قیمت روز طلا: 3,300,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

ارزشمندترین سنگ‌های ماه تولد چه سنگ‌هایی هستند؟

0

گران‌ترین سنگ ماه تولد

برای آشنایی با گران‌ترین سنگ ماه تولد باید اول از هم بدانید که این سنگ‌ها جواهراتی مختص ماه تولد هر فرد هستند که از سنگ لعل برای ماه ژانویه آغاز و به سنگ فیروزه برای ماه دسامبر ختم می‌شود.

فهرست سنگ‌های ویژه ماه تولد می‌تواند کمی متفاوت و متغیر باشد زیرا منابع مختلفی در فرهنگ‌ها و کشورهای گوناگون جهان دارد؛ از تاجران جواهر در اروپای غربی در اواسط قرن ۱۸ گرفته تا سیستم‌های خیلی قدیمی و باستانی‌تری که سنگ‌های قیمتی را به علائم زودیاک و بروج فلکی مربوط می‌دانستند.

در سال ۱۹۱۲، جواهرفروشان امریکایی فهرستی مدرن و استاندارد از ماه‌ها را ایجاد نموده و سنگ‌های ماه تولد مخصوص آنها را نیز مشخص کردند. این دقیقا همان فهرستی است که امروزه بیشتر رواج دارد و مرجع خرید خود شما نیز به شمار می رود.

گران‌ترین سنگ ماه تولد : الماس (سنگ ماه تولد فروردین)

گران‌ترین سنگ ماه تولد الماس است. الماس ها در نگاه اول سنگ‌های بسیار ارزشمندی به عنوان سنگ ماه تولد به نظر می‌رسند که نمایانگر ماه آپریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) هستند.

این سنگ جواهر یک بلور شفاف بی‌رنگ یا گاهی رنگی است که به معنای عمیقی آمیخته شده و با عشق، وفاداری و صداقت پیونده خورده است.

اما همان طور که می‌دانید ارزش مادی الماس به برش، تعداد قیراط و کیفیت خود این سنگ بستگی دارد. تراشه‌ها یا خرده ریزهای الماس تقریبا ارزش مادی ندارند اما با این حال، بعضی اوقات ارزش یک تکه الماس در بالاترین طیف قیمتی می‌تواند به میلیون‌ها دلار هم برسد.

جالب است بدانید که در گذشته‌های بسیار دور برخی از مردم الماس را منشاء شجاعت‌ و دلیری‌ می‌دانستند و همراه داشتن آن را دلیل خوشبختی می‌پنداشتند. حتی در قدیم از پودر الماس‌ به ‌عنوان‌ دارو استفاده می‌کردند.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی زنانه

گران‌ترین سنگ ماه تولد : زمرد  (سنگ ماه تولد اردیبهشت)

سنگ‌های جواهر زمرد معمولا نماد ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) هستند و بر حسب معیارهای کیفیت‌گذاری در هر سنگ، در مقایسه با الماس، از ارزش بالاتری به عنوان سنگ ماه تولد برخوردارند زیرا هم کمیاب‌تر هستند و هم ارزش آنها در ازای هر قیراط بیشتر است.

سنگ زمرد یک هدیه سنتی برای جشن ۵۵ سالگی ازدواج نیز محسوب می‌شود.

در فرهنگ‌های باستانی، سنگ‌های سبز مثل زمرد را به دلیل داشتن خواص سحرآمیز و جادویی ارزشمند می‌شمردند. مثلا باستان شناسان سنگ زمرد را در مقبره‌های فراعنه مصر کشف کرده‌اند.

گویا سابقا این سنگ‌ها در طلسم‌های عجیب و غریب برای دور کردن نیروهای اهریمی و مبارزه با شیاطین به کار می‌رفته است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

زمرد یکی از خاص‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان است. به این خاطر که سطح این سنگ در برابر هرگونه خراشی بسیار مقاوم است اما بلورهای آن ممکن است در اثر فشردگی شکسته شوند و ترک‌هایی در ساختار سنگ ایجاد کنند. به همین دلیل است که زمردهایی که هیچ ترکی در ساختارشان نیست (یا حداقل با چشم دیده نمی‌شود) را به عنوان زمرد بی‌عیب و خالص معرفی می‌کنند.

ارزشمندترین سنگ ماه تولد

گران‌ترین سنگ ماه تولد : یاقوت(سنگ ماه تولد تیر)

یکی دیگر از گران‌ترین سنگ ماه تولد ، یاقوت است. سنگ جواهر یاقوت سنگ زیبا و قرمزی به رنگ خون و مخصوص ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) است. این جواهر نسبت به زمرد و الماس نادرتر است. با این که انواع مصنوعی از سنگ یاقوت نیز وجود دارد که در کارخانه ساخته می شود، اما یک سنگ یاقوت بکر، دست نخورده و خالصی را که ابعاد خوب دارد و از نظر رنگ نیز عیب و نقص و رگه‌ای نداشته باشد به راحتی می‌توان ارزشمندترین سنگ ماه تولد دانست.

سنگ یاقوت از نظر ارتباطات عرفانی و فولکلور بومی قدرتمندترین سنگ روی کره زمین محسوب می‌شود. رنگ عمیق و تیره یک یاقوت حقیقی و اصل دلالت کننده قلب، پیوند خونی و مکانیسم حیات‌بخشی در سیستم گردش خون است.

از نظر سنتی و اساطیری، اعتقاد بر این است که یاقوت می‌تواند نیروهای شیطانی و خبیث را دور کند و زندگی را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: روبی یا یاقوت سرخ ؛ هر آنچه در مورد این سنگ قیمتی باید بدانید

سنگ‌های ماه تولد رنگی با ارزش‌ کمتر

سنگ‌های جواهر کم ارزش‌تری نسبت به الماس، زمرد و یاقوت وجود دارند که به ماه تولد مربوط می‌شوند و می‌توانند در صورت بزرگ و بی عیب و نقص بودن ارزش زیادی داشته باشند. در ادامه این مطلب، فهرستی از باقی مانده سنگ‌های ماه تولد را به شما معرفی می‌کنیم که در تعبیر مدرن جواهرفروشان امریکا مشخص شده است:

  • ژانویه: گارنت (لعل)
  • فوریه: آمتیست (یاقوت ارغوانی یا لعل بنفش)
  • مارس: آکوآمارین (زمرد کبود، فیروزه یا بریل سبز)
  • ژوئن: مروارید یا سنگ قمر
  • آگوست: پریدوت (زبرجد سبز)
  • سپتامبر: یاقوت کبود
  • اکتبر: عقیق (یشم یا تورمالین)
  • نوامبر: توپاز (یاقوت زرد یا زبرجد)
  • دسامبر: فیروزه یا زبرجد آبی

گران‌ترین سنگ ماه تولد

چطور یک سنگ ماه تولد را ارزیابی و قیمت‌گذاری کنیم؟

ارزش سنگ ماه تولد نسبی است و به معیارهای گوناگونی بستگی دارد. به عبارت دیگر، ممکن است ارزشمندترین سنگ ماه تولد بزرگترین و بی‌عیب و نقص‌ترین سنگ در میان سنگ‌هایی باشد که در نظر گرفته می‌شود. تایید معتبر و اصل بودن و همین طور قیمت‌گذاری یک سنگ جواهر کلید اصلی تعیین ارزش مادی آن است زیرا بسیاری از سنگ های جواهر، مخصوصا الماس‌های قیمتی و گران‌بهاتری مثل الماس، یاقوت و زمرد را در حال حاضر می‌توان در آزمایشگاه نیز تولید کرد.

یک سنگ جواهر کارخانه‌ای و ساخت دست متخصصان سنگ‌شناس از ارزش کمتری نسبت به سنگ دیگری برخوردار است که از معدن استخراج می‌شود.

مؤسسه جواهرشناسی امریکا از جمله مؤسساتی است که می‌تواند اقداماتی مانند تایید اعتبار و اصل بودن الماس، یاقوت، زمرد و همین طور مروارید و دیگر سنگ‌های رنگی قیمتی برای مشتریان انجام دهد.

وقتی شما اطمینان حاصل کردید که سنگ ماه تولد شما اصل و طبیعی است، در کارخانه ساخته نشده یا تحت فرایندهای شیمیایی قرار نگرفته است، می‌توانید سنگ جواهر خود را برای ارزیابی و قیمت گذاری نزد یک جواهرفروش حرفه‌ای ببرید. در این هنگام است که شما می‌توانید به ارزش مادی و واقعی سنگ ماه تولد خود پی ببرید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

سوالات رایج در مورد گران‌ترین سنگ ماه تولد

۱- چرا زمرد خیلی گران است؟

قابلیت شکنندگی سنگ زمرد، به‌خاطر شکاف‌های موجود، تراش دیدن، سوارکردن و پاک کردن آن را نسبتا مشکل کرده‌است. به این خاطر که قیمت کریستال‌های خام زمرد بسیار گران هستند.

۲- گران‌ترین سنگ ماه تولد چه سنگی است؟

بدون شک الماس. الماس یکی‌ از گرانبهاترین‌ سنگ‌های‌ روی‌ کره‌ زمین‌ است‌ که‌ از فراوان‌‌ترین‌ عنصر موجود – یعنی‌ کربن‌ – ساخته‌ شده‌ و سخت‌‌ترین‌ ماده‌ را تشکیل‌ می‌دهد. الماس طبیعی از کربن خالص و طی میلیون‌ها سال تحت فشار و حرارت بالا در اعماق زمین بوجود می‌آید.

۳- میزان سختی سنگ یاقوت قرمز چقدر است؟

درجه سختی یاقوت ۹ از ۱۰ در مقیاس مو (Mohs) است. به همین خاطر یکی از سخت‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان بشمار می‌رود.

۴- انگشتر یاقوت سرخ را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

برای ست کردن یاقوت می‌توانید از رنگ سبز کمک بگیرید. نقره و طلا هر دو برای افزایش جذابیت نگین یاقوت سرخ گزینه‌های مناسبی هستند. لباس‌های گل‌دار تابستانی یا لباس‌های جین هم برای جواهرات یاقوت سرخ که بسیار ظریف و کوچک هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

 

سعیده اکبری

منبع: leaf

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.