باردار کمک می‌کند تا زایمان راحتی داشته باشند. به طور کلی، زنان خردادی بهتر است الکساندریت و مروارید را بیشتر از دیگر سنگ‌های ماه خرداد در اولویت خود قرار دهند.

بهترین سنگ برای مرد متولد خرداد

بهترین سنگ برای مرد متولد خرداد، مروارید است. البته سنگ‌های دیگر مثل زمرد، چشم ببر و الکساندریت نیز در تکمیل انرژی سیارۀ عطارد به آنها کمک می‌کند. مروارید تقریبا در هر زمینه از زندگی به مرد خرداد ماهی کمک می‌کند. مخصوصاً که خردادی‌ها اهمیت زیادی به روابط خود می‌دهند و مروارید هم عشق و اهمیت به روابط دوستانه و خانواده را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

سنگ ماه خرداد شامل چندین گوهر قیمتی و نیمه قیمتی مثل مروارید، الکساندریت، زمرد و سیترین است. ویژگی‌های فیزیکی و اثرات شفابخش و درمانی تمام این سنگ‌ها را در این مطلب معرفی کردیم. اگر متولد ماه خرداد هستید برای خرید انواع طلا با سنگ‌های ماه تولد خود می‌توانید به فروشگاه آنلاین گالری پرسته سر بزنید. لینک خرید هر کدام از سنگ‌های ماه تولد خرداد که در پرسته موجود است را در زیر پاراگرافِ معرفی همان سنگ در این مطلب قرار داده‌ایم.

خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.