قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با سنگ ماه تولد آبان و خواص آن آشنا شوید

0

سنگ ماه تولد آبان ، توپاز و سیترین است که از هر دو این سنگ‌ها در ساخت طلا و جواهرات به‌وفور استفاده می‌شود. ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد ویژگی‌ها و خواص این سنگ‌ها برایتان توضیح دهیم و در آخر هم به طور مختصر ویژگی‌های شخصیتی افراد متولد ماه آبان را معرفی کنیم. تا انتهای مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

سنگ ماه تولد آبان چیست؟

در طبیعت سنگ‌های گرانبهای متعددی وجود دارد که براساس صور فلکی تفکیک شده‌اند و هر کدام در یک ماه و بعضا ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. یکی از آنها توپاز است که سنگ ماه تولد آبان است. البته سنگ سیترین هم یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد نوامبر (آبان) به‌شمار می‌آید. به همین خاطر، در ادامه‌ی این مطلب هر کدام از این سنگ‌ها، خواص درمانی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها را به طور مجزا برایتان معرفی کرده‌ایم.

  • سنگ ماه تولد آبان (۲۴ اکتبر تا ۲۱ نوامبر): توپاز و سیترین
  • هشتمین ماه سال خورشیدی و دومین ماه پائیز
  • برج فلکی مطابق آن برج عقرب
  • سمبل: عقرب (کژدم)

ویژگی‌های سنگ توپاز و خواص درمانی آن چیست؟

«توپاز» در واقع یک واژه سانسکریتی به معنی «آتش» است که به عنوان یک سنگ سخت و قیمتی در صنعت جواهرسازی کاربرد زیادی دارد؛ سنگی با رنگبندی گوناگون که اغلب به رنگ شیری روشن یافت می‌شود اما رنگ طلایی و زرد آن نیز در طبیعت وجود دارد. رنگ طلایی آن به «توپاز سلطنتی» مشهور است و قیمتی گران‌تر از بقیه رنگ‌ها دارد. به طور کلی باید بدانید که همه‌ی توپاز‌های آبی در اصل به رنگ شیری هستند که با قرار گرفتن در معرض اشعه‌های گاما یا الکترون به آبی تغییر رنگ می‌دهند.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی زنانه

 

توپاز که بهترین سنگ برای مرد متولد آبان است در روسیه، ایالات اومی و مینو ژاپن و نیز در سان لوئیس پوتوسی مکزیک به وفور یافت می‌شود. همچنین چندین سال است که برزیل نیز به یکی از منابع اصلی تهیه‌ی توپاز زرد رنگ تبدیل شده است. در سال ۱۹۴۰ چند بلور بزرگ کاملا شکل‌دار توپاز بی‌رنگ از این محل بدست آمد که وزن بزرگ‌ترین آنها ۵۹۶ پوند بود.

توپاز آبی: جواهری به رنگ دریا

توپاز در اروپا بیشتر به‌ شکل‌ سنجاق‌ سینه، در کشورهای‌ شرقی‌ به‌ صورت‌ انگشتر‌ و به‌ طور کلی‌ در همه‌ی کشورها برای انواع زیورآلات مردانه و زنانه کاربرد دارد. سنگ ماه تولد آبان جلای شیشه‌ای دارد و به رنگ‌های زرد، صورتی، زرد روشن، مایل به آبی، سبز و بی‌رنگ در طبیعت یافت می‌شود.

البته توپاز آبی (Blue Topaz) که بهترین سنگ برای زنان متولد آبان و بهترین سنگ برای مردان متولد آبان است خودش در سه سایه مختلف یافت می‌شود؛ آبی کم‌رنگ آبی، آبی یخی سوئیسی و آبی تیره لندنی. سنگ‌های درخشان توپاز آبی تصاویری از باد، آسمان و آب را انعکاس می‌دهد. رنگ این سنگ جواهر به ما کمک می‌کند تا انرژی‌های آرامش بخش را هدایت و با تنازعات درونی و احساسات منفی مبارزه کنیم. این طور مرسوم است که سایه‌های آبی یخی در سنگ‌های قیمتی توپاز با مفاهیم یادگیری، درک، الهام خلاق و ارتباط صلح آمیز همراه است.

خواص درمانی سنگ توپاز

مصری‌ها سنگ ماه تولد آبان را سمبل‌ خورشید می‌‌دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌‌دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می ‌كند. در گذشته‌ بر این‌ باور بودند كه‌ اگر كسی‌ این‌ سنگ‌ را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می‌‌ماند. رومی‌ها اعتقاد داشتند كه‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد. به‌ علاوه، آنها پودر این‌ سنگ‌ را در شربت‌ حل‌ می‌کردند و برای‌ درمان‌ خونریزی‌ و آسم‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌كردند. از پودر آن‌ برای‌ درمان‌ و التیام‌ سوختگی‌ و زخم‌های‌ شدید نیز بهره‌ می‌‌بردند. حتی‌ در مواردی‌ به‌ عنوان‌ پادزهر استفاده‌ می‌‌شده‌ است. توپاز در برزیل‌ نشانه‌ و سمبل‌ دندان‌پزشكان‌ است.

توپاز سنگ نیرومندی است که اغلب باعث روشنایی و گرمی قلب می‌شود برای افسردگی، عصبانیت و نگرانی‌ها بسیار موثر است. در گذشته، از این سنگ برای از بین بردن ترس و محافظت در برابر کابوس‌ها استفاده می‌شده تا افراد خواب شب آرام و راحتی را تجربه کنند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

 

به طور کلی گفته می‌شود که این سنگ قیمتی، سمبل برکت، رشد، وقار و ابهت،‌ و نشانه‌ شادی‌ و موفقیت است. در انجیل از آن اسم برده شده است. سنگ توپاز التیام‌بخش و جوان‌کننده بشمار می‌رود، زن یا مرد متولد آبان را در مقابل خطرات حفظ می‌کند و بر قدرت فکر، خلاقیت و ثروت می‌افزاید.

سنگ ماه تولد آبان عوارض دیابت، سوخت و ساز سلولی و مشکلات هورمونی را رفع می‌کند. عمل سیستم ایمنی روده‌ها و هضم دستگاه گوارش را تسهیل می‌کند. این سنگ ارزشمند متابولیسم را افزایش می‌دهد، قلب و دستگاه گردش خون و اعصاب را تقویت می‌کند و بسیار برای کبد و کلیه‌ها مفید است. با حمایت سیترین می‌توان به احساس تازه نسبت به زندگی دست یافت. این سنگ مخصوص متولدین ماه آبان است.

در هندوستان قدیم برای مقابله با جادوگران و باطل‌کننده‌ی سحر و جادو از توپاز استفاده می‌شد. همچنین در قدیم به عنوان سنگ تب‌بر هم مورد استفاده داشته است. معادن این سنگ در کشورهای‌ سریلانکا، برزیل، مکزیک، آمریکا، برمه، استرالیا، ژاپن، روسیه‌ و ایرلند شمالی‌ قرار دارند. توپازهایی که از معادن ایرلند استخراج می‌شوند عمدتا به رنگ آبی روشن هستند.

ویژگی‌های سنگ سیترین و خواص درمانی آن چیست؟

«سیترین» یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد آبان (نوامبر) است. رنگ این سنگ به دلیل وجود آهن در آن بین زرد روشن تا زرد طلایی مایل به قهوه‌ای متغیر است و به صورت شفاف و نیمه شفاف در طبیعت یافت می‌شود. ظاهر این سنگ شش‌وجهی است و شباهت ساختاری زیادی به آمیتیست و کوارتز دودی دارد. کشورهای بولیوی، برزیل و اسپانیا منابع اصلی این گوهر زیبا هستند.

سیترین در واقع یکی از انواع کوارتز است و رنگ زرد تا نارنجی آن بسیار پرفروش است. سختی این گوهر در مقیاس موس ۷ است و خاصیت ضربه‌پذیری خوبی دارد. اسم این سنگ از کلمه لاتین سیتروس، به معنای لیمو گرفته شده است. قبل از توسعه‌ی گوهرشناسی مدرن، سیترین با توپاز به دلیل داشتن رنگ مشابه اشتباه گرفته می‌شد. حرارت باعث رنگ پریدگی یا شکستی سنگ سیترین می‌شود اما نور در آن تأثیری نمی‌گذارد. به روش مصنوعی هم سیترین را می‌سازند. به این صورت که آمتیست را با روش گرمادهی به سیترین تبدیل می‌کنند.

سنگ سیترین نیز همچون توپاز، بهترین سنگ برای زنان متولد آبان و بهترین سنگ برای مردان متولد آبان است و خواص درمانی فوق‌العاده‌ای برای متولدین این ماه دارد.

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

خواص درمانی سنگ سیترین

رنگ خورشیدی سیترین، این باور را القا می‌کند که این سنگ انرژی مثبت از خود تولید می‌کند. سیترین به عنوان «سنگ موفقیت» نیز شناخته می‌شود، زیرا این سنگ سبب ترویج موفقیت، کامیابی و فراوانی به خصوص در کسب و کار می‌شود. البته «سنگ سوداگر» هم به آن می‌گویند.

با توجه به افسانه‌ها و روایات قومی، سیترین نه تنها انرژی مثبت آزاد می‌کند بلکه سبب از هم پاشیدن انرژی‌های منفی هم می‌شود. در واقع، سیترین می‌تواند برای از بین بردن انرژی‌های ناخواسته از محیط اطراف مورد استفاده قرار بگیرد.

از لحاظ روحی و روانی، سیترین برای از بین بردن افسردگی، شک به خود، خشم و نوسانات اخلاقی غیر منطقی کاربرد دارد. سیترین، سنگی است که شادی را به کسی که آن را می‌پوشد هدیه می دهد. علاو ه بر آن سیترین تمایلات خود مخرب را کاهش می‌دهد و همچنان می‌تواند برای از بین رفتن ترس و غلبه بر اضطراب و غم و اندوه استفاده شود. عواطف و احساسات با سیترین رشد پیدا می‌کند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

از لحاظ فیزیکی و جسمی، گفته می‌شود که سیترین برای کابوس و دیگر اختلالات خواب مفید است. علاوه بر این، تصور بر این است که سیترین برای دستگاه گوارش، معده، تیروئید، قلب، کلیه، کبد، عضلات، سیستم غدد درون ریز، سیستم گردش خون، دستگاه ادراری و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین این سنگ قیمتی برای درمان مسمومیت و مصرف بیش از حد مواد مخدر، مفید است.

از آنجایی که سنگ ماه تولد آبان سیترین دارای خاصیت پاک‌کنندگی و مولد بسیار قوی استد، این اعتقاد وجود دارد که ویژگی شفا دهی روحی بالایی دارد. دارنده این سنگ قیمتی می تواند خود را تقویت کند و روحیه خود را بهبود بخشد و بر افسردگی، ترس‌ها و هراس‌ها غلبه کند.

متولدین ماه آبان چه ویژگی‌هایی دارند؟

متولدین دومین ماه فصل زیبای پاییز انسان‌های بسیار خوشبین، خونگرم و خودآگاهی هستند. این افراد اغلب ادیب، اندیشمند، هنرمند، سخاوتمند، مردم دوست، سخن‌سنج و خوش برخورد هستند و با روحیه مثبت و خوش‌بینی دوستان زیادی برای خود دست و پا می‌کنند. متولدین آبان، مستعد وزارت، مدیریت، ریاست و رهبری هستند. آنها با سیاست زیاد، واقع بینی و خیرخواهی می‌توانند پیشرفت‌های زیادی در زندگی برای خود رقم بزنند.

متولدین دهه اول ماه آبان

متولدین دهه اول این ماه نکته‌سنج، متفکر، سخت‌گیر، خوش‌صحبت، منصف، متعادل، جمع‌گرا، چند شغله، خونگرم، پرانرژی، فعال، کنجکاو و پرسشگر و قابل احترام هستند. مرد متولد آبان یا زنان آبانی بیشتر در گروه مشاوران، مدیران، سیاستمداران، محققین، اساتید دانشگاه، خبرنگاران، روزنامه نگاران، نقاشان، خطاطان، مهندسین، متخصصین علمی، مجسمه‌سازان، صاحبان هنرهای دستی قرار می‌گیرند.

متولدین دهه دوم ماه آبان

متولدین دهه دوم این ماه افرادی متعادل، عموماً دارای فضایلی نیک، افرادی خوش‌شانس، خوش برخورد، معاشر، موفق، توانا، خانواده دوست، علاقمند زندگی جمعی، دنباله رو مشاغل سنتی و خانوادگی، مصلحت‌گرا، اهل بحث، وفادار، قابل اعتماد، فعال، مدیری خوب در وضعیت بحرانی، خوش صحبت، طالب مشاغل پردردسر، عدم ثبات شغلی، خوش فکر، خوش بین، در ازدواج خوش شانس، سازگار و صبور هستند. مشاغل مناسب برای این افراد فعالیت سیاسی، مشاوره‌ای تحقیقاتی و ارزیابی، فعالیت در کشاورزی و دامداری، امور تربیتی است.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

 

متولدین دهه سوم ماه آبان

متولدین دهه سوم ماه آبان افرادی نسبتاً سالم و متعادل، پرخور و پراشتها، احساساتی، پرهیجان، اغلب چاق و قوی، علاقمند به مهمانی، معاشر، در دوستی پایدار، بحث گریز، جزو طبقه متوسط، خوش برخورد، بذله گو، دارای صفات و گاه مشاغل موروثی، میانه‌رو و محافظه کار، چند شغله و چند تخصصه هستند. این افراد اغلب مشکل گریز هستند و در انتخاب همسر و حتی خرید سخت گیر و بد سلیقه شمار می‌روند. زن و مرد متولد آبان طرفدار ثبات شغلی و ثبات زندگی، دارای رفاه نسبی، در امور خانوادگی دور اندیش و مصلحت بین، اغلب شاغل در امور ساختمان سازی، صنایع دستی، مشاغل سیاسی هستند‌.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که سنگ ماه تولد آبان ، دو گوهر به‌نام‌های توپاز و سیترین است. هر دو این سنگ‌ها خواص درمانی زیادی دارند و در تقویت روحیه و بهبود برخی از بیماری‌ها بسیار موثرند. این دو گوهر، بهترین سنگ برای زنان متولد آبان و بهترین سنگ برای مردان هستند. اگر متولدین ماه آبان از زیورآلاتی که با سنگ توپاز یا سنگ سیترین ساخته شده‌اند استفاده کنند، می‌توانند به بهبود عملکرد بدن و تقویت روحیه خود کمک زیادی کنند. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم جواهرات دست‌ساز گالری پرسته که از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند و نگین‌های توپاز یا سیترین دارند را در فروشگاه آنلاین این مجموعه ببینید.



برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.