قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

سنگ ماه تولد تیر و خواص آن را بشناسید

0

سنگ ماه تولد تیر همانند دیگر سنگ‌های ماه تولد دارای انرژی کیهانی است که از طریق تماس طلا و جواهر مزین به این سنگ با بدن فرد به او منتقل می‌شود. برخی کارشناسان بر این باور هستند که هر ماه تولد یک سنگ ویژه‌ای دارد که می‌توان از انرژی آن برای درمان بیماری‌ها یا بهبود شرایط روحی فرد استفاده کرد. بر همین اساس در این مطلب از بلاگ گالری پرسته علاوه بر معرفی سنگ‌های ماه تولد تیرماه، به معرفی ویژگی‌های متولدین این ماه و خواص سنگ‌های مربوط به این ماه نیز پرداخته‌ایم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با سنگ‌های ماه تولد تیر

یاقوت سرخ به عنوان اصلی‌ترین سنگ ماه تولد تیر شناخته می‌شود و در کنار آن، زمرد، مون استون و مروارید نیز سنگ‌های فرعی متولدین تیر ماه هستند.

سنگ ماه تولد تیر (جولای): روبی (یاقوت سرخ)

یاقوت نوعی از کرندوم است. کروندوم خالص بی‌رنگ است که در این حالت یاقوت سفید را به وجود می‌آورد؛ بنابراین رنگ در اثر ناخالصی‌های شیمیائی به‌وجود می‌آید. رنگ قرمز موجود در روبی به خاطر کروم موجود در این سنگ‌قیمتی است. وقتی مقدار کروم در روبی کم باشد، رنگ آن صورتی می‌شود و به عنوان «یاقوت صورتی» در بازار عرضه می‌شود. درجه سختی روبی (یاقوت) با الماس قابل مقایسه است. این سنگ درجه سختی ۹ در مقیاس موس دارد. یعنی از بیشتر سنگ‌های جواهر سخت‌تر و مستحکم‌تر است. این محکم بودن باعث می‌شود تا این سنگ را روی انگشتر سوار کنند، زیرا به راحتی شکسته نمی‌شود.

بهترین نوع سنگ یاقوت سرخ در منطقه ماگوک در کشور برمه پیدا شده است. این گوهر را در سنگ‌های رودخانه‌ای نیز می‌توان یافت. همچنین جالب است بدانید نادرترین و ارزشمندترین یاقوت برمه‌ای، یاقوت سرخ ستاره‌ای نام دارد که به «خون کبوتر» نیز معروف است چون مانند خون کبوتر سرخ است. درون این نوع روبی چیزی مثل یک ستاره شش وجهی نورانی با تقارن عالی به چشم می‌خورد و وقتی سنگ را می‌چرخانید مرکز ستاره نیز حرکت می‌کند.

یاقوت به دو صورت کابوشون و برلیان تراشیده می‌شود. نوع مصنوعی آن هم در کارخانه ساخته می‌شود که قیمت ارزان‌تری نسبت به یاقوت اصل دارد. از جذابیت‌های روبی این است که نور طبیعی را به خود جذب می‌کند و بعدا در نبود نور آن را بازتاب می‌دهد. در مطلب آیا سنگ ماه تولدتان را می‌شناسید؟ می‌توانید مشخصات و خواص دیگر سنگ‌های ماه تولد را بخوانید.


زمرد؛ سنگ متولدین تیر

زمرد سبز یا امرالد (Emerald) یک سنگ گران‌بها و نوعی بریل معدنی با درجه سختی آن ۷.۵ تا ۸ در مقیاس موس است. زمرد طبیعی چون از خانواده‌ی بریل است طیف‌های متفاوتی از رنگ سبز را شامل می‌شود. از لحاظ تاریخی، زمردها از کشورهای روسیه، اتریش، استرالیا و نروژ استخراج شده‌اند. امروزه، اکثر زمردها در برزیل، زامبیا و کلمبیا یافت می‌شوند. زمرد سنگ جواهر مخصوص متولدین ماه‌های تولد تیر و اردیبهشت است.

زمرد اصل دارای جلای شیشه‌ای و خاکۀ سفیدرنگ است. یک زمرد اصل علاوه بر رنگ سبز باید درخشندگی و شفافیت بسیار بالایی هم داشته باشد. با اینکه درجه سختی زمردِ اصل بالاست، اما چون اغلب سنگ‌های زمرد دارای حفره و ترک هستند و ساختار یکپارچه ندارند، بسیار مستعد شکستن هستند. مخصوصا اگر ضربه‌ای به سنگ وارد شود ممکن است خیلی سریع ترک بخورد. زمردهای واقعی که خلل و فرج‌های کمی دارند بسیار کمیاب هستند. به طور کلی، سنگ‌های شفاف و سبز رنگ که رنگ ثانویۀ زرد و تیره ندارند، از همه گران‌قیمت‌تر هستند.

برش زمرد اغلب به صورت بیضی، مستطیل و لبه‌های گرد و منحنی است. زمرد اصل در برابر اسیدها مقاوم است و با مواد شوینده مثل آب گرم و صابون مشکلی پیدا نمی‌کند. اما در برابر حرارت ممکن است ترک بخورد. برای آشنایی با روش‌های تشخیص زمرد اصل می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

مروارید؛ سنگ متولدین ماه تیر

از دیگر سنگ‌های متولدین ماه تیر، مروارید است. درجه سختی و استحکام مروارید ۲/۵ تا ۳/۵ است و ترکیب شیمیایی آن شامل حدود ۹۰ درصد کربنات کلسیم و ۱۰ درصد آب و مواد آلی است. هر اندازه که مروارید درشت‌تر و گرد‌تر باشد، کیفیت و دوام آن بیشتر خواهد بود. همچنین مروارید اصل دارای رنگ روشن است و تیره و مات نیست.

سنگ مروارید در درون بدن نرم‌تنان دو کفه‌ای مانند صدف ایجاد می‌شود. به طور کلی زمانی ﮐﻪ ﺟﺴمی ﺧﺎرﺟﯽ وارد ﺻﺪف ﻣﯽ ﺷﻮد، ﺻﺪف ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر دﻓﻊ آن، ﻣﻮادی ﺗﺮﺷﺢ ﮐﺮده ﮐﻪ از ﺟﻤﻊ ﺷﺪن اﯾﻦ ﻣﻮاد، ﻣﺮوارﯾﺪ شکل می‌گیرد. امروزه تعداد مروارید‌های طبیعی بسیار کم شده و بیشتر انواع مروارید‌هایی که در بازار وجود دارند از نوع مروارید پرورشی است.

امروزه بیشتر مروارید پرورشی در ژاپن تولید می‌شود. در آب‌های گرم‌تر جنوب شرقی اقیانوس آرام، در دریای جنوبی صدف‌های بزرگ‌تر، مروارید پرورشی و مروارید سیاه جزیره تاهیتی را تولید می‌کنند که بزرگ‌تر هستند. مروارید آب شیرین بیشتر در چین کشت می‌شود.


مون‌استون؛ سنگ ماه تولد تیر

یکی از سنگ‌های ماه تولد تیرماه، مون‌استون یا سنگ ماه است. البته این سنگ به ماه تولد خرداد هم تعلق دارد و از انواع اورتوکلاز شیری رنگ و یک فلدسپار قلیایی است. با درخشندگی آبی یا سفید، ظاهر آن همانند درخشش قمر ماه است، از این رو نام آن سنگ ماه است. این سنگ دارای تلألؤهای آبی رنگ بوده و زیر امواج فرابنفش رنگ نارنجی از خود نشان می‌دهد. درجۀ سختی مون استون بین ۶ تا ۶.۵ در مقیاس موس است. برای تشخیص مون‌استون اصل باید بدانید که خاکۀ آن سفید و نیمه شیشه‌ای است.

سنگ ماه به اُپال آبی، چشم ماهی و چشم گرگ نیز معروف است. مون استون معمولا به صورت مات است و نمونه‌های شفاف آن کمیاب هستند. هنگامی که مون‌استون‌های شفاف صیقل داده می‌شوند جلایی مروارید گونه به خود می‌گیرند که بسیار زیباست. در برخی از نمونه‌های کمیاب پدیده چشم گربه‌ای (چاتویانسی) و ستاره چهار بازویی نیز وجود دارد که پس از تراش، زیبایی و ارزش این سنگ را دو چندان می‌کند. مون استون می‌تواند در رنگ‌های سفید، خاکستری، قهوه‌ای، صورتی، نارنجی، سبز، زرد و بی‌رنگ یافت شود.

سریلانکا بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مون‌استون‌های با کیفیت در جهان است. این سنگ به طور کلی در کشورهای برزیل، سریلانکا، ایالات متحده، برمه، هند، جمهوری مالاگاسی و تانزانیا یافت می‌شود. کوه‌های Adula در آلپ سوئیس منابع تاریخی و جذابی از این سنگ به خصوص نمونه‌های سفید آن هستند. معادن با کیفیت سنگ ماه در جنوب هند و سریلانکا یافت می‌شوند. سنگ مون استون رنگین کمانی آبی یا به عبارتی لابرادوریت سفید با درخشش آبی باکیفیت، در ایالت بیهار Bihar هند دیده می‌شوند.

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ‌های ماه تولد تیر

تا این بخش از مقاله به طور کامل در رابطه با انواع سنگ‌های ماه تولد تیر آشنا شدید. در ادامه به بررسی دقیق خواص و ویژگی‌های هر یک خواهیم پرداخت تا به هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید.

خواص سنگ یاقوت سرخ برای زن و مرد متولد تیر

هزاران سال است که یاقوت سرخ به عنوان گوهری بخت‌آور و مورد علاقه خانواده‌های سلطنتی در سراسر جهان قرار دارد. یاقوت سرخ به مدت طولانی به عنوان یکی از قدرتمندترین هدایا برای ارجمندی بودا و کریشنا (خدای هندو) شناخته می‌شد. مردم هند معتقدند که درخشش قرمز روبی از یک شعله داخلی است که هیچ انسانی نمی‌تواند آن را خاموش کند، در نتیجه یاقوت سرخ سنگی کاملا روحانی به‌شمار می‌آید.

یاقوت سرخ موجب افزایش انرژی، شهامت و بیداری احساسات می‌شود. از این سنگ برای درمان بیماری‌های قلبی، جریان خون و همچنین تقویت کلیه استفاده می‌شود. یاقوت قرمز فشار خون خیلی پایین را افزایش داده و حالت ضعف و ناتوانی را از بین می‌برد. همچنین موجب برطرف شدن بی‌حسی و رخوت می‌شود.

این گوهر خوش‌رنگ موجب تقویت بینایی می‌شود و جریان خون را در ناحیه چشم‌ها به گردش می‌اندازد. از زایمان‌های نادرست نیز جلوگیری می‌کند. همچنین برای تب و بیماری‌های ویروسی مؤثر است و سیستم ایمنی بدن را نیرو می‌بخشد.

برای تسهیل روند متابولیسم بدن از یاقوت سرخ استفاده می‌شود. این سنگ همچنین به اعصاب و غده تیموس نیرو می‌بخشد. نقش مؤثری هم در رفع مشکلات اضافه وزن، بیماری‌های طحال و سرطان خون ایفا می‌کند.

یاقوت حامی خوبی در برابر نیروهای منفی محسوب می‌شود. قلب را از عشق به خود و آینده لبریز می‌کند. معمولا در حالت تمرکز موجب پرورش نیروها و انرژی‌های معنوی می‌شود. به همین خاطر، انرژی‌هایی که برای رشد شخصیت مهم هستند را تقویت می‌کند. این سنگ به صاحب خود قدرت، حس سرزندگی و شهامت می‌بخشد.

بر اساس برخی دست‌نوشته‌های باستانی، سنگ یاقوت به حمایت از آرزوها و رها کردن وابستگی‌ها کمک کرده و مانع از خیانت و بی‌وفایی شریک زندگی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که برای یاقوت سرخ ذکر شده می‌توان به روشن‌بینی، مبارزه با روند پیری، جلوگیری از لخته شدن خون، پیشگیری از سکته، درمان دردهای قاعدگی در زنان، درمان ناتوانی‌های جنسی و آسان شدن زایمان اشاره کرد. این سنگ خوشبختی، شادی و عشق را به صاحب خود هدیه می‌کند.

خواص سنگ زمرد برای مرد و زن متولد تیر

زمرد از زمان خیلی دور به عنوان سنگ درمانی به کار می‌رفت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که روح و جسم را با هم متعادل می‌کند. در یونان‌ باستان‌ زیورآلات‌ نقش‌ بزرگی‌ به‌ عنوان‌ سمبل‌ قدرت، سلامتی‌ و ثروت‌ داشت‌ و معتقد بودند كه‌ اگر شخصی‌ قطعه‌‌ای‌ زمرد زیر زبان‌ خود داشته‌ باشد از دید مخفی‌ می‌‌ماند؛ به ‌علاوه، دارندهِ زمرد را صاحب‌ ثروت، رفاه‌ و قدرت‌های‌ مافوق‌ طبیعی‌ می‌دانستند.

در طول تاریخ زمرد معمولا گوهری برای محافظت از مسافرین شناخته می‌شد. زمرد برای بازسازی بدن پس از یک بیماری عفونی، درمان سینوس‌ها، ریه‌ها و عضلات نیز به‌کار می‌رود. برخی بر این اعتقاد هستند که این سنگ ماه تولد تیر برای بهبود بینایی و اثر ضد سمی بر روی کبد بسیار مفید است.

در فرهنگ‌‌های‌ مختلف، اعتقادات‌ متفاوتی‌ دربارۀ زمرد وجود دارد و انسان‌‌ها خواص‌ جادویی‌ حیرت‌آوری‌ برای‌ آن‌ متصور بوده‌اند؛ برای‌ مثال‌ مصریان باستان‌ در دهان‌ مرده‌ زمرد قرار می‌دادند تا در آن‌ دنیا بهتر تكلم‌ كند و معتقد بودند این‌ سنگ‌ باعث‌ باروری‌ می‌شود. در گذشته برای‌ درمان‌ چشم‌ از زمرد استفاده‌ می‌‌كردند. در بعضی‌ جوامع‌ به‌ عنوان‌ پادزهر و برای‌ درمان‌ بیماری‌ صرع‌ یا بیماری‌‌های‌ معده‌ استفاده‌ می‌شد و معتقد بودند كه‌ زمرد باعث‌ تقویت‌ حافظه‌ و دور كردن‌ ارواح‌ خبیث‌ و نیز تقویت‌ عشق‌ می‌‌شود. همچنین در شرق اعتقاد بر این است که زمرد انرژی‌های منفی چشم و چشم زخم را دفع می‌کند.

خواص مروارید، سنگ ماه تولد تیر

مروارید از لحاظ تاریخی نماد خلوص، بی گناهی و ایمان است. مروارید کمال شخصیتی فرد را ارتقاء می‌دهد و به شفاف‌سازی ذهن شخص کمک می‌کند. مروارید اعصاب، غدد فوق کلیه، طحال و عضلات را تقویت می‌کند. برای زخم معده مؤثر بوده از روده‌ها محافظت می‌کند. برای تب و سردردها مفید است. همچنین نیروی حیات در انسان ایجاد می‌کند و باعث تقویت چشم‌ها می‌شود. استفاده از مروارید برای بیماری‌های دستگاه مجاری ادارار و کلیه مفید است و به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

در دوران باستان، مروارید نماد ماه بود و ویژگی‌های جادویی به آن نسبت می‌دادند. البته چینی‌های قدیم این سنگ گران‌بها را طلسم ضد آتش و ضد اژدها می‌دانستند و جوامع دیگری نیز در دنیا وجود داشت که مروارید را نماد پاکی و عفاف به شمار می‌آوردند. این سنگ همچنین دارای نیروی حیات‌بخش است.

جالب است بدانید که برای جبران کمبود کلسیم از مروارید استفاده می‌شود. این گوهر تغییرات ناگهانی خلق‌وخوی، اضطراب و نگرانی‌ها را از بین می‌برد و ابتکار، حساسیت و الهام به انسان می‌بخشد. استفاده از مروارید برای درمان خارش‌های درونی مفید است؛ همچنین این سنگ زیبا برای درمان جوش، کورک و حساسیت پوستی بسیار مؤثر است. تنظیم غدد درون ریز و کاهش التهابات دستگاه تناسلی در زن و مرد از دیگر خواص درمانی مروارید است.

خواص سنگ مون‌استون

مون‌استون در هند، بسیار مقدس است و تنها روی یک پارچه زرد اجازه نمایش دارد. در این فرهنگ گفته شده که نور مهتاب هنگامی که ماه کامل است قدرت جادویی به این گوهر می‌دهد. همچنین باور دارند که این سنگ خوش سعادتی را به ارمغان می‌آورد و اجازه می‌دهد شخص آینده خود را ببیند.

در رم باستان نیز همانند هندوها این سنگ را به قدرت ماه نسبت می‌دادند و فکر می‌کردند که این سنگ تلألؤ خود را از نور ماه می‌گیرد. مون استون رابطه نزدیکی با اسطوره رم باستان دیانا «خدای ماه» دارد؛ کسی که می‌تواند عشق، ثروت، پیروزی و خرد را ارزانی کند. بنابراین آنها باور داشتند سنگ ماه خواص مرتبط با قمر ماه همچون قدرت زنانگی، درون بینی، احساس، عشق و رویا را داراست. در اروپا از مون استون برای به هم رسیدن عشاق جدا شده از هم و درمان بی‌خوابی استفاده می‌شد.

مون‌استون برای درمان سرماخوردگی مفید است، سموم را از بدن خارج می کند و در عملکرد کبد و پانکراس مؤثر است. همچنین باعث جذب ثروت می‌شود. می‌گویند مون‌استون عشق و محبت را در زندگی افزایش می دهد، احساسات انسان را تثبیت و سبب رشد و قدرت درونی می‌شود.

سنگ ماه، چاکرای چشم سوم (ششم) و تاج را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این در حالی است که نوع رنگین کمانی آن تمامی چاکراهای بدن را تنظیم می‌کند. از خواص مون استون می‌توان به تحریک پژواک درونی، هماهنگ شدن با بعد زنانه، ترغیب به شکیبائی، متانت، بردباری و آرامش خاطر درونی اشاره کرد. سنگ ماه طلسمی برای سیاحت درونی است و مراقبه با آن می‌تواند فرد را به اعماق وجودی‌اش ببرد.

ویژگی‌های متولدین ماه تیر

متولد ماه تیر فردی سخت‌گیر، وطن دوست و محافظه‌کار است. دارای هوش و ذکاوت بالاست و پر انرژی و درونگرا به شمار می‌رود. آنها عصبی و بداخلاق هستند و این خصوصیت به تغییر حالت ماه یا مد دریا بر می‌گردد. متولدین سرطان انسان‌های احساسی هستند، آنها خیالاتی و رؤیایی هستند، حافظه قوی دارند و نسبت به زادگاه خود متعصب هستند.

متولدین اولین ماه از فصل تابستان اغلب مشهور و دارای موقعیت اجتماعی خوبی هستند. به طوری که شمار زیادی از شخصیت‌های دینی و اجتماعی در ماه تیر متولد شده‌اند. متولدین دهه اول این ماه طالعی نیک دارند و در زندگی اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی نیز موفق هستند.

متولدین دهه دوم این ماه حساس، ناپایدار، تأثیر پذیر، دو شخصیته، دمدمی مزاج، متعصب و پایبند به تعهدات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی هستند. آنها  به تعهدات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی متعصب و پایبند هستند. همچنین افرادی فداکار هستند که در حل مشکلات دیگران در نقش مشاور و مددکار ظاهر می‌شوند.

متولدین دهه سوم تیر ماه افرادی اجتماعی، فعال، شجاع، بلندنظر، سخت‌گیر، جدی، با نظم و انضباط و پایبند به سنت‌ها هستند. غریزه و تمایلات جسمانی برایشان مهم است. در برخورد خشن و تند خو رفتار می‌کنند. ماجراجو، قدرت طلب، در امور خانوادگی سرکش، اهل سیر و سفر بودن نیز از دیگر صفاتی است که می‌توان برای متولدین دهه سوم این ماه برشمرد.

  • سنگ ماه تولد تیر: یاقوت سرخ
  • چهارمین ماه سال خورشیدی و نخستین ماه تابستان
  • برج فلکی مطابق آن برج سرطان
  • سمبل: خرچنگ

بهترین سنگ برای زنان متولد تیر

گفته می‌شود تمامی سنگ‌های مون‌استون به بسیاری از مشکلات زنانه کمک می‌کنند. از جمله می‌توان به تقویت سیستم تولیدمثل، بارداری و زایمان، تغییر زندگی، آبستنی، سندرم قبل از یائسگی، تغذیه با شیر مادر، یائسگی، کاهش مشکلات پوست، مو و چشم اشاره کرد؛ بنابراین یکی از بهترین سنگ‌های مناسب زن متولد تیر مون‌استون است. بعد از آن، یاقوت سرخ و مروارید نیز بهترین سنگ‌ها برای زنان متولد تیر هستند. مروارید گوهری عرفانی است و باعث می‌شود زن برج تیر ماهی، از نعمت‌های فراوان سیاره ماه منفعت ببرد.

بهترین سنگ برای مردان متولد تیر

بهترین سنگ برای مرد متولد تیر یاقوت سرخ است. با در دست داشتن این سنگ قیمتی، مردان تیر ماهی می‌توانند از خودخواهی خود بیرون بیایند و عشق دنیوی را درک کنند. دیگر سنگ‌های مناسب مرد متولد تیر شامل زمرد، عقیق سیاه و مروارید است.


کلام آخر

سنگ ماه تیر شامل چندین گوهر قیمتی و نیمه قیمتی مثل یاقوت سرخ، زمرد، مون استون و مروارید است. ویژگی‌های فیزیکی و اثرات شفابخش و درمانی تمام این سنگ‌ها را در این مطلب معرفی کردیم. اگر متولد ماه تیر هستید، برای خرید انواع طلا با سنگ‌های ماه تولد خود می‌توانید به فروشگاه آنلاین گالری پرسته سر بزنید. لینک خرید هر کدام از سنگ‌های ماه تولد تیر که در پرسته موجود است را در زیر پاراگرافِ معرفی همان سنگ در این مطلب قرار داده‌ایم.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.